Viikonvaihteen IS:n haastattelema kirjailija Tervo kertoo että häntä "surettaa, hävettää ja raivostuttaa SUOMALAISTEN rasistisuus". Eikö tämä ole vihapuhetta jos mikä? Etniseen ryhmään kohdistuva yleistävä, negatiivinen väite joka vieläpä esitetään laajalevikkeisen lehden sivuilla!
Jari Tervo: Suomalaiset rasisteja
101
629
Vastaukset
- Pakokaasua
Eikös lööpissä lukenut,että suomalaiset ovat umpirasisteja?
Minun veressä virtaa jotain muutakin, sillä rakastan ulkomaalaisiakin samalta viivalta, kun suomalaisia. Ongelma onkin päättäjissä jotka ovat luoneet tämän umpirasismin vääränlaisilla toimillaan.
Hyvä aihe eikä muuten unohdu kansalta ennenkuin inhimillisyys palaa takaisin. Mutta ei varmaankaan näillä poliittisilla voimilla sun muilla instansseilla, niille on oma massi tärkeintä maailmassa ja muu ahneus ja harha.- Tervo Parka?
Jos raiskaavia varkaita välttäviä kutsutaan rasisteiksi, niin joka ei halua pultsareiden hoitokotia nurkilleen, on julma narsisti.
Tervo saa hävetä, uskoo sokeasti globalistien mamutuspropagandaan. - Ehkä Tervon
Tervo Parka? kirjoitti:
Jos raiskaavia varkaita välttäviä kutsutaan rasisteiksi, niin joka ei halua pultsareiden hoitokotia nurkilleen, on julma narsisti.
Tervo saa hävetä, uskoo sokeasti globalistien mamutuspropagandaan.pitäisi muuttaa sellaiseen maahan, jossa ei ole rasismia, kuten Kongoon.
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Komukoista saa kärsiä monilla eri tavoilla. Jari Tervo on yksi raamatun vitsauksista.
- .
Jos juopunut pöytälaatikkokirjailija haluaa uudelle ylihintaiselle vessapaperillensa ostajia, kannattaisi varmaan pidättäytyä haukkumasta heitä.
Tai ehkä tietää jo etukäteen ettei paska myy ja tämä käy tekosyystä, ettei kustantaja potki pellolle.- Jussuf (se sama)
Hihihii... persuko muka ostaisi kirjoja! Hahahahahahaa...
- naulan kantaan
Jussuf (se sama) kirjoitti:
Hihihii... persuko muka ostaisi kirjoja! Hahahahahahaa...
oli kommenttisi!
naulan kantaan kirjoitti:
oli kommenttisi!
Kirjojen ostamisesta: itse en koskaan osta kaunokirjallisuutta, vaikken perussuomalainen olekaan. Lainaan, mikäli kiinnostaa. Ostan vain tieto- ym. kirjallisuutta.
Mihin ne kaikki kirjat mahtuisivat?!
Toki on hyvä että on paljon suomenkielistä kaunokirjallisuutta, joka makuun. Uskoisin, että monella persulla on hyllyssään enemmän kaunokirjallisuutta kuin minulla.- Juntti-
jjeeves kirjoitti:
Kirjojen ostamisesta: itse en koskaan osta kaunokirjallisuutta, vaikken perussuomalainen olekaan. Lainaan, mikäli kiinnostaa. Ostan vain tieto- ym. kirjallisuutta.
Mihin ne kaikki kirjat mahtuisivat?!
Toki on hyvä että on paljon suomenkielistä kaunokirjallisuutta, joka makuun. Uskoisin, että monella persulla on hyllyssään enemmän kaunokirjallisuutta kuin minulla.Ei kaunokirjallisuutta ole olemassakaan !
Juntti- kirjoitti:
Ei kaunokirjallisuutta ole olemassakaan !
Mielenkiintoinen lausahdus! Virkistävä! Voitko selvittää lähemmin?
- tervaa ja höyheniä
Jokohan koraani on heitetty lattialle? Ai niin, eihän rovaniemen punkero sellaista uskaltaisi tehdä.
- irvailija
Luulin että Tervo(kin) olisi ollut suomalaisten asialla, mutta ei käynnyt niin. Käsittämätöntä p a s ka a toi lausunto, jos oli Tervon oma kommentti.
- .
Jari Tervo sanoo mitä käsketään. Muuten loppuu pulleron naaman mainostus Ylellä.
- asddsagfagasd
Kyllähän Tervo on suomalaisten puolella. Rasistit eivät ole.
- raakkuna1
asddsagfagasd kirjoitti:
Kyllähän Tervo on suomalaisten puolella. Rasistit eivät ole.
Tervo on usein änkyräkännissä, ja hänen esittämänsä kommentit ovat olleet aikaisemmin hauskojakin. Ja hän on noussut julkisuuteen uutisvuodon kautta, mutta sellaiseksi lyhyeksi putkeksi jäi Tervon osuus suomalaisessa julkisuudessa.
Uskon että suomalaiset eivät sulata Tervon mielipidettä rasistisesta suomesta, sen enempää kuin hänen juttujaan jatkossa. - asdgfafgsgafsgaf
raakkuna1 kirjoitti:
Tervo on usein änkyräkännissä, ja hänen esittämänsä kommentit ovat olleet aikaisemmin hauskojakin. Ja hän on noussut julkisuuteen uutisvuodon kautta, mutta sellaiseksi lyhyeksi putkeksi jäi Tervon osuus suomalaisessa julkisuudessa.
Uskon että suomalaiset eivät sulata Tervon mielipidettä rasistisesta suomesta, sen enempää kuin hänen juttujaan jatkossa.Herkkänahkaista porukkaa, jos suhtautuminen hänen juttuihinsa jatkossa muuttuu tämän takia :D Etenkin, kun ottaa huomioon että hän oli ihan oikeassa. Pientä peiliin katsomista nyt rasistit.
- raakkuna1
asdgfafgsgafsgaf kirjoitti:
Herkkänahkaista porukkaa, jos suhtautuminen hänen juttuihinsa jatkossa muuttuu tämän takia :D Etenkin, kun ottaa huomioon että hän oli ihan oikeassa. Pientä peiliin katsomista nyt rasistit.
Kun mä väitän että Jari Tarvo on menettänyt otteensa huumoriin. Ja en mä tiedä ollaanko sitä koskaan otettu vakavasti jutuissaan, ei se oo mikään intelligentti.
- - mutta
raakkuna1 kirjoitti:
Kun mä väitän että Jari Tarvo on menettänyt otteensa huumoriin. Ja en mä tiedä ollaanko sitä koskaan otettu vakavasti jutuissaan, ei se oo mikään intelligentti.
Tervon kirjoista ainakin Pyhiesi yhteyteen ja Minun sukuni tarina ovat vallan mainioita opuksia. Uusinkin kirja vaikuttaa kiinnostavlta, uusi aluevaltaus mieheltä tämä aihepiiri, eikä liiaksi käsitelty suomalisessakaan kirjallisuudessa.
- Ei ole pitkään
raakkuna1 kirjoitti:
aikaan enää ollut kovinkaan hauska. Hyvä, jos yksikin hymyilyttävä juttu Uutisvuodossa.
Mamujen nuoleskelu ja suomalaisille vittuile ei taatusti lisää suosiota.
Toivottavasti joutuu pimeällä kujalla kasvotusten som-pun kanssa. - raakkuna1
- mutta kirjoitti:
Tervon kirjoista ainakin Pyhiesi yhteyteen ja Minun sukuni tarina ovat vallan mainioita opuksia. Uusinkin kirja vaikuttaa kiinnostavlta, uusi aluevaltaus mieheltä tämä aihepiiri, eikä liiaksi käsitelty suomalisessakaan kirjallisuudessa.
Ihailen jussufin ketjun vetoa.
- TERVO ON P'ERSEESTÄ
Tervo on vanha kommunisti, joka on päässyt maistamaan vapautta ja sen vuoksi se puhuu p'askaa ja suurentelee kaikkia asioita.
Eihän sillä ole entisessä kotikaupungissaan muita tuttuja kuin vanhoja rappioalkoholistinarkkareita.
Ällöttävä valehteleva p'erseennuolija. - ei olla
olen tässä nyt katsellut olohuoneeni nurkasta teatteri esityksiä
Ja näyttää siltä että Usan suurimmassa kaupungissa Jossa on erilaisia
ihmisiä niin kanssakaäymistä on just sen verran kuin on tarpeen eli minimissä on.Paitsi tietysti rakastajat ja prostitoidut niitä on yli rajojen - js ei muuta
No Jari Tervo on ainakin ilmiselvästi umpirasisti suomalaisia kohtaan
- buha hahahha
Eikös Tervo ole lappalainen?
- Jussuf (se sama)
Kiva kun aina välillä joku uskaltaa sanoa totuuden.
- et varmaan
Ja sinä olet mistä kotoisin? Uskallatko kertoa Jussuf?
- yäk!
Tervo on miespuolinen Päivi Lipponen!
- ugly wife
Onko Tervo Pervo?
- jaa??!!
En ole lukenut juttua, mutta Jari Tervo on aivan varmasti ehdottomasti oikeassa.
Etninen ryhmä on käsitetasolla minoriteetti: Suomessa esim. suomenruotsalaiset tai vammaiset tai työttömät tai seksuaalivähemmistöt ja juuri näihinhän ne perssurasistit ( perussuomalaiset) kohdistavat vihansa ideologiassaan. Ei ole käsitys oikeudenmukaisuudesta persujen ideologia. Meinasin melkein alkaa nauraa, kun näin jonkun persulaisen karvaparran tänään Hesarissa persujen "kesäkokouksessa": muka valtiotieteen tohtori ja näytti lähinnä Helvetin Enkeleiden jäseneltä leijonaariipusristeineen kaulassa ja nahkatakkineen. Kiltit: antakaa minun pitää käsitykseni että yhteiskunnan korkimmin koulutetut olisivat myös sivistyneimpiä, älkää viekö minulta sitä luottamusta, koska siihen koko luottamukseni Suomen yhteiskuntaan rakentuu.:/
Kiitos Jari Tervo. Fiksu ihminen on aina fiksu. Luen Iltapäivälehden jutun, jis jaksan, mutta pidän Tervosta,. eli tuskin olisin suuresti eri mieltä.sivistystähän ei nyt voi suoraan pukeutumisesta päätellä ,.
http://ylioppilaslehti.fi/2010/02/punkproffa/- jaa??!!
HugaZaga kirjoitti:
sivistystähän ei nyt voi suoraan pukeutumisesta päätellä ,.
http://ylioppilaslehti.fi/2010/02/punkproffa/Mä valitan, mutta en lue linkkejä tässä Suomi24:ssa keskustetelupalstaviesteistä ( edes etusivusta luulen ylläpidon pitävän huolen, mutta jos eivät pidä, ei ole mun ongelma) tai tiedä teidän rekisteröiityjä identiteettejä käyttävien henkilöistä: olen pari kertaa vahingossa normaalilta näyttäneen linkin Suomi24- sellaisen avannut, ja yhden kerran linkissä oli kaljapulloa revaansa tunkevan naisen emätin, toisen kerran minua vuosikymmeniä sitten ahdistanut sosiopaattinen puhelinmyyjä- mielenterveypotilas Kotkasta syömässä kirjaimellisesti matoja ja irvistelemässä kameralle ja kolmannen kerran sivua ei ollut edes olemassa. Nytkin muuten Suomi24:n etusivulla on perätön linkki - en tod. olisi klikannut, jos en luottaisi, että tätä joku valvoo.
En usko, että mikään punk- jätkä tunkee leijonaristiä kaulaansa, vaan kyllä sellainen on yleensä tai ainakin useimiten fanaatikoiden ja kouhottajien touhuja. Mä ainakin pitäisin itseäni pellenä, jos kulkisin joku Suomen lippu t- paita päällä, kuten jotkut perssut ja siten siitäkin huolimatta, että oma pappani kuoli talvisodassa sodan viime hetkillä luodista takaraivoon Lapissa sodan viime hertkillä, eli että vaikka arvostan isänmaatani suuresti.
Punk on rauhan aate ja sanon näin, vaikken itse koskaan punkkari ole ollutkaan, mutta yleissvistyksellä tiedän. Enemmän niissä esim. taidevasureitakin on, kuin oikkareita. Aidoissa punkkareissa, mutta tiedä että onko punkkareita edes enää, kun nykyäänhän kaikki kaupallistetaan, eli kai joskus "punkkareiksi" nykyisin saatetaan kutsua vaikka sellaisiakin, jotka kannattaa köyhien likvidointia, sosiaaliavun lopettamista, naamavärkkipolitiikkaa rotuprusteilla ja yleistä suvaitsemattomuutta, jos vain tukka on kivan "punk". Mutta toivottavasti ei. - Näit varmaankin
kuvauksestasi päätellen muumimamman aviomiehen, mikä risuparta tohtori se nyt onkaan.
- jaa??!!
Näit varmaankin kirjoitti:
kuvauksestasi päätellen muumimamman aviomiehen, mikä risuparta tohtori se nyt onkaan.
Jos tuo minulle oli, niin en tarkoittanut presidentin puolisoa, vaan sitä jotakin outoa, jonka näin muistaakseni yhdessä lehtijutussa, missä perssut vietti kesäkokousta ja siellä oli joku fanaatikko muka valtiotieteen tohtori persuilemassa leijonaristi kaulassa nahkakatakki päällä. Kertoi haastatteluun vielä, että "vihreätä ajattelua ei meillä paljoa ole" - no ei varmaan olekaan, kun paskantaisivat jos voisivat, vaikka viis uutta ydinvoimalapätsiä Suomeen, ajaisi korkeakoulutuksen kaikilta muilta paitsi maksavilta alas ja lisäksi maksaisi vielä enemmän kuin tonnin lasten synnyttämisestä kuussa, vaikka toimeentulotuen hakijat ei saa edes lakisääteistä neljääsataa. Lisäksi varmaan raamattu pakolliseksi ja valtipon syyniin, että kuka tekee abortin ja ei nyt herramunjee mitään "intellktuellismia", eli innovaatiot vaan lakoon ka perssuilemaan! Perssutiperssunrallaa!
Ei mulle Halonen ole "muumimamma" , koska olen äänestänyt häntä. Presidentti Halonen on fiksu, samaten hänen puolisonsa tohtori Arajärvi. - naurajasi...
jaa??!! kirjoitti:
Jos tuo minulle oli, niin en tarkoittanut presidentin puolisoa, vaan sitä jotakin outoa, jonka näin muistaakseni yhdessä lehtijutussa, missä perssut vietti kesäkokousta ja siellä oli joku fanaatikko muka valtiotieteen tohtori persuilemassa leijonaristi kaulassa nahkakatakki päällä. Kertoi haastatteluun vielä, että "vihreätä ajattelua ei meillä paljoa ole" - no ei varmaan olekaan, kun paskantaisivat jos voisivat, vaikka viis uutta ydinvoimalapätsiä Suomeen, ajaisi korkeakoulutuksen kaikilta muilta paitsi maksavilta alas ja lisäksi maksaisi vielä enemmän kuin tonnin lasten synnyttämisestä kuussa, vaikka toimeentulotuen hakijat ei saa edes lakisääteistä neljääsataa. Lisäksi varmaan raamattu pakolliseksi ja valtipon syyniin, että kuka tekee abortin ja ei nyt herramunjee mitään "intellktuellismia", eli innovaatiot vaan lakoon ka perssuilemaan! Perssutiperssunrallaa!
Ei mulle Halonen ole "muumimamma" , koska olen äänestänyt häntä. Presidentti Halonen on fiksu, samaten hänen puolisonsa tohtori Arajärvi.olipa vuodatuksesi harvinaisen typerä ajatuspieru vailla mitään kiinnekohtaa todellisuuteen.
- jaa??!!
naurajasi... kirjoitti:
olipa vuodatuksesi harvinaisen typerä ajatuspieru vailla mitään kiinnekohtaa todellisuuteen.
No jos perussuomalaisilla ei ole mitään yhteyttä uskontofanatismiin, niin kerrotko mulle, että miksi persujen puoluelehteenkään eivät saa kirjoittaa muut, kuin evankelisluterilaisen kirkon jäsenet? Kyllä olen ihan sellaisen haastattelun jossakin nähnyt, missä perussuomalaisten lehden päätoimittaja itse on sanonut jotakin sen suuntaista, että jonkinmoinen edellytys tai oletus muistaakseni lehteen kirjoittamiselle olisi jotakin uskontoon liittyvää(??), joskaan en niin tarkasti muista lukemaani, että tietenkään tässä väittäisin mitään. Sen ymmärrän, jos perussuomalaiset eivät halua suorasti natsimielisiä kirjoittelemaan lehteensä ( kukas niistä pitäisi - ei kukaan), mutta eikös sellainen olisi jo jonkinasteista syrjintää uskontoperustein, mikäli esimerkiksi uskonnollisuus yleisesti ottaen olisi jokin edellytys toimimiselle tai kirjoittamiselle demokraattisen puolueen puoluelehdessä?
Lisäksi perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini on tunnettu abortinvastustaja. Perussuomalaiset myös kannattavat voimakkaasti ydinvoimaa ja heidän mielestään lait positiivisesta diskriminoinnissa olisi jotensakkin p*rseestä, ainakin Jussi Halla-ahon laatiman julkilausuman mukaan, jonka kaikki perssut yksituumaiasesti hyväksyivät keväällä- 2011. Ja yleisesti, kun lukee näitä palstoja, niin eniten perssumielisillä kirjoittajilla tuntuisi esiintyvän fanaattisuutta: kaikki muut puolueet ja hallitus ovat muka väärässä kaikessa, Soini ei heistä ikinä sano mitään väärin tai edes objektiivisesti kritisoitavaa ja muuta sitä rataa. Lisäksi perssumielisillä - tai ainakin osalla heistä - tuntuisi nähdäkseni ja mielestäni olevan kovastikin kaunaa joillakin esimerkiksi "humanismia tieteenä" kohtaan, fanaattisten puppupuheidensa maahanmuutosta lisäksi.
Sori mutta mä en arvosta sellaista sivistyskäsitystä, missä kaikki tiede ja taide mikä ei suoraan tuota jotakin suurta voittoa osingonomistajille, olisi huonoa ja vähempiarvoista tai haitallista yhteiskunnan sivistykselle. Nythän on tehty tutkimuskin, että perssujen kannattajat eivät suinkaan kaikki ole mitään köyhiä, vaan heidän joukossaan on verraten paljonkin jopa keskimääräistä paremmin tienaavia. Ainoat jotka suurinpiirtein loistavat poissaolollaan perssujen riveistä, ovat taide- ja tiedeväki suurimmalta osin ja jos vitsin saan heittää, niin varmaan perssut olivat joutuneet suurinpiirtein vaalijuhlassaan maksamaan( niinkö??) sille yhdellekin tummaihoiselle *sori mauton vitsi, tiedän*, joka kehui ainoana tummaihoisena osanottajista perssuja heidän vaalijuhlassaan...
Nyt perssut lähtevät sitten kalastelemaan maahanmuuttajien ääniä seuraaviin vaaleihin, veikkaan. Toivon, ettei moni siihen jippoon mene. On nimittäin monen perssuliinin kielenkäyttö erinäköisistä ja muista kansallisuuksista sen verran ikävää usein ja jopa kansanedustajien taholta, että miettii onko ne vasta tiputtautuneet puusta, monet perssuedustajat....
Ja sori musta on fanatismia edustaa jossakin puoluejuhlassa leijonaristikoru kaulassa - natsithan niitä useimmiten käyttävät. Nyt on vuosi 2011 ja kansallistunteen nostattaminen menneisyydellä on silkkaa pelleilyä, minuj mielestäni. Osaiskin joku perssu sanoa jotakin konkreettista, että milllä niitä uusia työpaikkoja jne. Suomeen sitten luodaan, kun niitä häviää kuin sieniä sateella. Sitten voisi arvostaa. Mutta taitaakin joidenkin ( en tiedä keiden) intressinä ollla oikein harmaan talouden suojeleminen, eikä sen poistaminen, kun kerran köyhiä romanikerjäläisiäkin syyllistetään jopa Iltasontalehdessä ( Iltasanomat on tasokkaampi!), eikä kukaan puuutu siihen, että mitkä Sergeit ja Nikolait ja mitkä lie niitä tänne rahtaa.
Lisäksi minun mielestäni naisen paikka ei ole kotona ja synnyttämässä ja naisilla on ihan sama arvo sanoa mielipiteensä, kuin miehilläkin. Myös ylimmässä valtionpolitiikassa.
- Rum aimokin
Omahyväinen pullukka, jonka huumori naurattaa vain häntä itseään.
- .
Erehdyin kerran katsomaan Uutisvuotoa. En erehdy toista kertaa.
- 10+
Hyvin sanoit.
- Juontajakin
. kirjoitti:
Erehdyin kerran katsomaan Uutisvuotoa. En erehdy toista kertaa.
typerä feministi
- vuoto
Sama kuin katsoisi kuukautisvuotoa, ei kiitos.
- voi jari parkaa
Joka rasismin ilmoittaa on rasismin isä.
Taitaa mies paljastaa itseään.
Eiköhän ne suurimmat rasistit ole nwo-rosvoja.
http://www.verkkomedia.org/news.asp?mode=5&id=999 mielestäni maahanmuuttajat itse aiheuttavat oman kohtelunsa ,. Suomessa ei perinteisesti pidetä ylimielisestä ja mahtailevasta käytöksestä joten esim japanilaiset ovat meistä hyvin mukavia ja harmittomia maahanmuuttajia ,. vastakohtana nämä asemilla notkuvat afrikkalaiset jotka luulevat olevansa jotain Will Smithejä ,.
- Jones tässä vaan
No eipä tuo yllätä, sillä olen todennut kyseisen, itseään muita fiksumpana pitävän olleen jo aiemminkin käsittämättömän ylimielinen lausunnoissaan.
Tuo lausunto paljastaa taas jotain siitä tyhmyydestä, joka aina joskus tulee esille. Hän osaa olla nokkela, mutta myös erittäin tyhmäkin. - raamatunheittäjä...
Tervo on rapakuntoinen juoppo, persoonallisuushäiriöinen, narsisti, öykkäri. Kännissä olevinaan euroopan omistaja. Ylimielinen ja kusi noussut päähän, punikilla.
Mies uskalsi mahtailla Uutisvuodon lähetyksessä v.2010 heittämällä Raamatun lattialle. Katsos kun kristityt eivät uhkaa uskontonsa häpäisijää kuolemalla kuten muslimit. Jos Tervo olisi heittänyt Koraanin lattialle niin olisi menettänyt henkensä.
Nössö juoppo josta ei ole miehen tekoihin.
Jääpä jatkossakin miehen kirjat lukematta.
PS. Tervolla on iso ökyasunto Katajanokalla, ottaisi sinne asumaan hädänalaisia pakolaisia vaikka sompuista.- Jussuf (se sama)
Nähtävästi kirjoituksesi on tarkoitettukin osoittamaan suomalaista ennakkoluuloisuutta.
Tervo mainitsikin jo ulkomaalaiset, homot, muslimit ja tummaihoiset. Sinä lisäät joukkoon juopot, sairaat, narsistit, ja öykkärit.
Ketä kaikkia muita te maajussit vihaatte? Late vihaa keskosia (ennenaikaisesti syntyneitä), Allah-Aho vihaa vihreitä ja niitä jotka eivät riittävästi hyödytä yhteiskuntaa (lapset ja eläkeläiset), Hakkarainen vihaa muita kieliä osaavia, Terho vihaa ruotsinkielisiä. Muut persut sitten vasenkätisiä, politikkoja, virkamiehiä,...
Maajussit ja persut ne niitä rasisteja ovat, eivät muut.
- Wilma Kyylä
Tuskimpa Jari Tervo sydämmessään on sitä mieltä, että maanmiehet ovat umpirasisteja.
Varmaankin toimittaja on vähän maustanut juttua.
Kun tänäpäivänä ulkomaalaiset rikolliset ryöstävät suomalaisia vanhuksia kaikkialla, menemällä väkivalloin ihmisten koteihin ja kaduilla, ja toisaalla naisiamme raiskataan urakalla, kaikkialla, kuka suomalainen enää ajattelee joviaalisesti ulkomaalaisista.
Samaan aikaan valtionhallinto ja oikeuslaitos lepsuilee ulkomaalaisten tekemissä rikostuomioissa, eikö jo suomalaisen itsesuojeluvaisto herätä negatiivisia tunteita ulkomaalaisia kohtaan.
Sanokaa minulle, ketkä ulkomaalaisblogit rankaisevat omiaan, haluten suojella kantaväestöä.
Ei taida löytyä.
Kun asiat ovat tällä tolalla, mun puolesta ollaan sitten umpirasisteja, vaikka maailman rasistisin kansakunta.
So what!- Jussuf (se sama)
Hupsista! Rasistlilla lipsahti "so what", joka on mamukieltä... kyllä varmaan hävetää...
- Wilma Kyylä
Hupsista! Rasistlilla lipsahti "so what", joka on mamukieltä... kyllä varmaan hävetää...
Eiks "mamukieli" ole somaliaa tai romaniaa?
Wilma Kyylä kirjoitti:
Eiks "mamukieli" ole somaliaa tai romaniaa?
No jos "mamu" = kaikki ne pakolaiset, kerjäläiset ja vääränväriset/uskoiset, jotka rasistin mielestä pitäisi jo rajalla käännyttää, niin varmaan sitten.
Muussa tapauksessa yleisin maahanmuuttajien käyttämä kieli on englanti.- Aika huono
UskonnotonLähimmäinen kirjoitti:
No jos "mamu" = kaikki ne pakolaiset, kerjäläiset ja vääränväriset/uskoiset, jotka rasistin mielestä pitäisi jo rajalla käännyttää, niin varmaan sitten.
Muussa tapauksessa yleisin maahanmuuttajien käyttämä kieli on englanti.englannin kielen taito som puilla ja rät tipäillä, eikä tänne paljon muita enää ole tullutkaan.
Pelkkä mamu eli elintasopakolainen on myös täysin eri asia, kuin työperäinen maahanmuuttaja.
- helppo nakki
Minun ei tarvitse kohdistaa rasistisia tunteitani ensisijaisesti sosialipakolaisiin, kun voin kohdistaa ne suoraan J. Tervoon ikäänkuin vastavuoroisesti.
- cqfqreqg
Tervo on yksi L Ä S K I P O S S U joka voisi pitää turpansa kiinni.
- heh23
siinäpä tervon kirjoittamaa korkeakulttuuria, taidetta tietty...
http://www.youtube.com/watch?v=2gxTvyTae-8 - Minä-,.
Mitä väliä sillä on, että mitä joku yksi ylipainoinen kommari sanoo? Onko sillä suurikin painoiarvo? Voihan joku Pekka Markkanenkin sanoa mitä tahtoo ja tarvitseeko sitä silti noteerata? Tervo on vain yksi ääni eduskuntavaaleissa.
- mustapekka..
Korteistakin on musta sana täytynyt poistaa herkkähipiästen rasismin vastustajien takia, että herran jestas sentään.
- jännää, niin jännää
Hyvä tervo! Teit sen taas. Kyllä nykyään pinnalla pysyäkseen keskinkertaisen kirjailijan on tehtävä se, mikä keskinkertaisen kirjailijan on tehtävä.
Raamatun viskaaminen lattialle oli ihan hyvä veto ja siitä riitti pulinaa pitkäksi aikaa. Mutta aikansa kutakin. Alkoi jo näyttää siltä, että Tervo aloit luisua seiskajulkkikseksi, mutta onnistuit jälleen tempaisemaan. Enää kännitörppöilyt ei riitä, kun seiskan sivuille, mutta provoilu toimii aina.
Tällä mennään nyt ainakin vuosi, mutta mitä seuraavaksi?
Kaikki tiedämme, että kirjasi eivät kanna kovin hyvin, joten jotain raflaavaa täytyy nyt jo miettiä valmiiksi. Odotan mielenkiinnolla. Käytkö paskantamassa ratsastajapatsaan päälle, vai jotain vielä fantastisempaa.- - jos
Tervo on keskinkertainen kirjailija, niin kuka sitten on hyvä?
- -niin
- jos kirjoitti:
Tervo on keskinkertainen kirjailija, niin kuka sitten on hyvä?
Ei kaikki hyviä voi olla, joten kai se tervo on sitten huono.
- - mutta
-niin kirjoitti:
Ei kaikki hyviä voi olla, joten kai se tervo on sitten huono.
tuohan ei ollut vastaus kysymykseen. Kysytään nyt sitten uudestaan: jos Tervo on huono, niin kuka on keskinkertainen ja kuka hyvä?
- mutta kirjoitti:
tuohan ei ollut vastaus kysymykseen. Kysytään nyt sitten uudestaan: jos Tervo on huono, niin kuka on keskinkertainen ja kuka hyvä?
Makuasioita paljon nämä hyvä/huono.
Tietysti kirjailijan tekstin kokonaiskuva, kielellinen kekseliäisyys ja osuvuus, rakenteen kiehtovuus ja kiinnostavuus, juonen liikehdintä, tunnelmakuvaukset jne. voivat olla kirjallisuuskriitikoiden mielestä OK tai jopa mestarillisia.
Mutta kaikkiin ei vain kaikki kolahda.
Minusta tärkeintä olisi, että ainakin silloin tällöin jotakin lukee, ja estottomasti sitä mitä itse haluaa ja mistä on kiinnostunut. Kyllä lukeminen sentään on rentoutumista vapaa-ajalla tavalliselle ihmiselle. Ei tarvitse lukea mitä muut lukevat vaikka hehkutettaisiin minkälaisia myyntitilastoja.- lukija_
- mutta kirjoitti:
Ilkka Remes ja Kari Hotakainen ovat kumpikin hyviä kirjailijoita. Tervo on vasemmiston kirjallinen siipi joka aikoinaan mollasi Vanhasta (Koljatti) ja nyt peesailee vihapuhejeesustelijoita. Propagandistinen kioskikirjallisuus ei ansaitse perustellumpaa kritiikkiä.
- Jari Tervo
jjeeves kirjoitti:
Makuasioita paljon nämä hyvä/huono.
Tietysti kirjailijan tekstin kokonaiskuva, kielellinen kekseliäisyys ja osuvuus, rakenteen kiehtovuus ja kiinnostavuus, juonen liikehdintä, tunnelmakuvaukset jne. voivat olla kirjallisuuskriitikoiden mielestä OK tai jopa mestarillisia.
Mutta kaikkiin ei vain kaikki kolahda.
Minusta tärkeintä olisi, että ainakin silloin tällöin jotakin lukee, ja estottomasti sitä mitä itse haluaa ja mistä on kiinnostunut. Kyllä lukeminen sentään on rentoutumista vapaa-ajalla tavalliselle ihmiselle. Ei tarvitse lukea mitä muut lukevat vaikka hehkutettaisiin minkälaisia myyntitilastoja.onkin sikäli harvinainen, että hän on paitsi kriitikoiden arvostama myös lukijoiden rakastama. Ei sellaisia montaa Suomessa ole, Väinö Linna ja Sofi Oksanen kyllä, mutta hyvin harvat muut.
- Jussuf (se sama)
lukija_ kirjoitti:
Ilkka Remes ja Kari Hotakainen ovat kumpikin hyviä kirjailijoita. Tervo on vasemmiston kirjallinen siipi joka aikoinaan mollasi Vanhasta (Koljatti) ja nyt peesailee vihapuhejeesustelijoita. Propagandistinen kioskikirjallisuus ei ansaitse perustellumpaa kritiikkiä.
... ja kaikissa on se sama piirre etteivät persut osta heidän kirjojaan...
Jari Tervo kirjoitti:
onkin sikäli harvinainen, että hän on paitsi kriitikoiden arvostama myös lukijoiden rakastama. Ei sellaisia montaa Suomessa ole, Väinö Linna ja Sofi Oksanen kyllä, mutta hyvin harvat muut.
Puhuinkin "kolahtamisesta". Usein myyntimenestys ja arvostelumenestys käyvät yksiin, mutta silti kaikki eivät pidä menestyskirjoistakaan.
Pitää vielä erottaa lyhytaikainen menestys ja sukupolvien yli ulottuva kiinnostus.
Aika punnitsee klassikon - se käy vain painavammaksi, sesonkiherkku näivettyy keveämmäksi.- Suurin osa kirjoista
jjeeves kirjoitti:
Puhuinkin "kolahtamisesta". Usein myyntimenestys ja arvostelumenestys käyvät yksiin, mutta silti kaikki eivät pidä menestyskirjoistakaan.
Pitää vielä erottaa lyhytaikainen menestys ja sukupolvien yli ulottuva kiinnostus.
Aika punnitsee klassikon - se käy vain painavammaksi, sesonkiherkku näivettyy keveämmäksi.elää vain syksystä jouluun, mutta kyllä Sofi Oksasta ja Jari Tervoa uskaltaa veikata aikaa kestäviksi jo nyt. Mutta eivätpä kaikki klassikotkaan kaikkiin kolahda. Me ihmiset olemme kuitenkin yksilöitä, ja on monia kiistattomia mestariteoksia, jotka kuitenkin jäävät vain harvojen herkuksi.
- Ilkka Remes painii
lukija_ kirjoitti:
kyllä kevyemmässä sarjassa kuin Tervo ja Hotakainen. Tervo ja Hotakainen ovat huikeita äijiä, mutta Hotakaisesta pidän vielä enemmän, koska hän on niin omaperäinen. Mutta onhan se Tervokin varsinainen virtuoosi.
- R. Brantberg
- mutta kirjoitti:
En pidä Tervoa edes kirjailijana, vaan seiskan tasoisena höpisijänä. Sellaista tuubaa ei vain jaksa lukea.
Makunsa kullakin. Pieruhuumori ja bb kiinnostaa monia, mutta tuskin kovin älykkäitä?
Minä luen vain tositapahtumista kertovia kirjoja, koska satukirjoissa aika menee hukkaan. Jokainen, joka saa tietokirjansa julkaistuksi, on parempi kuin Tervo.
Tämä on minun mielipiteeni.
- ,jyuvb6 pt
mitä sitten?tervo ei ajattele kansan parasta. en muuten lue enää miehen kirjoja.
- - mutta
mitäs väliä sillä on, onhan maailmassa myös paljon naisten kirjoittamia hyviä kirjoja
- tervohan onkin
- mutta kirjoitti:
mitäs väliä sillä on, onhan maailmassa myös paljon naisten kirjoittamia hyviä kirjoja
muuttumassa naiseksi, peruukki vaan päähän ja turhat roippeet pois jälkovälistä.
Viimeinen kirja oman kertomuksensa mukaan onkin tehty jo naisnäkökulmasta.
Samassa lehdessä olikin osuvasti, että yhä useampi haluaa vaihtaa sukupuoltaan. Sitä ne yh-äitien kasvatusmetodit tekee.
- ei kiinnosta
Mitä väliä sillä on mitä joku tyhjäntoimittaja sössöttää.
- jk
nin ovat
- Realisti+rationalist
Teidän täytyy tajuta, että Jari ei ole saanut Finlandia -palkintoa.
Haukkumalla suomalaisia osoittaa kulttuurikelpoisuutensa.
Voi se palkintokin tulla.- on se ollut kolmasti
ehdolla, mutta jospa nyt tärppäisi, onhan tämä uusin Layla sen omasta mielestä tähänastisista paras. Muistaakseni Pirkko Saisiollakin tärppäsi vasta neljännellä kerralla.
- Tri.Sorbus-Nappo
Tervo on Ylen pihtiotteessa. Uutisvuodon kapteenin paikka vaihtuu jos alkaa laukoa totuuksia. Mitä voi päätellä siitä että viimeksi mukana olivat Modig ja Toivola?
Ps. Olen muuten pyyhkinyt perseeni TV-lupamaksuun vuodesta 2004. - Kun olisikin!
Voi kun tämä kansamme olisikin yksimielisesti "rasistinen" eli mokutusvastainen (lue: monikulttuurisuus eli mokutus). Vaan ei ole. Tämä nössö kansa antaa tulijoiden valloittaa kaiken, tuhota geeniperimämme ja sitä kautta innovatiivisuutemme ja ahkeruutemme sekä sisukkuutemme.
Kun sadan vuoden päästä vietetään Suomalia-nimisen valtion juhlia, niin pressana on joku klaanipäällikkö Muhammed.
Kaukana on talvisodan henki ja isänmaallisuus. Millainen kansa, sellainen maa. - Rasismin juuret
Mistähän se rasismi johtuu? Ei kukaan normaali ihminen vihaa toista ihmistä ihonvärin perusteella.
Rasismi juontaa suomalaisten mielissä juurensa siitä, että maahanmuuttaja pakolaisia kohdellaan yhteiskunnan taholta eri tavalla, kuin alkuperäisväestöön kuuluvia..
Ikävä totuus on, että Suomessa on hyvin paljon alkuperäisväestöön kuuluvia köyhiä ihmisiä ja perheitä, missä molemmat vanhemmat tekevät täyttä työviikkoa, puhumattakaan yksinhuoltajista.
Heidän elämä on ihan jotain muuta, kuin täysin tukien varassa elävän pakolaisperheen asema suomalaisessa yhteiskunnassa.
Lakiakin leivotaan kokoajan siihen suuntaan, että jos musta mies ja valkoinen mies tarttuvat toisiaan rinnuksista, niin valkoinen mies on syyllinen, kunnes toisin todistetaan.- Huvittavinta on....
....se etttä media ja poliitikot jne puhuvat aina termillä maahanmuuttaja. He käyttävät tarkoituksella sitä termiä että saisivat maahanmuuttokriitikot näyttämään rajat sulkevilta ahdasmielisiltä tyypeiltä. Ovelaa.
Maahanmuuttajia ovat mm:
-työn perässä tulleet, ja heitä on länsimaalaisia, aasialaisia, jne, ja he tekevät töitä ja elävät normiemme mukaan, eivät tarvitse veroista maksettavia tukia
-rakkauden perässä tulleet, hekin yleensä sopeutuvat hyvin ja kokevat lopulta itsensä suomalaisiksi eli ovat kotoutuneet ja ilman yhteiskunnan isoja tukia
-elintasopakolaiset; ongelmaryhmä joka tulee yleensä kaukaa täysin eri kulttuurista ja uskontotaustasta, eivät halua sopeutua vaan ghettoutuvat maanmiestensä porukoihin, nostavat säälittä kaikki mahdolliset tuet ja hyysäriakat oikein keksivät heille lisää etuja ja oikeuksia, vievät muiden nenän edestä kunnalliset vuokra-asunnot ja kustannukset vuositasolla miljardeja euroja
Siksi pitäisi puhua vaikkapa elintasopakolaiskritiikistä ja sen saamisesta kuriin. - Jussuf (se sama)
Huvittavinta on.... kirjoitti:
....se etttä media ja poliitikot jne puhuvat aina termillä maahanmuuttaja. He käyttävät tarkoituksella sitä termiä että saisivat maahanmuuttokriitikot näyttämään rajat sulkevilta ahdasmielisiltä tyypeiltä. Ovelaa.
Maahanmuuttajia ovat mm:
-työn perässä tulleet, ja heitä on länsimaalaisia, aasialaisia, jne, ja he tekevät töitä ja elävät normiemme mukaan, eivät tarvitse veroista maksettavia tukia
-rakkauden perässä tulleet, hekin yleensä sopeutuvat hyvin ja kokevat lopulta itsensä suomalaisiksi eli ovat kotoutuneet ja ilman yhteiskunnan isoja tukia
-elintasopakolaiset; ongelmaryhmä joka tulee yleensä kaukaa täysin eri kulttuurista ja uskontotaustasta, eivät halua sopeutua vaan ghettoutuvat maanmiestensä porukoihin, nostavat säälittä kaikki mahdolliset tuet ja hyysäriakat oikein keksivät heille lisää etuja ja oikeuksia, vievät muiden nenän edestä kunnalliset vuokra-asunnot ja kustannukset vuositasolla miljardeja euroja
Siksi pitäisi puhua vaikkapa elintasopakolaiskritiikistä ja sen saamisesta kuriin.Suurin maahanmuuttajajoukko on suomalaiset paluumuuttajat. Näillä palstoilla heitä ehkä on haukuttu kaikkein rankimmin, kuten myös maahamme 40-luvulla muuttaneita karjalaisia.
- Maahanmuuttajia
Huvittavinta on.... kirjoitti:
Maahanmuuttajia ovat mm:
Siksi pitäisi puhua vaikkapa elintasopakolaiskritiikistä ja sen saamisesta kuriin.ovat siirtolaiset ja pakolaiset. Siirtolaisia tulee etupäässä Venäjältä ja Virosta. Tavallisimmin joko rakkauden tähden tai leveämmän leivän toivossa. Pakolaisia ovat kiintiöpakolaiset ja turvapakanhakijat. He jättävät kotimaansa, koska heillä ei ole vaihtoehtoa. Heitä on ehkä seitsemän prosenttia maahanmuuttajista. Heistä kuitenkin puhutaan eniten, ja etupäässä roskaa. Sitä kutsutaan maahanmuuttokritiikiksi. Sen sisältöä on länkyttäminen elintasopakolaisista ja ankkurilapsista, joita ei ole kuin elintasoilaskivien mielikuvituksessa.
- hah hah...
Suurin maahanmuuttajajoukko on suomalaiset paluumuuttajat. Näillä palstoilla heitä ehkä on haukuttu kaikkein rankimmin, kuten myös maahamme 40-luvulla muuttaneita karjalaisia.
En ole huomannut yhtään haukkumista oikeista paluumuuttajista tai karjalaisista. Sinä olet ansainnut haukkumiset omalla pas-kan jauhannallasi.
- Siirry jo eläkkeelle
Tervo on itse rasisti suomalaisia kohtaan,jotka eivät ajattele samoin,kuin hän.
Olisi aika siirtää tämä vanha juoppo jo sivuun myöskin uutisvuodosta.
Tervolle taitaa olla kuitenkin täekeintä,että hänestä puhutaan ja kirjat käyvät kaupaksi.
Todella yksisilmäinen "suomalainen" kirjailija. - Suomalainen normaali
Kyllä jo ihan esikouluiässä suomalaiset ovat maailman rasistisimpia.Kun tänä aamuna vein puoliksiulkomaalaisen lapseni esikouluun, niin opettajien läsnäollessa, hänet sallittiin ajaa pois ryhmästä. Pikkulapset nimittelevät meitä terroristeiksi, varastavat lapseni lelut ulkona ja pahoinpitelevät mustelmille. Poliisi ei tee mitään alaikäisille kiusaajille ja kiinteistönhoitaja keskittyy vain vuokrankeruuseen. Minua ei suomalaisen ole koskaan kohdeltu näin ulkomaille!
- J.Tervo kirjoittaa:
"Jokainen keskustelupalstoilla kerrankin vieraillut tietää että..."
Tässä kohdassa J.Tervo ampuu itseään jalkaan. Eikä pelkästään ammu, vaan ampua napsauttaa älyllisen uskottavuutensa jalat, molemmat, polvesta irtipoikki.
Kyseinen tervon väittämä kun voi jatkua aivan millä tavoin tahansa. Kuten että:
-... suomalaiset ovat juutalaisvihaajia ja kannattavat israelin hävittämistä".
-... NIBIRU tulee! Hui kamalaa!".
Eipä ole älyssä hurraamista, jos tervo itse määrittelee koko kansan parin nettikirjoittelijan perusteella. Se on juuri sitä YLEISTÄMISTÄ johon eritoten TYHMILLÄ on taipumus.- ei kirjoita
vaan sanoo. Se oli haastattelu. Tervo sanoi myös: "Jokainen pakolaisuutta tai maahanmuuttoa koskeva nettikeskustelu on Suomessa rasismin, tyhmyyden ja lynkkausmielialan monumentti. mutiainen, nokikeppi ja apina ovat tavallista kielenkäyttöä netin lisäksi pubeissa, kauppakeskuksissa ja väenkokouksissa. Me suomalaiset istumme vielä pimeän kuusen oksalla ja vasta harkitsemme puusta laskeutumista." Paha väittää vastaan ainakaan tämän ketjun perusteella.
- AA-kerhoon!
Tervolla on noussut nyt jotain muuta päähän kuin pelkkää viinaa.
Häpeäisi juopotteluaan - hyj helvete
Mua kauhistuttää ja hävettää tervon kännäily
- finnspoika
Taas sataa Perussuomalaisten, The Finns, laariin.....
- Soviet Finland
Niin ovat ja historia toistaa itseään,esim. Lennart Meren isä sai neuvostoaikana tuomion absurdilla tavalla, Georg Merta syytettiin laittoman aseen hallussapidosta, joka oli metsästyspuukko, ja kulttuuriviikkojen sabotoinninsta Moskovassa. Poliisien yhteenotto Stadionillla jalkapallokannattajjien kanssa , ym.Poliisi täysin mielivaltainen': muuten aina voi Suomessa laittoman aseen hallussapidosta tai avainten viemisestä, asiasta ei tarvitse olla todisteita- olkoon vaikka kuka, onko Suomi siis neuvosto tasavalta, vai eletäänkä täällä brezneviläisittäin, että ketä tahansa voidaan syyttää mistä tahansa.
- Ihmettelen itsekin
Tarkoitatko että jopa kirjailija Tervo saa nimitellä suomalaisia rasisteiksi? Mutta eikös se ollutkin itse Keisari joka vaatteitta esiintyi?!
- Tasapuolinen Suomi!
Tervokoko? On näitä juppeja jotka eivät joudu kokemaan sitä epäkohtaa mitä vähissä varoissa olevat. Rasismi/vihapuhe? Onko rasismia/vihapuhetta nostaa yhteiskunnan epäkohtia esille? Esim. Päivähoitopaikkoja jaettaessa maahanmuuttajat ovat etusijalla? Saavat myös harkinnan varaista toimeentulotukea helpommin kuin kantaväestö? Miksi? Jos on totta niin on todella väärin. Haluaisin että Valtio julkistaisi menot tarkasti joka vuosi. Ja luulisi että jos on hyvät kortit kädessä niin ne uskallettaisiin laittaa pöydälle!
- kortit pöydälle
Maahanmuuton kutannukset ovat noin 170 miljoonaa vuodessa. Jos lasketaan mukaan sosiaali- ja terveyspalvelut ym. mitä maahanmuuttajat käyttävät, päästään noin 670 miljoonaan vuodessa. Tuon summan keräisi poistamalla vaikkapa ay-jäsenmaksun vähennyskelpoisuuden. Valtion budjetti on noin 52 miljardia, joten maahanmuuton vaikutukset siihen ovat marginaalisia.
- Summa kasvaa
kortit pöydälle kirjoitti:
Maahanmuuton kutannukset ovat noin 170 miljoonaa vuodessa. Jos lasketaan mukaan sosiaali- ja terveyspalvelut ym. mitä maahanmuuttajat käyttävät, päästään noin 670 miljoonaan vuodessa. Tuon summan keräisi poistamalla vaikkapa ay-jäsenmaksun vähennyskelpoisuuden. Valtion budjetti on noin 52 miljardia, joten maahanmuuton vaikutukset siihen ovat marginaalisia.
räjähdysmäisesti koko ajan, varsinkin kun ottaa huomioon rikollisuuden ja niiden Suomessa syntyvien jälkeläisten aiheuttamat normaalitkin kulut.
- Pekka Musta
kortit pöydälle kirjoitti:
Maahanmuuton kustannukset ovat MOT-ohjelman mukaan noin 1000 miljoonaa eli 1 miljardi euroa vuodessa!
AIkamoinen kustannus kun suurin osa on työttömänä ja osa vain synnyttää tähän maahan lisää työttömiä.
- Jukka Horttanainen
Olen ylpeä rasistisuudestani
Minua surettaa, hävettää ja raivostuttaa Tervon tapa panetella kunnon väkeä! - - mutta
mitä ylpeilemistä tyhmyydessä on? Se nyt vaan nimittäin on tyhmää olla rasisti.
- Mitäs luulet
Kumpia nuo elintasopakolaiset pitää tyhminä, rasisteja vai hyysäreitä?
- "pelkkää nuoleskelua
Kirjoittikos se vain Finlandian saamisen toivossa sen? "Hyysäystyylillä" kait ylen leipä ei lopu.... Näinkö laski?
- perussaamelainen
Tervo on oikeassa, ja muutenkin hyvä tyyppi. Tervolla on ehkä 'pikkuisen' enemmän arvovaltaa suomalaisessa yhteiskunnallisessa keskustelussa kuin peräkylän pekko aikamiesrasisteilla, lol.
- aikamiesraitisti
jep jep, arvovalta yhdellä ja koko kansan pitäisi olla samaa mieltä. Nuole nyt vähän enemmän kun aloitit. lol vaan itelles myös.
- hihihihih.
Tervoa surettaa oma rasistisuutensa itseään vastaan.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391449Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121345Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7951
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71816