Minuun on ottanut yhteyttä HR-konsultti, joka hakee johonkin yritykseen A työntekijää. Ymmärsin että tämä konsultti ei ole yrityksen A työntekijä.
Mitä nämä konsultit oikein ovat? Ottavatko he jonkin palkkion tästä rekrytoinnsita?
Kun haen työpaikkaa, pitääkö minun jo siinä vaiheessa maksaa kolsultille jokin palkkio kun annan hänelle hakupaperit (jos siis päätän hakea/ollakiinnostunut työpaiasta)?
HR-konsultti otti yhteyttä
auttakaa tietämätönt
2
443
Vastaukset
- niin...
Ethän sinä ole siinä maksajana, vaan se firma, joka on konsultin apua pyytänyt.
Siis firma maksaa konsultille, joka hakee firmalle työntekijöitä. - onneksi olkoon!
Olet joutunut headhunttauksen kohteeksi! Ole imarreltu, sillä joku toinen työnantaja on kiinnostunut sinusta, vaikket ole miettinyt työpaikan vaihtoa!
Toimintapa on tavallinen isompia pomoja rekrytoitaessa. Sinulle ei tietenkään tule kuluja, pikemminkin voit asettaa omat ehtosi aika korkealle, jos joku tosissaan haluaa sinut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2111658Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411415- 541143
- 581063
- 721015
- 106932
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva54930Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53860- 82840
- 31774