Vapaa kuvaus

Aloituksia

13

Kommenttia

1615

1. Moni palstalainen näyttää olevan sitä mieltä, että kreationisteina täällä esiintyvät ovat pelkkiä trolleja, eivätkä oikeita pesunkestäviä kreationisteja alkuunkaan. Minä olen toista mieltä. Trollailu on nimenomaan osoitus siitä, että he ovat todella kreationisteja.

Ajatelkaapa, miten turhauttavaa on olla kreationisti. Joutuu häpeilemään omaa uskomustaa ja varomaan, ettei missään julkisessa seurassa tule paljastaneeksi uskovansa Nooa-satuun, maailmanlaajuiseen tiedemiesten salaliittoon, 6000 vuotiaaseen maailmankaikkeuteen, puhuviin aaseihin ja kärmeisiin.

Ainoa väylä toteuttaa omaa kreationismiaa on tehdä se anonyymisti netissä. Mutta netissäkin kreationistille nauretaan. Kaikki argumentit osoitetaan hölynpölyksi ja vastineeksi isketään todisteita siitä, miten Nooan laivaristeilyä ei koskaan ollutkaan eikä Maakaan ole 6000 vuotta vanha pannukakku. Kaikki nämä uhraukset, kaikki häpeä mitä kreationisti on valmis kantamaan ja Jumalaa ei näy eikä kuulu. Miksi minut hylkäsit? Turhauttaa. Turhauttaa niin vietävästi.

Lopulta ei jaksa enää esittää kreationistisia argumentteja ja katsoa kun "evot" ampuvat jokaisen valheen yksitellen alas kuin hanhen. Turhautumisen seuraus on trollailu. Kun itse on tultu naurunalaisiksi niin monet kerrat, on vastapainoksi yritettävä tehdä "evoista" naurunalaisia iskemällä trollia trollin perään ja seuraamalla, miten aina silloin tällöin joku "evo" menee lankaan.

Jatketaan samaan malliin. Trollaus on vain hätähuuto kreationistien uppoavasta jollasta.
  2. Yahwe on varmasti yksi väkivaltaisimmista, julmimmista ja vastenmielisimmistä hahmoista ihmisen tuottamassa fiktiossa kautta aikojen. Vaikea ymmärtää, miten jotkut pystyvät rakastamaan kyseistä hahmoa yli kaiken.