pieni eläke

silja lainevirta 233

Miksi on niin perhanan pieni eläke, en voi ostaa edes päivittäistä purilaista

10

378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • injoolöö

olen samaa mieltä, purilaisisa tänne!

• 634466543

Purilainen maksaa 1€.

• silja vastaa

no kun minulla on gluteeniton ruokavalio, ei kyllä saa purilaista gluteenittomana eurolla hyvä ihminen, puhumattakaan päivittäisistä pullista, 7e per paketti, kauhiata tämä kiskominen

• Halvemmat valinnat

Kyllä ne gluteenittomat hampurilaiset on ihan saman hintaisia siellä McDonald'sissa.... Pitää vaan pyytää gluteeniton sämpylä. Pullat voi leipoa itse. Vehnäjauhot 2 kg maksaa jonkun euron, kuivahiiva 4 pss alle euron, sokeri 1 kg alle euron, margariinikin on halpaa ja samoin maito... Noista tekeekin sitten monta kiloa pullaa.

• silja vastailee

no kun en voi käyttää vehnäjauhoja, mistähän löytäisi gluteenittomia reseptejä? mutta kiitos vinkistä, olen kuullutkin tuosta donaldsista joskus, sitä voisi tosiaan kokeilla... ja pullia samoin pitäisi sitten varmaan perunajauhoista tehdä, en vaan löydä mistään reseptiä...

• Gluteenitonta
    • silja taas

voi! kiitos kauhiasti! olette iuhania ihmisiä, pitääkin heti kokeilla tuota reseptiä...

• Olen sosiaalialan opiskelija ja tehtävänäni on toteuttaa projektia, jossa kartoitetaan eläkkeellejäävien tai juuri jääneiden toimeentuloa. Toivoisin, että sinä vastaajana ilmoittaisit ikäsi ja sukupuolesi, koska se olisi projektin kannalta tärkeää. Muita henkilökohtaisia tietoja ei tarvita, jos ikä ja sukupuolen ilmoittaminen on este vastaamiselle jätä henkilökohtaiset asiat huomiotta ja vastaa silti. Minkälaisia kokemuksi sinulla on/oli eläkkeelle jäämisestä ja siihen liittyvästä tulotason muutoksesta? Olitko osannut varautua muutokseen? Vai vaikuttiko eläkkeelle jääminen mitenkään tulotasoosi? Olisko yhteiskunnan pitänyt tukea siirtymää paremmin? Kaikki vastaukset käsitellään luottamuksellisesti ja anonyymisti.

• -

Miksi ei?

Ei kai valtionjohto halua mitään turhia maksella. Ei heitä kiinnosta se kuinka paljon tavallinen kaduntallaaja saa eläkettä. He johtavat kansaa ja riittää että kansa pitää päänsä kiinni ja kuolevat nuorina jotta ei tarvitse maksaa eläkkeitä.

• vielä yksi maksaja

Pienestä palkasta ja/tai lyhyestä työssäoloajasta tulee aina pieni eläke. Erityisen pieni se on, jos on pieni palkka ja vähäinen työhistoria.
      Työeläkevakuutusmaksujakin kun on maksettu niin vähän em tapauksissa.

Miten sen pitäisi olla, kun eläkkeestä puhutaan?

Joku aina maksaa... Ja varsinkin kun kyse on vakuutuksesta (kuten työeläke), niin maksajina ovat kaikki työssäkäyvät...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      186
      1395
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1198
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      49
      921
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      890
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      51
      788
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      56
      772
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      102
      764
    9. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      712
    10. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60