Pettymykset kohtaavat jokaista ihmistä elämän aikana.
Mutta tähän ketjuun voitaisiin koota niitä asioita, joihin et ole pettynyt. Joihin kannatti luottaa! Onko se joku ihminen joka seisoi vierelläsi kuin vuori, järkähtämättömän luotettavana? Vai mikä on sellainen asia, jota elämässäsi voit pitää ikäänkuin vastalääkkeenä pettymyksille?
Miten hengellinen elämäsi kulkee pettymysten ja luottamusten maastossa?
Luottamukseen luottaen,
diakoni meiju
Mihin et ole elämässä pettynyt?
69
215
Vastaukset
- ao
En ole pettynnyt JEESUKSEEN ,mutta omaan itseeni olen kylläkin pettynnyt.
Koska kirkko ei ole pysynnyt sanassa niin vanhemman siskon uskoon tulo
on repinnyt kodi kun olin 10 vuotta siitä tuli pelko kun isä oli normit täytännyt
luterilainen ja oli varmma että on oikea uskovainen. - --------------------
Olen täysin pettynyt uskontoihin ja uskovaisiin. Olen suorastaan järkyttynyt uskovaisten ajatusmallista. Uskonnot tekee todellakin ihmisista aivan kaheleita.
- Log_
Rehellisyyteen, avoimuuteen ja perusteltuihin näkemyksiin.
- rautalankanen
Voiko ihmisellä olla mitään sellaista asiaa, johon ei joskus tule pettymään jollakin tavalla. Eipä oikein tule mieleen. Tietysti nyt voi sitten kysyä, että miten suurista pettymyksistä puhutaan. Jos nyt sitten aivan pienet pettymykset jätetään pois, niin kai silloin listalle voisi löytyä muutama ihminen ja ja jokunen muukin asia, kuten vakiolähikauppa tai siihen malliin ..
Jopa Jumalaan voi kokea pettyvänsä, mutta useinhan pettymyksissä on toisaalta syynä omat väärät odotukset.
Jos taas sitten tehdään listää niistä asioista, joihin sitten kuitenkin luottaa, tai on aina voinut luottaa, niin minusta lista on heti eri näköinen.
Silloin listaa tietenkin johtaa Jumala.
Sitten tulevat muutamat ihmiset.
Ja löytyyhän sitten tosiaan sellaisiakin asioita, kuin se lähikauppa, tai tietonemerkki ,tai mummon lihapullat. - Made in Finland
Ja ruisleipä, se pitää miehen tiellä.
- reppu ja reissumies
Tiehen en ole pettynyt. Se on vienyt monenlaisten maisemien halki ja välillä pusikoitten läpi ja synkkien vuorenonkaloittenkin kautta, ja siinä ollut kinttupolkua ja asfalttitietä ja kesää ja talvea ja vaikka mitä, mutta se itse on ollut ja pysynyt.
- Storelvalla
Minä petyin suureen loheen, jota väsytetyäni noin puolituntia, se pääsi irti. Olen varma että jos olisin saanut sen rannalle asti ja ylös vedestä, se olisi ollut yhtä komea, kuin kirkonpiispat kalajumala Daagonin hatut, eli mitrat päässään.
Arvaa vaan harmittiko, se oli elämäni lohi ? - Sakarjias
Tulin uskoon yli 30v sitten Niilo Yli-Vainion tilaisuudessa enkä ole kertaakaan katunut. Jeesukseen ei petytä :))
Samoihin aikoihin menimme naimisiin enkä tätäkään ole kertaakaan katunut.
Omaan elämänuraani en ole pettynyt myöskään kertaakaan - olen saanut korkojen kera mitä ikinä nuorena kykenin kuvittelemaan.
Jeesus on siis kaikenkaikkiaan ihan hyvä :)) - etten sanoisi aivan valtavan hyvä. Amen - Elämää isolla E:llä
Vaimooni en ole pettynyt, 24 vuotta avioliitossa. Enkä myöskään Jumalaan ole pettynyt. Molempia on koeteltu monta kertaa, mutta niistä koetuksista rakkaus on vain kasvanut entistä suuremmaksi.
Aika vaikea kysymys. Enemmän kai sitä on pettynyt niihin omiin mielikuviin ja odotuksiinsa. On odottanut jonkun olevan jotain, mitä ei sitten ole ollutkaan.
On aikanakin muutama asia, joihin en ole pettynyt. Lapset. Miten kiitollinen ja onnellinen olen siitä, että olen uskaltanut synnyttää heidät. Vaikka kaikki ei ole mennyt ”oikeiden” sääntöjen mukaan, niin siitä huolimatta.
Ehkä en siitäkään, että vaikka alunperin lähdin vihan ja uhman voimalla opiskelemaan, siitä muodostuikin yksi parhaimmista asioista elämässäni.
Ihmiset pettävät aina tavalla tai toisella. Kun hyväksyy muidenkin vajavaisuuden, osaa antaa silloin ystävyydellekin arvoa. Kun elämä on koetellut, eivät todelliset ystävät hylkää.
Eniten olen luottanut Jumalaan, sillä Hänen tuntemisensa on ollut yksi tärkeä tekijä aina silloin, kun elämä on heittänyt rähmälleen. Uskon kautta olen saanut voimaa, jolla nousta ja tarpoa eteenpäin.- EL.a . k:IM
- Rompix3
MAOL taulukkokirja ei ole minua pettänyt. Se on tukenut minua matikan, kemian ja fysiikan tunneille, yo-kirjoituksissa, yliopistossa ja myös arkielämässä.
Vastalääkkeenä pettymyksille ovat onnistumiset opiskelussa, matkoilla, työssä, illanistujaisissa jne.
Hengellinen elämäni lopetti kulkemisen jossain ylä- ja ala-asteen vaihteessa. Annoin sieluni joulupatakeräykseen ja aloitin uskonnottaman elämäni. Kaikki on mennyt hyvin, eikä Jeesus ole tullut tai demonit riivanneet. - Matkalla taivaaseen
Jumalaan en ole pettynyt. Hän on sataprosenttisen luotettava.
- esther
tän palstan hörhöt on yl katkeroituneita eli pettyneitä kaikkeen.
- kuka se katkera on
Lueppa esteri oma tekstisi .
- AntiChrisu
En ole koskaan pettynyt kirkon häikäilemättömään ylimielisyyteen. Tässä asiassa kirkko on aina lunastanut kaikki odotukset jopa yli tarpeen.
- Kindlein
"Kaikki on turhaa auringon alla", sanoo pettynyt ja masentunut saarnaajan kirja.
Ei kai nyt kaikki sentään. Unelmat ja rakkaus...vaikka unelmiksi jäivät.
Pettynyt olen vain itseeni ja monesti. Minä....mato matkamies maan, virren sanoin. Onneksi Jumala antoi huumorintajun.....sillä sitä jaksaa....jaksaa...eikö
jaksakin? Niin paljon kuin dualismia vieroksunkin, niin sanon silti että samoihin asioihin olen pettynyt, joista olen saanutkin.
Toisaalta... siis. Eikös tuo juuri tehnyt dualismin tyhjäksi...?
En koskaan pety luontoon. Menen metsään tai joskus järvelle ja koen aina yhteyden jossa ei ole sijaa pettymyksille. Mun pyhyys asuu luonnossa ja luontosuhteessa.
P välinen jännite kulkee ihmisten välilä,mielestäni. Siksi ehkä pyhyys on helpommin löydettävissä luonnosta?
Hengellinen elämäni ei kuitenkaan kulje tuolla pettymyksen ja luottamuksen välisellä janalla. Enemmän se kulkee luottamuksen ja löytämisen välisellä janalla.Korjaus, kun kerran soosin;
Pettymyksen ja luottamuksen välinen jännite kulkee ihmisten välilä,mielestäni. Siksi ehkä pyhyys on helpommin löydettävissä luonnosta?
Noin sen piti olla.- luonnon ystävä
kaarne kirjoitti:
Korjaus, kun kerran soosin;
Pettymyksen ja luottamuksen välinen jännite kulkee ihmisten välilä,mielestäni. Siksi ehkä pyhyys on helpommin löydettävissä luonnosta?
Noin sen piti olla.Olen samaa mieltä, luonto on aito ja kaunis, rauhoittava ja monimuotoinen aina erilainen.
Itse myös monesti koen Jumalan läsnäolon luonnonkeskellä. Kaipaan jnk. korpeeen, missä vain tuuli humisee puissa... Ei mopoja pärisemässä, ei melua..Vain rauhaa ja hiljaisuutta.Metsälammen rantaan torppaan hiljaiseen..
- rosa-m
En olisi ikinä uskonut sanovani näin, mutta en ole pettynyt Luojaan.
- Hanuman.
Myöskään minä en ole pettynyt Luojaan joka tunnetaan paremmin nimellä Brahma. Toisaalta en ole pettynyt muihinkaan tuntemiini ja palvomiini Jumaliin.
Vaimooni en ole pettynyt, 24 vuotta avioliitossa. (maistraattivihkiminen)
- Hiukan kevennystä
ikiateisti kirjoitti:
Vaimo uskossa, minä en, no problemos.
Ja vaimon lisäksi koirakin, ihan ilmiselvästi!
- hieno homma.
ikiateisti kirjoitti:
Vaimo uskossa, minä en, no problemos.
Oliko vaimosi uskossa, kun menitte naimisiin ?
Hiukan kevennystä kirjoitti:
Ja vaimon lisäksi koirakin, ihan ilmiselvästi!
kaksi lasta, poika ja tyttö 21v ja 17v
Koira on 50% cihu ja 50% perhoskoira, kiltti tapaus, 5v.hieno homma. kirjoitti:
Oliko vaimosi uskossa, kun menitte naimisiin ?
hieno homma.
12.10.2011 21:43
>>>Oliko vaimosi uskossa, kun menitte naimisiin ?
- Shrink
On sanottava, että Jeesukseen en ole pettynyt, itseeni kyllä, valitettavan usein...
Kohtasin Hänet -79 ja tuota kohtaamista en ole katunut, sensijaan sitä edeltävää aikaa edelleen, vaikka siitä on jo aikaa, sekä tiedän, että sen voin omistaa anteeksi annetuksi Jeesuksen nimessä.
Jumalaan todella voi luottaa, meihin ihmisiin suhtaudun skeptisemmin.
"Omistan" myös muutaman hyvin läheisen ystävän.............. Vaimoni, lapseni, nykyinen polkupyöräni, Fiskarsin kirveet, kerrospukeutuminen, linux, suomaisema, sääsket, Henning Mankell, nahkakintaat, single malt -viskit, Kodakin diafilmit, matematiikka, paalusolmu, pelastusliivit, rautakanki ja lyijykynät. Nuo nyt tulevat äkkiä mieleen tuhansista asioista.
- herttainenhertta
Minut on kyllä moni lyijykynä pettänyt julmasti. Mutta en niitä petoksia muistele enkä niistä katkeruutta tunne.
Suurin osa elämäni ihmisistä ei ole tuottanut minulle pettymystä. Jotkut toki ovat ja toisilta en ole paljon odottanutkaan, mutta yleisesti ottaen en ole pettynyt ihmisiin. Koiriinkaan en ole pettynyt. Enkä hevosiin tai kissoihin. Viimeiseltä ryhmältä olen kyllä odottanutkin tosi vähän. :) herttainenhertta kirjoitti:
Minut on kyllä moni lyijykynä pettänyt julmasti. Mutta en niitä petoksia muistele enkä niistä katkeruutta tunne.
Suurin osa elämäni ihmisistä ei ole tuottanut minulle pettymystä. Jotkut toki ovat ja toisilta en ole paljon odottanutkaan, mutta yleisesti ottaen en ole pettynyt ihmisiin. Koiriinkaan en ole pettynyt. Enkä hevosiin tai kissoihin. Viimeiseltä ryhmältä olen kyllä odottanutkin tosi vähän. :)"Minut on kyllä moni lyijykynä pettänyt julmasti."
Mahdatkohan luokitella nyt jopa sellaiset epäortodoksiset mekaaniset täytelyijärit lyijykyniksi?
Vai onko sinut todella pettänyt aito keltaoranssiin maalikerrokseen pukeutunut puuvartinen kynä? (JOLLAISESTA MINÄ TIETENKIN PUHUN, DÄNG DÄNG)
Itse koen saaneeni hädän hetkellä tarvitsemaani turvaa sekä yleistä mielenrayhaa AIDOLTA AINOALTA OIKEALTA KYNÄLTÄ. Sellaisella olen aina tarvittaessa saanut kelistä riippumatta raapustettua paperin nurkkaan merkinnän, joka ei ole huuhtoutunut pois kyynelvirrankaan mukana.
Toivon, että vastaat rehellisesti alussa esittämääni kysymykseen tai kahteen. Jos nimittäin olet pettynyt Aitoon ja Oikeaan, niin osaan luokitella sinut aitouden ja oikeuden kieltäjäksi ja tuntea itseni jollakin tapaa petetyksi. Mutta jos oletkin pettynyt muovisiin feikkivirityksiin, niin voin ajatella sinun olevan kaikin puolin täydellisen maailmankuvan omaava aitouden ja oikeuden puolustaja.A10097 kirjoitti:
"Minut on kyllä moni lyijykynä pettänyt julmasti."
Mahdatkohan luokitella nyt jopa sellaiset epäortodoksiset mekaaniset täytelyijärit lyijykyniksi?
Vai onko sinut todella pettänyt aito keltaoranssiin maalikerrokseen pukeutunut puuvartinen kynä? (JOLLAISESTA MINÄ TIETENKIN PUHUN, DÄNG DÄNG)
Itse koen saaneeni hädän hetkellä tarvitsemaani turvaa sekä yleistä mielenrayhaa AIDOLTA AINOALTA OIKEALTA KYNÄLTÄ. Sellaisella olen aina tarvittaessa saanut kelistä riippumatta raapustettua paperin nurkkaan merkinnän, joka ei ole huuhtoutunut pois kyynelvirrankaan mukana.
Toivon, että vastaat rehellisesti alussa esittämääni kysymykseen tai kahteen. Jos nimittäin olet pettynyt Aitoon ja Oikeaan, niin osaan luokitella sinut aitouden ja oikeuden kieltäjäksi ja tuntea itseni jollakin tapaa petetyksi. Mutta jos oletkin pettynyt muovisiin feikkivirityksiin, niin voin ajatella sinun olevan kaikin puolin täydellisen maailmankuvan omaava aitouden ja oikeuden puolustaja.Toimin ammatissa, jolle on leimallista, että lyijykynä putoaa n. metrin korkeudelta noin 10^379 kertaa vuodessa. Minulle tuli ennen joka kerta surku, koska "lyijy"pötkylä meni aina tuhannen päreiksi, ja teroittaminen oli putoamisen jälkeen yhtä pettymysten vuolasta virtaa.
Nyt olen löytänyt lyijykynän: BICin uusi vihreä hiukan pehmeä kynä, jonka pötkylä kestää pienen jouston takia ehjänä vaikka kynä putoaakin. Kynässä lukee muuten BIC Evolution.
:D- herttainenhertta
A10097 kirjoitti:
"Minut on kyllä moni lyijykynä pettänyt julmasti."
Toivon, että vastaat rehellisesti alussa esittämääni kysymykseen tai kahteen. Jos nimittäin olet pettynyt Aitoon ja Oikeaan, niin osaan luokitella sinut aitouden ja oikeuden kieltäjäksi ja tuntea itseni jollakin tapaa petetyksi. Mutta jos oletkin pettynyt muovisiin feikkivirityksiin, niin voin ajatella sinun olevan kaikin puolin täydellisen maailmankuvan omaava aitouden ja oikeuden puolustaja.Perinteisen lyijykynän jalustalle nostaminen on silkka menneisyysutopiaa, yksinkertaisuuden idealisointia ja oman koulutaipaleen alun tippa linssissä muistelua. Juuri tuollainen kuvitelma aidosta ja oikeasta on johtanut suuriin pettymyksiini niiden keltaoranssien puutikkujen suhteen.
Tosiassa puuvartiset kynät ovat yhtä herkkiä vioille kuin muutkin. Terä katkeaa (jopa koko kynän matkalta, niin kuin iaurwen huomautti), tylsistyy ja loppuu, ja ilman terotinta (joka sekin tylsistyy) kynä on täysin hyödytön. Lyijykynä on myös kertakäyttöinen ja jos tarvitsee eri kovuuksia, niitä pitää hankkia useampi kappale, kun taas samaa laadukasta lyijytäytekynää voi käyttää vuosikausia ja lyijyn kovuutta voi vaihdella. Lisäksi lyijykynän huolto aiheuttaa roskaa. herttainenhertta kirjoitti:
Perinteisen lyijykynän jalustalle nostaminen on silkka menneisyysutopiaa, yksinkertaisuuden idealisointia ja oman koulutaipaleen alun tippa linssissä muistelua. Juuri tuollainen kuvitelma aidosta ja oikeasta on johtanut suuriin pettymyksiini niiden keltaoranssien puutikkujen suhteen.
Tosiassa puuvartiset kynät ovat yhtä herkkiä vioille kuin muutkin. Terä katkeaa (jopa koko kynän matkalta, niin kuin iaurwen huomautti), tylsistyy ja loppuu, ja ilman terotinta (joka sekin tylsistyy) kynä on täysin hyödytön. Lyijykynä on myös kertakäyttöinen ja jos tarvitsee eri kovuuksia, niitä pitää hankkia useampi kappale, kun taas samaa laadukasta lyijytäytekynää voi käyttää vuosikausia ja lyijyn kovuutta voi vaihdella. Lisäksi lyijykynän huolto aiheuttaa roskaa.Kirjoituksestasi näkyy selvästi nurjamielinen suhtautumisesi niitä kohtaan, joilla on erilainen kynäkatsomus. Mutta minun ei tarvitse ajatella kantaasi koska tiedän, että kaikki kyllä kirjoittvat lopulta puuvartisella. Eikä millä tahansa puuvartisella, vaan poikkileikkaukseltaan kuusikulmaisella keltaoranssilla, joka jättää tiukkaotteisen käyttäjänsä sormiin kolot merkiksi oikeasta kynäasenteesta.
Koska ketjun aiheena ei ole pettymykset, niin jätän kertomatta kokemuksistani täykkäreiden käytöstä. En siis kerro kuinka nollaviitoset HB-terät rapsahtelevat jatkuvasti poikki hipaistessaan paperia, enkä siitä miten inhottavsti nollaseiskat F-terät luistavat säälittävissä kitkapinnoissa.
Sen sijaan kerron aidon legendan: Ameriikkalaiset tiedemiehet kuluttivat biljardeja ameriikanmarkkoja yrittäessään kehittää painottomuudessa ja veden alla toimivaa kuulakärkikynää. Kun kehuivat kansainvälisessä avaruussymposiumissa keskeneräistä hankettaan, niin saivat kuulla neuvostoliittolaisten nauttineen mainituissa oloissa toimivasta kynästä jo kymmeniä vuosia. Kyseessä oli tietty keltaoranssi keksintö.iaurwen kirjoitti:
Toimin ammatissa, jolle on leimallista, että lyijykynä putoaa n. metrin korkeudelta noin 10^379 kertaa vuodessa. Minulle tuli ennen joka kerta surku, koska "lyijy"pötkylä meni aina tuhannen päreiksi, ja teroittaminen oli putoamisen jälkeen yhtä pettymysten vuolasta virtaa.
Nyt olen löytänyt lyijykynän: BICin uusi vihreä hiukan pehmeä kynä, jonka pötkylä kestää pienen jouston takia ehjänä vaikka kynä putoaakin. Kynässä lukee muuten BIC Evolution.
:DKyllä tuollaisessa ammatissa pitäisi ymmärtää poistaa pöydistä jalat.
Mutta tuo ainoan oikean kynän evoversio kuulostaa TEORIASSA kiinnostavalta. Ehkä sellainen viritys saisi herttaisenhertan tapaiset epäilijätkin ymmärtämään miten pettämättömästä kumppanista OIKEASTI on kyse!!- herttainenhertta
A10097 kirjoitti:
Kirjoituksestasi näkyy selvästi nurjamielinen suhtautumisesi niitä kohtaan, joilla on erilainen kynäkatsomus. Mutta minun ei tarvitse ajatella kantaasi koska tiedän, että kaikki kyllä kirjoittvat lopulta puuvartisella. Eikä millä tahansa puuvartisella, vaan poikkileikkaukseltaan kuusikulmaisella keltaoranssilla, joka jättää tiukkaotteisen käyttäjänsä sormiin kolot merkiksi oikeasta kynäasenteesta.
Koska ketjun aiheena ei ole pettymykset, niin jätän kertomatta kokemuksistani täykkäreiden käytöstä. En siis kerro kuinka nollaviitoset HB-terät rapsahtelevat jatkuvasti poikki hipaistessaan paperia, enkä siitä miten inhottavsti nollaseiskat F-terät luistavat säälittävissä kitkapinnoissa.
Sen sijaan kerron aidon legendan: Ameriikkalaiset tiedemiehet kuluttivat biljardeja ameriikanmarkkoja yrittäessään kehittää painottomuudessa ja veden alla toimivaa kuulakärkikynää. Kun kehuivat kansainvälisessä avaruussymposiumissa keskeneräistä hankettaan, niin saivat kuulla neuvostoliittolaisten nauttineen mainituissa oloissa toimivasta kynästä jo kymmeniä vuosia. Kyseessä oli tietty keltaoranssi keksintö.Kun olet kyllästynyt hehkuttamaan kertakäyttöisiä sotkijoitasi vain siksi, että sinulle tulee niistä nostalginen fiilis, niin tule kertomaan minulle. Lupaan, etten sano "mitä minä sanoin". :)
A10097 kirjoitti:
Kyllä tuollaisessa ammatissa pitäisi ymmärtää poistaa pöydistä jalat.
Mutta tuo ainoan oikean kynän evoversio kuulostaa TEORIASSA kiinnostavalta. Ehkä sellainen viritys saisi herttaisenhertan tapaiset epäilijätkin ymmärtämään miten pettämättömästä kumppanista OIKEASTI on kyse!!Evoversio... teoriassa... nythän myönsit tavallaan itsekin, että evoluutio on VAIN teoria!
:Dherttainenhertta kirjoitti:
Kun olet kyllästynyt hehkuttamaan kertakäyttöisiä sotkijoitasi vain siksi, että sinulle tulee niistä nostalginen fiilis, niin tule kertomaan minulle. Lupaan, etten sano "mitä minä sanoin". :)
"Kertakäyttöiset sotkijat" sopivat mielestäni ateistin käteen mm. siksi, että ne on kätevä terottaa lihakirveellä, jollaista jokainen atte kantaa alati selkärepussaan.
- herttainenhertta
iaurwen kirjoitti:
"Kertakäyttöiset sotkijat" sopivat mielestäni ateistin käteen mm. siksi, että ne on kätevä terottaa lihakirveellä, jollaista jokainen atte kantaa alati selkärepussaan.
Ja jonka A10097 teroittaa vuolukivellä, koska sillä teroitettiin kirveet jo kalevalaiseen aikaan.
iaurwen kirjoitti:
Evoversio... teoriassa... nythän myönsit tavallaan itsekin, että evoluutio on VAIN teoria!
:DMyönnän, ettei pehmeä vihreä kynä voi syntyä kovasta keltaisesta ilman, että jollakin olisi otsa kurtussa jonkin aikaa.
Mutta miten te teoriateorian kannattelijat selitätte sen, että keltaisia kyniä on vieläkin nippu penaalisani? Eivätkä ne tuota pettymystä. Lukekaa vaikka vanhoja mainoksia!herttainenhertta kirjoitti:
Ja jonka A10097 teroittaa vuolukivellä, koska sillä teroitettiin kirveet jo kalevalaiseen aikaan.
Teroitan kynät Fiskarsin yleiskirveellä, jolla myös siistin partani.
Koska te koko ajan tuotte esiin uusia mielenkiintoisia näkökulmia itse asiasta, ettekä lainkaan jumiudu spekuloimaan minun persoonakohtaisista ongelmistani, en koe tarpeelliseksi jatkaa tätä keskustelua.
Kyllä minä tiedän mitä haluan luulla teidän ajattelevan. Kynä on teille vain väline, jolla haluatte kaataa raja-aitoja ihmisten väliltä.- herttainenhertta
A10097 kirjoitti:
Teroitan kynät Fiskarsin yleiskirveellä, jolla myös siistin partani.
Koska te koko ajan tuotte esiin uusia mielenkiintoisia näkökulmia itse asiasta, ettekä lainkaan jumiudu spekuloimaan minun persoonakohtaisista ongelmistani, en koe tarpeelliseksi jatkaa tätä keskustelua.
Kyllä minä tiedän mitä haluan luulla teidän ajattelevan. Kynä on teille vain väline, jolla haluatte kaataa raja-aitoja ihmisten väliltä.Olet epäilemättä vilpittömän huolissasi siitä, että tämä sananvaihto pitkästyttää kaikkia osapuolia ja jätät meidät vähäiset siksi kinaamaan keskenämme. Muuten kuvittelisin sinun poistuvan ovet paukkuen siksi, että keskustelu ei ole edennyt toivomaasi suuntaan.
Muuten, onko teillä puutikkujen palvojilla oikein joku kerho?
http://www.youtube.com/watch?v=ABF694njc9k herttainenhertta kirjoitti:
Olet epäilemättä vilpittömän huolissasi siitä, että tämä sananvaihto pitkästyttää kaikkia osapuolia ja jätät meidät vähäiset siksi kinaamaan keskenämme. Muuten kuvittelisin sinun poistuvan ovet paukkuen siksi, että keskustelu ei ole edennyt toivomaasi suuntaan.
Muuten, onko teillä puutikkujen palvojilla oikein joku kerho?
http://www.youtube.com/watch?v=ABF694njc9k"Muuten, onko teillä puutikkujen palvojilla oikein joku kerho?"
Vastaan tähän osuuteen, koska tuo kerhojuttu linkittyy henkilökohtaisiin ongelmiini. Videolla käytetään myös värikyniä, joiden grafiittipitoisuus ei ole riittävä. Olen siitä usein kommentoinut, mutta kommenttini siivotaan aina pois. Kerhoon eivät ole hyväksyneet. Liekö sitten syynä, että keskityn piirtämään kymmenen millimetrin ruudukkoja.
Muutoin olen yläkynnessä.- herttainenhertta
A10097 kirjoitti:
"Muuten, onko teillä puutikkujen palvojilla oikein joku kerho?"
Vastaan tähän osuuteen, koska tuo kerhojuttu linkittyy henkilökohtaisiin ongelmiini. Videolla käytetään myös värikyniä, joiden grafiittipitoisuus ei ole riittävä. Olen siitä usein kommentoinut, mutta kommenttini siivotaan aina pois. Kerhoon eivät ole hyväksyneet. Liekö sitten syynä, että keskityn piirtämään kymmenen millimetrin ruudukkoja.
Muutoin olen yläkynnessä.Mitä vähemmän ole noiden fanaatikkojen kanssa tekemisissä, sen parempi. YouTubessa oli linkki myös tähän todella häiritsevään videoon:
http://www.youtube.com/watch?v=fMizZn4MFOE
Siinä ilmiselsvästi aivopesty lapsi syleilee naurussa suin tuota lyijykynien edustamaa kertakäyttökulttuuria ja kulustushysteriaa, jossa millään ei ole mitään arvoa. Rikkoutunut korvataan aina vain uudella kuvitellen, että sellainen kehitys voi jatkua loputtomasti. Toivottavasti näet nyt, millaista ideologiaa lyijykynien avulla tuputetaan viattomille lapsille ja harkitset uudestaan, onko se jotain sellaista, jota haluat kannattaa. - (__|_|___________€>
herttainenhertta kirjoitti:
Mitä vähemmän ole noiden fanaatikkojen kanssa tekemisissä, sen parempi. YouTubessa oli linkki myös tähän todella häiritsevään videoon:
http://www.youtube.com/watch?v=fMizZn4MFOE
Siinä ilmiselsvästi aivopesty lapsi syleilee naurussa suin tuota lyijykynien edustamaa kertakäyttökulttuuria ja kulustushysteriaa, jossa millään ei ole mitään arvoa. Rikkoutunut korvataan aina vain uudella kuvitellen, että sellainen kehitys voi jatkua loputtomasti. Toivottavasti näet nyt, millaista ideologiaa lyijykynien avulla tuputetaan viattomille lapsille ja harkitset uudestaan, onko se jotain sellaista, jota haluat kannattaa.Koska olen jo lopettanut osallistumisen tähän keskusteluun, vastaan salanimellä. Videon poika tarkoittaa ilmiselvästi tajaan rikkoutuvia täytelyijäreitä (mechanical pencil), jotka pitää uusia vaikka täytteitä olisi miljoonan vuoden varasto.
Vanhemmilla on täysi oikeus sijoittaa lapsensa sellaiseen kouluun, jossa heille opetetaan oman kynän käyttöä. - herttainenhertta
(__|_|___________€> kirjoitti:
Koska olen jo lopettanut osallistumisen tähän keskusteluun, vastaan salanimellä. Videon poika tarkoittaa ilmiselvästi tajaan rikkoutuvia täytelyijäreitä (mechanical pencil), jotka pitää uusia vaikka täytteitä olisi miljoonan vuoden varasto.
Vanhemmilla on täysi oikeus sijoittaa lapsensa sellaiseen kouluun, jossa heille opetetaan oman kynän käyttöä.>>>Videon poika tarkoittaa ilmiselvästi tajaan rikkoutuvia täytelyijäreitä (mechanical pencil), jotka pitää uusia vaikka täytteitä olisi miljoonan vuoden varasto.
herttainenhertta kirjoitti:
>>>Videon poika tarkoittaa ilmiselvästi tajaan rikkoutuvia täytelyijäreitä (mechanical pencil), jotka pitää uusia vaikka täytteitä olisi miljoonan vuoden varasto.
"Ystävyydellä,"
No sillä mennään. Sekään ei petä.
Ja huomenna ostamaan BIC evolutsiooneja :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Y6Q8d5rYcHwA10097 kirjoitti:
"Ystävyydellä,"
No sillä mennään. Sekään ei petä.
Ja huomenna ostamaan BIC evolutsiooneja :-)
http://www.youtube.com/watch?v=Y6Q8d5rYcHwNo niin, A10097! Joko olet omaksunut Ainoan Oikean Uskon - sen, että vihreät Evo-kynät johtavat autuuteen?
Omassa perheessäni tämä ristiriita on osoittautunut muuten varsin repiväksi. Tyttäreni ei suostu käyttämään Omaa Kynää, sitä, jonka minä hänelle olen valinnut, siis juuri tätä vihreää Evolutsionia. Hän on keltaisten lyijykynien uskollinen kannattaja. Olisi varmaan pitänyt laittaa hänet juuri tuollaiseen kouluun, jossa Oman Kynän käyttöä olisi johdonmukaisemmin opetettu.iaurwen kirjoitti:
No niin, A10097! Joko olet omaksunut Ainoan Oikean Uskon - sen, että vihreät Evo-kynät johtavat autuuteen?
Omassa perheessäni tämä ristiriita on osoittautunut muuten varsin repiväksi. Tyttäreni ei suostu käyttämään Omaa Kynää, sitä, jonka minä hänelle olen valinnut, siis juuri tätä vihreää Evolutsionia. Hän on keltaisten lyijykynien uskollinen kannattaja. Olisi varmaan pitänyt laittaa hänet juuri tuollaiseen kouluun, jossa Oman Kynän käyttöä olisi johdonmukaisemmin opetettu.Olin kyllä lähdössä katsastamaan evokyniä kylille, mutta käännyin vielä eteisestä takaisin ja menin kynälaatikolleni. Koskettaessani yhtä jo lyhyeksi käynyttä vanhaa kynää, tunsin voimakkaasti, kuinka kynä halusi puhua minulle, ja tiesin siinä hetkessä mitä se halusi kertoa: Minun tulee vaalia juuri sellaisia kyniä, jotka ovat kymmenet vuodet huolehtineet pienistä ja suurista kirjotustarpeistani.
Äkkiä ymmärsin, ettei minulla ole mitään todellista syytä hankkia uudenlaisia kyniä, kun en kuitenkaan voisi oikeasti vanhoista kynistäni luopua. Olisinpa houkka, jos juoksisin kaikkien tarjolla olevien kynäuutuuksien perässä.
Tyttäresi tapausta olen tässä miettinyt. Olisiko niin, että juuri sinä olet hänet ensin oikeiden kynien pariin ohjastanut, ja nyt menetettyäsi oman uskosi niihin, haluat riistää sen myös tyttäreltäsi?
- j.j.j.j.j.j.j.j.
Hankala kysymys Meiju. Olisi niin paljon helpompaa kertoa mihin olen elämässä pettynyt. Ikävästi olet asettanut kysymyksen siten että joutuu miettimään positiivisesti asioista :)
Ainakin itsestäni olen huomannut sen seikan että vaikka miten huonosti asiat olisivat niin en syytä siitä Jumalaa. En siis ole pettynyt Jumalaan.
Mutta juuri muuta ei tule mieleen, naisiin olen pettynyt sillä tuntuu että kohtaamani naiset eivät loppujen lopuksi ajattele kuin itseään, mies on vain itsestään selvyys. Mies on vain se pakollinen varuste siellä kotona, rakkautta sille ei kannata antaa sillä se ei ole sen arvoinen. Ikävää mutta totta kohdallani. En haluaisi yleistää mutta jotenkin vaan tuntuu että tuo piirre on suomalaisissa naisissa.
En tietenkään voi antaa rakkauttani sellaiselle joka on tunteissaan kylmä. Oma luonteeni rakkaudessa on lämmin/kuuma ja olisikin hyvä joskus kohdata nainen joka olisi samanlainen. Mitä jos kohtaankin.....?..... mitä sitten sanon nykyiselle kylmälle avovaimolleni? Omasta mielestäni olen oikeutettu etsimään sellaista joka rakastaisi minua vaikka seurustelenkin.... yhteistä omaisuutta on niin paljon että varmaan se on se liima joka pitää meitä yhdessä.
Lipesi vähän aiheesta mutta eipä tuo nyt pitäisi ketään normaalisti ajattelevaa haitata.- j.j.j.j.j.j.j.j.
Kiitoksia nimim. "Näin on" vastauksesta.
Elän kuitenkin vain kerran ja haluaisin tuntea naisen rakkauden miestä kohtaan.
Edellisessä viestissäni sanoin että ei pitäisi yleistää.... siis että ei kai kaikki suomalaiset naiset ole kylmiä.
Kuitenkin ihmetyttää miksi enimmäkseen vaikkapa lauluissa miehet laulavat rakkaudesta ja naiset laulavat suunnilleen sanoilla "ei oo ei tuu". Pankaapa merkille. Aika vähän on naisten laulamia rakkauslauluja. Miksi mies on se joka joutuu rakkaudessakin kaiken tekemään ja jäämään sitten vain kylmien tunteiden valtaan.
Olisipa mukavaa jos miesten ja naisten osat vaihtuisivat. Kun menisin vaikkapa baariin niin hätistelisin innokkaimpia naisia pois ja vain kauniiden kanssa juttelisin ja illan päätteeksi lähtisin sen sinnikkäimmän kauniin naisen matkaan. En tietenkään voisi olla kovin iloinen tuostakaan naisesta sillä tietäisin että jossakin minua varten on se kaunein prinsessa valkoisen ratsunsa kanssa. Sitä odottaisin vaikka lopun elämääni.
Vähät välittäisin jos kaunis naiseni teki kaiken eteeni jotta viihtyisin hänen kanssaan. Jossakin vaiheessa olisin tajunnut että se sinnikäs nainen siellä baarissa oli ollut "sinnikäs" monen muunkin kanssa. Ja vain minä olin se joka sitten jäi hänen loukkuunsa. Miksi en sittenkään ottanut sitä tummaa ujoa söpöä naista joka vain katseli minua??? Tämä vaalea oli niin hauska....
Jos osat olisivat toisinpäin niin en kai olisi koskaan tyytyväinen. Olisiko sittenkin ulkomaalaiset ihananpia? Koko elämä olisi kuin satua ulkomaisen naisen kanssa ulkomailla lämpimässä asuen. Ulkomaalaiset naiset kun ovat niin kohteliaitakin verrattuna näihin suomalaisiin naisiin verrattuna.... ja niin kuumia!
Mutta kun olen mies niin minun ja meidän miesten täytyy kaikki kestää, kylmyys ja tunteettomuus, meidän täytyy olla aina ja joka paikassa aloitteentekijöitä ja meidän täytyy kestää kun nainen antaa pakit. Meidän miesten täytyy niellä kaikki mitä naiset tekevät päämme menoksi.
Meidän miesten täytyy kestää se että meitä kutsutaan sioiksi ja hakkaajiksi. Meidän täytyy kestää se vaikka tutkimusten mukaan naiset ovat lähes yhtä väkivaltaisia kuin miehet ja ihan varmasti naiset ovat henkisesti väkivaltaisempia kuin miehet. Tuo edellinen ei ollut omaa olettamustani vaan ihan tutkimustulos.
Nyt kun tunnen erään italialaisen naisen niin täytyy sanoa että hän ainakin on niin lämmin että ei aikaisemmin ole sellaista naista tullut vastaan. Kaikki kokemukseni ulkomaalaisista naisista ovat olleet aika miellyttäviä. Ikävä kyllä täytyy sanoa että liian moni suomalainen nainen on luonteeltaan "jätkä". Kai se sopii monelle suomalaiselle miehelle mutta minä etsin naista joka on luonteeltaan nainen.
Tätä en kirjoittanut sillä että aiheuttaisin pahan mieln jollekin... mutta havannoikaa näitäkin asioita.
- Näin on
Pysy vain sen kylmän järkevän vaimosi luona, ettei tule lisää pettymyksiä...
Täydellisyyttä ei kannata tavoitella, sillä vajaa lakkaa vasta taivaassa. - ...........
Pahaan oloon olen voinut luottaa. Sieltä se tulee ja on läsnä aina.
- poiespotkittu
Hyvä kysymys ja oikein asetettu. Koska näinpäin tästä tulee lyhempi.
En ole pettynyt Jumalan Sanaan, mutta olen pettynyt sen jakamiseen. Sitä vääristellään ja tulkitaan ja tulkitaan ja taas....
yritän parhaan kykyni mukaan ymmärtää Raamattua, mutta heti tulee joku ja sanoo, ettei se nuin mene. Nykyään on tasa-arvo ja direktiivit. Jumalan sana on eri ajalta.
Harmittaa, että se mihin haluaisi uskoa ja toivonsa panna niin tuhotaan.
Kun Jeesus nousi taivaaseen ja lupasi tulla takaisin niin siitä lähtien ihmiset ovat odottaneet Hänen tulemistaan eikä se aika ole vielä päättynyt - eli eletään samaa odottamisen aikaa. Ympäristö on muuttunut, elintavat on muuttuneet. Monet asiat ovat muuttuneet, mutta aika on sama.
Siis yhä ja kerran vielä en ole pettynyt Jumalan sanaan. - No ihmisiin ei pety, ne toimii aina takuuvarmasti "inhimillisellä" tavalla sodassa, rakkaudessa , luonnon kanssa ja raha-asioissa - kaikessa.
- Vaimo, lapset koirat ja kani - kaikki ihania.
- Luonto on upea, menit minne vaan, aamut on ihania - tietää että sai kokea tämänkin aamun. Kunnon ukkonen - Vau ! Tyyni peilikirkas järvi - Vau Vau! Illassa sataa puolimetriä lunta ja on hiljaista , kylmää pimeää - Vau Vau Vau. Talosta menee myrkyntakia vuorokaudeksi sähköt, "joutuu" laittamaan takkaan valkean ja pelaamaan kokoperheen kanssa korttia kynttilänvalossa Vau!
- Loistava ja mielenkiintoinen työ , paljon haasteita - näkee maailmaa ja uusia ihmisiä.
-Tähtikirkkaana yönä , kun suuntaan kaukoputken kymmenienmiljoonien valovuosienpäähän - ei voi olla ihastelematta maailman kauneutta ja ihmisen mitättömyyttä - jostain Saturnuksen etäisyydeltä maapallo ei näkyisi ilman kaukoputkea - ja me kutsumme maapalloa "maailmaksi" - hei, maailma on paljon isompi paikka !
- Hienoa että ei ole ikuista elämää.
- Kuolema tulee juuri ajallaan, sitä ei voi tietä koska - se tekee tästä viellä parempaa , on elettävä tässä hetkessä , ei ensi viikonlopussa, seuraavan loman aikaan, eläkkeellä.. sitten kun minulla on.. Nyt on syytä nauttia siitä mitä ympärillä on.
- Illat ja yö on parasta aikaa - hieno päivä takana ja huomenna uusi aamu.
- Asiat täällä maapallolla on paremmin kuin koskaan ihmisten historiassa, hienoa että saa elää tällaisena aikana! Vau !Lukiluki härö vaivaa..
"Talosta menee myrkyntakia ..."
on tietysti:
"Talosta menee myrskyntakia ..."
- Matkalla taivaaseen
Minäkin olen iloinen, että saan elää juuri tätä aikaa ja Suomessa. Tämä on hyvää aikaa - ainakin minulle.
- --------------------
Kysymys kuuntelevalle kirkolle. Voitko tosiaan väittää kirkkain silmin, että kirkon opetukset perustuvat Raamattuun? Ev.lut. kirkko esim. hyväksyy homot, ja tappamisen sodassa. Voiko tälläinen uskonto tosiaan olla oikein?
- mieti tätä
HM. Ainakin on mukavaa, etä kirkko hyväksyy homot ja tappamisen sodassa. Muutoinhan tässä asuttaisiin ties missä laajalla Venäjänmaalla. Homojen puolesta sanoisin ,että parempi elävänä Suomesa kuin kuolleena Iranissa.
Iranissa= muslimimaa joka tappaa kaikki homot.
- Näin on
Luota vain Raamattuun, älä kirkkoihin.
- Matkalla taivaaseen
Aurinko nousee uskollisesti joka aamu. Niin tänäänkin. Tulee hieno syyspäivä.
- Balttis
Martti Lutheriin ja hänen sekaviin opetuksiinsa, sekä siihen valheelliseen kuvaan, joka tästä ihmisten joukkomurhaajasta on annettu. Minultakin meni noin kymmenen vuotta hukkaan elämästä, koska erehdyin tutustumaan hänen valheellieiin ja epäterveeseen evankeliumikäsitykseensä, ennenkuin Jumalan Henki opasti minut tutkimaan myös hänen ajatustensa sekä niitä seuranneiden edestottamustensa - salattua ja vaijettua puolta, jaka paljasti hänet ihmisten armottomaksi joukkotuhoojaksi ja uskontofasistiksi. Koko painiskeluni Lutherin kanssa, ja hänen käsityksistään vapautuminen, kesti noin 30-vuotta, niin että ymmärrän selkeästi kuinka vaarallinen harhaoppinen hän opetuksineen oli, varsinkin niille jotka hänen epäterveisiin käsityksiinsä kietoutuvat.
- Balttis täydentää...
Tämä edelläsanottu harharetki kaikkineen tapahui tosin Jumalan sallimana, joten nyt senkin voi kääntää voitoksi, kun julistan täällä, luntien Lutherin ajattelua Kristuksen terveen opin mukaista kuuliaisuutta Jeesukselle, enkä Lutherin tuhoisille harhaopeille.
- Matkalla taivaaseen
Mutta ei Lutheriin pidäkään uskoa, vaan Jeesukseen. (Itse kuulun lut. kirkkoon enkä vielä aio edes erota sieltä.)
- Kaunista on
Aina kesä loppuu, aina tulee syksy ja sen värit...
- ei ateisti
Vaimooni en ole pettynyt. Sen sijaan kirkkoon olen pettynyt. Onneksi kohta kirkko kohtaa lopullisen loppunsa.
- ?????
Pettynyt kirkkorakennuksiin vai?
- kiittämätön kai
Vaikea sanoa siksi, että pettymisestä voi puhua ainoastaan sellaisten asioiden suhteen, joihin luottaa. Moni hyvä asia elämässä tuntuu olevan sellainen itsestäänselvyys, ettei niihin ole kovin tietoisesti edes luottanut. Jos nyt joutuisin lähtemään pakolaiseksi ja menettäisin omaisuuteni ja terveyteni ja olisin asunnoton ja vailla poliittisia oikeuksia, olisin varmasti pettynyt ja katkera, mutta enpä silti tiedä voinko sanoa, että en ole pettynyt siihen että minulla nyt on tuo kaikki (koti ja siellä tarpeelliset tavarat, terveyttä, julkisia palveluja ja äänioikeus) on, minkä mahdollisesti voisin menettää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa502069En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311660Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141444Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3511426- 101334
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681295- 121088
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul8994- 81972
- 20959