Jos rukoukset auttaisivat.

Loogicco.

- Olisi uskovaiset keskimäärin onnellisimpia kuin uskonnottomat.
- Olisi uskovaisilla keskimäärin vähemmän sairauksia kuin uskonnottomilla.
- Joustuisivat uskovaiset harvemmin onnettomuuksiin kuin uskonnottomat.
- jne jne

Esimerkiksi vakuutusyhtiöiden tilastoissa pitäisi huomata selkeä ero uskovaisten ja uskonnottomien välillä.
Samoin sairaaloissa pitäisi olla suhteessa huomattavasti vähemmän uskovaisia kuin uskonnottomia.

Näin ei kuitenkaan ole. Joten mitä te oikein rukoilette kun tulokset eivät näy missään?

10

76

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hellittämätön

Oletpas vielä henkisesti lapsi tässä rukousasiassa....

Rukoilen voimaa kestää vaikeuteni ja sairautenija kipuni,
      vaikka kaikenlaiset Smurffit sanovatkin että olis parempi tappaa ittensä eikä rukoilla....

• Loogicco.

Mutta kuten tilastoissa voimme nähdä, toiset paranevat sairauksista ja toiset eivät, huolimatta siitä rukoileeko vai ei.

Toki jos nuo ovat ainoat vaihtoehdot, rukoilisin itsekin mielummin kuin tappaisin itseni. Onneksi minulla on muita vaihtoehtoja kuin nuo kaksi.

• masispalsta
        Loogicco. kirjoitti:

Mutta kuten tilastoissa voimme nähdä, toiset paranevat sairauksista ja toiset eivät, huolimatta siitä rukoileeko vai ei.

Toki jos nuo ovat ainoat vaihtoehdot, rukoilisin itsekin mielummin kuin tappaisin itseni. Onneksi minulla on muita vaihtoehtoja kuin nuo kaksi.

Voi lapsikulta, Jumalalta rukoillaan VOIMAA kestää, eikä mitään ihmeparannuksia.
        Myöskin VIISAUTTA etsiä keinoja jotka helpottavat oloa .
        Jotkut tappaa itsensä kun joku Älypää on jankuttanut, ettei kannata rukoilla ja ettei Jumalaa ole.
        Semmoset tyypit jotka lähimmäisiään ma-sen-ta-vat ovat syyllisiä kuolemantuttamukseen mun mielestä!
        Kyllä ne vois pitää mölyt mahassaan, mut niitä harmittaa kun joku uskoo Jumalaan..ja kamalasti pitää sitten lytätä toisten uskoa maanrakoon kuten täälläkin tehdään..
        Varsinaisia MASENTAJIA on atet juttuineen.

• "masispalstalle"
        masispalsta kirjoitti:

Voi lapsikulta, Jumalalta rukoillaan VOIMAA kestää, eikä mitään ihmeparannuksia.
        Myöskin VIISAUTTA etsiä keinoja jotka helpottavat oloa .
        Jotkut tappaa itsensä kun joku Älypää on jankuttanut, ettei kannata rukoilla ja ettei Jumalaa ole.
        Semmoset tyypit jotka lähimmäisiään ma-sen-ta-vat ovat syyllisiä kuolemantuttamukseen mun mielestä!
        Kyllä ne vois pitää mölyt mahassaan, mut niitä harmittaa kun joku uskoo Jumalaan..ja kamalasti pitää sitten lytätä toisten uskoa maanrakoon kuten täälläkin tehdään..
        Varsinaisia MASENTAJIA on atet juttuineen.

Tuollaistako se Jumalalta saatava apu vain onkin.Voi saada VOIMAA tai VIISAUTTA.Se on käytännössä ei mitään.Rukoileminen on käytännössä yksinpuhelua,jolla ei sen suurempaa apua saa.Ehkäpä se johtuu siitä,että mitään Jumalalaa ei ole olemassakaan.En tarvitse mitään voimaa enkä viisautta.Tavallisella maalaisjärjellä selviää tai on selviämättä.Ei siinä mitään erityisiä rukouksia tarvita lisäviisauden saamiseksi.Eikä siitä edes ole mitään apua.

• kantsii kokeilla :)

"Loogicco.31.8.2011 15:10", :
      Rukous hoitaa sekä sielua että kroppaa.

Monissa lääketieteellisissä tutkimuksissa onkin todettu että paljon rukoilevilla uskiksilla on rukouksistaan hyötyä ihan fyysisesti.

Hiljentyminen/rukous/meditaatio alentaa verenpainetta ja stressiä. ;D
      Joten tuloksiahan ON.

Semmoset "anna-mulle -jumala -lottovoitto- ja- heti"-rukoukset ei kyllä verenpainetta alenna.. ;)

Rukoilematon tyyppi on alttiimpi sydän/aivoinfarktille,
      kun rähjää ja verenpaine kohoaa niin että putket poksahtaa...

Rukoileva on harkitsevampi ja miettii tekemisiään rukoillessaan, joten taatusti on vähemmän onnettomuusalttiimpikin ;D

• Loogicco.

"Monissa lääketieteellisissä tutkimuksissa onkin todettu että paljon rukoilevilla uskiksilla on rukouksistaan hyötyä ihan fyysisesti."

Itseasiassa tulos oli päinvastainen kun tällainen testi tehtiin.
        Joten jos sinulla on tuollaisia testituloksia kuin mitä väität, osaat varmasti antaa linkin siihen tutkimustulokseen.

"Rukoilematon tyyppi on alttiimpi sydän/aivoinfarktille,
        kun rähjää ja verenpaine kohoaa niin että putket poksahtaa..."

Kyllä minun mielestä uskovaisilla on useammin pina kireellä kuin uskonnottomilla. Jos on uskonnoton ei tarvitse vihata esimerkiksi seksuaalivähemmistöjä. Vihaaminen ei tee hyvää verenpaineelle.

"Rukoileva on harkitsevampi ja miettii tekemisiään rukoillessaan, joten taatusti on vähemmän onnettomuusalttiimpikin"

Ei ainakaan näy tilastoissa.

• fggrtgbhd

ei hassumpi ajatus aloittajalta.. Saahan sitä pyytää,että rukousten apu olisi nähtävillä.

Todisteeksi ei kelpaa "voimat ja apu kivun kestämiseen"
      noidan nuoli on yhtä kipeä.. Rukoilee tai ei....

Voimien saaminen voi siis olla yhtälailla korvien välissä.. Oli sairaus mikä tahansa..

Vai pääseekö joku tosiaan jostakin sairaudesta rukoilemalla jotenkin helpommalla kun rukoilematon? hieman naiivi ajatus mielestäni..

• oma valinta

Minä ainakin olen saanut rukouksen avulla voimaa kestää parantumattoman sairauteni kipuja.

Potilastoveri-Atte joka oli paremmassa kunnossa kuin minä,
        tappoi itsensä.

Ei rukoillut vaan lähti mieluummin "pois",
        mikä oli valtava isku hänen läheisilleen.

• >>Joten mitä te oikein rukoilette kun tulokset eivät näy missään?

Aiheellinen kysymys. Rukoilun tulokset eivät näy konkreettisesti missään, joten sillä täytyy olla jotain muita funktioita miksi sitä harrastetaan.

Rukoilu voi olla pelkkä tapakin. Tai siltä pohjalta että uskovan nyt pitää rukoilla että voi kokea olevansa yhteydessä Jumalaansa.

Itsesuggestio on siitä jännä että sen avulla voi tuntea kuka minkäkin asian avulla sitä mitä haluaa. Rukoilu voi olla uskovalle yksi itsesuggestion väline sille että saadaan rauha mielelle ja omatunnolle. Kun ihminen kokee että tämän on rukoiltava, niin tämän sitten on rukoiltava ja itsesuggestio hoitaa sen puolen että ihminen kokee saavansa rukoilemisesta sitä mitä on hakenutkin.

• !"#¤%&/

Rukous = Itsepetos.
      Toimii, mutta ei ole totta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe