Positiivisuusko pelastaa VT-seuran?

ihmebantuu

Täällä usein kuulee puhuttavan positiivisuudesta. Se onkin tärkeä voimavara.

Mutta minä näen kieroutuneena tilanteen missä VT seuran valheisiin ja epäinhimillisin toimintatapoihin pitäisi suhtautua positiivisesti.

Positiivistä olisi se, että mahdollisimman moni pysyisi erotta tästä seurasta ja välttäisi täten montaa pahaa. Oikea positiivisuus kun ei ole sokeutta vääryyksiä ja valheita kohtaan.

Toinen asia mikä pistää täällä silmään on todistajamielisten esimerkit maailman pahuudesta. Pyrkivät siten todistamaan itselleenkin että seura on totuus koska sen puheet maailman pahuudesta pitää paikkansa.

Tämä on kuitenkin kehäpäätelmä eikä todista mitään. Maailmassa on aina ollut pahaa ja tulee aina olemaan. Maailman pahuuden ilmeneminen ei tee todeksi VT-seuran uskontoa, eikä mitään muutakaan uskontoa.

Kaikki uskonnot lähes puhuvat samaa asiaa. Olennaisempaa olisi pyrkiä todistamaan että nimenomaan VT-seura on Jumalan ohjauksessa ja ainoa tosiuskonto. Tätä eivät kuitenkaan onnistu tekemään koska seuran historia on täynnä valheita, vääriä ennustuksia ja oppimuutoksia.

Sana jehovan todistajat on sikäli huono ettei seurassa oleva pysty mitenkään todistamaan että VT-seura on ainoa oikea tosiuskonto.

27

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jollain näyttää tosiaan olevan päähänpinttymä toistella positiivisuusmantraansa. Palstan aiheen kannalta sillä on mahdollisimman vähän tekemistä, jos ei nyt sitten näe jotain positiivista siinä että lahkon mukaan Jehova nitistää pian alkavassa harmagedonissa valtaosan ihmisistä.

>>Tämä on kuitenkin kehäpäätelmä eikä todista mitään. Maailmassa on aina ollut pahaa ja tulee aina olemaan. Maailman pahuuden ilmeneminen ei tee todeksi VT-seuran uskontoa, eikä mitään muutakaan uskontoa.

Näinhän se menee. Jotkut myytit ovat toisia totuudenmukaisempia. Ehkä ihmisten olisi hyvä alkaa palvomaan Odinia. Odinin lupauksen voidaan edes kuvitella pitäneen paikkaansa:

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=84532&c=5

• *ihmebantuu*
      >>Mutta minä näen kieroutuneena tilanteen missä VT seuran valheisiin ja epäinhimillisin toimintatapoihin pitäisi suhtautua positiivisesti.>>

Samoin. Positiivisuuden hokemisella pyritään peittämään perusteltu kritiikki Jt-oppeja ja -käytäntöjä kohtaan. Kritiikin esittäminen leimataan negativismiksi, ja kukas nyt perusnegatiivinen ihminen haluaisikaan olla. Kyseessä on yksi muoto ad-hominemista:

"Ad hominem -argumentointivirheessä keskustelija viittaa joihinkin vastapuolen piirteisiin, joilla ei ole merkitystä keskusteltavan aiheen kannalta." http://fi.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_hominem

Esiin nostetut asiat unohtuvat mukavasti, kun huomio käännetään palstan kirjoittajiin ja näiden oletettuihin asenteisiin.

• 17:04

Minusta Raamatun lupaukset Paratiisista sekä kertomus Kristuksen elämästä ovat ERITTÄIN positiivista luettavaa!

Suosittelen kaikille, saatte iloa elämäänne ettekä kitise koko ajan kuin meilon konttorituoli ;)

• rwbhrebn

Hitlerinkin lupaukset olivat osasta ihmisiä erittäin positiivisia. Ei mielestäni kummankaan porukan puolustus. Kumpaankin lopputulemaan tarvitaan röykkiöittään murhattuja ihmisiä.

• jotain tuumailtu

samalla tapaa voisi vaatia suhtautumaan positiivisesti vaikkapa moottoripyöräjengiin joka tekee rikoksia.

positiivisuus ei ole ikävien asioiden hyssyttelyä. seuraan ei pitäisi suhtautua kovin positiivisesti kun huomioi miten se menettelee.

kun seura lopettaa valehtelun, karttamismenettelun, aivopesun, muiden "maailmallisten" ihmisten mollaamisen ja muiden epäinhimillisten mallien toteuttamisen, sitten minä alan suhtautua positiivisesti vt-seuraan.

• edelleenkin

Minusta Raamatun lupaukset Paratiisista,
      sekä kertomus Kristuksen elämästä ovat
      ERITTÄIN positiivista luettavaa.

• kirjodet

Raamattu on todellinen toivo ihmisille.On positiivista luettavaa.Ne jotka sitä lukevat,lukekaa edelleen!

• t6ejtjkk

Tuo on naiivia lässytystä. Perustele äläkä lässytä mitäänsanomattomia.

• Raamattualukeva
        t6ejtjkk kirjoitti:

Tuo on naiivia lässytystä. Perustele äläkä lässytä mitäänsanomattomia.

Minustakin Raamattu on positiivista luettavaa.
        itse opin Raamatusta kaikenlaista...

Muutin elämäntapaani sen ohjeitten mukaan,
        ja olen iloisempi ja terveempi kuin ennen. ;)

Terveempi koska jätin epäterveelliset tavat joista Raamatusta kerrotaan hengen ja mielen saastuttamisena.; tupakointi, juopottelu ja mässäily.
        Niinpä elinajan odotteenikin on luullakseni parempi kuin aikaisemmin.

Välttämällä epäsiveellistä seuraa vältyn varmaan moneltakin terveysriskiltä, jotka aikuiset tietävät....

Rahaakin on säästynyt kun jätin tupakan ja uhkapelit. ;D
        Kaiken kukkuraksi;
        on hyvä mieli kun on Jumalan kanssa hyvät välit! ;D
        Raamatun lukemisella on siis
        perustellusti
        hyviä ja terveellisiäkin vaikutuksia.

Jollei sitten "lue kuin kuin Piru Raamattua" kuten Vastustajat usein tekevät, -luullen olevan jotekin huvittavia ja fiksuja.
        -omissa silmissään ovatkin...

• etntenmte
        Raamattualukeva kirjoitti:

Terveempi koska jätin epäterveelliset tavat joista Raamatusta kerrotaan hengen ja mielen saastuttamisena.; tupakointi, juopottelu ja mässäily.

Välttämällä epäsiveellistä seuraa vältyn varmaan moneltakin terveysriskiltä, jotka aikuiset tietävät....

Kaiken kukkuraksi;
        perustellusti

Jollei sitten "lue kuin kuin Piru Raamattua" kuten Vastustajat usein tekevät, -luullen olevan jotekin huvittavia ja fiksuja.

Oletko tullut noin yksinkertaiseksi raamattua lukemalla, vai onko se kenties perinnöllistä?

• Isaiah rules
        etntenmte kirjoitti:

Oletko tullut noin yksinkertaiseksi raamattua lukemalla, vai onko se kenties perinnöllistä?

Toisten loukkaamisen halukin on perinnöllistä,
        mutta siihenkin voi saada apua Raamatun viisaista ohjeista.
        Jesse antoi erityisen hyviä, siihen tepsiviä neuvoja ;)

• - § -

Kaiken kukkuraksi;
        perustellusti

>> Minustakin Raamattu on positiivista luettavaa.

>> Muutin elämäntapaani sen ohjeitten mukaan,

On vain hyvä asia mikäli Ramatun lukeminen on auttanut tekemään terveitä muutoksia henkilökohtaisesissa elämäntavoissa.

Kuitenkin tulee väistämättä mieleen, että kyse on Vt-Seuran Raamatun tulkinnasta josta enemminkin on kyse ja joka leimaa synniksi ja paheeksi toisinaan varsin mielivataisestikin asioita ja joiden se edellyttää sitovan jäseniään ja olevan ehdoton edelytys Jehovan hyväksynälle kulloisenkin voimassa olevan tulkintansa mukaan.

Se edellyttää jäsentensä jopa olevan valmiit kuolemaan tarpeettomasti ja ennenaikaisesti Raamatun vastaisen veren karttamiseen ja karttamistapaa koskevan direktivinsä vuoksi. Kuinka moni on tähän mennessä menettänyt Jumalan silmissä kalliarvoisen elämänsä ennenaikaisesti ja tarpeettomasti ja edelleen kuolee tarpettomasti joka ainoa vuosi? Kunka moni on menetänyt rakkaan puolisosna, sisarensa, veljensä, lapsensa tai vanhempansa tuon elämän arvoa kunnioittamattoman ja yli kirjoituksen menevän tulkinnan ja vatimuksen vuoksi?

Kammotavaksi asian tekee se miten samaan aikaan kun Vt-järjestö vannoo arvostavansa elämää ja sen arvoa vaatien hyvin pikkutarkkojenkin direktiivien kunnioittamista sitä koskien ja elämän puhtautta koskien, se samalla ohjaa ja vaatii Raamatun vastaisella veren karttamistulkinnallaan suuret määrät jäseniään tarpeettomaan kuolemaan. Nykyinen elämä ei olekaan arvokas, sillä nurkan takana on ikuisuus.

Sapattina oli kuoleman uhalla kiellettyä työskennellä ja fariseukset lakihenkisesti kielsivät jopa hyvän tekemisen ja eläimenkin pelastamisen kuolemalta. Jeesus sen sijaan oli kiinnostuneempi lain hengestä kuin lain kirjaimsta, hän näki ja sovelsi oleellisen, raakauden ja elämän arvon. Hän salli ja arvosti eläimen elämän pelastamista sapattina ja sanoi, kuinka paljon kallisarvoisempi onkaan ihmisen elämä. Vt-järjestö toimiin kovin fariseusten tavoin.

Keskeinen ongelma Vt-järjestön suhteen on se, että jäsenn tulee ulkoistaa sille ajattelu- puheen ja omantunnonvapautensa. Hänellä ei ole oikeutta edes kuoleman edessä toimia omantuntonsa mukaan. Myös järjestön käyttämät kahdet punnukset ja vastuun pakeneminen ovat pokeuksellisen raskauttavia.

Ps. Valtava määrä ihmisiä elää aivan tervettä, tervehenkistä ja nuhteetonta elämää ollen aktiivisia, vastuntuntoisia, auttavaisia, huomaavaisia, rehellisiä, rauhaa rakastavia ja sitä toteuttavia ja valiten ystävikseen kaltaisiaan ilman Vt-järjestön direjtiivejä ja kijoituksien autoritäärisiä tulkintoja.

• maailmallinen

Kaiken kukkuraksi;
        perustellusti

Mielenkiintoista, miten sinä tarvitsit tuohon uskontoa!

Itse elän kuten sinä kuvailet nykyisin eläväsi: Ei tupakkaa, ei alkoholia. En Lottoa, en vietä syntymäpäiviäni, kartan moraalittomuutta (toistaiseksi 100%:n onnistumistasolla)...

Niin ja olen ihan maailmallinen. Ei siihen uskontoa tarvita, että elää "kunnolla" ja on ns. hyvä ihminen.

• - § -

Vt-järjstöä koskien sen toistuva positiivisuus hokema kohdatessaan asiallista ja täysin perusteltua kritiikkiä, toimii pelkästää pakotienä ja sivureiteena jottei oleellisista sitä kosekvista ongelmista järjstön sisällä käytäisi keskustelua.

Objektiivista ja ansaittua kritiikkiä esille tuovat se leimaa negatiivisiksi jotka eivät tuo esiin mitään hyvää ja jotka eivät vie asioita eteenpäin.Siloin kun on kyse järjestön sisällä olevista se nostaa systemaattisesti esiin myös pelotteet ja uhkakuvat joilla se pyrkii vaientamaan avoimen ja objektiivisen keskustelun siihen paikkaan. Se rinnastaa kiusallisia ja keskeisiä asioita esille nostavat itse Jumala vastaan kapinoiviksi tai vähintäänkin sanoen eleivät he lakkaa puhumasta manituista asioista niin he voivat osoittautua itse Jehovaa ja hänan järjestelyään vastaan kapinoiviksi ja tässä yhteydessä se usein hakee karkeita esimerkkejän Vanhan Tastamentin puolelta korostaakseen ilmoittamaansa asemaa ainoana Jumalan puhekanavana.

Tässä on jälleen kerran kyse myös kaaksoisajattelusta. Tässä yhteydessä se rinnastaa itsensä Jehovan profeettoihin ja heidän asemaansa, mutta kun sen tulisi ottaa vastuu opetuksistaan, ennustuksistaan ja niiden seurauksista, niin onkin aivan toinen ääni kellossa.

• ilonsammuttajat ry ?

Suurimpana ongelmakohtana nykyelämässä pidän suomalaisten negatiivista elämänasennetta.

– Meidän pitää ottaa rennosti. Ei töitä voi tehdä surkealla mielellä. ......

Negatiivisuus tarttuu ihmisestä toiseen sammuttaen ilon elämästä toisiltakin.

Tämäkin palsta tekee parhaansa
      sammuttaakseen ihmisiltä toivon paremmasta tulevaisuudesta.

• kirjodet

"Ilonsammuttajat ry".Olet aivan oikeassa,että valtava negatiivisyys sammuttaa ilon.Kyllä asioita voidaan tarkastella myös positiiviselta puolelta.Otetaan esimerkki:"Mielestäni tämä on hyvä asia,että ihmiset ovat näin kiinnostuneita jumalan sanasta raamatusta.."Tämä esimerkkinä.Omalta osaltani toivon,että voisimme yrittää jokainen löytää jotain myönteisempää.

• 56k,j7

On aivan totta, että toisen "uskon " ja sen tuoman toivon vieminen on kurjaa.
        Ilonsammuttajat ry kuitenkin kritisoivat enimmäkseen oppinäkemyksiä ja vt-seuran toimintaa, harvemmin olen kenenkään nähnyt kritisoivan raamatun antamaa toivoa ja sen tuomia iloja. varmaan sitäkin löytyy...

ilonsammuttajat (rauhanyhdistys kuitenkin ..ilmeisesti) ei ole sen kummempaa porukkaa kuin "valheessa eläjät oy"

• tappavaa...
        56k,j7 kirjoitti:

On aivan totta, että toisen "uskon " ja sen tuoman toivon vieminen on kurjaa.
        Ilonsammuttajat ry kuitenkin kritisoivat enimmäkseen oppinäkemyksiä ja vt-seuran toimintaa, harvemmin olen kenenkään nähnyt kritisoivan raamatun antamaa toivoa ja sen tuomia iloja. varmaan sitäkin löytyy...

ilonsammuttajat (rauhanyhdistys kuitenkin ..ilmeisesti) ei ole sen kummempaa porukkaa kuin "valheessa eläjät oy"

En viitsi sormella osoittaa, mutta parikin nikkiä olen tältä saitilta havainnut,joilla on tavattoman kielteinen elämännäkemys....

Heillä on omien sanojensa mukaan missio vetää mahdollisimman monta todistajaa pois seurakunnistaan..
        Ja kertovat, etteivät itse usko Jumalaankaan.
        -saati Kristukseen...

Jos ihminen ei usko, niin ei sitten.
        Mutta miksi ottaa elämäntehtäväkseen viedä toisiltakin usko?
        Kuulostaa tosi julmalta missiolta... :((

• 56k,j7
        tappavaa... kirjoitti:

En viitsi sormella osoittaa, mutta parikin nikkiä olen tältä saitilta havainnut,joilla on tavattoman kielteinen elämännäkemys....

Heillä on omien sanojensa mukaan missio vetää mahdollisimman monta todistajaa pois seurakunnistaan..
        Ja kertovat, etteivät itse usko Jumalaankaan.
        -saati Kristukseen...

Jos ihminen ei usko, niin ei sitten.
        Mutta miksi ottaa elämäntehtäväkseen viedä toisiltakin usko?
        Kuulostaa tosi julmalta missiolta... :((

"""""En viitsi sormella osoittaa, .........
        .....Kuulostaa tosi julmalta missiolta... :((""""""

-Kirjoitat hyvin. olen samaa mieltä Ihan näin luopiona myönnän sen.
        ainakin siinä kohtaan , missä joku joka ei usko jumalaan.. haluaa viedä toisilta jumalan pois... oli se sitten todellinen tai ei.se on turhaa .
        yhdessä kohdasta haluan kuitenkin lisäkommenttia. nimittäin seuraava :

"Mutta miksi ottaa elämäntehtäväkseen viedä toisiltakin usko?"

Kyseinen on mielestäni myös jehovan todistajien elämäntehtävä. viette toisten uskon antaen omanne tilalle uskoen sen olevan parempi.

kritisoimalla tai kyseenalaistamalla vt-seuran opetuksia, en halua viedä kenenkään uskoa, vaan kyseenalaistaa onko usko "oikea" aivan samalla tavalla kuin todistajat kyseenalaistavat todistein muut uskot.

• ruituiruitut

kirjodet. jos joku toinen uskonnollinen suuntaus, kuten vaikka mormonit, saisivat kuulla kritiikkiä toimistaan, et sinä piittaisi pätkän vertaa. pitäisit sitä vain hyvänä. sinua ei kiinnosta kuin vain vt-seuran puolustaminen.

ilo on tärkeää ja monille uskokin. mutta vt seura ei edusta mitään iloa ja totuutta vaan historia jo osoittaa että seura valehtelee ja kieroilee.

vt seuran toiminta loukkaa ihmisarvoa. siinä ei ole mitään positiivista. tietoinen valehtelukaan ei ole positiivista.

• kirjodet

Eri elämän tilanteisiimme.Tämä lisäyksenä edelliseen kirjoitukseeni.

• ollaan kuulolla

Jos joku kuuntelee tai ojentaa kätensä tai kuiskaa ystävällisen rohkaisun sanan
      tai yrittää ymmärtää yksinäistä ihmistä, suuerenmoisia asiotia alkaa tapahtua.

Sydän tietää monet asiat ennen aivoja.

Nämä mietteet olen lukenut jostakin ja ovat jääneet mieleeni.

• kirjodet

En tarkoittanut vahingoniloa.Sitä meillä kenelläkään ei saisi olla.Sinulla on oikeus lausua mielipiteesi ja olen lukenut sen.En puutu kommenttiisi muuten.

• tuen miel. uhreja

"Kuulostaa tosi julmalta missiolta... :(("

Vartiotorniseuran missio on varmasti yksi maailman negatiivisimmista: se aiheuttaa omien sanojensa mukaan hengellisiä kuolemia tuomioillaan. Vaikka näihin ei uskoisikaan, pelkkä järjestelmällinen kiusantekokin on laitonta ja aiheuttaa pelkkää pahaa. Suomessakin esim. lukuisia itsemurhia, puhumattakaan masennuksesta, josta saavat osansa paitsi kiusanteon uhrit, myös heidän läheisensä.

• 19,31

Suomessahan tehdään vieläkin paljon itsemurhia,
      vaikka masennuslääkkeitten syönti on valtavaa......
      Eikö ne lääkkeet tehoa?

Valtaväestö tekee itsemurhia muista kuin uskontoon liittyvistä syistä.
      Vanhusten suuri itsemurhamäärä on paha juttu.
      kertoo yksinäisyydestä joka musertaa alleen....
      Lapsilla ei ole vanhuksilleen aikaa eikä naapuritkaan ole enää juttukavereita kuten ennenvanhaan.
      Asutaan omissa lokeroissaan, yksin, ja ollaan yksinäisiä.

Surkea vanhuus....

• miks ???????????????

joka toinen päivä yli 65 vuotias tekee Suomessa itsemurhan

• yuyuuyuyyu

positiivisuus seuraan liittyen otetaan vain välineeksi kun kritiikkiin ei osata vastata ja sitä ei haluta käsitellä.

positiivisuus tulee silloin kun osutaan todistajan mukavuusalueelle.

aivopesty ihminen haluaa jotenkin sivuuttaa kritiikin joka on aivan oikeutettua ja tämän todistajakin yleensä tietää. hän ei vain kykene sitä käsittelemään

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1528
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1389
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1335
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      339
      1291
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1245
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      978
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      921
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      919
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      861
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      796
    Aihe