Tilitys

Putkivalo

Kohta on tämä vuosi pulkassa, ja vaikkei nyt liikaa kannata menneitä tuijotella, niin sen verta kuitenkin että tuliko opittua mitään tänä vuonna? Mitä mennyt vuosi toi sulle, vai toiko mitään? Samaa vanhaa hamsterinpyörää?

49

1539

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • görgyj

suomalaisuuteen, ja löytänyt uusia kipupisteitä. Mielenkiintoista!

• Putkivalo

Onneksi ikä kokemus turruttaa. Sattumoisin kuuntelin tässä just The first cut is the deepest :)

• Putkivalo

että tuut toimeen tavaran kanssa välttämättä tarkoita että muissa on vikaa ;D Ehkä se tarkoittaa sitä että sulla ei riitä empatiaa ymmärtää ihan kaikkia ihmisiä. Tarviiko, se onkin toinen asia.

• Putkivalo

kuuluu evoluutioon, näin se vaan on. Se on yksi ihmiskunnan perusdraiveja. Niin kuin itse näen empatian, se tarkoittaa että osaa samaistua ihmisten elämään ja tunnetiloihin.

Annat sen kuvan että suomalaiset on epäempaattisemmat kuin muut. Oisko noin. Vai onko muilla kansalaisuuksilla kohteliaisuuskoodeja joilla he vaikuttavat empaattisemmat. Tietävät mitä sanoa, mutta tuleeko se silti sydämestä..

Tuo suomalainen toimivuus voi takkuilla myös taloudellisista syistä. Kaiken saa toimimaan, mutta oletko valmis maksamaan siitä. Mietippä vaan kuinka erilaiset lentokentät toimii lumisateessa. Euroopassa ne suljetaan, H:ki-Vantaan lentokenttä on viimeksi ollut suljettu ½h vuonna 2003 lumen takia.

• ...
        Putkivalo kirjoitti:

kuuluu evoluutioon, näin se vaan on. Se on yksi ihmiskunnan perusdraiveja. Niin kuin itse näen empatian, se tarkoittaa että osaa samaistua ihmisten elämään ja tunnetiloihin.

Annat sen kuvan että suomalaiset on epäempaattisemmat kuin muut. Oisko noin. Vai onko muilla kansalaisuuksilla kohteliaisuuskoodeja joilla he vaikuttavat empaattisemmat. Tietävät mitä sanoa, mutta tuleeko se silti sydämestä..

Tuo suomalainen toimivuus voi takkuilla myös taloudellisista syistä. Kaiken saa toimimaan, mutta oletko valmis maksamaan siitä. Mietippä vaan kuinka erilaiset lentokentät toimii lumisateessa. Euroopassa ne suljetaan, H:ki-Vantaan lentokenttä on viimeksi ollut suljettu ½h vuonna 2003 lumen takia.

Mun mielestä täällä pahin perusvika on se, eletään keskellä mettää tuulipuvuissa keskenämme. Meinaan vaan sitä, pieni kansa, sisäsiittoinen. Pieniä klikkejä, mitä lie muutaman kaverin hyväveli-kerhoja. Etenkin, erittäin pieni kieli.

Tämä on sulkeutunut yhteiskunta.

Tämä etäinen sijainti, käsittämätön kieli, sisäsiittoisuus, kaikki tämä skeida tahtoo hypätä silmille enenevässä määrin globalisaatioon siirryttäessä ja kaikessa kanssakäymisessä muitten kanssa. Ja kanssakäymisessä keskenämmekin.

Tahtoo vieläkin olla, jonkun "serkkupoika" tai mikä lie "tietää" asiat paremmin, kuin kukaan muu. Helevetillistä jurpotusta ja riitelyä asioista, joihin ei pienten piirien sukulaisia tai ulkopuolisia asiantuntijoita tarvittaisi ollenkaan.

Tässä just se, täällä ihmiset kuitenkin individualisteja perusluonteeltaan. Ja melkein minkä asian tahansa hoitamiseen tarvitaan ryhmätyötä. Meillä ryhmätyö ei voi toteutua, kaikki on niin pirun individualisteja ja itsekeskeisiä klaani-ihmisiä. Siis itepäisiä laumaelukoita.

Ikivanha sanonta "Asiat riitelee, ei miehet", sehän on täyttä ulostetta. Asioista voi aina neuvotella, etsiä ratkaisuja jaq sopia. Ihmiset vaan riitelee keskenään näennäisistä nokkimisjärjestyksistään ja omista kunniantunnoistaan ja mielipiteistään johtuen. Me ei olla totuttu kimppakivaan, paitsi ikiomassa/ omissa kimpoissa.

Mun kokemukset isommista kansoista on vähän erityyppisiä. Vaikka ihmisten sivistystaso tai järkevyys ei sen kummenpia ole, niillä on käsitystä muustakin, kuin oman napanöyhtän kehumisesta ja sen vaalimisesta. Öf, jotkut pesee napansakin muulloinkin kuin jouluna ja juhannuksena.

Tää kotimainen kyräily-, juoruamis-, kyttäämis-, paskamaisuuskulttuuri johtuu mun mielestä just liian pienistä kuvioista. Hah. Olet kai seurannut näitäkin keskustelupalstoja. Joku sekopää julistautuu palstan keskustelunjohtajaksi ja lipevät imartelee ja kannattaa ja silleen. Mutta seläntakana haukkuvat a uoruilevat. Ja kun tieukemmaksi menee, ulkolainen operaattori tekee bannit. Mutta kun banni on ohi, sama kusipää palaa jankuttamaan samoja asioita aina uudelleen. Jos tälläkään palstalla olisi säädyllinen määrä lukijoita, edes muutamia satoja, keskustelussa ei kiinnittäisi huomiota muutamaan idioottiin. Nyt ne vaan täyttää ruudun tekstillä, koska muuta ei vaan ole tarjolla.

Koska viimmeks olet muuten ollut jossain kunnan-, seurakunnan-, taloyhtiön-, urheiluseuran-, rekisteröityneen yhdistyksen_ tms kokouksessa? Niin, parit sekopäät hoitelee hommia, muut on olevinaan järkevän näköisiä. Ja kokouksen jälkeen valutaan lähipupiin haukkumaan kaikkia ei- paikalla olevia.

Toimivuudesta sanon vain. Maksettu on, siitä yleensä, että mikään ei toimi kunnolla. Olemassa palkkaanauttiva ihmisryhmä, joka hoitaa selittelyt ja vastuunpakoillut. Se tulee halvemmaksi, kuin tehdä asiat kunnolla. Ja lentokentistä en puhuisi mitään. Pohjois_Korealaistyyppinen suurin lentoyhtiömme on mun käsittääkseni lakkoillut helevetisti, vaikka kiitoradat ovatkin olleet sulana koko ajan.

Ja muuten. Aatteles. Maassamme pidetään jääkiekkohalleja jäässä ympäri vuoden. Potkupallokentät sulana ympärivuoden lämmittämällä jne. Ihme, että kukaan ei ole rakennuttanut keinotekoista laskettelumäkeä kalle palanderille ympärivuotiseen harjoitteluun. Mutta maan ainoa kansainvälinen lentokenttä on mekaanisen puhdistuksen varassa, ei kiitoradat ole lämmitettyjä.

Miksi muuten joulupukki lähtee matkaan roista, kun se muuten aina vaikuttaa korvatunturilla?

=DW=

• Putkivalo
        ... kirjoitti:

Mun mielestä täällä pahin perusvika on se, eletään keskellä mettää tuulipuvuissa keskenämme. Meinaan vaan sitä, pieni kansa, sisäsiittoinen. Pieniä klikkejä, mitä lie muutaman kaverin hyväveli-kerhoja. Etenkin, erittäin pieni kieli.

Tämä on sulkeutunut yhteiskunta.

Tämä etäinen sijainti, käsittämätön kieli, sisäsiittoisuus, kaikki tämä skeida tahtoo hypätä silmille enenevässä määrin globalisaatioon siirryttäessä ja kaikessa kanssakäymisessä muitten kanssa. Ja kanssakäymisessä keskenämmekin.

Tahtoo vieläkin olla, jonkun "serkkupoika" tai mikä lie "tietää" asiat paremmin, kuin kukaan muu. Helevetillistä jurpotusta ja riitelyä asioista, joihin ei pienten piirien sukulaisia tai ulkopuolisia asiantuntijoita tarvittaisi ollenkaan.

Tässä just se, täällä ihmiset kuitenkin individualisteja perusluonteeltaan. Ja melkein minkä asian tahansa hoitamiseen tarvitaan ryhmätyötä. Meillä ryhmätyö ei voi toteutua, kaikki on niin pirun individualisteja ja itsekeskeisiä klaani-ihmisiä. Siis itepäisiä laumaelukoita.

Ikivanha sanonta "Asiat riitelee, ei miehet", sehän on täyttä ulostetta. Asioista voi aina neuvotella, etsiä ratkaisuja jaq sopia. Ihmiset vaan riitelee keskenään näennäisistä nokkimisjärjestyksistään ja omista kunniantunnoistaan ja mielipiteistään johtuen. Me ei olla totuttu kimppakivaan, paitsi ikiomassa/ omissa kimpoissa.

Mun kokemukset isommista kansoista on vähän erityyppisiä. Vaikka ihmisten sivistystaso tai järkevyys ei sen kummenpia ole, niillä on käsitystä muustakin, kuin oman napanöyhtän kehumisesta ja sen vaalimisesta. Öf, jotkut pesee napansakin muulloinkin kuin jouluna ja juhannuksena.

Tää kotimainen kyräily-, juoruamis-, kyttäämis-, paskamaisuuskulttuuri johtuu mun mielestä just liian pienistä kuvioista. Hah. Olet kai seurannut näitäkin keskustelupalstoja. Joku sekopää julistautuu palstan keskustelunjohtajaksi ja lipevät imartelee ja kannattaa ja silleen. Mutta seläntakana haukkuvat a uoruilevat. Ja kun tieukemmaksi menee, ulkolainen operaattori tekee bannit. Mutta kun banni on ohi, sama kusipää palaa jankuttamaan samoja asioita aina uudelleen. Jos tälläkään palstalla olisi säädyllinen määrä lukijoita, edes muutamia satoja, keskustelussa ei kiinnittäisi huomiota muutamaan idioottiin. Nyt ne vaan täyttää ruudun tekstillä, koska muuta ei vaan ole tarjolla.

Koska viimmeks olet muuten ollut jossain kunnan-, seurakunnan-, taloyhtiön-, urheiluseuran-, rekisteröityneen yhdistyksen_ tms kokouksessa? Niin, parit sekopäät hoitelee hommia, muut on olevinaan järkevän näköisiä. Ja kokouksen jälkeen valutaan lähipupiin haukkumaan kaikkia ei- paikalla olevia.

Toimivuudesta sanon vain. Maksettu on, siitä yleensä, että mikään ei toimi kunnolla. Olemassa palkkaanauttiva ihmisryhmä, joka hoitaa selittelyt ja vastuunpakoillut. Se tulee halvemmaksi, kuin tehdä asiat kunnolla. Ja lentokentistä en puhuisi mitään. Pohjois_Korealaistyyppinen suurin lentoyhtiömme on mun käsittääkseni lakkoillut helevetisti, vaikka kiitoradat ovatkin olleet sulana koko ajan.

Ja muuten. Aatteles. Maassamme pidetään jääkiekkohalleja jäässä ympäri vuoden. Potkupallokentät sulana ympärivuoden lämmittämällä jne. Ihme, että kukaan ei ole rakennuttanut keinotekoista laskettelumäkeä kalle palanderille ympärivuotiseen harjoitteluun. Mutta maan ainoa kansainvälinen lentokenttä on mekaanisen puhdistuksen varassa, ei kiitoradat ole lämmitettyjä.

Miksi muuten joulupukki lähtee matkaan roista, kun se muuten aina vaikuttaa korvatunturilla?

=DW=

huonot puolet kansallisaarteestamme esille. Joudun työn puolesta olemaan melko paljon ulkomaihin yhteydessä, ja täytyy sanoa että on se joskus kuitenkin helpompaa ymmärtää juroa kansaa joka puhuu suunsa puhtaaksi, kuin ihmisiä jotka lipovat sua vain siksi koska se kuuluu asiaan, ja unohtavat hetkessä kuka sä olitkaan. Koskaan ei tiedä mitä päässä liikkuu. Tuo panettelu ja selän takana puhuminen taitaa olla inhimillinen piirre, eikä niinkään mihinkään kansakuntaan sidottu. Silti suomalainen on yleensä sanansa mittainen ja luottamisen arvoinen. Yleensä helkkarin huono valehtelemaan.

Kerran yksi kiinalainen yhteistyökumppani ilmoitti että hän ei voinut hoitaa yhtä juttua koska hän oli isänsä kanssa sairaalassa. Lähetin tietenkin tsemppiterveiset, ja toivoin että hänen isänsä paranisi pian. Vastaus oli että hän siunasi päivän jolloin hän minut "tapasi", se päivä oli hänen onnenpäivänsä, ja jokainen päivä tämän jälkeen :O Jeejee. Kylläkyllä. Ei yhtään yliampuvaa, eihän. Voiko tuollaiseen sitten luottaa?

Etelä-eurooppalainen katsoo sua syvälle silmiin noilla samettisillaan, vakuuttaa sulle että hän tekee kaikkensa, AIVAN kaikkensa, ja unohtaa sut sillä hetkellä kun pastalautanen tulee nenän eteen. Kyllä luottamus siitäkin kärsii.

Pohjois-eurooppalaiset taas myy vaikka mummonsa. Paukuttaa henkseleitään samalla. No joo, enhän mäkään ole yhteen yliampuva, enhän ;))

Urheiluhullua tämä kansa on kyllä, siinä olet oikeassa. Paitsi että on kallista tehdä noita kenttiä, ne ovat hirveitä energiasyöppöjä.

Pukki-juttu taitaa olla yksinkertaisesti vaan mainoskikka, ja kummassa arvelet että on enemmän porukkaa, Rovaniemellä vai Korvatunturilla.

• rinsessaryysynen

monista opetuksista, sen ihmetyksen, kuinka hiuskarvan varassa on viimeinen henkäyksemme.
      Sitä jäin kummastelemaan, ettei se hiuskarva mennyt poikki.
      Voisinhan nyt viisastella, kuinka ei kannatata valittaa vähästä, mutta senhän määränhän jokainen löytää itsestään.

Myös puolison pitkäaikainen sairaus on surettanut, mutta silti, aina pitää yrittää löytää jotain iloittavaa.

Aina voisivat asiat olla vielä huonommin.

• Putkivalo

uuden tilaisuuden? Pelottaako nyt? Ei voi olla mukavaa huomata kuinka ohut tuo karva on.

• Osittain kyllä -pyörää, mutta kevättä ja aurinkoa odotan innolla. Tässä on aina meikäläisen taitekohta koska synttäritkin osuu juuri samaan aikaan. On aika kiva aloittaa kaikki "alusta". Hullu ajatus mutta monesti on tullut mieleen, uudistuksia ja sitten ne jäävät, haaveita ne ovat mutta kuitenkin:) Toteutuu tai ei, kummoista väliä sillä koska elämä on kivaa näinkin:)

• Putkivalo

Meillä on sama suhtautuminen uuteen vuoteen :)) Minustakin se on mukavaa kun saa aloittaa uuden vuoden, joulun mässäilyn jälkeen on helppoa suunnitella kaikin tavoin parempaa elämää. Mulla on joka uusi vuosi sama lupaus - lupaan olla parempi ihminen ja pitää entistä parempaa huolta perheestäni ja itsestäni. En tiedä jalostunko kovinkaan paljon vuosien myötä, mutta ei se yrittäminen ainakaan voi haitaksi olla ;))

• Vastatuulesta vastatuuleen on tämän naisen tie kulkenut.
      Välillä oli myötäistä sen verran että paremman asunnon sain hommattua, mutta sitten taas alkoi vastatuulen tuiverrukset.
      Aika paljon olen kyllä itsestäni oppia saanut ja joihinkin ihan tyytyväinen olen, kaikkiin en.

Olen muuten tuijotellut menneitä aika paljon tänä jouluna.
      Kun vei joulukukkaa vuokraemännälle niin sain häneltä lainaksi kaksi kirjaa jotka kertoo erään paikallisen sahan synnyn 1800 luvun lopulla - sen lopun joskus 1967.
      Muutenkin oli kiva kuulla paikan historiaa jossa elän ja asun.

Mulla on varmaan aika monta tikkua silmässä kun tykkää muistella vanhoja.
      Ja nää kaikki on sentään lähihistoriaa, vielä kun tulee kaivauksilta jostain arkeologisilta juttua niin olen myytyä naista.

• Putkivalo

Ei me taideta pärjätä ilman sitä entistä aikaa, tuntuu että nytkin sukupolvet tekee kaikki samoja virheitä :)) Enemmän sais siis tutustua menneeseen.

Vastatuulet pitää ihmisen nöyränä, ei sekään mikään huono asia ole, loppujenlopuksi. Helppo sanoa kun mulla ei tuule :/ Toivotan sulle välillä myötätuulta :)

• Putkivalo kirjoitti:

Ei me taideta pärjätä ilman sitä entistä aikaa, tuntuu että nytkin sukupolvet tekee kaikki samoja virheitä :)) Enemmän sais siis tutustua menneeseen.

Vastatuulet pitää ihmisen nöyränä, ei sekään mikään huono asia ole, loppujenlopuksi. Helppo sanoa kun mulla ei tuule :/ Toivotan sulle välillä myötätuulta :)

Uskon kuitenkin tulevan vuoden olevan hyvän. Onneksi olen peruspositiivinen luonne ja luulen, eikun tiedän että nämä vastatuulet vain kuuluvat elämääni, jokaisen sellaisen jälkeen ole taas vahvempi.

Noissa kirjoissa kerrotaan myös yhden saaren elämästä ja taas olen sen nähnyt kuinka nämä lamat ja kaikki lakot on vain jatkumoa entiseen.
        Silloin ihmisillä oli maita ja eläimiä joista saivat elantonsa.
        Asunnottomia oli toisten ihmisten kodeissa, köyhyys oli yleisempää.

Kuinka korkealle voidaan mennä ennenkuin tulee oikeasti katto vastaan?
        Aina vaan enemmän ja enemmän ei voi jatkua loputtomiin.
        Ei työnantajien eikä työläisten kannalta.
        Mistä nyt ruoka kun oikea lama tulee? Silloin on pikkuläntitkin tarpeellisia.
        Nooh nää nyt vaan on mun mietteitä elämästä joita taas pohdin.
        Mutta hyvää Tapaninpäivää, ja huomenna on taas arki edessä :))

• Katse tulevaan;))

laittoi minut moneen uuteen haastelliseen tilantenseen, varsinkin loppuvuodesta. Haastellisuus toi mukanaan kuitenkin uusia arvoja joita nyt pidän itselleni ja tulevalle vuodelle erittäin tärkeinä tavoitteina. Se tietää osittain myös matkustelua pois Suomesta. Kuitenkin oli hienoa saada muitakin ihmisiä mukaan. Joilla samanlainen näkemys. Suunnitelmat ja niiden toteutukset siis jatkuvat. Oli aika myös saada jälleen ymmärtää mitä sana ystävyys merkitsee;)) Välitämättä muiden ilkeilystä. Nähdä että, pikkusieluisuus on vain kateutta joka valitettavasti edelleenkin on kovassa kursissa Suomessa...nutta, muuten sanoisin erittäin hyvä vuosi henkilökohtaisella tasolla..mitattuna.

tsau:Friidu

Hyvää Loppuvuotta tällekin palstalle;)) ja Parempaa Uutta Vuotta 2011!

• Putkivalo

punnitsin ystävyyttä männä vuotena, joskus on vaan siivottava silläkin saralla. Joskus tulee ihmisiä meidän elämään jotka ei tee meille hyvää, mutta opettaa jotain arvokasta.

• Heikunkeikku

Hyvä hyvä, kun talvi on jo näinkin pitkällä. Kyllä se kevät tulevi ja pääsen tässä heräilemään talviunestani.

Enpä osaa sanoa yhtikäs mitään tästä vuodesta. Ei tuu mitään mieleen, että se olisi tuonut mitään.
      Jotenkin kohokohdatonta on ollut. Olisi voinut olla mielenkiintoisempi ja inspiroivampi.
      Ens vuodesta oottelen parempaa vuotta.

Kirjoitinpas tylsän vastauksen :( Pää pyörii tyhjyydessä.

• Putkivalo

Älä vielä hävitä tätä ihanaa talvea! Tää on niin kaunista!

Noin se menee kun on väsynyt, ei ole mitään annettavaa. Vuodelle, tarkoitan :) Määrään sut hellimään Heikunkeikkua entistä paremmin ensi vuonna :)))

• Korppis

Olen oppinut kuluvan vuoden aikana monta uutta asiaa.

Olen oppinut, että sairaudet ja vastoinkäymiset ovat luotu voitettaviksi.

Olen oppinut tietojenkäsittelyä ja kuvien muokkausta siis tietokonetyöskentelyä muutakin kuin keskustelua täällä. Ei silti keskusteluissa olen oppinut elämästä eri kanteilta katsottuna hyvin paljon. Alan hyväksymään vähemmistöjä eivätkä he saa minua enää hämilleni.

Ihanin uusin oppimiseni tapahtui tänään kun eskoiseni avustuksella avasin oman pähkäilyblogini. Olen oppivainen enkä luovuta pienistä elämä menee eteenpäin ja huomenna voi olla, että opin taas jotain uutta. Missään nimessä en voisi elää oravanpyörää päivästä toiseen, ei sellainen elämä ole näköistäni.

Rauhaisaa joulupäivää putkivalo ; ).

• Putkivalo

samaa mieltä, ne tuodaan meidän eteen jotta hoitaisimme ne päiviltä mahdollisimman nopeasti.

Mutta tuo mitä et ole oppinut, oli aika.. wow. Harva ihminen tunnistaa (tai tunnustaa) että on jossain asiassa huono. Ja tiedät mistä se johtuu myös. Taidat siis olla aika vahvoilla. Paha juttu vaan uusien suhtautumisten kanssa on se, että usein jäämme vanhojen tapojemme vangeiksi. On niin helppo urautua.

Kaikissa asioissa on hyvä ja huono puoli, oravanpyörän hyvä puoli on että saa kohtalaisen kunnon :))

Kiitos toivotuksesta, ja lämmintä joulun jatkoa sullekin :) Ja onnea blogin kanssa!

• %--%
        Putkivalo kirjoitti:

samaa mieltä, ne tuodaan meidän eteen jotta hoitaisimme ne päiviltä mahdollisimman nopeasti.

Mutta tuo mitä et ole oppinut, oli aika.. wow. Harva ihminen tunnistaa (tai tunnustaa) että on jossain asiassa huono. Ja tiedät mistä se johtuu myös. Taidat siis olla aika vahvoilla. Paha juttu vaan uusien suhtautumisten kanssa on se, että usein jäämme vanhojen tapojemme vangeiksi. On niin helppo urautua.

Kaikissa asioissa on hyvä ja huono puoli, oravanpyörän hyvä puoli on että saa kohtalaisen kunnon :))

Kiitos toivotuksesta, ja lämmintä joulun jatkoa sullekin :) Ja onnea blogin kanssa!

antaa lisättyjä, jokseenkin terveitä elinpäiviä, ei se kuolemaa poista.

Kuolleisuus on ihan aina 100%.

• Putkivalo
        %--% kirjoitti:

Ei kukaan pääse pakoon. Hyvä niin. Ainakin itse ajattelen kun on huonot hetket, ettei tää sentään ikuisuuden jatku ;)

• %--% kirjoitti:

Voisit päästä Guinnesin ennätystenkirjaan oivalluksellasi:

Kuolleisuus on ihan varma 100 % ; )))

Hyvää joulun jatkoa ja terveitä päiviä vuodelle 2011.

• viivatiina

oppinut ymmärtään sitä miks ihmiset on niin ilkeitä toisilleen ehkä mää oon oppinu olemaan enemmän välittämättä itseeni kohdistuviin ilkeämilisiin kommentteihin mutta omieni puolta pidän aina enkä tällä tarkoita nyt tätä palstaa ja toisaalta mää oon huomaannu sen että mitä suorempi on sen paremmin asiat selviää ja asiat kannattaa selvittää heti eikä kannata jättää ilmaan ruoikkumaan toisten kanssa se onnistuu toisten kanssa ei olen ehkä ollut viime vuosina vähän liian varovainen mutta oppia ikä kaikki niin ja toihan tää loppuvuosi meille sen pienen palleron joka nukkua tuhisti meidän keskellä viime yön mukava vuosi on ollut ja toivotaan että ensi vuosi on kans,

• Putkivalo

meinas lipsahtaa tää välistä, ei ollut tarkoitus :)

En usko että kukaan oppii ikinä sietämään ilkeyksiä. Eikä pidäkään. Täällä saa vielä helposti sen käsityksen jos kukaan ei sekaannu, että kaikki muut ovat ilkeilijän kannalla, mutta niin se ei ole. Ihmiset ei vaan yleensä halua sekaantua koska pelkäävät että riita saa silloin tuulta siipien alle. Itse olen kokenut että vaikeneminen vaimentaa ilkeilijät parhaiten. Antaa haukkua vaan, koska omaa pienuuttaan se vaan sillä näyttää. Jos haukut takaisin, on se vaara että alennut samalle tasolle.

Pitää antaa tilaa ihmisille myös olla eri mieltä, väärässäkin :)

• Täydennyskoulutusta vuodeksi eteenpäin:)) Mitenhän siitä selviytyy?

• Putkivalo

Ootas kun kiillotan mun kristallipalloa, katsotaan miten selviydyt ensi vuodesta....

Uhmmm...
        Uhmmm...
        No niin, nyt näkyy... lumet sulaa ja näen Sasuksen keskittymässä puutarhan hoitoon, ensi vuoden euroviisuja hiljaa hyräillen joka on.. enpäs kerrokaan :))) Mutta vissiin hyvin menee, kun hyräilit :))

• Putkivalo kirjoitti:

Ootas kun kiillotan mun kristallipalloa, katsotaan miten selviydyt ensi vuodesta....

Uhmmm...
        Uhmmm...
        No niin, nyt näkyy... lumet sulaa ja näen Sasuksen keskittymässä puutarhan hoitoon, ensi vuoden euroviisuja hiljaa hyräillen joka on.. enpäs kerrokaan :))) Mutta vissiin hyvin menee, kun hyräilit :))

puutarhaan. Ihan muuta keskittymistä. Joo, oon hyräilly, vähän lauleskellutkin, mut joululauluja:)))
        Tiukka vuosi on mulle tulossa): Mut jos jelppiä saan, se on hyvä:)))

• Putkivalo
        sasus kirjoitti:

puutarhaan. Ihan muuta keskittymistä. Joo, oon hyräilly, vähän lauleskellutkin, mut joululauluja:)))
        Tiukka vuosi on mulle tulossa): Mut jos jelppiä saan, se on hyvä:)))

Pitää sitten ensi vuonna uusia tämä alkukyssäri :)

En tiedä yhtään mistä on kysymys, mutta toivotan sulle erityis-tsemppiä tulevalle vuodelle. Kuulostaa siltä että tarvitset sitä :)

• mamalainen

ainakin iloitsemaan siitä, että Suomessa on satsattu sairaaloissa sikiöntutkimus mallennuksiin kaiken muun hyvän ohessa ja eiköhän gero-mallinnukset ole lienevinä jo monessakin tutkimuksellisessa päässä: eli luottamus asiantuntijuuteen on kasvanut kohisten.

Senkin opin että sikö on persoona jo ennen kuin äiti tuntee hänen koputtelunsa ja napanuoralla keikkumisensa vatsanpeitteidensä läpi ja että vauvat ymmärtävät puhetta paremmin kuin monet muut, vaikkeivat itse sitä tuotakkaan viestintävälineidensä keskeneräisyyden vuoksi.

Ensi vuoden urakkana on orientoitua ensijoulun kesähäihin ja siihen että niin kauas on pakko mennä lentokoneella ja englanninkielen puhumisessa on tartuttava härkää sarvista kiinni.

• Putkivalo

Joku on opiskellut lääketiedettä :) Mullakin on kova usko lääketieteeseen, vammoja joita 30 vuotta sitten aiheuttivat invalidisoitumista, voidaan nykyisin hoitaa jopa melko hyvään kuntoon. Hyvin harppauksin mennään eteenpäin, tosin kuin monet muut tieteen alat.

Jouluna kesähäihin? Austraaliaanko pääset? Lucky you! Sulla on vuosi aikaa opiskella, kyllä se hyvin menee!

• mamalainen
        Putkivalo kirjoitti:

Joku on opiskellut lääketiedettä :) Mullakin on kova usko lääketieteeseen, vammoja joita 30 vuotta sitten aiheuttivat invalidisoitumista, voidaan nykyisin hoitaa jopa melko hyvään kuntoon. Hyvin harppauksin mennään eteenpäin, tosin kuin monet muut tieteen alat.

Jouluna kesähäihin? Austraaliaanko pääset? Lucky you! Sulla on vuosi aikaa opiskella, kyllä se hyvin menee!

tuo ja vie kanssaihmistenkin kautta joskus perehtymispakkoa joihinkin juttuihin.

Nyt onkin hyvä luvata, että hommaan telkun puolentoistavuoden tv-paaston jälkeen ja alan sitä katsella ihan kielen virittelyn merkeissä. Tyttären luona olen sen verran katsellut Liven ohjelmia, että sisustus, rakentelu, erityisryhmät ja kokkailujutut ovat viihdyttäviä tuohon opiskelutarkoitukseen. Pikantiksi yksityiskohdaksi katselusessioihin toivon mahdollisimman paljon Colinin ja Justinin hassutteluja sisustusasiantuntijoina; heidän tapetti ja seinäpintojen täyttömakunsa on kyllä aikas shokeeraavaa välillä. Toisekseen Viellä virtaa ohjelma sarjaa alettaneen, tai on alettu jo esittämään ihan sarjan ensimmäisistä jaksoista lähtien. Kyllä kelpaa kuunnella heidänkin juttujaan katselun oheistuotteena.

• Putkivalo
        mamalainen kirjoitti:

tuo ja vie kanssaihmistenkin kautta joskus perehtymispakkoa joihinkin juttuihin.

Nyt onkin hyvä luvata, että hommaan telkun puolentoistavuoden tv-paaston jälkeen ja alan sitä katsella ihan kielen virittelyn merkeissä. Tyttären luona olen sen verran katsellut Liven ohjelmia, että sisustus, rakentelu, erityisryhmät ja kokkailujutut ovat viihdyttäviä tuohon opiskelutarkoitukseen. Pikantiksi yksityiskohdaksi katselusessioihin toivon mahdollisimman paljon Colinin ja Justinin hassutteluja sisustusasiantuntijoina; heidän tapetti ja seinäpintojen täyttömakunsa on kyllä aikas shokeeraavaa välillä. Toisekseen Viellä virtaa ohjelma sarjaa alettaneen, tai on alettu jo esittämään ihan sarjan ensimmäisistä jaksoista lähtien. Kyllä kelpaa kuunnella heidänkin juttujaan katselun oheistuotteena.

Olen harkinnut jo toisen tellun ostamista, kun aikuiset on vähemmistönä tässä taloudessa, eikä ohjelmamieltymykset mene yksiin murujen kanssa. Taitaa vielä jäädä hankimatta kun on jäänyt vähän pihalle kaikista ohjelmista.

• Ich bin...

Juu, mielellään aina katse eteenpäin, mutta jos nyt kuitenkin...

Mitä olen oppinut? Opin ymmärtämään sen, että heikkous onkin vahvuutta. Hyväksyn heikkouteni ja uskallan olla sitä, haavoittuvainen ja keskeneräinen. Olen sinut itseni kanssa. Oppimisen tie on ollut kivikkoinen, mutta uskon, että matka on ollut taivaltamisen arvoinen. Tie kohti onnellisuutta.

Mitä vuosi toi? Hmmm, paljon iloa, mutta myös surua. Kiitollinen olen muutamasta uudesta ystävästä. Toinen heistä on ollut erityisen arvokas tuki, olkapää, jota olen aika ajoin tarvinnut. Kiitos Putkis!!!

• Putkivalo

Hyvää Tapsaa myös sulle!

Aikamoinen läksy sullakin. Toivon että löydät sen sisäisen onnen ensi vuonna :)

Kiitos sun lämpimistä sanoista, ja right back at ya! Olkapää on toiminut kumpaankin suuntaan, ja olen vaan iloinen jos olen jotain voinut antaa takaisin.

• Parempi toivo

Ensimmäiset lopun merkit

3 Kun Jeesus sitten istui Öljymäellä temppeliä vastapäätä, kyselivät Pietari, Jaakob, Johannes ja Andreas, jotka olivat hänen kanssaan: [Matt. 24:3-14; Luuk. 21:7-19 : Mark. 1:29]
      4 "Milloin se kaikki tapahtuu? Kerro meille, mikä on merkkinä siitä, että sen toteutuminen on lähellä."
      5 Jeesus alkoi puhua heille: "Varokaa, ettei kukaan johda teitä harhaan. [Jer. 29:8; Ef. 5:6; Kol. 2:8; 2. Tess. 2:3; 1. Joh. 4:1]
      6 Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.
      7 Kun kuulette taistelun ääniä ja sanomia sodista, älkää pelästykö. Niin täytyy käydä, mutta se ei vielä merkitse loppua.
      8 Kansa nousee kansaa vastaan ja valtakunta valtakuntaa vastaan, joka puolella on maanjäristyksiä ja tulee nälänhätä. Tämä on synnytystuskien alkua. [2. Aik. 15:6; Jes. 19:2]
      Tätä tapahtuu jo nyt.

• Putkivalo

kuulostaa enemmän uhkalta ;) ehkä se onkin se juju, uskon tällä puolella tuo kuulostaa karsealta, ja sun puolelta vapaudelta.

Joka tapauksessa, hienoa jos saat siitä itse puhtia ja tasapainoa elämään :) Soisin sen, että jokainen löytää elämässään sen joka kantaa.

• Mysteriet

Itsehillintä on pariin otteeseen ollut koetuksella - saatoin ehkä löytää itselleni rautaiset hermot =)

Hyvää Uutta Vuotta Sinulle !!

• Putkivalo

vielä rautaisemmat hermot :)) vaikea kuvitella sua hermottomana. Hervottomana onnistuu paremmin ;D

Hyvää vuotta 2011 sinulle myös!

• Teemuna

Henkilökohtaisesti livessä tämä oli aika tavanomainen hyvä vuosi.

Tämä palsta jossa on tullut vierailtua jonkunkin kerran on antanut ihmettelemisen aihetta. Täällä on ollut (ja tulee ilmeisesti olemaankin) suhteessa liian paljon ongelmaisia jotka vääristävät ikäryhmämme keskimääräistä kuvaa runsaalla ja häiriköivällä esilläolollaan.

Kaikesta huolimatta kohotan maljan paremmalle uudelle vuodelle!

• Putkivalo

ei tarvitse ottaa ittelleen, pieni suodatus on vaan hyväksi :) Ja jos alkaa liikaa ärsyttämään, voi laittaa koneen kiinni, tappelu kun ei kuitenkaan auta saavuttamaan muuta kuin pahan mielen.

Minusta se ajatus että haluaa ohjeistaa ihmisiä olemaan nätisti, on kaunis. Mutta toimii harvemmin. Tiiän kun olen yrittänyt :))) Täällä varsinkin on (olevinaan ;D) aikuiset ihmiset, eikä meistä kukaan ole täydellinen.
        Antaa kukkien kukkia.
        Live and let live.
        Make love not war.
        Siivoa roskat kun olet ampunut raketteja.

Hyvää Uutta Sullekin! Kohotan aamu(hupstähänaikaan)kahvimaljani sulle :))

• RIMMIR

paljon uusia virikkeitä asuinpaikan muutosta johtuen. Hirmusti töitä koko vuosi ja nyt onkin sitten aivan tööt. Täytyykin aloittaa uusi vuosi viikon lomalla jotta palautuisi... :)

• Putkivalo

tapa aloittaa uusi vuosi :)) Toivon että saat takkiasi uudestaan täytetty, paremmilla eväillä :)

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö, että haluaisin panna

Sinua. Onko sinulla samanlaiset ajatukset ja tunteet?
      Ikävä
      156
      2708
    2. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      726
      2440
    3. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      52
      2349
    4. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      135
      2210
    5. Ajelen varmaan siellä suunnalla

taas yöllä, vahingossa käyn sun pihalla. 😏 m
      Ikävä
      59
      1870
    6. Trump tekee rauhan Amerikan ja Venäjän ehdoilla

Ukraina luovuttaa Venäjän haluamat alueet Venäjälle. Ukraina luovuttaa Amerikan haluamat arvokkaat mineraalit Amerikall
      Maailman menoa
      247
      1720
    7. Hyväksytty kaivattusi

Vartaloa vai et? Rehellinen vastaus
      Ikävä
      31
      1391
    8. Syvälliset keskustelut

Olisivat tärkeintä ensisijaisesti hänen kanssaan Tulisi sellainen hetki, mutta kaikki meni pieleen
      Ikävä
      20
      1329
    9. Olisipa sitä henkisesti eheämpi ja rohkeampi

mikään maallinen mammona ei itseäni kiinnosta, eikä sen menetys kiinnostus. Mutta kun kohtaa jonkun sykäyttävän ihmisen,
      Ikävä
      16
      1215
    10. Minulta loppuu aika

Halusin olla täydellinen. Nyt näyttää siltä että viimeinen kiristys jää puolitiehen, sillä h-hetki on jo ihan kohta käsi
      Ikävä
      31
      1212
    Aihe