Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tulisilla
profiilit
tulisilla
tulisilla
Vapaa kuvaus
Aloituksia
30
Kommenttia
3657
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
No höh mie kyllä ajattelin että koko palstan kutsut pippaloihin.
Ja sitten mennään kaikki jäälle kalaaan :))
27.12.2010 15:53
Et sitten ihan pientä kakkua meinannutkaan :))
Pakkasta on luvannut taas uudeksivuodeksi, luin vaan jonkun lehden lööpistä kaupassa käydessä.
Saahan noita punaisia verhoja ja pöytäliinaa pitää muuloinkin kun jouluna. Ainakin jos niissä ei ole pukkeja ja tonttuja. Ja varmasti saa sittenkin vaikka olis :)
Mulla on punaiset räsymatot ja kyllä ne on lattialla muulloinkin kun jouluna.
Ja toi mun divaani sekin on punainen, enkä kylä vaihda toista kesäksi :))
27.12.2010 15:51
Kiitos, eka työpäivä tätä pätkää takana.
Päästiinkin vähän aikaisemmin jo pois.
En minäkään lupaile mitään, ainakaan ääneen. Ne on ihan turhia, pieleen menee kuitenkin :))
En lähde kauppoihin, noi rajan takaset tulee ja niitä on muutenkin täällä niin paljon että välillä tuntuu ettei suomi mikään itsenäinen olekaan.
Voi olla ettei juuri ollenkaan kuule omaa äidinkieltään kaupassa käydessään.
Mutta ei mulla ole minkään tarviskaan kaikkea on riittämiin.
27.12.2010 15:43
Kyllä on taas vuorotyöläisen helppoa.
Ei tarvi pinna tiukalla juoksennella kaupassa.
Vois mun puolesta pitää kaupat kiinni vaikka kolme päivää.
On evästä ja ruokaa kotona.
Ja eikun syömään :))))))
27.12.2010 15:03
Ei mihinkään alennusmyynteihin. Venäläiset valtaa kaupat täällä.
Normaalistikin niitä on niin paljon että joskus kun kuulee suuremmissa kaupoissa suomea niin meinaa mennä kysymään että läksit sitten sinäkin tänne, niin kun olis jossain muussa maassa.
Nyt luki jossain että alennusmyynteihin on sieltä tulossa kauhiat määrät busseja.
Joten tyhjentäkööt ne kaupat ja tuokoon paljon rahaa suomeen kunhan vaan sitten menevät niissä busseissaan takaisin omaan maahansa.
Muutenkin mulla on kaapit täynnä vaatteita ja muuta krääsää, en tarvi mitään.
Joulu ei vienyt nyt niinkun ei ennenkään mun rahatilanetta mihinkään suuntaan kun on aikaa ollut vuosi ostella lahjoja. Ruokaanhan ei mene kun ei sitä kuitenkaan syö enempää kun syö ja jos ite tekee niin saa parempaa.
27.12.2010 04:35
Harrastuksiin ajattelin minäkin lisää pistää energiaani tulevana vuonna.
Nyt on mennyt ihan vääriin suuntiin, joten tästä on suunta vain ylöspäin.
Vapaasta viikosta eli talvilomasta ei vielä ole tietoa, mutta kyllä se ihan pian tulee sinne listoille koska kohtahan ne alkaa pyörimään. Ja onhan sitten niitä kolmivuorovapaitakin tiedossa taas onneksi. Ja minä kyllä käytän ne enkä kerää niinkun joillakin on tapana, sitten kuitenkin kiukutellaan töissä.
27.12.2010 04:23
Ihan hyvä suunnitelma.
Mulla ei ole viittäkään kilometriä mutta kotiin meinaankin tulla kaupungin kautta ja siitä tulee sitten jo melkein se viisi.
Töihin kävelen 20 min, kun en kovin vauhdilla kävele.
Mutta alkaa se lenkkeily kyllä nyt taas arjen myötä.
27.12.2010 04:17
Niin ei kannata antaa katkeruudelle valtaa.
Arki on hyvää ja kivaa, melkein juhlallista :))
Tuolla ulkona jo auraavat mulle tietä töihin, hyvä siellä sitten taas mennä. Ja vieläkin vaan sataa lunta.
27.12.2010 04:13
Täytekakku on helppo tehdä.
Muistaa vaan ettei hypi uunin edessä kun pohja on paistumassa.
Itsellä on yleensä tapana tehdä yhden lasin pohjia eli lasillinen sokeria, lasillinen munia ja sitten lasillinen jauhoja. Sokeri ja munat vatkaten ja jauhot sitten sekoitetaan joukkoon.
Siinä kosteudessa onkin sitten hyvä olla tarkkana kun kuiva kakku ei ole kivaa syödä mutta toisaalta liian kosteakaan ei ola hyvä.
Ja väliin kun olen laittanut äitini ohjeen mukaan omena marmeladia niin siitä on yleensä kaikki tykänneet.
Muuraamista en ole itse koskaan kokeillut joten pitäisköhän mun ottaa sellainen harkintaan :))
En muuten pidä sinua masentavana ihmisenä vaikka elämä ei kultahansikkain kohtelekaan. Masentavat ovat jotain ihan muuta.
27.12.2010 04:10
Vuorotyö tässä kyseisessä asiassa on ongelma VAIN jos siitä tekee ongelman.
Olen tällä hetkellä kolimivuorotyössa jossa on vain viikonloput vapaat, eikä ole ongelmaa vaikka olisivat kaupat sunnuntain kiinni.
Olen myös tehnyt helpompaa kolmivuorotyötä jossa vapaat osuivet viikolle eikä silloinkan ollut yhtään mitään ongelmaa.
Joten kolmivuorotyön taakse meneminen ei ole minusta syytä.
Eli mikä sua oikeasti mättää, vai vaan provoiletko?
26.12.2010 16:39
Perille tuli , kiitos.
Tostahan ne näkeekin kaikki kuun kulkemiset jos taas alkaa istuttamaan uusia kasveja.
Kyllä se on kätevä tämä tietokone kun tässä vaan istuen kaikki tulee eteen :)
26.12.2010 16:07
Kiitos.
Joo se kevät keikkuen tulevi, nyt ei sille enää voi mitään.
Jonkun kuukauden yrittää talvi vielä pitää kiinni kynsin ja hampain omasta ajastaan, mutta eiköhän tuo jossain vaiheessa joudu luovuttamaan.
26.12.2010 16:04
Harvassa on yleensäkään mun etukäteen suunnitellut menot.
Tykkään lähteä jos siltä tuntuu ja jos ei hutsita niin olla kotosalla.
Olen sellainen extempore kulkija.
Takaraivossa on huominen kun pitää taas nousta ennen kun kukko kiekasee :)
26.12.2010 16:01
Lyhyesti ja ytimekkäästi toit julki myöskin minun ajatukseni.
Vaikka ei mennyt viikonloppukaan hullumpi ollut, lueskellessa ja ihmetellessä luonnon kauneutta.
26.12.2010 15:57
No mulle nyt on saman tekevää onks ne kaupat auki kuinka nykyään.
Muttaa just vuorotyötä tekevänä käyn erittäin harvoin kaupassa.
Ens viikko on aamuviikko ja silloin saatan käydä useamminkin töistä tullessa mutta ilta- ja yövuoroviikolla en käy kun korkeitaan kaksi kertaa viikossa.
Toisaalta oli aika jolloin asuin erittäin korvessa silloin ei myöskään käyty kaupassa kun pari kertaa.
Nyt asun sentään kaupungissa.
Muutkin esim. liinkuntapaikat on kyllä täällä auki joka päivä mutta monessa paikassa muuallakin asuu ihmisiä ja tiedän ettei kaikki ole auki ja ihmiset pärjää hyvin.
Usein jopa ovat onnellisempia siellä kun täällä jossa kaikkea on miltei jatkuvasti saatavilla.
26.12.2010 15:35
Uskon kuitenkin tulevan vuoden olevan hyvän. Onneksi olen peruspositiivinen luonne ja luulen, eikun tiedän että nämä vastatuulet vain kuuluvat elämääni, jokaisen sellaisen jälkeen ole taas vahvempi.
Noissa kirjoissa kerrotaan myös yhden saaren elämästä ja taas olen sen nähnyt kuinka nämä lamat ja kaikki lakot on vain jatkumoa entiseen.
Silloin ihmisillä oli maita ja eläimiä joista saivat elantonsa.
Asunnottomia oli toisten ihmisten kodeissa, köyhyys oli yleisempää.
Kuinka korkealle voidaan mennä ennenkuin tulee oikeasti katto vastaan?
Aina vaan enemmän ja enemmän ei voi jatkua loputtomiin.
Ei työnantajien eikä työläisten kannalta.
Mistä nyt ruoka kun oikea lama tulee? Silloin on pikkuläntitkin tarpeellisia.
Nooh nää nyt vaan on mun mietteitä elämästä joita taas pohdin.
Mutta hyvää Tapaninpäivää, ja huomenna on taas arki edessä :))
26.12.2010 10:30
Kyllä täällä sitä pn piisannut todellakin.
Ja jos näin jatkuu koko talven niin tulee ongelmia minne sen kaiken saa kolattua kun on niin pieni toi piha.
Toisaalta olen kyllä nauttinut kauneudesta kun se tuolla leijailee.
Ja kun ei ole sen kolaamisen pakkoa, mutta mielelläni kuitenkin lumihommia pihalla teen, kun pihalla seisominen olisi typerän tuntuista, mutta kun on tekemistä niin kiva siellä on olla.
Olen kyllä talvi-ihminen olen sen nyt viimein huomannut.
Ja kyllä kesäkin, kun vaan ei ole niin kuumaa kun viime kesänä :))
26.12.2010 09:42
Meillä ainakin perheen kanssa soitellaan pitkin joulua ja kaveritkin soittelee jos siltä tuntuu niinkun minä myös.
Ei ahdistanut yhtään tavallinen viikonloppu.
26.12.2010 09:32
Hyvää tapaninpäivää sullekin.
Ruoka kyllä riittää mutta lähden kauppaan hakemaan siivous ja tiskiainetta :))
Aattona kun aloin siivoamisen niin huomasin melkein kaiken olevan ihan lopussa.
Kun ennen niitä purkkeja oli nurkat täynnä ja sitten päätin että ostan vasta kun loppuu niin sainkin pyyhkiä lattiat tiskiaineella, se käy siihenkin kun ihan vähän laittaa ettei vaahtoa.
Kohta kuitenkin menen tonne pihalle katsomaan pääseekö edes ovesta ulos kun on lunta tullut vissiin koko yön.
26.12.2010 09:25
Vastatuulesta vastatuuleen on tämän naisen tie kulkenut.
Välillä oli myötäistä sen verran että paremman asunnon sain hommattua, mutta sitten taas alkoi vastatuulen tuiverrukset.
Aika paljon olen kyllä itsestäni oppia saanut ja joihinkin ihan tyytyväinen olen, kaikkiin en.
Olen muuten tuijotellut menneitä aika paljon tänä jouluna.
Kun vei joulukukkaa vuokraemännälle niin sain häneltä lainaksi kaksi kirjaa jotka kertoo erään paikallisen sahan synnyn 1800 luvun lopulla - sen lopun joskus 1967.
Muutenkin oli kiva kuulla paikan historiaa jossa elän ja asun.
Mulla on varmaan aika monta tikkua silmässä kun tykkää muistella vanhoja.
Ja nää kaikki on sentään lähihistoriaa, vielä kun tulee kaivauksilta jostain arkeologisilta juttua niin olen myytyä naista.
25.12.2010 13:16
164 / 183