Vapaa kuvaus

moi ! Mä etin kunnon miestä elämääni joka EI:polta, ryyppää, huumeet, omia lapsia, on vaan mun oma, ei kato muita naisia, rakastaa mua sellaisena kun mä oon.. ......ja mikä tärkeintä: EI PETÄ MUA TOISEN KANSSA ! Jos teitä 28-40-v mie- hiä vielä täällä suomessa on, se olisi kivaa. Suosikkibändit/artistit: paljon...... Suosikkileffat: huumori Lempikirjat: paljon..... Vapaa-aikanani: tv:n katselu Katson tv:stä mieluiten: paljon.... Kotieläimet: ei ole En pidä: savustaminen yleisillä paikoilla, lupaa kysymättä.... Parhaat matkakohteet: Tukholma ja Irlanti Ruoka & juoma: Pizza Koulutus: Peruskoulu Koulut: liian paljon, että muistaisin kaikki..... Ammatti: Muu Työskentelen: ylityöllistetty ja alipalkattuna.........työpajassa.... Yhdistykset/kerhot: en kuulu mihinkään Siviilisääty: Sinkku Lapset: Kyllä vielä joku päivä Skype: ei Messenger: ei IRC: ei Twitter: ei Flickr: ei

Aloituksia

38

Kommenttia

546

1. Moi
    Joo, se on tuttua mullekin, vaikka olen jo 37-v nainen. Olen jo vuosia pannut merkille , että lähellä olevan ala-asteen oppilaat, sekä tytöt, että pojat, huutelevat mulle, että terve-terve X 15 tai enemmänkin.....vaikka en tunne yhtäkään tenava !! Nyt se on vä-hentynyt, mutta yhä mielessä......ja kerran, kun oli talvi, lähellä joulua oltiin, joku 4-5-v sitten, oli yksi poikaryhmä, olisikohan niitä ollut siinä joku 9-10 kappaletta, ylä-aste-elta olevia pojankloppeja, niin osa heistä oli pyörällä, osa mopolla ja osa kävellen liik -keellä, ja sitten he mut nähdessään alkoivat jahdata mua, kun olin tulossa kaupasta , ihan tuntemattomia häpeällisiä pikkuvauvoja olivat ! Ja siis he ajoivat mua takaa, mun piti oikaista metsän läpi, ja kävelijät heistä seurasivat, muut yrittivät saada mut kiinni kiertämällä toiselta puolelta, mutta huijaasin heitä hyvin !! Onneksi omat van-hemmat asui lähellä ja olivat kotona, menin sinne hetkeksi, olivat kyttääjät häipyneet
    .....sen jälkeen niitä ei ole näkynyt......
    Sitten töissäkin on ilmaantunut kiusaajia.....en kehtaa sanoa heistä kellekään siellä, kun ei ne mua kuuntele, se on tullut koettua...ja oletteko koskaan tienneet, että myös
    toisen tuijottelu ja vahtaaminen työpaikoilla on kiusaamista ? Tuolla yhdessä paikas-sa oli yks tosi tympeä läski, joka kyttää mua vieläkin, vaikka se ei oo enää siellä töis- sä....mutta sillä on tapana kuumina päivinä, kun se on istumassa tuossa lähellä, se vahtaa mua, pitääkö mennä alasti ulos, että se kyttääminen loppuu ? Tai hankkia Tampereella asuva poikaystävä sinne silloin, kun se kyttääjä on siellä vahtaamassa, että se juntti tajuaa, että mä oon varattu ? Kun mä satun samaan aikaan ulos, mä en katso siihen päinkään, vaan menen ohi, mutta se vahtaaminen jatkuu vain....sanoin sille, että vahtaa itteesi nyt ! Mutta edes se ei auttanut....vaikka se olisikin pihkassa muhun, mä en edes sylkäise sen suuntaan, ei se oo sen arvoinen.....jos mulla olisi valtaa, mä kyllä siirtäisivät sen ja pari muuta hullua veke tuolta, ja heille 100% 24 h valvonta, myös vessassa käynnit....
    Älä nyt sentään tee itsemurhaa, ei se auta......kannattaisi koettaa tehdä joku kansan-aloite asiasta, ja oletko katsonut uutisia, joissa oli jotakin juttua jostakin koulusta, jos-sa on toisen kiusaaminen kielletty ? Mutta kuka niitä vahtii....kun ei oo enää ainaka- an kovin monissa kouluissa enää sitä oppilaiden käytösnumeroa, sehän on tärkein numero ! Myös siinä todistuksessa pitäisi olla joku numero, joka ilmaisisi sen ja sen lapsen kiusaamis-osan........mitä korkeampi se numero on, sitä pahempi rangaistus lapselle sekä koulussa, että kotonakin.
    Miten tuo kuulostaa niin tutulta....? toi, että sun yksityiselämää riepotellaan täällä.... Mulla on sama ongelma ! Eräs muija, jota vihaan loppuelämäni, ja toivon todella, et-tä se akka kuolis, tai muuttaisi jonnekin KAUAS, vaikka Kiinaan asti tenavineen ja ukkoineen........se on kyttääjä kanssa, sillä on ilmeisesti joka tiellä täällä, missä asun, joka tiellä sillä on joku akka, joka vahtaa mua aina, kun olen ulkona.....siis joku vahta -aja, joka sitten raportoi sille mun liikkeeni yms.....se on todistettu, sillä se akka usein vaakkuu kännykkään, ja vahtaa mua......
    Etkä siis ole ainoa, jota kiusataan myös aikuisiällä.......mehän voitaisiin vaikka perus-taa oma puolue........
  2. Joo, ja yksinäiset naiset, kuten mä oon, ei saada mitään adoptio-oikeutta eikä omaa lasta, vaikken edes polta, enkä ryyppää ! Äiti naukuu mulle, että pitäisi hankkia ylikal -liit ehkäisypillerit, vaikken ole edes seksisuhteessa ! Heti, kun tulee puhetta, että mulla olisi jotakin sutinaa jonkun kanssa, heti aletaan......siks en sano enää sille vah -dille mitään........sama vanha laulu jatkuu...........vaikka olen tyypin 2 diabeetikko, ei sekään näemmä auta sitä......mä en saa omia lapsia vissiin koskaan, niin se vahti on määrännyt.
    Ja eikös vanhemmat saa jotakin lapsilisää........? Miten se määräytyy, saako rikkaat vanhemmat enemmän, kuin köyhemmät ?
    Ja myös kehitysvammaisilla ON täysi oikeus vanhemmuuteen ! Se vahti ei vissiin si-tä tiedä.........vain isosiskon 3 villiä poikaa on tärkeät, en mä, joka olisi täysin oikeutet -tu vanhemmuuteen ! Ei se isosiskonikaan ole mikään pyhimys.......ryyppää miehen- sä kanssa, kun huvittaa.....ja entäs, jos joku pojista saa haavan, tai muuten loukkaa itsensä kun ne on juoneet.....? Ja mä oon ainoa, joka ei alkoholiin koske. Ja pyytää-kö he koskaan mua lastenvahdiksi edes yhdeksi päiväksi ? Ei. Aina vaan meidän vanhemmat käy.....olenhan yhden pojan kummitäti.....ihan, kuin heillä ei olisi omaa elämää, ja sitä ne vaakkuu, kun mä tarvisin jotakin........ja ne voisi joskus pyytää sen miehen ärsyttäviä vanhempia vahtimaan poikia, ettei tarvitsisi heitä koko ajan vaiva-ta. Ja he asuvat Rovaniemellä, siis se sisko perheineen.
  3. Ja kyllä voi kieltää, se on lainvoimainen, ei suinkaan koskaan lainvastainen ! Ja kir-joitusvirhe on toi vuokra.asunnon, oikein kirjoitettuna se on vuokra-asunto ! Ei sillä ole väliä, pitääkö joku vuokranantaja mistään, esim. alkoholin nauttimisesta, sehän on ehdottomasti kiellettyä kaikissa asunnoissa, jos niin sanotaan sopimuksissa. Kaik -ki säännöt, joita on laadittu ja koskevat jokaista asukasta sillä ja sillä alueella, my- ös alaikäisiä ! Niitä kannattaa noudattaa, vaikkei haluaisi. Mutta se kannattaa ! Muu-ten voi lentää ulos koko asunnosta.....kuten entinen naapurin ukko.....onneksi se mö -kähullu joutu lähteen pois.....sai häädön, kun rikkoi hiljaisuuden aikana mökäämällä, eli huudattamalla mankkaansa todella kauhealta musalla, jota ei voi sanoa edes oike -aksi musiikiksi.....hirveetä ulinaa kuului tasan kello 22:00:n jälkeen, jolloin se hiljai-suus siellä alkaa joka päivä, ympäri vuoden, ja loppuu vasta kello 07:00 aamulla. Pi-täisi keksiä joku mökämittari, joka on pakollinen joka asunnon ulkopuolelle, jonne ei kukaan muu pääse koskaan sekoittamaan tai muuten sabotoimaan sitä laitetta, että lainrikkojat saadaan heti verekseltään kiinni. Ettei toisten tarvitse vaivautua ilmoittaa-maan isännöitsijälle asiasta......ja että asunnoista menis sähköt vain niiltä osin, joista sitä mökää aiheutuu, sen hiljaisuuden ajaksi.
    Kannattaa olla siis reilu muitakin asukkaita kohtaan, eikä ryyppää asunnossaan. Ei-kä missään muuallakaan........
  4. Hyvä vaan,,että se savustelu vihdoinkin loppuu kokokaan kaikissa vaunuissa ja niis-sä savustusosastoissa ! Se olis pitänyt kieltää jo kauan sitten ! Lemuavat ihmiset, jot -ka siellä käy, häiritsevät muita matkustajia yli kaiken ! Ja kun he haisevat....... Hyyyi! Häpeällistä sellainen savustelu julkisilla paikoilla, pitäisi säätää myös laki, että muilta ihmisiltä kysytään lupa, jos haluaa olla häpeäksi ja vedellä savut.........ja jos yksikin ei vastaus tulee, pitää sen lemuläjän mennä muualle veteleen. Kun se on niin ylimie-listä, ettei kehtaa kysyä lupaa, vaikkei se olekaan pakollista, mutta tästä tulee vielä joskus pian kansanaloite, että lupa kysytään jokaiselta, joka on lähettyvillä, tai bussi-pysäkillä. Ja myös alaikäiset, se pitää ehdottomasti kieltää, että jo hallusaapitokin on rikos ! Hävettää niin niiden vanhempien ja muiden niiden sukulaisten puolesta..... Kouluissa ei enää näemmä välitetä alaikäisten tenavien terveydestä yms.... Kun se aloitetaan jo alaikäisenä, se on jo häpeäksi koko kansalle. Ajatelkaa te savustajat e-des meitä, joilla on syöpä teidän savuttelun takia !! E maksa yhtään sairaalakäyntiä, enkä yhtään lääkettä, kun tämä ei ole mun itseni aiheuttama ! Te saatte savustajat laskun sitten pian............
  5. Hyvä idea ! Ja myöskin sama homma olisi ulkoilukortti ja ehdottomasti koiranulkoilut-tamiskortti ! Sekin kun on niin ylivoimaisen vaikeaa ymmärtää, että koiraa ei tosiaan-kaan ulkoiluteta väärällä puolella (siis kun itse menee oikein, eli oikeaa puolta, koi-ranulkoiluttaja ja koira tulee yleensä vastaan samaa puolta !) se on todella ärsyttä-vää ! Ei vaan kehtaa sanoo heille, että opettele liikennesäännöt, jotka koskevat my- ös sinua ! Ja kun sitä koiranulostetta näkyy kesät talvet.....hyyyyiiiiii !!! Ja kun joku astuu siihen huomaamattaan.......sitä sitten haisee kauheelle.......ja ei myöskään sin-ne, missä on 100 % syötäviä marjoja, kuten esim. mustikoita, ei sinne myöskään saa mennä kusettamaan ja kakattamaan koiraansa, se tehdään vain omalla pihalla, jos ei viitsi korjata itse sen koiran ulosteita pois ! Sekin tuntuu olevan niin ylivoimaisen vaikeaa tehdä jokaiselle ! Eihän sen pois ottaminen kestä, kuin muutaman sekunnin, jokaisella on siihen aikaa, myöskin sokeilla sokeainkoiran kanssa ! Ja vaikka ne ei siis näe, voi pyytää apua muilta. Se nyt ei voi olla kellekään vaikeaa ! Se on häpeäl-listä jättää ne sinne mukamas luontoon ! Harvoin näkee ketään, joka korjaisi koiran-sa jätökset pois. Ei niitä kukaan muukaan nyt tule korjaamaan !
    Minä ainakin osaan liikennesäännöt oikein. Ja kannatan tuota ajokorttia. Tuon tutkin-nan voi suorittaa sitten kuka sen haluaa, mutta se myös parantaa sen kortin saamis-ta. Myös lapsetkin pitäisi hakea tuota korttia ehdottomasti, hehän ne ovat aloittaneet sen aikanaan jokainen. Siis tuon pyöräilyn.
  6. Joo, mutta kukapa senkin maksaisi.........? Tuskin se alkoholisti itse.....vaikka se olisi täysin oikein ! Ja kuka tämä kirjoittaja aloittaja oikein on, kun ei osaa kirjoittaa.....? Etkö tiedä, että aina, kun on piste (.), sen jälkeen tulee aina iso kirjain ? AINA. Muu-ten toi on aika hyvä idea....paitsi, että ei vangille suoda mitään noista ennen, kuin ne kaikki on ansaittu, esim. hyvällä käytöksellä.......ja huomaa, että äsken, kun kirjoitin sanan esim., niin sen jälkeen ei tule isoa kirjainta. En ole mikään opettaja tai muu vastaava.......itse en ole koskaan juonut. Oikeesti ! En koske siihen litkuun. Hyi !! Är-syttää, kun jo alaikäisetkin tenavat sitä ostaa jotenkin ja juo........
    Ja on jokainen alkoholisti pakkohoidon tarpeessa. Omat häpeälliset vanhempani, jot-ka lähentelee jo 70-vuotta kumpikin, litkii sitä vain lähes koko ajan. Myös isosiskoni ja sen ärsyttävä aviomies, jota en ole koskaan sietänyt, nekin litkii sitä, ja heillä on vieläpä 3 alaikäistä poikaa ! Kiitos alkoholin, 2 ekaa on vähän sekoja ja keskimmäi-nen on vammainen......ja kuka poikia vahtii, kun he ryyppäävät ? Ei kukaan. Ja entäs , jos tulee hätä jollekin pojalle, kun he ovat kännissä tai ei vielä, mutta pian......?
    Alkoholismi on sairaus, jolle ei näemmä ole keksitty kunnon parannuskeinoa, paitsi, että kaikista kaupoista, kioskeista yms, missä alkoholia myydään, kaikki se litku ve-detään niistä pois, eikä uusia ole tulossa koskaan. Nehän on kaikki siinä näköetäisyy -dellä.....ja kaikki Alkot lopetetaan. Olin tässä kerran yksi la jokunen vuosi sitten, kun liukastuin jäähän ollessani kaupungilla, ja sitten menin lääkäriin, sain odottaa n. 2 tuntia, että pääsin sinne, kun alahuuli aukesi......ja olen vieläpä diabeetikko.....en pää -ssyt jonon ohi.....melkein kuolin nälkään, ja eikös siihen ängennyt joku humalainen ukko, ja lisää kittasi siellä muiden joukossa......hyyyyiiiii !! Että hävetti......että huma-laiset on diabeetikkoja edellä......meinasin mennä sanon sinne vastaanottoon, että miten on mahdollista, että joku humalainen pääsi mua, diabeetikkoa edelle.....?
    Musta jokainen humalainen ja alkoholisti joutuvat maksamaan itse jokaisen sentin hoidoistaan. Pitäisi, siis.....jos on varaa ryypätä, on varaa myöskin pakollisiin hoitoi-hin.....kaikkiin.....
    Joo, kaikki alkoholistit vastuuseen ! Hävettää, että niitä on kaupungilla......ja muual-lakin......
  7. eihän toi Turun sanomien numero ole vielä edes ilmestynyt, vai onko kyse nyt vuosi sitten tulleesta numerosta ? onkohan kirjoittajan päivät yms menneet vä-
    hän sekaisin nyt ? tai onko kyse tammi- tai Helmikuun jostakin numerosta, tai tän kk:n 2 aiempaa viikonloppunumerosta.....?
    Ja toi on harhaluuloa, että oman elannon eteen voi tehdä jotakin..........kaikki ei voi, kuten mä. Kaikki ei ole miljonäärejä, kaikilla ei oo tarvittavia rahamääriä.......
    valitettavasti näin asia on. En saa edes ansaitsemaani palkkaa enää, se meni tän vuoden alusta pois, kiitos kuntauudistuksien.....ja noiden halusta antaa mitää
    -n palkkaa....ne joutu kiristään mua, et mä saisin rahaa enemmän,että mun on haettava toista työpaikkaa, hainkin ja pääsin. Mutta pakottamalla se onnistui......
    en edes halunnut sinne hullujen joukkoon ! ja vahtaajien joukkoon......mä tein töi
    -tä siellä hiki hatussa, mitään ei saa takas......EI MITÄÄN !! ja yks kuulemma saa
    palkkaa, sai jopa tarpeettoman palkankorotuksenkin tässä maanantaina....epä-
    reilua muita kohtaan !! ja se on yksi niistä uusimmista ns. työntekijöistä siellä¨, mutta LAISKA LÄSKI se on ! ei muuta ! ei se oo ansainnut mitään palkkaa, kun ei
    me muutkaan saada mitään ! vaikka se onkin siellä kauimmin yhen päivän aika-
    na, se ei merkkaa sitä, että se ainoostaan saisi jotakin palkkaa, kun muut ei saa.
    Olen siis osa-aika töissä, en koko uuvutavaa päivää missään. Onneksi !! Jo muu
    -tama tunti tuolla hullujen huoneella (siltä se kuulostaa, mutten oo siellä missää
    -n töissä...) tekee muut ihmiset hulluiksi väkisinkin...........
  8. moi
    Tunnen yhen isän, mun isonsiskon miehen, joka ei oo kunnon isä. Sillä on muu-
    tenkin hermot kireellä, syytä en tiiä, enkä kysy. Niillä on 3 poikaa, joista 2 van- hinta on jo koulussa. Kerran, kun esikoinen, joka täytti viime viikolla tasan 10 v, kun se oli nuorempi, niin se kaatoi vahingossa jonkun kahvikupin......ja siitäkös sen isä suuttui........se käski poikaansa siivoamaan jälkensä, muttei se totellut, ja niinpä se sitten raahas sen paikalle ja pakotti sen siivoamaan jälkensä, se oi- keen veti toisesta jalasta sen pois pöydän alta.....eikö tämä ole jo rääkkäystä ja kiusantekoa ? Mua hävetti sen käytös, kyllä tommonen sattuu...oon itsekin joutu-
    nut sen kiusan kohteeksi kerran ennen, kuin ne meni naimisiin vähän yli 14,5 v
    sitten....ihan turhasta ! en muista tarkalleen enää, mitä tapahtui, mutta muistaak- seni se oli jotakin, että multa tipahti vahingossa joku hius lattialle, ja sekös siitä suuttui, taas. Käski mun nostaa se heti ylös.....ja me olimme juuri syömässä......ei siinä kukaan nyt ala nosteleen mitään pieniä, tarpeettomia asioita lattialta......ja sitten, kun olimme syöneet, tunnustan, että se unohtui koko homma, ja sit se tun-
    ki mun huoneeseen ja toi sen hiuksen mulle......ei viittinyt itse laittaa moista ros- kiin....ei ihme, jios pojista tulee säikkyjä ja isompana jopa joitakin nuorisorikolli- sia, jos isä on tollanen skitso ! Sehän onkin nyt kohta 43-v...........ja mä oon aina vihannut sitä, en oo vaan kellekään sanonut sitä, en heile ainaskaan........tulee mieleen se joku ihmeen Supernanny........ja joku Lapsityrannit.......kotityrannit ja työpaikkatyrannit vielä puuttuu ohjelmistosta.......juuri silleen se isä käyttäytyy lap
    -siaan kohtaan......ei isyys sitä ole heikentänyt, eikä lemmennyt ollenkaan, päin-
    vastoin ! ja kun keskimmäinen niistä pojista on vielä vammainen..........ei mitään tietoakaan, että se kohtelis sitä erilailla, kuten vammaisia lapsia pitääkin kohdel- la, ei saa lyödä, ei saa huutaa, yms......onneksi niillä ei oo enempää lapsia, saati sitten tytärtä........eikä se mun isosiskokaan nyt kovin hyvä äiti ole, ne tykkää ko- vasti alkoholista.........kumpikin......kuka vahtii lapsia sillä aikaa, kun vanhemmat ryyppää itsensä humalaan ? tai edes maistelevat sitä litkua ? ei kukaan. Musta ne lapset kärsii pahimasta isästä, mikä maan päällä tai suomessa elää....en tiiä, miks se on niin sekopää itsekin.....nehän seurusteli iäisyyden, ja kihloissakin iäi-
    syyden....en ymmärrä, miten se mun isosisko oikeen jaksaa tota tolloa ukkonaan
    , multa menis hermot takuulla sen sijasta, ja vaatisin siltä eroa tai vihanhallintaa,
    että se ei olisi niin sekopää poikien läsnäollessa ja muutenkin.......pitäisköhän se
    Supernanny kutsua sinne..............? näkis sekin, miten suomessa on asiat......var-
    masti sekin huomaisi noi samat asiat, kuin mäkin........ne tekee harvoin yhdessä mitään järkevää.......kun vanhemmat on kumpikin opettajia.......en tiiä, onks ne sa
    -massa koulussa töissä, kuin poikansa.......tai onks ne samassa työpaikassa....
    Ei se taida olla muodissa enää ollut vuosiin......itse en juo alkoholia tippaakaan koskaan. Ja sen miehen pikkuvelikin on jo löytänyt jonkun akan ittelleen, jolla on jo tenavakin toisen miehen kanssa ! minne se mies on mennyt, tulisi huolehti-
    maan tenavastaan....vaikka ne onkin eronneet, mun mielestä pojan ei pitäisi a-
    sua äitinsä luona muuten, kuin ne päivät, jotka on huoltajuuskiistan yms sotku-
    jen takia saanut itseleen........ja vanhempien pitäisi asua lähellä toisiaan, vaikka ovatkin eronneet......varsinkin sen ikäisen, kun se tenava on....kohta 11-v.......mä en olisi koskaan hyväksynyt sitä akkaa ja tenavaa, toisen miehen/naisen kanssa tehdyt lapset vain haittaavat uutta suhdetta paljon ! ja ei sen pojan oo mikään pakko hyväksyä toista miestä akan elämässä.........koskaan......