Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
mielikki.mummo
profiilit
mielikki.mummo
mielikki.mummo
Vapaa kuvaus
Aloituksia
16
Kommenttia
3291
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ei+meikkaaminen+nuorenna,+päinvastoin.+Tulee+tunne+että+yritys+on+epätoivoinen,+silmät+on+kuin+pandalla+ja+ryppyjen+sisään+on+mennyt+meikkivoidetta.+
En+käytä+mitään+meikkiä+paitsi+huulipunaa,+sitäkin+silloin+kun+ei+vielä+tarvittu+maskia.
Kosteus++ja+ryppyvoidetta+meikin+sijaan,+niistä+on+apua,+ainakin+olen+ollut+huomaavinani.+
Miksi+pelätä+vanhenemista,+kaikilla+se+on+edessä,+mikäli+ei+ole+niin+huono+onni+että+kuolee+nuorena.+
Raihnaisuutta+minäkin+pelkään+ja+muiden+avun+varaan+joutumista.+Mutta+minkä+sillekään+voi,+kävi+miten+kävi.
14.02.2021 15:29
Etelä-Pohjanmaalla+synnyinseudulla+on+lahjakkaita+kiroilijoita.
Jesusauta+on+yleisesti+käytetty.+En+ole+kuullut+sitä+muulla+suomessa.+
Se+sanotaan+niin+yhdys-sanana+että+kuulostaa+muulta+kuin+Jeesus+auta.
10.02.2021 18:33
Painoa+on+tullut+lisää.+Yleensä+pudotan+heti+jos+on+tullut+maksimissaan+5kg+ylimääräistä.
Nyt+on+ollut+nihkeää,+ei+onnistu,+pullaa+kahvin+kanssa+tekee+mieli,+on+pakko+vierottautua+kahvileivistä.+Se+yksinään+riittää+siihen+että+paino+tippuu.+
Vaikka+itse+sanonkin,+leivon+todella+hyvää+pullaa.
Vanhemmiten+minusta+on+tullut+nirso+ruuan+suhteen.+
Voimakkaat+maut+kuten+sinihomejuusto,+oliivit,+kaali..ym+eivät+enää+maistu.+
Ennen+ne+olivat+herkkua.
09.02.2021 17:03
Tunnen+monia+itseäni+vähän+vanhempia+ja+saman+ikäisiä+jotka+eivät+halua+edes+kuulla+netin+käytöstä.+On+myös+sellaisia+joita+ei+kiinnosta+tai+eivät+opi.
02.02.2021 19:02
Kyllä+omaishoitajat+tuovat+ison+säästön+yhteiskunnalle.+Laitoshoito+on+kallista.+
Toivon+että+en+joudu+laitokseen+vaan+kuolen+kotona+nukkuessani.+
Samaa+varmaan+toivoo+moni+muukin,+vaikka+ei+siihen+asiaan+omat+toiveet+juuri+auta.
02.02.2021 17:10
Minulla+on+vähän+ajettu+mutta+melko+iäkäs+Pösö.
En+halua+mitään+hienouksia,+kun+olen+lähes+koko+ikäni+ajanut+näillä+"vanhanaikaisilla"+niin+olisi+hankalaa+oppia+kovin+paljon+uutuuksia.+
Pösöllä+on+ajettu+vähän+yli+50+000,+joten+se+kuljettaa+minua+vielä+kauan+kaupungin+ja+mökin+väliä.++
En+erityisemmin+pidä+autolla+ajosta,+mutta+se+on+minulle+tärkeä+kun+reissaan+kahden+asunnon+väliä.+
En+pelkää+ajella+isommissakaan+kaupungeissa,+mutta+talvella+vauhti+hirvittää+maantieajossa+jos+on+huono+keli.
02.02.2021 17:05
Ei+kannata+tuomita+omaishoitajia.+Sain+pa.skaa+silmilleni+aikoinaan+erään+kirjoittajan+toimesta+jos+vähänkään+vihjaisin+omaishoitajuuteeni.
Omaishoitajissa,+kuten+kaikissa+meissä+on+monenlaisia.+Joku+hoitaa+vammaista+lastaan,+nuorten+omaishoitajien+asema+varsinkin+on+huono.+Tulot+jäävät+pieniksi+ja+se+näkyy+vielä+eläkkeessäkin.+
Moni+hoitaa+sairasta+läheistään,+itsekin+hoidin+kauan+miestäni,+hän+oli+täysin+autettava+vuodepotilas.+En+aikonut+hoitaa+kauan,+siihen+vain+turtui+eikä+osannut+lopettaa.
Meni+kauan+että+osasin+nukkua+yöni,+hyppäsin+sängystä+katsomaan+ja+muuttamaan+asentoa++miehen+huoneeseen+jossa+oli+ollut+jo+kauan+tyhjä+sänky.+
En+silti+ollut+marttyyri+enkä+uhrautuja,+elin+mahdollisuuksien+mukaan+omaakin+elämääni.+
Onneksi+vapaita+järjestyi,+hoitopaikka+oli+lähellä,+se+auttoi+jaksamaan.
Jälkeen+päin+olen+huomannut+että+omaishoito+antoi+myös+paljon,+oli+päivittäiset+rutiinit,+kun+ne+loppuivat+oli+tyhjä+olo+aika+kauan.
Enää+en+jaksaisi+enkä+muutenkaan+alkaisi+omaishoitajaksi.
02.02.2021 11:16
Mökiltä+on+kauppaan+14km.+
Nyt+ollaan+kylillä,+vajaa+kilomeri+kauppaan,+lähikauppa+on+parin+sadan+metrin+päässä.
Kissa+muutti+luokseni+asumaan+4-vuotta+sitten+marraskuussa.
Oli+koko+kesän+mökin+lähettyvillä+mutta+ei+antautunut+kiinni,+ruokaa+laitoin+sille+ulos.
Kun+satoi+räntää+ja+oli+kylmä+niin+suostui+tulemaan+sisään+jos+jätin+oven+auki+että+pääsee+pakoon.+Siitä+vihdoin+kesyyntyi,+kun+hyppäsi+lämpimän+uunin+päälle+niin+päätti+jäädä+meille+asumaan.+
On+niin+minun+perääni+että+ei+jätä+silmistään,+ulkonakaan+ei+tarvita+valjaita,+seuraa+minua+lähellä,+ei+ole+pelkoa+että+karkaisi.
Sillä+oli+pennut+mahassa+kun+tuli,+vein+eläinlääkärille,+tultiin+siihen+tulokseen+että+poistetaan+pennut+kun+eivät+olleet+vielä+isoja,+samalla+sterilisoitiin.
En+olis+pystynyt+pitämään+useampaa+kissaa,+ja+niiden+sijoittaminenkin+olisi+ollut+riskialtista,+on+niin+paljon+hylättyjä+kissoja+kuten+tämäkin+oli.
Sain+omistajan+selville,+on+kyllä+eläinrakas+mutta+kissa+ei+suostunut+olemaan+kotona+kun+muut+kissat+vieroksuivat+ja+kiusasivat+sitä.+Omistajan+kotiin+on+yli+kolme+kilometriä,+pitkän+matkan+oli+kisu+tipsutellut.
31.01.2021 18:14
En+tiedä+onko+kukaan+täydellisen+normaali.+
Jos+uiskentelee+valtavirtaa+vastaan+kai+poikkeaa+normaalista,+ainakin+monien+mielestä.+
Olen+kova+kyseenalaistamaan+asioita+joita+pidetään+normaalina,+joten+saatan+olla+vähän+epänormaali.
30.01.2021 20:16
Ehkä+minulla+oli+ruuhkavuosina+liiaksi+kontakteja+ihmisiin,+nyt+nautin+rauhasta.+
Pitkät+vuodet+omaishoitajanakin+olivat+aika+yksinäisiä.+Ei+kuitenkaan+kokonaan,+
omaishoitajuus+aikana+läksin+ulkomaille+aika+usein,+siksi,+mikäli+olisin+jäänyt+lomailemaan+lähistölle+niin+olisin+hakenut+ukkelin+kotiin.+Tiedän+itseni,+olisi+tullut+tunne+että+mitä+minä+täällä+aikaa+vietän,+voin+yhtä+hyvin+hoitaa+miestäni.
Onneksi+sain+vapaata+kun+alkoi+pipo+kiristää,+en+muuten+olisi+jaksanut+yli+kymmenen+vuoden+omaishoitajuutta.
Nykyisin+ei+tee+mieli+lähteä+mihinkään,+viihdyn+kotona.+
Tänään+kävin+ensi+kerran+viikkoon+kaupassa+ja+asunnolla+kaverin+kanssa.+Kastelin+kukat+ja+hain+postin.+
Huomenna+pakkaan+kimpsut+ja+kissan+muutamme+kaupunkilaisiksi.
30.01.2021 19:20
Laitoin+uunin+lämpiämään.+Tein+jauhelihapihvejä+kun+kaveri+tulee+viikonloppua+viettämään.+Unohdan+koronan+ja+politiikan.
Sain+valmiiksi+Poncon+jota+olen+virkannut+muiden+ohessa+jo+jonkin+aikaa,+siitä+tuli+nätti.+
Sunnuntaina+pitää+lähteä+kylille,+pitää+käydä+näyttäytymässä+muuten+taloyhtiössä+luulevat+minun+poistuneen+kokonaan+keskuudesta.+Kai+siellä+pitää+nyt+ainakin+pari+viikkoa+viihtyä+kun+lupasit+taas+pakkasiakin.+
Ei+minullakaan+ole+paljoa+kerrottavaa,+sitä+samaa+päivästä+toiseen.
Onneksi+viihdyn+itse+oikein+hyvin+elämässäni.
29.01.2021 17:32
Olen+kova+virkkaamaan,+eilen+virkkasin+itselleni+ties+monennetko+töppöset.+Mökillä+on+kylmä+lattia+joten+ovat+tarpeen.+
Kissan+kans+jo+pari+viikkoa+mökillä+lumen+keskellä,+onneksi+kaveri+käy+viikonloppuisin,+muuten+alkaisimme+katin+kanssa+murista+ihmisille+tien+poskessa.+En+olisi+nuorempana+viihtynyt+näin+erakkona.+Kuuntelen+äänikirjoja+ja+virkkaan+enimmäkseen.
28.01.2021 17:34
En+luopuisi++astiankuivauskaapista+millään.
Nostan+tiskikoneesta+kuivauskaappiin+päivittäin+tarvitsemani+astiat,+siitä+on+helppo+ottaa.+
Mökilläkin+on+kuivauskaappi,+se+on+tarpeen+kun+tiskaan+käsin.
28.01.2021 17:29
Mielialan+mukaan.+Nyt+on+kahvi+ja+pulla+kausi+menossa.
Yleensä+keitän+kaurapuuron+ja+lisään+siihen+jotain+siemeniä.+Leipää+ja+juustoa+tai+jotain+leikkelettä.+
Mikä+lie+tullut+kun+nykyisin+tekee+mieli+pullaa,+itse+leivottua.
28.01.2021 17:21
Minäkin+kävin+täällä+60++palstalla+lähes+päivittäin+kunnes+iästäni+alkoi+tulla+kovaa+porua.+
Olivat+laskeneet+kuinka+kauan+olen+kirjoitellut,+siitä+johtopäätös+että+olen+yli-ikäinen.+Ei+kenellekään+tullut+mieleen+että+olen+voinut+alkaa+käydä+palstalla+ala-ikäisenä.+Sekin+on+yksi+mahdollisuus.
Jos+tulee+nuorekas+kuuskymppinen+olo+niin+kirjaudun+Mielikiksi+ja+käyn+palstalla.
26.01.2021 18:03
Kyllä+loppusumma+olisi+pitänyt+puolittaa.+
Hän+ei+nähtävästi+arvosta+yhtään+sinun+panostasi.
19.10.2019 18:54
Hyvin+harvoin+mietin+sitä+kuinka+paljon+on+vielä+aikaa.+Ihan+varmasti+alle+puolet+eletystä.
Olen+pitkäikäistä+sukua,+sata+vuotta+on+moni+saavuttanut,+vanhin+106-vuotta.+
Ei+kuitenkaan+mikään+ole+varmaa,+isän+suvussa+on+paljon+syöpää,+jos+eivät+sairastu+syöpään+niin+elävät+kauan.+
Kun+osaisi+elää+mahdollisimman+täysipainoista+elämää+niin+kauan+kun+pystyy.+
Minulla+on+taipumusta+jämähtää+paikoilleni+jos+en+pakota+itseäni+liikkeelle.+
Onneksi+sentään+joka+päivä+harrastan+liikuntaa,+jämähtäminen+tarkoittaa+enemmänkin+erakkona+elämistä.+
Pojan+syöpään+kuolemisen+jälkeen+läksi+kuoleman+pelko+tyystin,+En+pelkää+yhtään+kuolemaa,++joskaan+en+sitä+vielä+kaipaakaan.
19.10.2019 15:44
En+petaa+jos+ei+joku+ole+tulossa.+Voin+sulkea+makkarin+oven+jos+yllätysvieraita+tulee.+
Edesmenneen+mieheni+huone+omaishoitoajoilta+on+tyhjillään,+kuntolu+vempaimia+säiyltän+siellä+kun+eivät+sovi+kaikki+omaan+makkariin.+Siinä+huoneessa+olisi+hyvä+moottorisänky,+silti+en+oikein+kotiudu+sinne.+Tytär+omii+huoneen+aina+kun+käyvät.+
Muistan+hetekan+ja+ns.+lokkipatjat,+sellainen+oli+eka+sänkymme.+Se+piti+laittaa+kiinni+päiväksi+ja+pedata+kun+oli+pieni+asunto.
Minulla+on+aitassa+vieläkin+heteka,+vien+kesällä+puolikkaan+ulos,+siinä+on+mukava+loikoilla+auringosa.
18.10.2019 19:06
Narsisti+sananakin+on+kärsinyt+inflaation.+Jos+ei+pidä+jostain+ihmisestä+niin+helposti+tämä+leimataan+narsistiksi.+
Hyvin+usein+avioerojen+yhteydessä+puoliso+osoittautuu+narsistiksi+vaikka+ei+ennen+eroa+ole+sellaisesta+ollut+tietoa.+
On+narsisteja+olemassa,+se+on+persoonallisuushäiriö+joka+tuottaa+paljon+murhetta+kanssaihmisille+ja+hänen+kanssaan+tekemisissä+oleville.+
Tunnen+muutaman+jolla+on+osittain+narsistisia+piirteitä,+mutta+ihan+puhdasta+narsistia+en+tunne,+siis+sellaista+josta+aloittaja+kirjoittaa.+
Kai+meissä+kaikissa+löytyy+hippunen+narsistia+jos+oikein+tarkkaan+penkoo.
18.10.2019 11:20
Just+tuota+tarkoitin.+:D
16.10.2019 10:51
2 / 165