Kertausharjoituksiin ei ole pakko mennä. Reserviläinen voi hakeutua täydennyspalveluun ennen kertausharjoituskäskyä, kertausharjoituskäskyn saatuaan ja vielä kertausharjoitusten aikana. Hakemuslomakkeita saa sotilasläänien esikunnista ja Lapinjärven siviilipalveluskeskuksesta. Perusteluita ei tarvita, tarvitsee vain rastittaa eettiset tai uskonnolliset syyt. Hakemus hyväksytään automaattisesti kuten laki määrää. Liitteeksi pitää oheistaa sotilaspassi. Reserviläinen poistetaan reservistä ja vapautetaan palveluksesta sekä rauhan että sodan aikana. Kertausharjoituskäskyjä ei enää tule. Itse hain täydennyspalveluun 1999, asepalveluksen suoritin 1986. Olen ammatiltani ohjelmistosuunnittelija IT-alalla ja käsky tuli 1999 ja työnantaja suositti täydennyspalveluun hakeutumista. Olen sen jälkeen jatkanut vielä opintojani Helsingin yliopistossa.
Lisätietoa: www.aseistakieltaytyjaliitto.fi
Kertausharjoituksista kieltäytyminen.
pertti110266
1
593
Vastaukset
- -Z-
Ja minä odotan että tulisi kutsu kertaamaan, ainahan se kotiolot voittaa ;o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1951476Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231248- 50978
- 70930
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52833Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53830- 56812
- 102804
- 82800
- 32745