Antiikkia ja humpuukia?

bytheway?????

Olipa kerran kauppa, joka mainosti myyvänsä antiikkia ja humpuukia. Tämä palsta alkaa olla samaa tyyliä. Kirjoitukset humpuukia, kirjoittajat antiikkia. Oletko samaa mieltä?

23

313

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helmet syntyvät, kunhan Simpukka jaksaa kuonaa siivilöidä.
      60 on tämä palsta ja Simpukkamme ovat, pääosin jo kuolleet.
      60 kirjoitukset ovat täydellisiä, mitä Helmeen tulee. Mutta kaikista Simpukoista ei täysin pyöreäpäitä tule, useimmista vain.
      H.

• isoäiti*

Hunkszin vertaus ihmisestä helmeen on mielestäni kaunis ja kuvaava.
        Helmissä on eri värejä: mustia, punaisia,valkoisia jne. kuten meissä
        ihmisissäki
        Aidot helmet ovat arvokkaimpia kuten aidot ihmisetkin ( henk.koht. mielipide)

Tässä yksi ensimmäisiä levyjäni, tuo paljon muistoja mieleen.

http://www.youtube.com/watch?v=KuEUXqbJD_s&feature=related

• isoäiti* kirjoitti:

Hunkszin vertaus ihmisestä helmeen on mielestäni kaunis ja kuvaava.
        Helmissä on eri värejä: mustia, punaisia,valkoisia jne. kuten meissä
        ihmisissäki
        Aidot helmet ovat arvokkaimpia kuten aidot ihmisetkin ( henk.koht. mielipide)

Tässä yksi ensimmäisiä levyjäni, tuo paljon muistoja mieleen.

http://www.youtube.com/watch?v=KuEUXqbJD_s&feature=related

"isoäiti*"

Kiitoksia vaan.
        Olen tuon levytyksen kuunnellut montakin kertaa, sen ajan laulajilta ei paljon vaadittu.

Mutta "Sum liirum sun laarum" sanoivat vanhat Helmenkalastajatkin.

H.:)

• s-taka*

Eräässäkin kaupungissa on viljasiilo keskellä kaupunkia. Sementtinen torahammas, törö. Suomeksi sanottuna ruma. Vaan silläpä on antiikki/kulttuurihistoriallista arvoa, purkaa ei saa. Rakennettu 60-luvulla.

Palstalaiset lienevät suurinpiirtein 40-luvulta, osa siis reilut kaksikymmentä vuotta siiloja vanhempia. Antiikkia ollaan kaikki, tietenkin, minkäs luonnollisille asioille voi. Käsittääkseni palsta on tarkoitettu juuri meille ja kevyeen jutunheittoon, mitäpäs se useinkaan muuta on kuin humbuugia. Kukas meidän käskee basgantärkeitä olla?

Nuo palstan mainokset ne vasta humpuukkia on.

• Olisko tuo mainitsemasi siilo Toppilassa?

• eukko.
        sitroen kirjoitti:

Olisko tuo mainitsemasi siilo Toppilassa?

Ainakin yksi viljasiilo on Mikkelissä, jota suojellaan, eikä tiedetä mitä siitä vielä kehitelläänkään...hotellia tai?
        Kovasti on polemiikkia ollut. Sijaitsee aika keskeisellä paikalla Mikkelissä.

• Tase pappa

Hieman kun viitsii tutkiskella nettipalstojen tarjontaa, niin jokainen löytää kyllä ajatusmaailmaansa sopivan areenan jutustellakseen ja ollakseen samanmielisten seurassa.
      Ilman huonoa omaatuntoa voit jättää täysin huomiotta tällaisen palstan.

Me "antntiikin ja humpuukin" ystävät emme pyrikään heikentämään niitä " viisaille asiaa" palstoja.

Meille riittää tämä palsta. Ainakin joskus.

• Ollaanhan me jo pikkasen kolhittuja,jotkut jopa hyvinhoirettuja ei priimaa mut toimivia pelejä kumminkin.
      Mielipiteetkin on omia elon varrella jalostuneita,hyviksi havaittuja sellasia oman näkösiä joita voi jopa puolustaa tarpeen tullen.
      Mitä palstaan tulee niin se on just mun tapanen,ei tartte olla koko ajan hirveetä menoo ja meininkiä.
      Joskus kuohahtelee kovastikin mut on niitä suvantojakin joten astuhan peremmälle ja ota paikkasi.

• "koti-kiusattu"

Näinhän se on:

"Helmet syntyvät, kunhan Simpukka jaksaa kuonaa siivilöidä.
        60 kirjoitukset ovat täydellisiä, mitä Helmeen tulee. Mutta kaikista Simpukoista ei täysin pyöreäpäitä tule, useimmista vain."

H.

• k/k
        hunksz kirjoitti:

"koti-kiusattu"

Näinhän se on:

"Helmet syntyvät, kunhan Simpukka jaksaa kuonaa siivilöidä.
        60 kirjoitukset ovat täydellisiä, mitä Helmeen tulee. Mutta kaikista Simpukoista ei täysin pyöreäpäitä tule, useimmista vain."

H.

Älä eres yritä vaatia minulta nii paljon vaivaa et lukisin sun juttujas.
        Tuhertele sinä omias niin mä keskity omiini.

• k/k kirjoitti:

Älä eres yritä vaatia minulta nii paljon vaivaa et lukisin sun juttujas.
        Tuhertele sinä omias niin mä keskity omiini.

K/K

Ei sinun koskaan tarvitse.

Kuten Lammio jo totesi: "Se ei ole velvollisuus"
        Mutta Lahtinenkin totesi: "Kyllä se riittää, siitä on kolarit ja kalorit laskettu tarkkaan"
        Sillä pitäisi korpisoturin jaksaa.:)
        H.

• hunksz kirjoitti:

K/K

Ei sinun koskaan tarvitse.

Kuten Lammio jo totesi: "Se ei ole velvollisuus"
        Mutta Lahtinenkin totesi: "Kyllä se riittää, siitä on kolarit ja kalorit laskettu tarkkaan"
        Sillä pitäisi korpisoturin jaksaa.:)
        H.

Sum liirum sun laarum hilma lauleli vaan.

• katumaton...
        piikkiö kirjoitti:

Sum liirum sun laarum hilma lauleli vaan.

"Niin kaanis oli ilima, mutta kaaniimpi oli Hilima, jolla helemetkikö ne hetkitäin helehmattellis?"
        Rehellisuus, rauhallisuus, rehtiys, sinuun, jos johonkin, niin ne olevat aina suuntautuneet.

Liirumin, laariumiuta, on palsta täynnä. Niitä varmaan minäkin sorvasin, aikoinaan.
        En enää, inhottaa, kaikki itsensäkoroitus, johon kellään ei ole perusteita.

• 1943

Sattuupa tuo kauppa olemaan melko lähellä nykyistä asuinpaikkaani. Ei enää mainosta noin. Mutta antiikkihan on tyylikkäästi vanhentunutta kuten mekin täällä. Humpuukia täytyy vähän ollakin arvokkaiden ja juhlavien hetkien lomassa. Minusta tuo oli hauskaa mainosta.

• isoäiti*

Kyllä, samaa mieltä, antiikkia olemme toki monen mielestä, mutta annas olla,
      kun tuo vanhempi sukupolvi puhuu 40-luvulla syntyneistä,
      niin nuoriksi nimittävät.

Juurihan tuo 100-vuotias kaveri juoksi maratonin. Juoksuharrastuksensa hän oli
      aloittanut 87-vuotiaana, joten on tässä vielä aikaa meillä valmentautua ties
      mihin.

Humpuukista en osaa mitään varmaa sanoa, vaikka mummovainaa munkin
      kulttuuriopintoja piti turhina, liekö humpuukia tarkoittanut.

• 1943

Maratonia en varmaan koskaan tule juoksemaan, mutta monenlaista muuta touhua on suunnitelmissa. Jos elinpäiviä suodaan, niin kolmisenkymmentä vuotta on aikaa. Kulttuuriakin on niin monenlaista kuten meitä ihmisiäkin. On korkeampaa ja muuta.

• jompaa kumpaa ny
    • isoäiti*

Suolarahat olen kulttuurilla tienannut joten ei ihan harakoille menneet kaikki opit. Koshersuolaa käytän enimmäkseen.

Juoksemisen jätin 60v täytettyäni, mutta menoa silti riittää.
      Ah noita suunnitelmia, niitähän tulee tehtailtua enempi mitä ehtii
      toteuttaa.

• 1943

Näin leningin, jota pidin 1960-luvulla. Pitäisiköhän sittenkin kutoa räsymatto noista elämänkuteista. Alkaisi vain leikkelemään pikkuhiljaa. Äiti ei ehtinyt opettamaan kankaan laittoa puihin, mutta onhan noita neuvojia.

• s-taka*

Ihan oikeesti kysyn: lukeeko joku täällä muitakin lehtiä kuin iltalehtiä? Ainakaan linkeistä päätellen ei. Siitäkö johtunee kun keltainen lehdistö tyrkkää mainokset meidän nenän eteen? Vai ovatko jutut tosiaan niin kiinnostavia? Ei kai me nyt pelkkää iltalehtien humbuugia haluta meidän saitille???

Tai hephep, peruutan: Hesaria on joku siteerannut, joskus. Kyllä netissä on muidenkin lehtien nettiversioita jos linkitellä haluaa.

Omat ajatukset on mielestäni rautaa, vaikka kuinkakin olisivat humbuugiin päin kallellaan ;-D

• 1943

Itse luen SSS:ää, Aamulehteä ihan lehtiversiona. Kumpaa, riippuu siitä, missä olen. Jälkijunassa luen Maaseudun Tulevaisuutta, Borgåbladetia , Husista. Netissä lisäksi iltalehtä, hesaria, Turun Sanomia. Linkkejä en laita, en lue. Kommentoin omalla tekstillä, jos olen sillä tuulella.

• s-taka*
        1943 kirjoitti:

Itse luen SSS:ää, Aamulehteä ihan lehtiversiona. Kumpaa, riippuu siitä, missä olen. Jälkijunassa luen Maaseudun Tulevaisuutta, Borgåbladetia , Husista. Netissä lisäksi iltalehtä, hesaria, Turun Sanomia. Linkkejä en laita, en lue. Kommentoin omalla tekstillä, jos olen sillä tuulella.

Kirjoitin yleishuomiona ja lähinnä vastauksena nimimerkille jompaa kumpaa ny. En muista että ikäpäivänä olisit linkittänyt yhtään mitään tai ottanut muutenkaan aiheitasi kulloinkin meneillään olevasta "humbuugista".

• isoäiti*

s-taka

Kyllä luetaan lehtiä, sekä paperisia että nettilehti, mutta onko sillä väliä mitä lukee ja mistä. Minä esim. luen harvoin tätä palstaa.
        Tuon maratoonariuutisen kuulin ja näin BBC:n TV-uutisissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      52
      2100
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1660
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1444
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1436
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1394
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe