puun alle kukkia

rikkaruohot nypitty

Puhutaan että omenapuun alus täytyisi olla mulloksella, muua jotkut istuttavat siihen maanpeitto kasvrjakin. Itse haluaisin istuttaa jotain sipilikukkia. Omenapuut on istutettu vasta viimekeväänä. Toinen on jo n.2m korkea, mutta toisella vasta n.60cm korkeutta. Mitä mieltä olette kuinka lähelle ruokoa kukansipulit voisi istuttaa ja mitä lajeja?

4

550

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja

Minulla on kaikenlaisia kukkia omenapuun alla ja runkoa myöden menee vielä köynnöskuusama, ei ole haitannut mitään, olleet siinä jo toistakymmentä vuotta.

Narsissit ja tulppaanit rungon lähelle ja matalammat eteen, onhan niitä , helmililjaa, krookusta, erilaiset matalat laukat, myös keväällä kukkivat esikot ovat kauniita.

• hostafani

Hedelmäpuun alla on mitä parhain paikka pienille sipulikasveille. Nuoren puun juurelle ei kannata vielä laittaa muita taimia tai isoja sipulikukkia, sillä ne vievät juurialueelta liikaa voimaa, vettä ja ravinteita. Vanhemman puun juuret ovat puolestaan jo niin kaukana rungosta (siellä minne latvus ylettyy), joten sen juurella voi olla vaikka pensaita ja köynnöksiä.

Lisää tietoa kasveista ja puutarhasta löydät Puutarha.netistä - siellä on myös oma palstansa kysymyksille!

• Emilia .

Sain viime kesänä samanlaiset ohjeet kuin "hostafani" kertoi
      ja sen että vanhemmankaan hedelmäpuun juurelle ei sais tehdä korkeaa kukkapenkkiä. Se nostaa kosteutta ja hautoo tyveä turhaan. Ja voi houkutella myyriä paikalle. Tykkäävät hedelmäpuunkuoresta muutenkin.

Matalaa penkkiä tai sipulit maahan sellaisenaan.

• päkätin

minulla on puu ympäröity reunakivillä jotta on helppo ajaa nurmikko ja sen kivetyksen sisäpuoli on puunrungosta mitattuna n. 25sm mulloksella johon on istutettu sammalleimua. Kukkii ja kasvaa siihen kivetyksen päälle kauniisti ja voi pienentää tarpeenvaatiessa ihan vaan saksilla leikkaamalla. Kivetystä on reilu neliö, hyvin pääsee leikkaamaan nurtsin kolhimatta puun runkoa tai repimättä itseään oksiin.Olen ollut ratkaisuun tyytyväinen, meillä ne kivet on hautuumaan reunakivien sivukivijätettä jota sai aiemmin kivenhakkaamolta hakemalla, nykyisin ei saa, Mutta saman lopputuloksen saa liuskekivistä tai pihakivista latomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      185
      1364
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      123
      1178
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      884
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      880
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      800
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      766
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      732
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33
      702
    9. Piristä mua ystävä

Hyvä💫...
      Ikävä
      60
      699
    10. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      97
      690
    Aihe