Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kuutiopaaa
profiilit
kuutiopaaa
kuutiopaaa
Vapaa kuvaus
Jaaaaa
Aloituksia
6
Kommenttia
53
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Melko+suppeat+mahdollisuudet+opintoihin.+Toisen+asteen+tutkinnoissa+valittavana+perinteiset+hitsaajasta+lähihoitajaan.+Kolmannen+asteen+tutkintoja+ei+taida+juuri+energiatekniikkaa+kummempaa+olla,+lukuunottamatta+vuoden+vaihteessa+alkaneita+kokeellisia+sairaanhoitajaopintoja+-+nekin+taitaa+olla+avoimen+puolen+opintoja+ja+siitä+alkaako+uusia+ryhmiä+jatkossa+on+täysi+mysteeri.+
Kuopiossa+sitten+vara+valita+laidasta+laitaan+niin+2.+että+3.+asteen+opintoja.+Pieksämäellä+Diakin+puolesta+sairaanhoitaja+koulutusta.+Siinäpä+ne!
01.09.2016 23:29
Vastaanpa näin vajaa 2 vuotta myöhässä ja sanoisinko, että suht rauhallinen ja hyvä paikka asua. Ainakaan ei naapurit häiritsee, nääs kun heitä ei edes ole.
17.08.2010 23:25
Haisee se paska varkautelaisenkin nenään päiviönsaari - savontie alueella, joskus tuhankin voimakkaasti jos ja kun sinne päin sattuu eksymään
20.07.2010 15:14
Ja tulet siis antamaan palautetta varkauden sossusta n. 50. vuotta sitten tapahtuneesta vääryydestä? Tietty eihän asiakaspalvelu saati muukaan ole voinut näin mitättömässä ajassa muuttua :D Kaiken kukkuraksi en menisi edes vannomaan, että sotilasavustus siihen aikaan mikään oikeutettu lisä olisi edes ollut, mene ja tiedä. Vinkkinä silti ensi kertaan, että mieti hetki jos toinenkin ennen kuin teet itsestäsi täys idiootin. Tosin valehtelisin jos väittäisin, etteikö tämä viimeinen letkautuksesi 60-luvulta ollut vallan mainio piriste tylsään päivään c'',3
15.07.2010 20:19
Tietty onhan se sääli, jos näin on oikeasti tapahtunut, eikä sinun kaltaista hidasälyistä trollia ole osattu neuvoa oikeaan paikkaan josta sotilasavustusta haetaan.
Itse aiheeseen palaten toivon voimia ja jaksamista alkuperäisen postin kirjoittajalle. Kyllä elämällä on tapana kääntyä parempaan suuntaan ennemmin tai myöhemmin -
10.07.2010 20:54
Sotilasavustusta haetaan kelalta, jonka kela myös maksaa. kjeh
10.07.2010 20:44
Siis eihän se eilinen ukkonen ollu juuri mistää kotosi, pari kertaa jyrähti kovemmin ja ohi oli n. puolessa tunnissa. Missä on vanhat kunnon kovat ukkoset =/
09.07.2010 06:10
Joo, ei kuntoranta varmaan pelkkä eläkeläisten paikka ole. Uskosin silti, että melko harvassa on minun ikäluokkaa olevat (+20). Tiedä häntä ja toisaalta edes kiinnosta vaikka jammailisin sit eläkeläisten kanssa. pidä olla turhan nirso seuran suhteen 8-) Noh, onhan tässä vielä muutaman päivä aikaa miettiä mitenkä sitä viettäis jotenki poikkeuksellisen kaupunki juhannuksen.
21.06.2010 19:43
Juhannus ilman mökkiä on samaa paskaa ku perus vkl, jos pelkästään ryypätä meinaa. Siksipä kysyinkin onko mitään erityistä, esim. vaikka jotain tapahtumaa tms
18.06.2010 21:42
klassista eli nailon kielistä soitetaan oikeaoppisesti sormilla pikkaamalla, ei plektralla. Toki plektraakin saa käyttää. nailon kielet on alottelijan sormille paljon ystävällisemmät kuin teräskielet. Suosittelisin itse alkuun tuota nailon vaihtoehtoo nimenomaan siitä syystä, että teräskielillä on tuskasen kivuliasta harjotella ennenku saa perus tatsin kitaraan ja oppii soittamaan 'oikein'. Aloittelijan perus virheitä on voiman liika käyttö, että saataisi kielet ja soinnut soimaan puhtaasti. Tämä voiman liika käyttö taas teräskielillä saa sormet verille ja nahat irti alta aikayksikön heh.
kitaran kokoon sanoisin vaan, että perus koko.
Ja miksei itse voisi oppia soittamaan? ainut mitä sinulle voidaan opettaa on teoria ja oikea oppisia tekniikoita, mutta näistäkin voidaan sit taas olla montaa erimieltä onko ne opettajien 'oikeat' tekniikat juuri parhaita sinulle. Teoria ei tee kenestäkään taitavaa kitaristia.
18.06.2010 20:16
Solum certum est nihil esse certi
17.06.2010 15:37
Että sinut on persraiskattu ja haluat purkaa pahaa oloasi täällä. Vai yrititkö sittenkin kertoa siitä kerrasta, kun Matin kanssa leikitte lääkärileikkejä. = Tasan yhtä hatara peräsitä luetun ymmärtämistä. Asian hienous on siinä, että kukin ymmärtää lukemansa eritavalla ja tekee omat johtopäätöksensä, varsinkin jos missään ei selvästi mainita kyseessä olevan fiktio.
17.06.2010 15:10
Pakko vielä sen verran sanoo 0.8 setistä, että se tosiaan on juuri sitä mitä hain. Oon aina soittanu suht kevyellä tatsilla ja useimmiten koverrettu otelaudalla niin kyseinen setti sopii minulle kuin nyrkki silmään. Bendit tuntuu entistä luontevammilta ja tykkään saundista joka on vähän kirkkaampi/ohuempi mitä paksummilla seteillä. Suurin ärsyke mitä paksummissa kielissä tosiaan näin, oli juuri bendaaminen. Vaikka koverretulla otelaudalla bendaaminen ei juuri helpompaa voisi ollakkaan niin silti sitä mielummin bendaa kevyesti & nauttien ennemmin kuin joutuu pakottamaan kielet voimalla
07.06.2010 06:39
Tietääkseni 0.7 settiä ei suomessa ole saatavilla, taida olla koskaan ollutkaan. Mitä muistan jonkun 0.7-0.8 settiä käyttävän kitaristin valitelleen, että joutuu suurimmaks osaks tyytymään 0.8 settiin kun 0.7 ole suomesta saatavilla. olisko ollu hurricanesin kitaristi aikonaan joka tämän sanoi, mene vannomaan kyllä.
07.06.2010 06:30
Oon kyllä kuullut äijien iskevän kitaran kiinni koneeseen ilman mitään välikappaleita, ei kai se kitara 'mikkiä' kummosempi vehe siinä vaiheessa ole. Tosin omakohtaista kokemusta ei ole, sen mitä koneen kautta soitellu oon käyttäny tällästä efekti/mallinnus boxia välissä jossa on juuri usb liitäntä konetta varten.
Uskosinpa, että on ihan kitara -> tietokone periaate tossa, tarkotuksena sit käyttää vahvistin simulaattoreita äänen saamiseks, kuten amplitube jne. Tiedä häntä =o
07.06.2010 06:24
vaihdoin ite ernie ball 0.8 settiin. kieliin oon varsin tyytyväinen ja ne on just sitä mitä hain, mut kovasti tahtoo kielet resonoida keskenään. Varsinaisesti se ei ole mikään ongelma koska resonoivan kielen voi ja pystyy dempata. tiedä onko tämä resonointi sit joku ohuien kielien kirous/ominaisuus vai joku asetus päin prinkkalaa. omasta mielestä kyllä kaikki natsaa tallan kulmasta, kielien korkeudesta - intonaatioon jne.
Tosin en väitä olevani kaikki tietävä kitaran säätöjen suhteen, aina oppii uutta ja oletettavaa on, että hienosäätöä kaipais vielä.
06.06.2010 03:21
homma selkisi lähes tulkoon heti viestin kirjoittamisen jälkeen. kyseessä oli kielten välinen resonointi
05.06.2010 22:32
biisin alussa siis 3 kertaa e-kielen vitos nauhaväli, ei 4
05.06.2010 22:30
elikkä viivasto kuvaa kieliä, yleensä perus EADGBE. Ylin rivi on kitarasi ohuin kieli ja taasen alin rivi on kitaran paksuin kieli. Nämä numerot taasen meinaa miltä nauhaväliltä soitetaan esim. 0- on kieli soitettuna vapaana, 1- painat sormen ensimmäiselle nauhavälille, 2- toinen nauhaväli jne.
esim. kyseissä linkissä oleva kipale alkaisi sillä, että laitat sormen paksuimman kielen viidennelle nauhavälille ja soitat sen neljä kertaa. sen jälkeen siirryt A kielelle ja sormi neljännelle nauhaväille ja siitä seitsämännelle kunnes taas seurais kielen vaihto yksi ylempään jne.
05.06.2010 22:28
ihmisten tyhmyydellä rajaa.
02.06.2010 02:46
1 / 3