Uusi Mazda CX-5 ja Skyactiv

ZoomZoomer

Mazdan Sky -teknologia vaikuttaa mielenkiintoiselta ja perin toimivalta lähestymistavalta polttomoottoriteknologian kehittämiseen ja keväällä saapuva CX-5 vaikuttaa ensikoeajojen perusteella todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta.

72

4041

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zoom zoom!

      Niin oli myös zoom zoom aluksi kiinnostava, mutta ei kelpaa enää juuri kenellekään

    • Skyaktiivi
    • Vain taivas rajana
    • ZoomZoom is back
    • CXXXX
    • SkyZoom
    • zoopatizoo

      Zoom zoom vaan juu leluvehkeitä, sopiva tuo naurettava zoom zoom-laulunluritus (olettekos kuulleet sen vuosituhannen alun alkuperäisen version jossa japsiukko joikuu sitä)...Mazda on vajonnut suohon, kaukana muisto kultaisista ajoista. Kori on pärekori mutta erona se että ruostuu näkymättömiin, koneet vanhanaikaisia vaparibensoja ja diiselit foordin ja psa:n kyhäelmiä. Missä on kaksikytkinautomaatti ja bensaturbot sekä kunnolliset pellit?

      • Steitseistä terve

        Valloissa kaksikytkimistä 6-v automaattia saa sekä kolmoseen että kuutoseen. Mazdan kaksikytkiminen on vähän erilainen kuin DSG. Mazdalla on limppu tallella mutta limpun lisänä on sähköisesti lukittuva kytkin.


    • ZoomZoom:)

      Onneksi Mazdalla on tarjota parempaa kuin pienet bensaturbot jotka tuntuvat kilahtelevan ennen kuin autoa saa edes ensimmäiseen huoltoon, eivätkä ne DSG:t taida olla mikään oikotie onneen, ainakaan kestävyyden suhteen.

      Mazdan uusi Skyactiv teknologia on muuten Mazda täysin oman kehityksen tulos.

      Tsekatkaapa Tekniikan Maailman artikkeli 1/2012 s. 86-87.

    • Olen sitä mieltä että on hyvä asia kun Mazda on pysynyt "vanhassa" tekniikassa,
      osaa sitten korjata ne virheet joihin muut on langeneet.
      Minua ei haittaa vaikka on vapaastihengittävät turbottomat koneet ja
      tavan automaattilaatikot, ainakin ne kestää ja kestää.............
      Yritän välttää viimeiseen asti pieniä turbokoneita, ja katsoa kuin
      ne kestää ajaa 150000-200000km laukeamatta.

    • SkyZoom

      Mazda fb sivuilla hehkutetaan jo testimenestystä :) "SKYACTIV teknologia on kirjaimellisesti aikaansa edellä; Mazda CX-5 on jo ennen markkinoille tuloaan voittanut "Autobytel 2012 Crossover of the Year" tittelin." Milloinkahan saadaan auto tänne?

    • Cartoon
      • zoomzoomia

        Mitä havainnollista tuossa muka oli? Samaa zoozoomia ja mainosmiesten liibalaabaa kuin ennenkin. Mazda ei oikeasti ole keksinyt mitään uutta ja mullistavaa. Tulevissa vertailuissa tulette näkemään mikä valmistaja määrää suunnan ja vauhdin.


      • SKY rulez
        zoomzoomia kirjoitti:

        Mitä havainnollista tuossa muka oli? Samaa zoozoomia ja mainosmiesten liibalaabaa kuin ennenkin. Mazda ei oikeasti ole keksinyt mitään uutta ja mullistavaa. Tulevissa vertailuissa tulette näkemään mikä valmistaja määrää suunnan ja vauhdin.

        Kyllä Mazda jotain uutta ja toimivaa on keksinyt.

        Vai mitä sanot siitä, että esim. uudet SKYACTIV diesel moottorit tarjoavat luokkansa parhaat kulutuslukemat, CO2 päästöt ja siinä samalla erinomaisen suorituskyvyn..? Tästähän voi lukea viimeisestä Tekniikan Maailmasta.

        Entäpä neliveto bensa automaatti yhdistelmä jonka kulutuslukemat ovat 6.6 l/100km ja CO2 päästöt 155g/km..?

        http://www.mazda-news.eu/2011/06/01/skyactiv-d-diesel-engine/

        Sitäpaitsi dieselin alhaiset päästöt saavutetaan ilman AdBlue jälkikäsittelyjärjestelmää.


      • höpöhöpö!
        SKY rulez kirjoitti:

        Kyllä Mazda jotain uutta ja toimivaa on keksinyt.

        Vai mitä sanot siitä, että esim. uudet SKYACTIV diesel moottorit tarjoavat luokkansa parhaat kulutuslukemat, CO2 päästöt ja siinä samalla erinomaisen suorituskyvyn..? Tästähän voi lukea viimeisestä Tekniikan Maailmasta.

        Entäpä neliveto bensa automaatti yhdistelmä jonka kulutuslukemat ovat 6.6 l/100km ja CO2 päästöt 155g/km..?

        http://www.mazda-news.eu/2011/06/01/skyactiv-d-diesel-engine/

        Sitäpaitsi dieselin alhaiset päästöt saavutetaan ilman AdBlue jälkikäsittelyjärjestelmää.

        Viimeisessä Tekniikan Maailmassa oli Mazda CX-5:n lyhyt tutustumisajo. Tutustumisautot olivat käsin tehtyjä prototyyppejä, jotka olivat vain ajo-ominaisuuksien ennakkoarvioita varten. Kyseessä ei ollut siis koeajo, joka olisi sisältänyt mitään mittauksia.
        Kaikki data mitä artikkelissa esiteltiin oli Mazdan liibalaabaa¨eli niihin tulee suhtautua samalla varauksella kuin kaikkien muidenkin automerkkien vastaaviin.


      • ZoomZoooom!!
        höpöhöpö! kirjoitti:

        Viimeisessä Tekniikan Maailmassa oli Mazda CX-5:n lyhyt tutustumisajo. Tutustumisautot olivat käsin tehtyjä prototyyppejä, jotka olivat vain ajo-ominaisuuksien ennakkoarvioita varten. Kyseessä ei ollut siis koeajo, joka olisi sisältänyt mitään mittauksia.
        Kaikki data mitä artikkelissa esiteltiin oli Mazdan liibalaabaa¨eli niihin tulee suhtautua samalla varauksella kuin kaikkien muidenkin automerkkien vastaaviin.

        Heh heh, eipä TM ihan mitään puolivillaista taida painaa lehteen. Ei tarvitse varmasti kauaa odotella, niin kilpailijat yrittävät alkaa kopioimaan Mazdan teknisiä ratkaisuja. On se sitten mukava todeta, ettei se Mazda mitään ihmeellistä keksinyt.


    • eurobaska

      ei nää euroromuja suosivat amispellet ymmärrä high tech:in päälle mitään! niille kelpaa vain konservatiivinen euroroska,joka on niitten mielestä high tech:iä. eikös tuo olkiluotoon rakennettava ydinvoimalakin ole saksalais-ranskalainen,ja jo nyt täysi susi,ennenkuin on edes saatu valmiiksi! kauhulla odotan kun se startataan. lähtee varmaan maata kiertävälle radalle saman tien!!

      • vai ydinvoimala

        Kuinkas ne japanilaiset ydinvoimalat pärjää kansainvälisessä vertailussa?


      • höpöhöpö vieläkin

        Pitää olla todella yksinkertainen tyyppi, että lyö pöytään juuri ydivoimakortin yrittäessään puolustella Mazdan pilipalitekniikkaa.
        On teidän juttujanne kiva lukea!


    • Katoava automerkki

      Taitaapa olla seuraava euroopasta katoava merkki. Jostain syystä ei kiinnosta enää ostajia lainkaan ja on jo jäänyt korealaisten merkkien jalkoihin.

      • Tämä just onkin se paras puoli asiassa.
        Ärsytti kun kauppakeskuksen parkkihallissa oli 25 täsmälleen samallaista
        autoa. Nyt voinkin erottua harmaasta massasta kun ajelen mustalla
        uudenkarheella Mazda kutosella, ei oo niin montaa siellä parkkihallissa.
        Ajan Mazdalla niinkauan kun niitä vaan saa..........................


      • Liian muovinen

        tingeltangeli sisältä ja heppoinen. Ovetkin rämpsähtää kiinni kuin peltikamiinan luukku.


    • ZooomZooom!!
    • bööööö

      jos täällä kävisi samanlainen järistys kuin japanissa,niin täällä ei olisi edes ydinvoimaloiden raunioita pystyssä!!!!!!!!!!

    • 6.6l/100km
    • 139 g/km

      Mazda CX-5 SKYACTIV-G 2.0 DISI i-Stop fakta: ydistetty kulutus 6.0 l/100km.

    • Turbolla?

      Eikö CX-5:eet saa bensaturboa? Muuten kiinnostava auto muttei alaväännöltään ponnettomat vaparit kyllä kiinnosta pätkääkään.

    • 14:1

      Ei nimenomaa bensaturboa koska Mazda halusi kehittää nerokkaamman tavan parantaa moottorin hyötysuhdetta. Periaatteessa turbo/korkeampi puristussuhde hakee etuja samoista asioista.

      Vapaasti hengittävän koneen etuna on yksinkertaisempi rakenne eikä turbon mahdollista huoltoa tai kestävyyttä tarvitse miettiä.

      • Turbolla?

        Täytyy käydä koeajamassa kun tulevat myyntiin. Osaako joku sanoa mitä tuollaisen Mazdan huollot on suurin piirtein ~4v/50tkm aikana?


      • Lägittää tai ei

        Kustannussäästö oli päätavoite kun turbo hylättiin. Luin sen Mazdan sivuilta joku aika takaperin. En muista mistä maasta mutta englanniksi kuitenkin.


      • SKYACTIV-G
        Lägittää tai ei kirjoitti:

        Kustannussäästö oli päätavoite kun turbo hylättiin. Luin sen Mazdan sivuilta joku aika takaperin. En muista mistä maasta mutta englanniksi kuitenkin.

        Tottahan kaikki autonvalmistajat hakevat järkeviä tuotantokustannuksia. Saman puristussuhteen käyttäminen sekä bensa-, että dieselmoottoreissa tuo etuja valmistuspuolella. Turbon hylkäämiseen on myös syynä luotettavuus.

        Miksi pitäisi olla Turbo jos samaan lopputulokseen pääsee ilmankin? Huippualhaiset kulutuslukemat sekä tehkas moottori jossa miellyttävät käyttöominaisuudet, esim.

        Mazda CX.5 6.0l/100km keskikulutus, 165hv ja CO2-päästöt,139 g/km

        vs

        Tiguan 1.4 TSi 6.5l/100km keskikulutus, 122hv ja CO2 päästöt 152 g/km


      • jäitä hattuun!
        SKYACTIV-G kirjoitti:

        Tottahan kaikki autonvalmistajat hakevat järkeviä tuotantokustannuksia. Saman puristussuhteen käyttäminen sekä bensa-, että dieselmoottoreissa tuo etuja valmistuspuolella. Turbon hylkäämiseen on myös syynä luotettavuus.

        Miksi pitäisi olla Turbo jos samaan lopputulokseen pääsee ilmankin? Huippualhaiset kulutuslukemat sekä tehkas moottori jossa miellyttävät käyttöominaisuudet, esim.

        Mazda CX.5 6.0l/100km keskikulutus, 165hv ja CO2-päästöt,139 g/km

        vs

        Tiguan 1.4 TSi 6.5l/100km keskikulutus, 122hv ja CO2 päästöt 152 g/km

        Katsotaanpa rauhassa käytännön kulutus- ja suorituskykyvertailuja kunhan niitä julkaistaan. Veikkaanpa, että negatiivinen yllätys Skyactivin parhaudesta on melkoinen.
        Monen aikaisemmankin japsi-innovaation etu on osoittautunut käytännössä mitättömäksi.


    • Sähköistä ahdinta
    • Ikävä yllätys

      Pettymys. Onpa raju lisähinta nelivedolla. Halvin etuvetoinen alle 28000. Nelivetoisena 38000. Jäi ostamatta, se on sitten joko Subaru SV tai Forester, molemmissa on neliveto noin 30000 eurolla.

      • land rover

        Jos se on vetotavasta kiinni, niin osta Dacia Duster. Subaruun verrattuna jää rellutekniikan korjaamiseen kymppitonni.

        Omien kokemuksieni mukaan luistonestot ja ajonvakautukset tasaavat vetotapojen eroja, neliveto on toki poikaa alle 30:n nopeuksissa umpihangessa, mutta viime vuosina sellaisia olosuhteita ei ole ollut kuin pari kuukautta vuodessa Helsingin keskustassa, muualla on pärjännyt vähemmän kuluttavalla vajaavetoisella mainiosti läpi vuoden.


      • lisää vaihtoehtoja
        land rover kirjoitti:

        Jos se on vetotavasta kiinni, niin osta Dacia Duster. Subaruun verrattuna jää rellutekniikan korjaamiseen kymppitonni.

        Omien kokemuksieni mukaan luistonestot ja ajonvakautukset tasaavat vetotapojen eroja, neliveto on toki poikaa alle 30:n nopeuksissa umpihangessa, mutta viime vuosina sellaisia olosuhteita ei ole ollut kuin pari kuukautta vuodessa Helsingin keskustassa, muualla on pärjännyt vähemmän kuluttavalla vajaavetoisella mainiosti läpi vuoden.

        kovastihan nelivedosta on hyötyä
        mutta itsehän Mazda autonsa hinnoittelee

        jospa Opelin vastaavassa olisi neliveto hyvään hintaan


      • vajaavetoinen
        land rover kirjoitti:

        Jos se on vetotavasta kiinni, niin osta Dacia Duster. Subaruun verrattuna jää rellutekniikan korjaamiseen kymppitonni.

        Omien kokemuksieni mukaan luistonestot ja ajonvakautukset tasaavat vetotapojen eroja, neliveto on toki poikaa alle 30:n nopeuksissa umpihangessa, mutta viime vuosina sellaisia olosuhteita ei ole ollut kuin pari kuukautta vuodessa Helsingin keskustassa, muualla on pärjännyt vähemmän kuluttavalla vajaavetoisella mainiosti läpi vuoden.

        Kyseinen 2wd on amputoitu katumaasturi
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/02/25/kuinka-helposti-nakoismaasturi-jaa-hankeen/201223634/304?ref=tf1

        Lainaus: "Suoraan sanoen en ymmärrä tällaisten amputoitujen nelivetoautojen ideaa, sellainen on suomalaisessa talvessa turhakkeiden turhake. Moni niistä on tehty Etelä-Euroopan oloihin"

        joten eiköhän se mazda opi, vuoden kuluttua tuovat perusmallisenkin 4wd cx5:n myyntiin kun kauppa ei suju, hinta painetaan sinne mikä se on kilpailijoillakin 38000 eurosta alemmas hiukan yli kolmeenkymppiin


      • Tilaa on

        Subarun SV on kooltaan samaa luokkaa Mazda3:n kanssa joten ei mikään ihme, että se on halvempi. CX-5:sta kunnon tilat ihmisille ja tavaroille.


      • no mutta
        vajaavetoinen kirjoitti:

        Kyseinen 2wd on amputoitu katumaasturi
        http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/02/25/kuinka-helposti-nakoismaasturi-jaa-hankeen/201223634/304?ref=tf1

        Lainaus: "Suoraan sanoen en ymmärrä tällaisten amputoitujen nelivetoautojen ideaa, sellainen on suomalaisessa talvessa turhakkeiden turhake. Moni niistä on tehty Etelä-Euroopan oloihin"

        joten eiköhän se mazda opi, vuoden kuluttua tuovat perusmallisenkin 4wd cx5:n myyntiin kun kauppa ei suju, hinta painetaan sinne mikä se on kilpailijoillakin 38000 eurosta alemmas hiukan yli kolmeenkymppiin

        tota noin, USA:ssa neliveto taitaa maksaa lisää vain 4500 dollaria, etuveto $20,695 --> AWD 25145 dollaria ja samalla saa paremman varustelun
        http://www.autoblog.com/2012/02/06/2013-mazda-cx-5-priced-from-20-695/

        olisko taas suomilisää, kuten mm. volkkarilla ja mersulla


      • ohoh mutta kun
        no mutta kirjoitti:

        tota noin, USA:ssa neliveto taitaa maksaa lisää vain 4500 dollaria, etuveto $20,695 --> AWD 25145 dollaria ja samalla saa paremman varustelun
        http://www.autoblog.com/2012/02/06/2013-mazda-cx-5-priced-from-20-695/

        olisko taas suomilisää, kuten mm. volkkarilla ja mersulla

        Siis, luenko nyt oikein:

        That $20,695 price point refers, of course, to the CX-5 Sport with the (remarkably good) six-speed manual transmission. Opting for the six-speed automatic will set you back an additional $1,400, and if you want to add all-wheel drive, be prepared to dish out another $1,250

        20,695$ etuveto
        siihen lisää 1400$ niin saadaan kuusvaihteinen automaatti
        ja 1250$ niin neliveto
        yht. 23345 dollaria


      • lisää vertailua_
        ohoh mutta kun kirjoitti:

        Siis, luenko nyt oikein:

        That $20,695 price point refers, of course, to the CX-5 Sport with the (remarkably good) six-speed manual transmission. Opting for the six-speed automatic will set you back an additional $1,400, and if you want to add all-wheel drive, be prepared to dish out another $1,250

        20,695$ etuveto
        siihen lisää 1400$ niin saadaan kuusvaihteinen automaatti
        ja 1250$ niin neliveto
        yht. 23345 dollaria

        Suomessa tuosta 23345 dollarin CX5 AWD 6AT:sta tulee

        Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G AWD Touring 6AT 5d
        Hinta 40 826€ = 53853$

        Kutsuisko tuotakin preemiumiksi


      • heh heh
        lisää vertailua_ kirjoitti:

        Suomessa tuosta 23345 dollarin CX5 AWD 6AT:sta tulee

        Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G AWD Touring 6AT 5d
        Hinta 40 826€ = 53853$

        Kutsuisko tuotakin preemiumiksi

        USA:ssa Subaru XV 2.0 premium: $22,500,
        Suomessa jotakuinkin vastaava XC 2.0 Sport 34890eur

        Mazdan 23345 dollaria muuttuu Suomessa 40826 euroksi. Laskisin siis että preemiumia on pari kolme tonnia, olenko väärässä?

        Jatkanpa seuraavaksi vertailemalla
        Mitsubishi Pajeron ja korealaisautojen hintoja USA, Saksa, Suomi


      • V. Karhu
        lisää vertailua_ kirjoitti:

        Suomessa tuosta 23345 dollarin CX5 AWD 6AT:sta tulee

        Mazda CX-5 2.0 SKYACTIV-G AWD Touring 6AT 5d
        Hinta 40 826€ = 53853$

        Kutsuisko tuotakin preemiumiksi

        Suomessa on maailman laajin kotimainen autoteollisuus. Mazdan hinnasta jää enemmän Suomeen kuin Japaniin.


      • Vertailut kohdilleen
        heh heh kirjoitti:

        USA:ssa Subaru XV 2.0 premium: $22,500,
        Suomessa jotakuinkin vastaava XC 2.0 Sport 34890eur

        Mazdan 23345 dollaria muuttuu Suomessa 40826 euroksi. Laskisin siis että preemiumia on pari kolme tonnia, olenko väärässä?

        Jatkanpa seuraavaksi vertailemalla
        Mitsubishi Pajeron ja korealaisautojen hintoja USA, Saksa, Suomi

        Eiköhän tuon Subarun nyt voi unohtaa kokonaan tästä yhtälöstä. Puhutaan nyt kuitenkin melkein kokoluokkaa pienemmästä kiposta.

        Jos nyt yhtään ymmärtää miten suomen autoverotus toimii, niin tajuaa, että 1500 euron ostohintaero muuttuu oikeasti, tullin, ALV:n ja autoveron myötä n. 3000 €:ksi ovh hinnoissa. Suomen autoverotus nyt sattuu vain toimimaan näin.

        Suurinpiirtein vertailut voi samoin tein heittää romukoppaan ja vertailla oikeasti vastaavia varustetasoja keskenään.


    • Maahantuojan puuhat

      Ruotsin ja Englannin Mazda-sivuilta löytyy täysi esittely autosta. Entä Suomesta? Ei mitään. Jos nyt edes mitat ja tekniset tiedot olisi esillä, voisi jonkun mielenkiinto riittää odottamiseen.

      Minä katselen muita vaihtoehtoja, ellei tämän kuun aikana ala jotain uutta ilmestyä.

    • two stage turbo

      4.6 l/100 km ja 119 g/km, 150hv ja 380Nm vääntöä. Asialliset luvut.

      • Pirkka-Toyota

        Ihan zoom-zoomia. Koppiautolla ei ajeta 4,6 kulutukseen missään olosuhteissa.


      • Huttua, huttua

      • Masta6
        Huttua, huttua kirjoitti:

        Sensaatiomaiset kulutuslukemat ovat sitä samaa ehtaa zoom zoomia.
        Todellisuus koeajossa on 7.7 129 kW dieselautomaatille. Suomessa kylmän ilmaston vuoksi kulutukseen voi lisätä vielä litran. Siinä se mazdan sensaatio taas oli.

        http://www.caradvice.com.au/164145/mazda-cx-5-diesel-review/

        Kannattaa lukea koko artikkeli, kulutuksesta:

        We achieved 7.7L/100km on the launch – an acceptable result given our drive route included no freeway stints.


    • zøømzoom

      "Perin toimiva" moottoriteknologia kuluttaa 10 l/100 km ja on laiska ja vähävääntöinen. Uusi 6-vaihteinen automaatti on logiikaltaan vanhahtava ja yksinkertainen. Mazdan markkinapuheet on aika kaksi numeroa suurempia kuin todellisuus.

      CX-5 koeajorapsa:
      http://www.caradvice.com.au/160584/mazda-cx-5-review/

      • Zoomia peliin.

        Olitpa hyvin poiminut tuon jutun ytimen, loppuyhteenveto: "Regardless of what category the Mazda CX-5 sits in, though, this is a vehicle that should be at the pointy end of any SUV buyer’s shopping list."

        ja suomennos:

        ...tämä pitäisi olla jokaisen SUVin harkitsijan ostoslistan kärjessä. :)


      • zøømzoom
        Zoomia peliin. kirjoitti:

        Olitpa hyvin poiminut tuon jutun ytimen, loppuyhteenveto: "Regardless of what category the Mazda CX-5 sits in, though, this is a vehicle that should be at the pointy end of any SUV buyer’s shopping list."

        ja suomennos:

        ...tämä pitäisi olla jokaisen SUVin harkitsijan ostoslistan kärjessä. :)

        Huomaa että en morkannut CX5:sta, vaan uutta moottoria ja vaihteistoa. Mitä sinun kielitaju kertoo aussien toteavan uudesta moottorista ja vaihteistosta?


      • Skyactiv-G
        zøømzoom kirjoitti:

        Huomaa että en morkannut CX5:sta, vaan uutta moottoria ja vaihteistoa. Mitä sinun kielitaju kertoo aussien toteavan uudesta moottorista ja vaihteistosta?

        "Vaikka automaatti vaihtaakin nopeasti alaspäin se vaihtaa liian helposti pari pykälää liian isolle vaihteelle" - ei siinä mitään vanhanaikaisesta tai yksinkertaisesta puhuta.

        "Mazda3:ssa erinomaiseksi todettu moottori ei tee CX-5:sta rakettia mikä sinänsä ei tule yllätyksenä" - laiska ja laiska, siis tarjoaa normaalin suorituskyvyn.

        Tuohon kulutukseen voi vain todeta, että Clarksonin testissä Prius saatiin kuluttamaan BMW M3:sta enemmän. Täytynee siis vain odottaa vertailukelpoista testiä Suomen olosuhteissa vastaavien mallien kanssa.


    • Suzuki kuski
      • Hinnat

        Autotallista ja Metroautosta löytyy hinnat, mutta ei MAZDAN sivuilta.


    • Taitaa vaan hinnoitella itsensä pois Suomen markkinoilta.

      • Timppa#1

        Hinnat ovat tosi suolaiset Mazdasta. Tosin hinnasto on uuden autoverolain mukainen joten hintojen vertailu on vielä osittain hankalaa.


      • Hintoja seuraava
        Timppa#1 kirjoitti:

        Hinnat ovat tosi suolaiset Mazdasta. Tosin hinnasto on uuden autoverolain mukainen joten hintojen vertailu on vielä osittain hankalaa.

        Ei tuo hintojen vertailu ole hankalaa. Mazda on hinnoitellut itsensä ulos, maahantuoja tulee ihmettelemään ( ei välitä ) miksi kauppa ei käy ? Ei hinnoittelu voi perustua Jaguarin ja Land Roverin asiakkaisiin, joita ei hinta häiritse. Itse katsoisin että Mazdalla on aivan väärä maahantuoja, koska eivät ymmärrä mille asiakasryhmille kyseistä autoa myyvät. Itse ehdottaisin esim. Delta-autoa ko merkin maahantuojaksi, ehkä hintakin saataisiin " Matti Meikäläiselle sopivaksi.


      • M-spekulantti
        Hintoja seuraava kirjoitti:

        Ei tuo hintojen vertailu ole hankalaa. Mazda on hinnoitellut itsensä ulos, maahantuoja tulee ihmettelemään ( ei välitä ) miksi kauppa ei käy ? Ei hinnoittelu voi perustua Jaguarin ja Land Roverin asiakkaisiin, joita ei hinta häiritse. Itse katsoisin että Mazdalla on aivan väärä maahantuoja, koska eivät ymmärrä mille asiakasryhmille kyseistä autoa myyvät. Itse ehdottaisin esim. Delta-autoa ko merkin maahantuojaksi, ehkä hintakin saataisiin " Matti Meikäläiselle sopivaksi.

        Kuutos-mazdaa muuten on ruvettu kaupitsemaan lähemmäksi markkinahintoja. Laakkonen on kaupinnut 4.500 e alennuksella listahinnoista. Siltikään kaupankäynti ei ole ollut kovin hääviä. Maahantuojalla on Mazdoissa on hurjasti läskiä myyntihinnassa. Diilereiden siivu on normaalia tasoa. Kuutonen on kuin 80-luvun muinaismuisto kun vertaa kilpailjoihin. Vaikka eipä silti, kyllä kuutosellekin ottajia löytyy, mutta ei kilpailijoiden veroisella hintatasolla.


      • faktoja
        Hintoja seuraava kirjoitti:

        Ei tuo hintojen vertailu ole hankalaa. Mazda on hinnoitellut itsensä ulos, maahantuoja tulee ihmettelemään ( ei välitä ) miksi kauppa ei käy ? Ei hinnoittelu voi perustua Jaguarin ja Land Roverin asiakkaisiin, joita ei hinta häiritse. Itse katsoisin että Mazdalla on aivan väärä maahantuoja, koska eivät ymmärrä mille asiakasryhmille kyseistä autoa myyvät. Itse ehdottaisin esim. Delta-autoa ko merkin maahantuojaksi, ehkä hintakin saataisiin " Matti Meikäläiselle sopivaksi.

        1.4. tilanne muuttuu huomattavasti.

        Toyota RAV4 CO2 päästöt 178g ja Honda CR-V 190g. vs. Mazda 155g.

        Vanha Honda 4x4 saattaa olla jopa kalliimpi pariin viikon päästä joten miten nyt perustelet hintaväitteesi?

        Mazdan nelivetomallisto on lisäksi huippuvarusteltu jo hinnat alkaen malleista lähtien.


      • crossoverin ostaja
        faktoja kirjoitti:

        1.4. tilanne muuttuu huomattavasti.

        Toyota RAV4 CO2 päästöt 178g ja Honda CR-V 190g. vs. Mazda 155g.

        Vanha Honda 4x4 saattaa olla jopa kalliimpi pariin viikon päästä joten miten nyt perustelet hintaväitteesi?

        Mazdan nelivetomallisto on lisäksi huippuvarusteltu jo hinnat alkaen malleista lähtien.

        Nyt on koeajettuna
        CX-5, X3, XC60, QASHQAI 2, CR-v.

        lyhyesti:
        QASHQAI = hinnaltaan halvin ja niin myös laadulta. tosin vanhaan malliin puhallettu näppärillä kameroilla ja lasikatolla vähän luksusta, mutta meteliltä käsittämättömän kova.
        XC60 (D5) = iso möhkäle. tosin D5 koneella liikahtaakin ihan iloisesti. Vähän tylsä kärry.
        X3 = vajaa 60k€, pirun hyvä auto mutta niin on hintakinen.
        CR-V: perustason (ei halvin, mutta keskitaso) varusteilla 47k€ on ihan järkky hinta.
        CX-5: CR-V:n hinnalla saa parhaat varustelut (mm. peruutuskamera, integroitu navi), pienemmän kulutuksen yms. kivaa

        Näiden perusteella CX-5 tai X3. Objektiivisesti sanottuna en tiedä kumpi on parempi. X3:n valkea nahkasisusta on mazdan mustaa nahkaa tyylikkäämpi. Muuten kuppi kääntynee ehkä japanin suuntaan :)


      • Mieletön lause!
        crossoverin ostaja kirjoitti:

        Nyt on koeajettuna
        CX-5, X3, XC60, QASHQAI 2, CR-v.

        lyhyesti:
        QASHQAI = hinnaltaan halvin ja niin myös laadulta. tosin vanhaan malliin puhallettu näppärillä kameroilla ja lasikatolla vähän luksusta, mutta meteliltä käsittämättömän kova.
        XC60 (D5) = iso möhkäle. tosin D5 koneella liikahtaakin ihan iloisesti. Vähän tylsä kärry.
        X3 = vajaa 60k€, pirun hyvä auto mutta niin on hintakinen.
        CR-V: perustason (ei halvin, mutta keskitaso) varusteilla 47k€ on ihan järkky hinta.
        CX-5: CR-V:n hinnalla saa parhaat varustelut (mm. peruutuskamera, integroitu navi), pienemmän kulutuksen yms. kivaa

        Näiden perusteella CX-5 tai X3. Objektiivisesti sanottuna en tiedä kumpi on parempi. X3:n valkea nahkasisusta on mazdan mustaa nahkaa tyylikkäämpi. Muuten kuppi kääntynee ehkä japanin suuntaan :)

        "Objektiivisesti sanottuna en tiedä kumpi on parempi." Tuo on mieletön lause!
        Näin wikipedia objektiivisuudesta:
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Objektiivisuus
        Sama subjektiivisuudesta::
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Subjektiivisuus


      • zoomzoomeri
        crossoverin ostaja kirjoitti:

        Nyt on koeajettuna
        CX-5, X3, XC60, QASHQAI 2, CR-v.

        lyhyesti:
        QASHQAI = hinnaltaan halvin ja niin myös laadulta. tosin vanhaan malliin puhallettu näppärillä kameroilla ja lasikatolla vähän luksusta, mutta meteliltä käsittämättömän kova.
        XC60 (D5) = iso möhkäle. tosin D5 koneella liikahtaakin ihan iloisesti. Vähän tylsä kärry.
        X3 = vajaa 60k€, pirun hyvä auto mutta niin on hintakinen.
        CR-V: perustason (ei halvin, mutta keskitaso) varusteilla 47k€ on ihan järkky hinta.
        CX-5: CR-V:n hinnalla saa parhaat varustelut (mm. peruutuskamera, integroitu navi), pienemmän kulutuksen yms. kivaa

        Näiden perusteella CX-5 tai X3. Objektiivisesti sanottuna en tiedä kumpi on parempi. X3:n valkea nahkasisusta on mazdan mustaa nahkaa tyylikkäämpi. Muuten kuppi kääntynee ehkä japanin suuntaan :)

        Jou! CX-5 exclusiveen saatavilla myös vaaleat nahat samaan hintaan.


      • toimivampi suomessa
        crossoverin ostaja kirjoitti:

        Nyt on koeajettuna
        CX-5, X3, XC60, QASHQAI 2, CR-v.

        lyhyesti:
        QASHQAI = hinnaltaan halvin ja niin myös laadulta. tosin vanhaan malliin puhallettu näppärillä kameroilla ja lasikatolla vähän luksusta, mutta meteliltä käsittämättömän kova.
        XC60 (D5) = iso möhkäle. tosin D5 koneella liikahtaakin ihan iloisesti. Vähän tylsä kärry.
        X3 = vajaa 60k€, pirun hyvä auto mutta niin on hintakinen.
        CR-V: perustason (ei halvin, mutta keskitaso) varusteilla 47k€ on ihan järkky hinta.
        CX-5: CR-V:n hinnalla saa parhaat varustelut (mm. peruutuskamera, integroitu navi), pienemmän kulutuksen yms. kivaa

        Näiden perusteella CX-5 tai X3. Objektiivisesti sanottuna en tiedä kumpi on parempi. X3:n valkea nahkasisusta on mazdan mustaa nahkaa tyylikkäämpi. Muuten kuppi kääntynee ehkä japanin suuntaan :)

        mazdaa odottelin mutta 4wd maksaa törkiästi,
        joten valintani on subaru xv jossa 4wd tulee vakiona (ei ole handicapped)

        alkuinnostuksen jälkeen mazda joutuu pudottamaan hintojaan

        onkohan uusi 2013 mazda 6 yhtä rohkeasti ylös hinnoiteltu?


    • Toisaalta on hyväkin ettei se ole yleisin automerkki Suomessa,
      helpompi löytää omansa parkkihallista.

    • Olli Kujanen
    • Sky-D
    • -Mic-

      5000km takana 2,2 SKYACTIV-D Touring 6AT mallilla.

      moottori
      kulutus
      automaattivaihteisto (olin ennakkaluuloinen kun ei ole kaksoiskytkinvaihteisto)
      ohjaus
      tilat
      varusteet
      alusta (varauksin)
      ei nitinöitä/natinoita

      - rengasmelu 100 vauhdissa (saa nähdä auttaako ruostesuojaus ja stop sonic käsittely)
      - i-stop rikki (autossa 2 akkua, joista i-stop akku rikki)
      - pintakova alusta
      - viimeistely edelliseen autoon Audi A4 verrattuna. Kaikki on kyllä tehny siististi ja sovitukset on kohdillaan, mutta ei tätä premiumiksi erehdy luulemaan.

      • Kutoska..

        Kiitos, arvioinneista, olisi todella mielenkiintoista tietää auttoivatko nuo käsittelyt minkä verran melutasoon :)
        Samanlaista autoa ja käsittelyä mietin..


      • 2.4 STW

        Millainen tuon moottorin vääntö mahtaa olla?
        Mazda kyllä mainostaa että vääntöä on reilusti enemmän kuin muissa saman kokoisissa vapareissa ja kyllähän 14-puristussuhteena pitäisi tuntua väännössä.

        Mitenkäs tuo lähtee paikaltaan jos pitää ylittää nelikaistainen katu?


    • 0-100km/h 8.6s

      CX-5 SKYACTIV-D automaatti 175hv/420Nm oli Tekniikan Maailma testissä ja osoittautui melkoisen paljon ripeämmäksi kuin tehdas oli luvannut. Aika pirteä diesel maasturi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

      Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2218
    2. En rehellisesti usko et oisit

      Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1704
    3. Ei ole kyllä mennyt

      Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1514
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

      Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1509
    5. Näin sinusta taas unta!

      Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

      Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1347
    7. Se sinun kaipauksen kohde

      Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

      Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      97
      1051
    9. En muuttaisi sinusta mitään

      Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    10. Et katso sitä

      Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe