Mikä noista olisi paras ammatti? Siis missä saa eniten palkkaa jne. Perusteluja kiitos.
Sisustus-, maisema-, vai normaali arkkitehti?
4
345
Vastaukset
- SMA?
Tarkoitan, mihin noista ammateista sinä menisit ja miksi?
- 19+8
En taatusti mihinkään. Rupusakkia ja pellejä koko porukka.
Tilavaikutelma. BUUAAAHHAAAHH.
Arkkitehdin työ on niinkuin naisen tippaleipäaivot: Sillä ei ole mitään väliä, miten asiat todellisuudessa on, tärkeää on se, miltä ne näyttää. - Rullatehti evp
Mikään ei ole näinä aikoina kovin hyvä ammatti eikä palkkakaan ole kaksinen. "Normaalin" arkkitehdin työkenttä on laajin, sisustusarkkitehdin suppein.
Maisema-arkkitehtuuri tavallaan kiinnnostavin, ainakin jos luonnontieteet (biologia, botaniikka, ekologia) sujuvat, mutta siinä on vähiten tekemisissä ihmisten kanssa. Ja työpaikat ovat useimmiten virastoja tai insinööritoimistoja...
Sisustusarkkitehdin on puolestaan helpointa työskennellä ulkomailla. - mais.ark.yo
Mä mietin ihan samaa kysymystä tuossa pari vuotta sitten ja päädyin maisema-arkkitehtuuriin. En ole katunut, vaikka olen varma, että pitäisin kaikista. Luulen, että kaikki noista tarjoaa mielenkiintoisia työtehtäviä - maisema-arkkitehtuuri varmaan työllistää parhaiten, koska niitä on liian vähän. Onnea kevään pääsykokeisiin, ainakin itselläni oli hauskaa!
Suomessa arkkitehdin palkka on suht pieni verrattuna moneen muuhun rikkaaseen maahan, mutta TEK:in lähtöpalkkasuositus on 3500€/kk ja keskipalkka lähempänä 4000€/kk eikä ainakaan mulla oo mitään intressiä kitistä sen suuruisen palkan pienuudesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881419Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231208- 50948
- 70900
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53810Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva51808- 56792
- 102774
- 69748
- 33712