Malliesimerkki kaksoisajattelusta

karttaminen syvältä

"Ketään ei saisi pakottaa - - valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)

Olkaapa hyvä, tyyppiesimerkki seuran opettamasta kaksoisajattelusta. Jokainen tietää, että seura todellakin laittaa valitsemaan perheen ja uskonnon väliltä, sitähän se KARTTAMINEN juurikin on.

VT-seura kehtaa esittää tuollaisia valheita lehdissään jonka jokainen todistajakin tietää valheeksi. Uskonnon ja perheen väliltä nimenomaan joutuu valitsemaan jos aikoo erota seurasta.

Miksi seura valehtelee ja kauanko se aikoo jatkaa sitä?

Pitääkö se jäseniään todellakin noin tyhminä ettei usko heidän tietävän että karttaminen on juurikin tuon oman ohjeensa vastaista?

15

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ko. kirjoituksen otsikkokin tuon kertoo.

"Onko väärin vaihtaa uskontoa?"

Vt-seuran mukaan on, jos henkilö vaihtaa uskontoa jehovantodistajista johonkin toiseen. Sama asia tuossa lainauksen kohdassa. Ketään ei saisi pakottaa valitsemaan uskonnon ja perheen välillä kun kyse on mistä tahansa muusta uskonnosta, mutta jehovantodistajien kohdalla kyse on rakkaudellisesta ja raamatullisesta järjestelystä.

Miksi muiden uskontojen kohdalla kyse ei ole rakkaudellisesta ja raamatullisesta järjestelystä?

• DH-2012

> olisi kiva Tiuku <

Riippuu ihan helistimestä onko se kiva. Toi ei oo.

-DH-

• 66344
        DH-2012 kirjoitti:

> olisi kiva Tiuku <

Riippuu ihan helistimestä onko se kiva. Toi ei oo.

-DH-

tuolla käytökselläkö osoitat lähimäisenrakkautta mitä jeesus opetti?

ja lapsellista sanoa "toi ei oo kiva" kun hän ajattelee eri tavalla joistain asioita.. kannattas opetella ymmärtään ja hyväksyyn että ihmiset ajattelee eri tavoin. kaikki eivät ole lahkon aivopesemiä.

• tyhmää pölis
        66344 kirjoitti:

ja lapsellista sanoa "toi ei oo kiva" kun hän ajattelee eri tavalla joistain asioita.. kannattas opetella ymmärtään ja hyväksyyn että ihmiset ajattelee eri tavoin. kaikki eivät ole lahkon aivopesemiä.

kilikali
        tiukuli-kilikali
        kops-helis tyhjää
        tyhmää pölis

suolakurkkuja hakemas

• äikkäope
        66344 kirjoitti:

*lähimäisenrakkautta mitä jeesus opetti? *
        Jeesus on erisnimi ja kirjoitetaan isolla kuten esim. Jesse.

• phenom ii

pläähy
        kommenttisi on ilmoitettu asiattomaksi koska se sisältä henkilökommentointia ja väärää tietoa

• sisäisiä ristiriitoj

ihmisen on vaikea tunnustaa itselleen että on antanut seuran valehdella itselleen jopa vuosikymmeniä. siksi todistaja mielellään harjoittaa kaksoisajattelua. seura tähän tietysti pyrkiikin.

• Luherus Cathy

Ei saa vaihtaa uskontoa.
      On pysyttävä luterilaisena.
      Vaikkakin sitä ennen taisi katolilaiset käydä käännyttämässä suomalaisia tyyliin:
      kastetaanko vai katkotaanko pää pois?

Tuli sillä systeemillä paljon "kristittyjä", tuskin moni halusi jäädä palvomaan esi-isiensä tavoin...

• uytyutyutyujuyik

"Ei saa vaihtaa uskontoa.
        On pysyttävä luterilaisena."

miten tuo liittyi aloitukseen?

kyse oli nimenomaan siitä että vt-seura valehtelee. sanoo kirjallisuudessaan ettei ketään saa laittaa valitsemaan perheen ja uskonnon väliltä. JA SILTI SE ITSE KÄYTTÄÄ KARTTAMISTA PERHEENJÄSENTENKIN KOHDALLA KUN JOKU EROAA SEURASTA.

selvää valhetta. no, se ei vt seurassa ole uutta

• tekee juuri sitä

"Ketään ei saisi pakottaa - - valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." (Herätkää! heinäkuu 2009, s. 29)

seura moittii ja moralisoi tuossa lainauksessa muita uskontoja siitä mitä se ITSE tekee. on kyllä härski lahko julkeudessaan. seurahan on itse lehdissään antanut esimerkkejä kuinka jokukin mies tuli takaisin pelkästään läheisiä kohtaan kokemansa syvän ikävän takia. tuo on täysin puhdasta kiristystä ja valintaa perheen ja uskonnon väliltä. säälittävää ja ihmisoikeuksia loukaavaa vyön alle lyömistä kiristää ihmistä uskontoon hänen omilla läheisillään ja sillä että läheiset on lahkon aivopesemiä. kuvittelevat tekevänsä oikein. onneksi lehdistö on usein nostanut esille jehovan todistajien käyttämän henkisen väkivallan eli karttamisen. ihmiset eivät tälläiseen lahkoon halua liittyä. ovityö on turhaa.

onkohan seuran kirjoituksia ja oppeja keksivät henkilöt lahkossa jo niin vanhoja etteivät muista mitä ovat aiemmin kirjoittaneet ja sanoneet?

• vastattu on

vastattu

• eeyeee
        vastattu on kirjoitti:

vastattu

"vastattu on"

Osoitatko vielä tarkemmin, mikä oli se vastaus? Siis haussa on nimenomaan Jehovantodistajan tai todistajamielisen vastaus.

• shalooom taas:
        eeyeee kirjoitti:

"vastattu on"

Osoitatko vielä tarkemmin, mikä oli se vastaus? Siis haussa on nimenomaan Jehovantodistajan tai todistajamielisen vastaus.

Suuren Opettajamme ,Artokaksoisroolin Omaavan mukaan:

Sanamies14.10.2012 21:190 SULJE
        Minulla on muutakin tekemistä kuin keskustella teidän alhaisen älykkyysosamäärän omaavien henkilöiden kanssa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10155598#comment-57792387-view

viisas ei virka eikä hölmö huomaa
        hiffaat kun aikas ketjua tarkastelet ;D

• eyeyeyeee
        shalooom taas: kirjoitti:

Suuren Opettajamme ,Artokaksoisroolin Omaavan mukaan:

Sanamies14.10.2012 21:190 SULJE
        Minulla on muutakin tekemistä kuin keskustella teidän alhaisen älykkyysosamäärän omaavien henkilöiden kanssa.
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10155598#comment-57792387-view

viisas ei virka eikä hölmö huomaa
        hiffaat kun aikas ketjua tarkastelet ;D

"Minulla on muutakin tekemistä kuin keskustella teidän alhaisen älykkyysosamäärän omaavien henkilöiden kanssa."

Tuollaisellako käytöksellä osoitat lähimäisenrakkautta mitä Jeesus opetti? Eikö Jeesus opettanut tyhmiä kärsivällisesti ja pitkämielisesti? Miksi sinä Jeesuksen seuraajana et nyt halua opettaa minuu?

• veera veronasta
        eyeyeyeee kirjoitti:

"Minulla on muutakin tekemistä kuin keskustella teidän alhaisen älykkyysosamäärän omaavien henkilöiden kanssa."

Tuollaisellako käytöksellä osoitat lähimäisenrakkautta mitä Jeesus opetti? Eikö Jeesus opettanut tyhmiä kärsivällisesti ja pitkämielisesti? Miksi sinä Jeesuksen seuraajana et nyt halua opettaa minuu?

Sanamiehen klaani vain kehuu itseään,
        ei ehdi opettaa vähemmän viksuja.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1538
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1449
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1301
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      988
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      951
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      881
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      816
    Aihe