Meni työtapaturmassa selkä ja jalka. Nyt on kovia kipuja. Vammat rajoittavat ensinnäkin normaalia arkista elämää, harrastuksia, unia ja työntekoa varmaan lopun ikäni ja kaikkiin unelma-ammatteihin en pääse enää uudelleenkouluttautumaan.
Onko minulla mahdollisuutta vaatia työnantajalta korvauksia nyt nyt kun palkkaa eivät enää maksa, vakuutus lopetti maksamasta palkkaa ja KELA kai nyt on se maksaja sairaspäivärahan muodossa; eli joku 1200€ on tienesti kuukausitain, kun se töissä ollessa oli n.2000€ -käteen siis.
Työnantaja tiesi rajoitteeni kun minut palkkasi. Minä en tiennyt piileviä riskejä.
Terveys meni työtapaturmassa: voinko saada korvauksia?
4
167
Vastaukset
- asianajajatar
Kyllä voit.
- oikeuten vain
Työnantajan pitää aina kertoa työn kuva ja riskit. Jos niitä ei kerrota, on työnantaja vastuussa.
- stky
Työturvallisuuslain mukaan työntekijälle pitää antaa perehdytys ja työn opastus. Tässä vielä selvennystä asiaan:
Perehdyttäminen
Uusien työntekijöiden perehdyttämistä ja vanhojen työntekijöiden perehdyttämistä uusiin työtehtäviin. Luonteeltaan yleisempää kuin työnopastus ja esittelee yleisiä toimintamalleja. Varmistetaan, että työntekijä osaa toimia oikein ja turvallisesti.
Työnopastus
Opetetaan mm. työn oikea ja turvallinen tekeminen sekä koneiden oikeat ja turvalliset käyttötavat. Opetetaan turvalliset toimintatavat, henkilönsuojainten ja suojalaitteiden käyttö.
http://www.suomen-tulityot.fi/- stky
Lsäys edelliseen
Työturvallisuuslain mukaan työntekijälle pitää antaa perehdytys ja työn opastus. Tässä vielä selvennystä asiaan:
Perehdyttäminen
Uusien työntekijöiden perehdyttämistä ja vanhojen työntekijöiden perehdyttämistä uusiin työtehtäviin. Luonteeltaan yleisempää kuin työnopastus ja esittelee yleisiä toimintamalleja. Varmistetaan, että työntekijä osaa toimia oikein ja turvallisesti.
Työnopastus
Opetetaan mm. työn oikea ja turvallinen tekeminen sekä koneiden oikeat ja turvalliset käyttötavat. Opetetaan turvalliset toimintatavat, henkilönsuojainten ja suojalaitteiden käyttö.
http://www.suomen-tulityot.fi/
Näitä aioita käsitellään yleisesti kun käy työturvallisuuskurssi tai tulityökurssi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690