"Pyhempiä kuin muut..."

uususkonto USA:sta

Onko totta että 7. päivän adventistit pitävät itseään pyhempinä ja jopa Jumalan valittuina (samoin kuin jehovan todistajat) verrattuina muihin kristittyihin?
Onko adventisteilla 144000 valittujen oppi niinkuin jehovan todistajilla on?
Olisiko adventismia edes syntynytkään ilman profeetan Ellen Whiten henkeä?

8

63

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valon Taikaa

Adventistit eivät osaa selitää tuota lukua 144000. Heille se on mystinen luku.
      Samoin on käynyt tuon 2300 iltaa ja aamua kanssa. Eivät adventistit osaa sitä selittää. He ovat hatustansa vetäneet jotain amerikkalaista huuhaata morfiinihuuruisen ennustajaeukon yllyttäminä.
      Ei olisi adventismia lainkaan, jos Ellu olisi pitänyt korkin kiinni morffiinipullostaan.

• uskomaton asia

Käsitykseni mukaan jokaisen adventistipastorin on uskottava profeettansa yli 2000 profetaalliseen näkyyn (enemmän profetioita kuin Raaamatussa yhteensä)?

• oyh!

Otahan ne rauhoittavat lääkkeesi, niin nuo houreet lakkaavat.

• >>>Onko totta että 7. päivän adventistit pitävät itseään pyhempinä ja jopa Jumalan valittuina (samoin kuin jehovan todistajat) verrattuina muihin kristittyihin?>>>

Vastaus: jossakin mielessä kyllä pitävät. Tosin asia riippuu siitä, millä mittarilla asiaa mitataan, mutta kirkkokunnilla on kiusaus käyttää aina sellaisia mittareita, jotka näyttävät suotuisimman vastauksen heidän itsensä kannalta.

• se kysymys..

Minusta aloittaja ja saman asian kertaajat on erittäin pyhiä, koska dementiassa kertaavat vanhaa soittoläksyään kuukaudesta toiseen,

kysyn vain miksi?

• Adventtikirkossa jossa en toistaiseksi ole jäsen, evp. tiedetään varsin hyvin että uudessa maassa vain kourallinen on adventtikirkkolaisia.

Adventtikirkko opettaa aivan samoin kuin minäkin ajattelen että Jumalan kansaa ja -lapsia on yksilöinä eri piireissä vielä.
      Ilm 18:4 kutsuu aidan toiselle puolelle vihreämmille niityille sitten itse kuta kulloinkin ja minne puolelle aitaa milloin missäkin.

Jumalan kansaa, -lapsia ymmärretään olevan ne jotka ovat vilpittömiä sen tiedon määrän valossa minkä omistavat.

144 000 on raamatussa ja hiukan mystinen luku. Olen sitä joskus tutkinut, ja laitan siitä mitä olen kirjoittanut.

Adventus= latinaa= "Jeesuksen tulemista" merkitsee.

Tottakai kaikki raamatun profetiat toteen käyvät ja jokaisen joka hetkenkin kuvittelee olevansa ns. kristitty ehdoton missio/visio pitää olla Jeesus Kristus ja Jeesuksen II- adventti.

Jokaisella mummollakin siis joka kirkossa måste vara Jeesuksen tulo mielessä ollakseen ns. kristitty, siis ehdoton pakko ja raamatullinen totuus jos raamattua luet.
      On sitten yksi lysti miksikä semmosta sälliä ja mummoa kutsutaan, ja missä piirissä ko. persoonallisuudet keikkuvat.

Profetian lahjan sanoja jos jonkun väitetään mutisevan on raamatun neuvo tässä; 1 Tess 5:20-23.
      Tarkoittaa mitä siinä lulee ja eli että pyyhi sitten loppupaperilla takapuolesi vessassa eli käytä vessapaperina mitä et pidä hyvänä.
      Niin opettaa ko. tuossa raamattu, eikä sen kummempaa jäädä vinkumaan ja haukkumaan harhaoppisiksi.
      Apt 21:9, vrt, on aikoja jolloin profetian lahja on ollut tarpeen Jumalan kansa tueksi ja viisaudeksi ja turvaksi.

Jokaisella jotakin mutisevalla pitää olla Pyhä Henki vaikuttimena ja vaikuttajana.
      Mrs Ellen GW oli hurskas nainen, joka oli hengellinen kirjailija ja käytti sen ajan kieltä kaikessa mitä puhui ja kirjoitti ja oli kaikessa sen ajan tiedon varassa aivan kuin kaikki muutkin ihmiset ja profetian hengen lahjan omaavat kautta aikain pelastushistoriassa.
      Jos Jumala jotakin sanoo, pukivat sen ko. kielelliseen asuun, ja kaikki mitä Ellen GW kirjoitti ja puhui ei missään nimessä ollut mitään profetian sanaa eli Jumalan ilmoitusta. Oli hurskas tuottelias kirjailija jolla on väitetty olevan profetian lahja. Vrt mitä kirjoitin asiassa edellä.

Adventtikirkko täyttää lopun ajan seurakunnan vaatimukset. Ilm 14:12.
      Ymmärtää että Jeesus Kristus ja Krtistuksen ansiot ovat ainoat mahdollisuudet vanhurskautua, ja että Jumalan laki on aina opettamassa mikä syntiä ja aina olemassa. Muuta ei sitten tarvitakkaa, edes kanankakkaa.

http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/3.4

yst jari

• pyh!

Näytät olevan yhden miehen/naisen uususkonto, jonka ainoa sisältö on pilkata muita esittämällä perättömyyksiä.

• helmat ylös

Miksi siis liittyä huorakirkkoon, kuten adventtikirkko?
      Ekumeenisen pyllistys- ja nuolentakilpailun vuoksiko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      101
      2900
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1834
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      386
      1692
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1621
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1186
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe