Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu

Aloituksia

166

Kommenttia

5344

1. Kamuttaja. Retkiä rajan taa.

Avaan nyt erään sivun, tietääkseni ennen kirjoittamatonta Lieksa-Pielisjärven historiaa. Kyse on erittäin harvojen ihmis
    Lieksa
    141
    399
  2. Kamuttaja. Kuulumisia.

On tuota vettäkin tullut viime aikoina aivan alas asti, miten Lieksassa? Minäkin hiljenen joksikin ajaksi, en tiedä kui
    Lieksa
    145
    396
  3. Kamuttajalta: Romanit ja Kreivi Pietari Brahe

Mitähän noilla yhdessä on yhteyttä Pielisjärven historiaan? Aikoinaan kun romaneita alkoi tulla enemmän Ruotsin valtaku
    Lieksa
    83
    390
  4. Kamuttaja kysyy koulukiusaamisesta!

Onko kukaan tietoinen, mikä on koulukiusaamisen aste Lieksan kouluissa. Täällä Syvässä Etelässä se näyttää "räjähtävän k
    Lieksa
    31
    388
  5. Kamuttaja Toivottaa Hyvää Palmusunnuntaita.

Hyvää Palmusunnuntaita kaikille lieksalaisille. Saas nähdä kuinka monta minuuttia tämä kestää?
    Lieksa
    16
    387
  6. Kamuttaja. Vai on tämä myynnissä!

Tämä oli myynnissä jo muutama kuukausi sitten, mutta ei tainnut mennä, oli nimittäin aika kova hintapyyntö. Kuka tämän n
    Lieksa
    22
    382
  7. Kamuttaja. Murretta lokakuun alkuun.

Laitan tällä kertaa sanoja eri aloilta. Kaikki ovat sellaisia, joita olen kuulut useampien käyttävän, joten eivät ole jo
    Lieksa
    92
    376
  8. Kamuttaja pyytää. Opastakaa nyt tyhmää!

Olen nyt aivan ihmeissäni ja neuvoton nykyisen suuntauksen vuoksi. En ota kantaa puolesta, enkä vastaan, vaan täysin pai
    Lieksa
    23
    376
  9. Kamuttaja toivottaa!

Hyvää Pääsiäistä kaikille nykyisille ja entisille lieksalaisille/pielisjärveläisille (entisille).
    Lieksa
    18
    369
  10. Hyvä Suomi, sanoo Kamuttaja!

Huolimatta Ruotsin vallan ajoista, jolloin Suomen nuoria miehiä vietiin taistelemaan Ruotsin kuninkaitten käymiin sotiin
    Historia
    55
    366
  11. Kamuttaja muistelee Pyhää Urhoa!

Tätä voi sanoa, ettei kuulu tänne, mutta mielestäni kuuluu sittenkin. Muistelo koskettaa kaikkia suomalaisia, koska meil
    Lieksa
    47
    342
  12. Kamuttaja. Murretusina kuun vaihteeeksi.

Laitan kaukopartioiden jälkeen taas murretta. Missä yhteydessä olette kuulleet, tai tiedättekö suoraan mitä tarkoittaa
    Lieksa
    120
    336
  13. Kamuttajalta: Pielisjärveltä Tsaarin armeijaaan

Lupasin eräässä aloituksessa kertoa tästä. Koko kertomus perustuu mukana olleen kokemukseen, ja tapahtumat ajoittuvat 18
    Lieksa
    135
    322
  14. Kamuttaja. Hyvää Itsenäisyyspäivää!

Toivotan kaikille Hyvää Itsenäisyyspäivää. Laitan muutaman linkin jotka muistuttaa, ettei Vapaus tullut ilmaiseksi. htt
    Pohjois-Karjala
    121
    298
  15. Kamuttaja. Nykyisyyttä ja jatkoa.

Asiallisten aloitusten poisto ei ole mitään uutta. Itse olen joutunut sen kohteeksi useammin kuin kerran. Aloituksia, va
    Lieksa
    18
    293
  16. Kamuttaja toivottaa Hyvää & Rauhallista Juhannusta

Hyvää ja Rauhallista Juhannusta kaikille joilla on jotain juurta Lieksassa/Pielisjärvellä. Vietän tätä kotona rauhallise
    Lieksa
    18
    283
  17. Lieksa-Pielisjärvi linnuston kehitys

Kuka muistaa tai on kiinnostunut miten vuosikymmenten aikana alueen linnusto on kehittynyt ja muuttunut? Ensimmäinen naa
    Pohjois-Karjala
    36
    261
  18. Mikä sammutti teollisuusalueen?

Mikä sammutti Rantalan alueen teollisuuskylän. Minulla on oma teoria, mutta mitä mieltä on nykylieksalaiset? Täältä ete
    Pohjois-Karjala
    37
    253
  19. Kamuttaja toivottaa!

Hyvää Isänpäivää kaikille Isille kuin Isien perheille.
    Lieksa
    17
    236
  20. Kamuttaja muistaa; Susi ammuttiin moottoripyörästä

Oli muistaakseni vuosi 1962 kun nuori mies ampui suden Pielisen jäällä noin 10 km moottoripyörällä tehdyn takaa-ajon jäl
    Lieksa
    132
    232