Vapaa kuvaus

Eläin joka tavataan tyypillisemmin kirkkokahvila nimisessä chatissä. Toisinaan kirjoittelee palstoilla. Toisinaan sitten taas ei. On ateisti.
Koala_puussa liittyy keskusteluun. Hän on chattäillyt 444444 minuutin aja

Aloituksia

101

Kommenttia

347

1. "Koalan voi katsoa hyväksyneen itsemurhaan kehottamisen sillä ettei hän ollut sitä vastaan eikä tuominnut tuollaista kommentointia.

Sen sijaan alkoi valehtelu ja minun syyttämiseni. Eiköhän tämä asia ole ihan selvä. "

Tuossa syyllistyt taas rankkaan panetteluun. EN OLE OTTANUT TÄÄLLÄ MITÄÄN KANTAA KOSKAAN ITSEMURHAAN joten ÄLÄ laita sanoja minun suuhuni. Pitäisikö minun erikseen olla täällä jokaista kirjoitettua asiaa vastaan tai puolesta ettet sinä yksinkertaisuudessasi tulisi vain tulkinneksi jotain vastaavaa?

Sinä aloitit valehtelun ja minua syyttämään ja asia on jokaisen tarkistettavissa tuolta!

Jos haluat itsemurhaan liittyen minulta mielipiteitä, kysy kiitos siitä erikseen. Nyt yrität laittaa sanoja suuhuni ja olet sotkenut minut asiaan mistä EN ole täällä olo aikanani sanonut sanan sanaa ennen sinun panetteluitasi!
  2. "Koetko Vt-seuran miten haitalliseksi?"

En koe vt-seuraa globaalissa mielessä suureksi haitaksi, onhan se marginaalinen uskonto. Se on kuitenkin sen vaikutuspiiriin joutuville usein inhimillinen tragedia. Yksilö joka joutuu kasvamaan todistajaperheessä kokee hyvin todennäköisesti haitallisia asioita. Samoin ne yksilöt jotka saadaan muutoin mukaan rekrytoitua ovat vaarassa menettää paljon.

"Et viitsi.
    Netissä on hyvä heitellä kasvottomana ja nimettömänä."

Minulla on muutakin tekemistä kuin keskittyä jehovan todistajiin. Kirjoittelen aiheesta täällä ja kohdatessani jehovan todistajia otan asiat puheeksi. Mikäli saisin jehovan todistajien sähköposteja tai yhteystietoja niin lähestyisin heitä toki. Muutamiin olenkin ollut yhteydessä. Ongelma on vain se, että todistajat ovat aivopestyjä ja defenssein varustettuja siinä määrin ettei itesenäiselle ajattelulle ja pohdinnalle kyseenalaistamisesta puhumattakaan, jää sijaa. Tällöin on hyvin hedelmätöntä saada heitä ajattelemaan. Minulle seura edustaa henkistä väkivaltaa ja ihmisyyden polkemista. Yleisesti tälläisistä käytetään nimitystä kultti.

"Ei ole itsekästä ja mukavuudenhaluista porukkaa...
    Tuntevat aitoa huolta ihmisistä...toisin kuin sohvaperuna-koala ;D"

Epäilen kuinka suurta huolta he ihmisistä kantavat. Käyttäväthän todistajat karttamismenettelyäkin jos läheinen eroaa lahkosta. Vaikea sitä on nähdä aitona huolena lähimmäisestään. Toki todistajatkin ovat yksilöitä ja heidän joukossaan on varmasti ihmisistä välittäviäkin ihmisiä. Seura ei kuitenkaan ihmisyydestä piittaa tuon taivaallista vaan polkee sitä räikeästi eri tavoin. Tämän toivoisin rivitodistajien näkevän ja sisäistävän. Mitä taas tulee sohvaperunaan niin sinä et tiettävästi minua tunne joten asiatonta.
  3. Onhan se tosiasia että seura edellyttää eristäytymistä. Sitä on juurikin se että pidättäydytään tavoista mitä valtaväestöllä on. Ei juhlapäiviä, ei äänestystä, vältellään maailmallisten seuraa jne jne..lista on pitkä..

Se että käydään ovilla rimputtelemassa ja puhumassa opista ihmisille ei tarkoita ettei oltaisi eristäytyneitä. Tokihan todistajat törmäävät ihmisiin ihan vaikka ruokakaupassa, eivät he fyysisesti ole eristätyneetkään.

He ovat eristäytyneet henkisellä tasolla. Ja sitä seura juurikin haluaa ja siihen pyrkii. Tunnusomainen piirre erilaisille kulteille.
  4. Mielenkiintoinen kirjoitus. Lyhyesti kommentoisin että minulle ei ole selvinnyt eikä tuskin koskaan tule selviämään että miksi oletettu jumala teki sanastaan niin monimutkaisen ja vaikeaselkoisen että tarvitaan erilaisia selitysteoksia, tarvitaan raamatuntuntijoita sekä paljon perehtymistä asiaan että voi ymmärtää.

Jos raamattu on ihan pelastuksen ja kadotuksen kysymys ihmiskunnalle ja sisältää erityisen tärkeää tietoa ihmisille niin silloinhan jumala on toiminut erittäin tyhmästi tehdessään raamatun sellaiseen muotoon joka on useimmille ihmisille vaikeaa ymmärtää.

Samoin jumala ei ole ajatellut ihan loppuun tapaansa ilmaista raamatussa asioita koska on laittanut paljon asioita ja informaatiota muotoon jota voidaan tulkita monella eri tavalla. Tästä syystä onkin paljon erilaisia tulkintoja ja suuntauksia.

Johdonmukaista olisi ilmoittaa niinkin tärkeä sanoma kuin jumalan sanoma, niin mahdollisimman selkeästi ja mahdollisimman vähän tulkinnanvaraa sisältäväksi. Kuitenkin raamattu itsessään on erittäin ristiriitainen teos. Toisaalla se sanoo jotakin mitä toisaalla kumoaa. Joskus onkin huvittavaa seurata kun jotkut uskovat kumoavat toisilla raamatun paikoilla toisia paikkoja.

"Ymmärrän että Jumala on kaikkivaltias, erehtymätön, aina oikeudenmukainen, aina rakkaudellinen, aina kaikkiviisas. "

En tiedä miten saat rakennettua raamatun jumalasta oikeudenmukaisen ja rakkaudellisen. Ei raamattu itsessään jumalaa tuollaiseksi kuvaile, vaan aivan toisenlaiseksi.

Jos minä sanoisin että olen hyvin oikeudenmukainen ja rakastava ja kuitenkin tekoni ja periaatteeni olisivat aivan kaikkea muuta niin uskoisin että useimmat ihmiset katsoisivat tekojeni ja periaatteideni osoittavan etten ole rakastava ja oikeudenmukainen. Kun raamatussa jumala hukuttaa ihmiset brutaalisti vedellä, antaa kivitystuomion puiden keräämisestä sapattina, haluaa nähdä ihmisiä vasten aurinkoa seivästettyinä, tapattaa syyttömän poikansa jotta voisi vasta väkivaltaa nähtyään antaa anteeksi, uhkaa antaa raskaat lopun ajat rakkaille lapsilleen ja vielä tuomita rankasti kaikki ei-uskovat ja vääräuskoiset ja antaa saatanan tehdä meille pahaa ajan loppuun vaikka kaikkivoipana olisi voinut sen pahiksen poistaakin...

..niin kaikesta tästä ja monesta muusta raamatun jumalan tekosista ja periaatteista huolimatta raamatun jumalaa kuvataan rakastavaksi ja oikeudenmukaiseksi. Jos omaa tarpeen uskoa rakastavaan ja oikeudenmukaiseen jumalaan niin miksi silloin pitää lukea raamattua, sehän ei kuvaile jumalaa luonteeltaan lainkaan tuollaiseksi.