http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011072714121449_ul.shtml
On muitakin hulluja kuin Breivik.
Onko psykopaattien takana suhteellisuustajuton äiti ?
7
163
Vastaukset
- JoidenkinTutkimusten
mukaan lapsen 4 ensimmäistä vuotta muodostaa persoonallisuuden perustan. Jos tuona aikana on saatu syötettyä lapselle hänen olevan "kaikki kaikessa", hänestä saattaa myöhemmin kehittyä psykopaatti, olosuhteista riippuen. Narsistinen lapsi on kaikissa tapauksissa vanhemmiten vaikea tapaus ympäristölleen.
Norjan murhaaja vaikuttaa juuri tuollaiselta luuserilta, jioka kuvitteli itsensä olevan "kaikki kaikessa" ja kuitenkin ymmärsi ettei ollut mitään muuta kuin paskaluuseri, joka ei saanut edes naiskaveria..
Loppu selviää oikeudenkäynnissä, toivottavasti. Psykoksi synnytään. Geenit jyllää, ei kasvatus. Ja mitä tulee narsisteihin, me kaikki olemme syntyessämäe primäärejä narsisteja, joita kasvatuksen kautta koulitaan sosiaalisiksi ...
Eiköhän tuo alla olevan uutisen parivaljakko hoida homman kotiin.
http://www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.shtml/2011/07/1366942/kaksi-psykiatria-arvioimaan-breivikia
Skitsofrenian yksi oireyhtymä on vainoharhainen piintynyt harhaluulo - tuollainen piintynyt harhaluulo ilmenee minusta siinä manifestissä.- Ns.kaksostutkimukset
kertovat että psykopatia ei ole perinnöllinen, vaan ympäristön tuote, kuten skitsofreniakin. Toki perimällä on merkitystä, mutta ilmeisen pieni, jos käytännössä ollenkaan.
Mm. ital. Benedetti on sitä mieltä. Enkä minä ainakaan ole kuullut että perimällä olisi suurta merkitystä psykopatiaan. Jos on, se on minulle tuntematonta. Ns.kaksostutkimukset kirjoitti:
kertovat että psykopatia ei ole perinnöllinen, vaan ympäristön tuote, kuten skitsofreniakin. Toki perimällä on merkitystä, mutta ilmeisen pieni, jos käytännössä ollenkaan.
Mm. ital. Benedetti on sitä mieltä. Enkä minä ainakaan ole kuullut että perimällä olisi suurta merkitystä psykopatiaan. Jos on, se on minulle tuntematonta.Behavioristit ajattelevat noin. Karrikoiden: 'aivot' on standardi kuppi, mihin sitten aletaan vain kaatamaan erilaisia kokemuksia. Todellisuudessa meillä on valmiiksi rakennettuja rakenteita enemmän kuin osaamme olettaakkaan. Kaksostutkimus on tuonut tämän esiin silmiinpistävästi.
Minun mielestäni psykopatia periytyy. Mutta geenit toimivat ... niin kuin ne toimivat. Tietyt geeniyhdistelmät aktivoituvat olosuhteiden mukaan. Alttius periytyy, mutta onko aktivoivaa mekanismia? Riippuu ympäristöstä ja muista geeneistä sekä niihin vaikuttavasta ympäristöstä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/11/1231834/nain-tehdaan-mielentilatutkimus
Jotenkin tuntuu, että psykopatia on kuitenkin todennäköisin vaihtoehto Breivikinkin tapauksessa. Mutta sen aika näyttää.- Tietääkseni..
temppuilija kirjoitti:
Behavioristit ajattelevat noin. Karrikoiden: 'aivot' on standardi kuppi, mihin sitten aletaan vain kaatamaan erilaisia kokemuksia. Todellisuudessa meillä on valmiiksi rakennettuja rakenteita enemmän kuin osaamme olettaakkaan. Kaksostutkimus on tuonut tämän esiin silmiinpistävästi.
Minun mielestäni psykopatia periytyy. Mutta geenit toimivat ... niin kuin ne toimivat. Tietyt geeniyhdistelmät aktivoituvat olosuhteiden mukaan. Alttius periytyy, mutta onko aktivoivaa mekanismia? Riippuu ympäristöstä ja muista geeneistä sekä niihin vaikuttavasta ympäristöstä.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2010/11/1231834/nain-tehdaan-mielentilatutkimus
Jotenkin tuntuu, että psykopatia on kuitenkin todennäköisin vaihtoehto Breivikinkin tapauksessa. Mutta sen aika näyttää.mainitsemani Benedetti ei lukeudu behavioristeihin (mitä ne sitten ovatkaan). Kaksostutkimukset kertovat sen mitä kerrot. Mutta tietääkseni kaksostutkimukset eivät vahvista psykopatian periytyvyyttä. Jos näin on kuitenkin tutkitusti, myönnän virheeni. Minulle asti tuo tieto ei ole tullut.
Psykopatia lienee osasyynä Breivinkin käytökseen. Mutta takana lienee myös "aivojen toimintaa voimakkaastikin muokkaavien aineiden" käyttöä, mitä ne sitten ovatkin. Media kertoo tyypin käyttäneen ainakin huumeita ja anabolisia steroideja.
Uskon silti vahvasti Breivinkin persoonan kehittyneen "kaikki kaikessa"- kasvatuksen vuoksi.
Rikoksia nuo eivät poista, ihmiselämä on kokonaisuus.
Ei hän ole sen enemmän hullu kuin muutkaan terroristit.
- pakokaasua
Voi onpa tokkiinsa, tämähän on suuri hullujenhuone kaikenkaikkiaan. Se ketä on narsistisin saa tai ottaa vallan. On ahne, ei välitä muista kuin luuloissaan/harhoissaan.
Ei muuten ihmisiä pidettäisi tässä pakokaasussakaan saastumassa. Kun Hitler epäonnistui niin sitten vaan keksittiin uudenlaisia kaasukammiomuotoja ja historia toistaa yhä itseään. Ja aina vain pahenee jos kukaan ei sano sitä ääneen: keisari teillä ei ole vaatteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En voi jutella kanssasi
tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih496275Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.
Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j6422594Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa
Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens831209- 821113
Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.
Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä3121065Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?
Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.751064Anteeksi Pekka -vedätys
Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä591064- 65942
- 69923
- 228854