Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hyvää sunnutaita sinnekin.
Täällä on pilvistä mutta upea päivä muuten ollut.
Tossa metsikössä talon vieressä kulkee polkuja ristiin rastiin.
Tänäänkin tuntui että kaikki kaupunkilaiset on lähteneet liikkeelle.
Vaikka tulis kuinka lunta niin hetkessä ne polut on parempia kun jalkakäytävät.
Rantaa pitkin kulkee yks ja metsässä risteilee monta.
Yks latukin siellä menee, omia reittejään.
Olin tänään kameran kanssa kun yleensä kuljen siellä ilman mitään
Äsken meinasin menettää hermoni, ihan vähän vaan :))
Sulake paloi ja kun yritin vaihtaa toista ei meinannut lähteä pelaamaan.
Ensimmäinen kokeilu oli liian isokantanen, no eihän se sinne mennyt.
Mittari on vielä semmoisessa paikassa että sinne joutuu kiipeämään, tietysti.
No etsin ja löysin toisen oikean amppeerisen, ja oikealla kannalla.
Eikun vänkäämään paikoilleen. No ensin ei mienaanut mennä jengoilleen. Siten meni ja huokasin helpotuksesta, turhan aikaisin. Ei lähtenyt pelittämään.
Kirosin ja menin rauhottumaan, söin. Konkkasin vielä kerran sinne ylös että mikä hiivatti nyt mättää.
Kiersin sitä uudestaan ja kas se ei ollutkaan mennyt pohjaan, vaikka ensin siltä tuntui.
Noo alatulon jälkeen jännityksellä pistin koneen pyörimään ja....... (rummutusta), se lähti päälle. Huraa, hyvä minä :)))))))
Meinasin nimittäin että kohta pitää mennä talonmiestä kysymään apuun että onko tässä talossa jotain sellaista mitä en ymmärrä.
Ja sehän olis nauranut kun olis tullut ja vaan kääntänyt sen paikoilleen.
Ei olis ollut eka kerta kun olis mulle päässyt hymyilemään.
Niin että mielenkiintoista on toisinaan elämä :)))
06.02.2011 16:07
Mikäs sua nyt oikein riepoo?
Minkälaista keskustelua haluat yllä pitää.
Sun viestis oli aika ala-arvoisesti kirjoitettu, eli tollaseen keskusteluun en meinaa lähteäkään :))
05.02.2011 15:50
Mun vuokra oli silloin 215 euroo kuussa.
Nettiä ei ollut tämän hommasin vasta kun pääsin vakitöihin.
Autoa ja niitä vakuutuksia ei ollut, ei mitään vakuutuksia silloin koti vakuutuksenkin hommasin vasta myöhemmin.
Kännykkä oli ja laskut noin 10 euroa kuussa niinkun viimeinenkin lasku oli vain 14 euroa. En ole puhelinterroristi :))
Lehtiä ei tullut, on kirjasto jossa niitä pääsee lukemaan tänäänkin.
Telkkalupa kyllä tuli maksettua ja sähköt. siinähän ne onkin.
Eli vuokra, sähköt, televisiolupa ja känny. Lopuilla ruokaa, joskus jotain. Ja niinkun kirjoitin ei se ajanjakso kestanyt kamalan pitkään sitten tuli taas joku kurssi josta sai jotain pientä lisää.
Ruokaan ei mene tänäkään päivänä paljon. Käyn kerran tai kaksi viikossa kaupassa ja teen itse ruokani.
Tänään kävin ja sitä ennen kävin viime sunnuntaina.
Nyt kun säästän siihen matkaan niin olen taas ottanut käyttöön köyhäilyohjemani monessa asiassa. Sitten matkalla nautitaan.
05.02.2011 15:27
Kirjoitat suomea siis oletko kuitenkin suomalainen jossain muussa maassa, tai eri ajassa:)
Suomessa on ihmisiä joille valhe on totuus, ja toisinpäin jotka kokevat että totuus on valhe.
Mikä on hyvä palkka, tulen toimeen se riittää. Maksan veroja ihan suosiolla, koska niitä käytetään myöskin meidän hyväksi, joskin nykyään niitä menee muille maillekin, siitä en tykkää.
Ja jos elämäänsä tyytyväisyys on samaa paskaa jollekin, niin se sitten on hänelle (sinulle?) niin.
Vastasinkohan tarpeeksi vaikeasti noihin sun kummallisuuksiis?
04.02.2011 22:34
Kyllä voi koska niin vain tulin. Enkä hakenut apua mistään.
Siitä toimeentulosta tuli mulle elämäntapa, koska ajattelin että ei niin voi olla pitkään.
Sitten pääsin kurssille ja päälle tuli pikkusumma.
Mitään ylimääräistä en tietenkään ostanut eikä mitään erikoisia harrastuksia ollut.
Asunto oli erittäin halpa vuokra-asunto, enemmän kyllä kun sata euroo :))
Ja kyllä ihmiset joutuu tänä päivänä pienemmälläkin elämään.
Oikein hyvää viikonloppua sinullekin!
04.02.2011 22:26
Thaimaassakin taitaa olla mota totuutta.
Tällä hetkellä yks työkaveri, nainen tyttöporukassa matkalla sinne.
Toinen työkaveri mies myös matkalla sinne perheensä (kaksi lasta+vaimo) kanssa.
Itse en sinne lähtisi kun turhan kuuma maa ja turhan kaukana, enkä haluaisi nähdä sitä kääntöpuolta sieltä.
Olen menossa huomattavasti lähemmäs, mutta en miestä etsimään. Niitä riitäisi täälläkin jos halua olisi.
04.02.2011 21:35
Jos en ihan väärässä ole niin palsta on 60 plus?
Ei en ole hoidossa.
Lisää kysyttävää? Vastauksista ei ole takeita!
04.02.2011 21:12
Mä en ainakaan antais kelleen vieraalle :)
Kyllä sen pitää tuttu olla, ja muitakin vaatimuksia löytyy, aika määrä.
04.02.2011 21:06
Mitä on köyhyys?
Usein pohdiskelen tuota sanaa, ja oikein suussani pyörittelen.
Itse en ole tuntenut olevani köyhä koskaan, en silloinkaan kun piti tulla toimeen viidensadan euron työttömyysrahalla. Eikä mulla ollut mitään tilillä muuta.
Mutta jos olisin kokenut olevani mieleltäni köyhä, silloin olis ollut tosi paha.
Nyt olen töissä mutta ei se palkka mikään iso ole aina kun haluan jotain suurempaa pitää säästää, enkä nytkään tunne olevani köyhä.
Ehkä sitten olenkin tyhmä???
Ei en suostu siihenkään nimitykseen.
Mutta jos sanotaan että onnellinen, se pitää paikkansa.
Ja mielikuvitus on se jonka olen perinyt molemmilta vanhemmiltani. Niin työläisiäkin kun olivatkin.
04.02.2011 20:57
Ajattelen tänään että mun onneni on eletty elämä, siis mennyt elämä.
Moni ihminen räpiköi rajojensa kanssa tämän ikäsenä. Jotkut on päässeet/ menneet/ joutuneet avioon nuorena ja kaikki elämä on sen miehen selän takana.
Kun joutuu kompuroimaan ja etsimään itseään tässä iässä ei se välttämättä ole enää helppoa.
Mutta voihan olla toisinkin, ja juuri se on helppoa.
Mulla on hyvä näin. Ja ilman keinotekoisuutta, ihan omana itsenäni.
04.02.2011 15:44
No en ole ollut, kun en osaa soittaa kun suutani. Sitä kyllä silloin soitettiinkin puolin ja toisin hänen kanssaan :))
Ja oli ihan mukavaa :)
Nuotiollekin voisin mennä, mutta en just nyt.
Meen päikkäreille kun alkoi viikonloppu.
Hyvää viikonloppua sullekin :)
04.02.2011 15:34
Huomenta!
Voit siis ottaa osaa minunkin puolestani :))
Ilman Kai Hyttistä oltaosiin oltu pahassa pulassa Kilpisjärvellä systerin kanssa.
Onneksi on Kai Hyttinen ja tässä taas Varpunen
http://www.youtube.com/watch?v=sKYIZ46OcBs&feature=related
04.02.2011 06:29
Nyt hyvää yötä mahtavan Yannin ja Satakielen kanssa:
http://www.youtube.com/watch?v=GhV2ceRw2N4&feature=related
Ei satanut vettä juuri kun tulin mutta lämpöä kyllä on ilmassa.
03.02.2011 23:07
Joo, kahvi nukuttaa kun nukuttaa, eikä mua ainakaan piristä.
Mutta olen juonut sitä lapsesta asti.
Ensin pullasuttuna joka oli ihanaa, ja sitten ihan kahvina:)
Jotain pitäis keksiä, nytkin tiedossa aika kova ilta ja silloin rassaa huonosti nukuttu yö.
Huomenna kuitenkin pitäis mennä jo kahdeksaan aamulla, koulutukseen.
No ehkä ens yönä tulee uni paremmin.
Hyvää päivän jatkoa sinulle ja palstalsille.
03.02.2011 12:44
No mulla kans oikea rytmi on mieluummun iltauninen, oikeesti ja normaalisti.
Mutta nyt ei ole mitään rytmiä, ja sen huomaa myös ihan kropassaan.
Toi aloe vera mitä otat, eiks sen pitäis olla piristävää, jossain joskus luin, kuin se voi helpottaa unta?
03.02.2011 12:00
Ennen nukuin hyvin, koska jos en yhtenä tai kahtena yönä nukkunut kunnolla otin sen sitten takaisin myöhemmissä öissä.
Aikaisemmin olin sellaisessa kolmivuorossa jossa vuorot meni 2 a 2i ja 2y, sen jälkeen makuuvapaa ja kolme vapaata edellenkään ei ollut uni vaikeuksia.
Nyt olen joutunut paskamaiseen katkevaan kolmivuoroon jossa jokaista vuoroa on 5 ja vain viikonloppu vapaata.
Nyt olen iltavuorossa mutta viime viikon yövuorot haittaa nukkumista vieläkin. Ensin haen unta pitkään ja sitten jos herään keskellä yötä niin taas alkaa se hakeminen.
Koko ajan on ollut kakenneita öitä.
Mutta katellaan päivä kerrallaan viikonloppu edessä ja ehkä jossain vaiheessa saan taas kunnon unet.
03.02.2011 11:47
Samuli Edelman ja nykyajan näkemys miehestä??????
http://www.youtube.com/watch?v=AFeQdECI37k
Entäs sitten tämä, surullisia miehiä Zen Cafe:
http://www.youtube.com/watch?v=Li1_Ro9e2_4&feature=related
Me naisetko tämän olemme saaneet aikaan?
En kuitenkaan usko. Tunnen paljon upeita miehiä ja tänäänkin näen heitä taas töissä.
03.02.2011 11:31
Jäin miettimään.
Tällä hetkellä ainoa pelkoni kait on jos "taivas putoaa niskaan", noin Gallialaisittain ajateltuna :))
Olen elänyt joskus keskellä pelkoa, pelännyt seuraavaa iskua ja seuraavaa päivää.
Pelännyt ihmisiä, nuorena kun oli sosiaalisia pelkoja jaa kaikki tuijottivat VAIN minun käsiäni kun ne tärisivät jos piti juoda kahvia jossain yleisella paikalla.
Pelännyt että raha ei riitä ja sitten tapahtuu jotain hirveää.
Pelännyt elämää ja pelännyt kuolemaa.
Pelännyt sairaalassa kun sanottiin ettei enää voi mitään tehdä, nyt vain odotellaan ja katsotaan. Ja ihme tapahtui arvot alkoivat nousemaan ilman minkään tekoa.
Pelännyt sisaren selviytymistä syövästä. Se on nyt poissa mutta mukana kuitenkin jatkuvien käyntien myötä.
Olen käynyt kaikki pelon muodot läpi joskus menneessä.
Tänä päivänä toivon että kuolema on nopea kun se tulee tai tulee niinkuin veljelleni nukkuessa. Mutta en sitä yleensä edes ajattele, kuolema tulee kun aika on ja nyt on elämän aika.
Omilla menee hyvin, siellä ei ole mitään pelättävää.
03.02.2011 10:31
Samoinhan itse tuota arkeologin unelmaa ole matkoilla ja jopa kaivauksilla vapaaehtoisena toteuttanut.
Ja siitä kait se mun unelma ihan lapsuudesta sinne Egyptiin pääsyyn on lähtenyt.
No nyt meni se reissu mönkään mutta välimeren risteilyllä pn monta historiallista retkeä ja niistä kyllä meinaan nauttia.
Ja sitten taidenäyttelyt on yksi harrastus.
Ja tietysti museot, niitähän on suomessakin paljon.
Että kyllä mahdollisuuksia löytyy.
01.02.2011 23:37
Omaa äitiä "hoitaessani". Asuimme eri ositteissa mutta ihan lähekkäin näin kyllä mitä se saattoi olla.
Oli sovittu että äidillä käy "kauppatyttö" kaksi kertaa viikossa. Alussa he siivosivatkin siellä mutta se palvelu lopetettiin. Joten sain äitini asunnon siivouksen lisäksi erään toisen samassa talossa asuvan vanhemman rouvan kodin siivouksen.
Tein silloin pätkätöitä joten se sopi mainiosti
Kauppatytön käynnit "unohtuivat" muutaman kerran. Tämän takia otin yhteyttä ihan johtoportaaseen kun pari huomautusta ei auttanut.
Sanoin siellä että mun äidillä olen minä joka käy kyllä katsomassa että kaikki on hyvin mutta kuinka on yksinäisten vanhusten kohdalla.
No kivoja tyttöjä ne oli kuitenkin käydessään ihan asiallisia.
Silloin vaan huomasin että ei kaikki sillä ole ihan helppoa. Puolustajia pitäisi yksinäisillä vanhuksilla olla.
Kaikilla vaan ei ole
Äitihän oli siinä kunnossa keuhkojen takia ettei pystynyt liikkumaan pitkiä matkoja, vaan ihan kotona.
Kävin hänelle päivittäin tekemässä kahvit ja ruoat ja tietysti seuraakin samalla.
Se oli raskasta aikaa mutta tänä päivänä olen kiitollinen siitä että sain kaiken tehdä.
01.02.2011 23:25
155 / 183