Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
p-p-p-p
profiilit
p-p-p-p
p-p-p-p
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
392
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eilen yritin Elisa laajakaistalla klo 14-17 enkä päässyt kertaakaan Huutonettiin.
Sen jälkeen illalla toisella koneella jossa GPRS-yhteys pääsi, ei mitään ongelmia.
Tänään taas Elisa laajakaistalla en pääse ollenkaan.
30.09.2005 15:06
Katso Smatit.fi sivulta
HEC POWER SUPPLY 400W SUPERLOWNOISE ATX 49,30e
Itsellä käytössä ja sopivan hiljainenkin.
29.09.2005 16:34
Itse kokeilin kumpiko USB kannettavassa on. Testasin siirtää 1GB tiedoston ulkoisella USB-kovolla. Kokeilin aluksi pöytäkoneella jossa varmasti on USB2.0. Siirto kesti hiukan alle 3 min. Sitten testasin saman tiedoston kannettavaan ja siirto kesti 18 min jolloin selvisi että kannettavassa on USB1.1
29.09.2005 15:44
Täältä löytyy ohje miten saat integroitua Service Pack 4:n W2K:n ja tehtyä siitä boottaavan asennus-CD:n.
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=277
Kannattaa lukea myös tämä, ei yhtä selkeä kuin tuo ylempi.
http://old.bink.nu/bootcd/#Extract
Tuossa ylemmässä linkissä olevan ohjeen selvennykseksi kohtaan " Next extract the service pack with this command w2ksp4.exe -x" purkaminen tapahtuu Windows komentokehotteessa ja luonnollisesti kyseisen tiedoston kansioon siirtyneenä ja tiedosto on suomenkielisenä w2ksp4_fi.exe.
Ja tuo SP4 pitää olla sitten tuo täysversio eli Network Install-versio eli käy koneeseen kuin koneeseen.
Tuo koko homma pitää tehdä koneella jossa on W2K tai XP, esim. W98SE:llä ei onnistu.
Lyhykäisyydessään homma tapahtuu näin
1. Kopioi W2K -CD kiintolevylle kansioon CD\CD-root
2. Pura SP4 kansioon CD\win2ksp4
3. Integroi eli yhdistä
4. Pura imuroimasi bootfile.zip ja siirrä puretusta paketista tiedostot: cdrom_nt.5 ja cdrom_ip.5 sekä cdromsp4.tst kansioon CD\CD-root.
Tiedoston w2kboot.bin kansioon CD.
5. Sitten vain Nerolla polttamaan ohjekuvien mukaisilla asetuksilla.
17.09.2005 16:46
porukka todellakin noin ahdasmielistä vai onko urheilijat diiva-vikaisia?
Suurajoja jos lähtee katsomaan niin kuvia saa ottaa vapaasti ihan millä vain.
05.08.2005 15:37
jaettiin ympäri suomea ATK-liikkeissä ym. tietoturva-CD:tä jossa tuo SP4 oli. Hyvällä onnella voi vieläkin olla jossain liikkeessä.
02.08.2005 15:51
Koska kovosi jatko-osio on alustettu NTFS niin Fdisk ei voi sille mitään. Jos kovossasi olisi vain yksi osio niin silloin Fdisk toimisi.
Eli Fdisk ei toimi jos jatko-osio on alustettu NTFS:ksi.
DELPART.EXE joka löytyy netistä poistaa kaikentyyppiset osiot vaivattomasti ja nopeasti.
Delpart on tullut aikoinaan NT3.51 mukana.
Lisää ohjelma boottiukorpulle ja käytä kuten Fdiskiä eli komentokehotteessa kirjoita DELPART jne.
02.08.2005 15:24
n. vuosi sitten suurelle osalle Focuksen omistajia tuli uudet rekisteriotteet jonku virheen takia. Omasta mielestäni nyt ne vasta virheelliset onkin. Juuri nuo jarru hommat on sekaisin mutta ilmeisesti kuitenkin kelpaa katsastuksessa.
18.07.2005 18:25
Näin tehden jos kopio tulee itselle niin luultavasti sähköposti menee perille.
Itse olen tehnyt näin jo vuosia.
30.06.2005 16:35
Jos on niin muuta selaintunnistus "Esittäydy MSIE:n versioksi 6.0".
Eli ei toimi jos Opera esittäytyy itsenään.
Toimii kun Opera esittäytyy IE:nä.
30.06.2005 15:57
aloittaa latauksen ja jämähtää samantien.
30.06.2005 00:58
Ei ole vielä tullut yhtäkään konetta vastaan jossa ei biosiin ole päässyt.
01.05.2005 18:01
1. C: aseman kooksi 20 - 30GB johon käyttis ja ohjelmat. Eheytys nopeampaa ja pirstoutuminen pienempää.
2. E: aseman kooksi 3GB johon kiinteäkokoiseksi muutettu swappi. Nopeuttaa kun ei käyttiksen tarvitse päättää swapin koosta eikä myöskään swappi pirstoudu kun se on omalla osiollaan.
3. D: aseman kooksi loput johon omat tiedostot ym. ladatut tiedostot.
Lisäksi jos tekee esim. Ghostilla backup imagen C:asemasta niin imagen koko pysyy siedettävän kokoisena eli mahtuu esim. yhdelle DVD:lle.
29.04.2005 17:25
Jep, tuo huojunta äänessä tulee kiintolevyjen pienestä RPM erosta (esim. 7200 / 7201). Auttaisi tietysti jos käyttäisi vain yhtä kovoa.
Tähän asti olen vältellyt 7200 RPM kovoja mutta päivityksen yhteydessä päätin rakentaa RAID-pakan kahdesta samanlaisesta IDE-kiintolevystä ja ajattelin että laitetaan nyt samalla nopeat kiintolevytkin.
Nopeutta kyllä löytyykin huomattavasti enemmän.
Täytyy rakentaa n. 3mm paksusta kumilevystä riipukkeet joiden varaan kovot laitetaan.
29.04.2005 14:52
Toimii ilman akkua ja luulen että kaikki kannettavat toimii.
Säilytän akkua täyteen ladattuna ja kerran kuukaudessa koneeseen kiinni ja käytän tyhjäksi, lataan täyteen ja taas kuukaudeksi irti koneesta.
Itse asiassa laturikin rasittuu vähemmän jos vertaa että se joutuisi samanaikaisesti syöttämään koneeseen virtaa ja lataamaan akkua.
27.04.2005 19:50
Edullisen ja pienikokoisen (mahtuu paidan taskuun)ja toimii ilman virtalähdettä kotelon löytää esim. täältä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16989818
Siihen kun hommaa kannettavan kovalevyn joko käytetyn tai uuden.
Itse tein sellaisen 2,1 GB käytetystä kovosta. Hinnaksi tuli kotelo postikuluineen 15e + kovo postikuluineen 14,3e eli yhteensä 29,30e. Tuolla hintaa ei saa kuin 256MB USB-tikun.
Isommat uudet kannettavan kovot maksaa 60e-130e.
Huom! kovo tulee olla tuohon koteloon max. 9,5mm paksu.
ME, W2K ja XP tunnistaa ilman ajureita. Asemalle ei tarvitse antaa kirjainta / nimeä vaan käyttis antaa automaattisesti ensimmäisen vapaan kirjaimen.
Löytyy myös tavallisille 3,5" IDE kovolle kotelo mutta se on suurempi, painavampi, kalliimpi ja vaatii toimiakseen virtalähteen. Esimerkki löytyy täältä.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16860240
27.04.2005 02:34
Edullisen ja pienikokoisen (mahtuu paidan taskuun)ja toimii ilman virtalähdettä kotelon löytää esim. täältä
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16989818
Siihen kun hommaa kannettavan kovalevyn joko käytetyn tai uuden.
Itse tein sellaisen 2,1 GB käytetystä kovosta. Hinnaksi tuli kotelo postikuluineen 15e + kovo postikuluineen 14,3e eli yhteensä 29,30e. Tuolla hintaa ei saa kuin 256MB USB-tikun.
Isommat uudet kannettavan kovot maksaa 60e-130e.
Huom! kovo tulee olla tuohon koteloon max. 9,5mm paksu.
ME, W2K ja XP tunnistaa ilman ajureita. Asemalle ei tarvitse antaa kirjainta / nimeä vaan käyttis antaa automaattisesti ensimmäisen vapaan kirjaimen.
Löytyy myös tavallisille 3,5" IDE kovolle kotelo mutta se on suurempi, painavampi, kalliimpi ja vaatii toimiakseen virtalähteen. Esimerkki löytyy täältä.
http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=16860240
27.04.2005 02:29
Olen monta vuotta irrottanut ihan vaan etusormet "koukuksi" kapselin reikiin ja nopea voimakas vetäisy niin ehjänä irtoaa.
Se on totta että tämänpäivän kapselit on tehty niin kovasta muovista ettei paljo kärsi ruuvimensselillä kangottaa.
Esim. jos vertaa vanhan Sierran kapseleihin niin niitä ei saanut hajalle vaikka päällä hyppi.
18.04.2005 16:25
lisättynä molempiin koneisiin.
Itsellä on 3 kpl W2K koneita TW-EA500 modeemissa ja jokaiseen piti lisätä tuo NetBEUI-protokolla muuten ei toiminut.
Eli tarkistas NetBEUI-protokolla pitää lisätä samaan missä on Internet-protokolla (TCP/IP) ym.
16.04.2005 18:44
"Ei kai nyt sen takia tarvii uutta käyttistä hankkia missä olis SP2! "
Ei tarvi vaan tee itse, ohje seuraavassa
http://koti.japo.fi/~malatalo/integrate/index.html
16.04.2005 18:31
15 / 20