Muoniolaiset yrittäjät ovat vastuuttomia.

Katkera, vihainen

Olen pettynyt.

Olen pettynyt muoniolaisiin yrittäjiin.

Tämä pettymys johtuu yrittäjistä, jotka haluavat sinun tekevän työtä, mutta eivät halua maksaa sinulle palkkaa.
Eli se perus asetelma, töitä kyllä on muttei palkanmaksajia.

Kyllä, on taantuma, kyllä olen nuori ja omaan vähän työkokemusta. Maksatte silti niin ala arvoista palkaa, että olisi sama jos keräisin pulloja ojan pohjalta.

Mutta myös se, että lupaatte nuorelle työtä ainakin vuodeksi, mutta päivää ennenkuin harjoittelu päättyy irtisanotte hänet ilman mitään syytä, on perseestä. Suunnitelin elämäni vuodeksi eteenpäin, mutta te raiskasitte ne suunnitelmat.

TL;DR: Muonion yrittäjät, olette perseestä

PS. Haistakaa paska

8

383

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • m.o.t.t.

tee poika työsi kunnolla niin kyllä se siitä työura aukeaa . älä syyttele työnantajayrittäjää omasta amattitaidottomuudestasi. osaava kunnon työmies kyllä paikkansa löytää muoniossakin.

• Hyväksikäytöä

Ennen oli reilumpaa, silloin työnantaja maksoi palkan omasta pussistaan. Tänäpäivänä keinotellaan harjoittelupaikoilla, ja maksatetaan harjoittelijan palkka veronmaksajilla. Siinä vaiheessa kun yrityksen pitäisi itse maksamaan palkkaa saa harjoittelija potkut, ja tilalle otetaan uusi kaveri, ja uudet rahat. Ei muuten ole ihme jos nuorija alkaa vituttaa nämä touhut.

• Mulle kaikki heti

Eihän kokemattomalle räkänokalle makseta heti johtajan palkkaa. Jokainen on lähtenyt pohjalta nousemaan.
      Nykyään kakaroille kaikki pitäis olla heti ja nyt.
      Että haisteleppa ite.

• -Tietäjä-

SIis nuori joka haluaa TES:in mukaista palkkaa on räkänokka?

Taidat olla jokin loispummiyrittäjä tai jokin kunnan virkamies, jonka palkka maksetaan näiden muiden "räkänokkien" palkoista ja veroista.

• Ei saa yleistää

Ei se varmasti ole kaikkien yrittäjien vika, jos yksi tai muutama ei hoida velvoitteitaan. Vähimmäispalkat ovat työehtosopimuksissa ja jos sen alle mennään, niin ei kannata edes mennä moiseen paikkaan töihin. Kyllä tekevälle aina töitä löytyy ja ihan mihin tahansa sopimukseen ei kannata nimeään alle laittaa.

• kuohun kianto

pitää muistaa että asia voisi olla toisenlainen toki näinkin taas voisi olla mutta asian voisi yleistää

• Ahneutta vain

Työharjoittelu antaa yrityksille mahdollisuuden veivata halpaa tai ilmaista työvoimaa opiskelijoista. Omanlaista harmaata taloutta, johon ei halua hallituspuolueet puuttua.
      Harmittaa aloittajan puolesta työpaikan haihtuminen.
      Toivottavasti jokin paikka löytyy sinulle ja pääset jatkamaan elämääsi.

• Tuota, muuta pois nuorimies, jos muonion yrittäjät eivät ota töihin. Käy ammattikoulu tai lukio loppuun ja pakkaa kamppeet. Maailma kutsuu, vaikka minkälainen hanttihomma on parempi kuin maata kotona äidin ja isän syötettävänä. Ja samalla kasvaa elämänkokemus, tiedät enemmän elämästä kuin ne SEOn turina-ukot, jotka eivät ole Rovaniemeä etelämpänä käyneetkään.

Eli tutki, kokeile, yritä itse. Elämä kasvattaa, ei elämää kirjasta opi, siihen kun kuuluu omat itsensä tunteminen, omat onnistumiset ja sormillesaamiset. Elämä kolhii, se on varmaa, mutta usko pois, joskus sekin kasvattaa enämpi ko pari vuotta koulussa.

Opiskele, älä jää makaamaan. Jos töitä ei saa, myös opiskelu vie eteenpäin. Elämässä pysyy pelkällä ylioppilaalla tai ammattikoulun käyneellä aika moni ovi suljettuna. Opiskelu kannattaa aina. Katsoppa 10v itseäsi vanhempia, millaista väkeä muonioon on jäänyt? Taitavat olla niitä "koviksia" tai mammanpoikia, joiden elämä polkee paikallaan samalla tasolla kuin kouluaikana, vaikka ikää on tullut lisää.

Käy koulut, tee töitä, ota asuntolaina, hanki vaimo ja pistä pari-kolme mukulaa kasvamaan, siinä se, käy meidän tavoin 2-8 kertaa vuodessa katsomassa mitä Muonioon kuuluu. Tai minä käyn viikottain, vaikka kaupungissa asunkin. Kun on asiat kunnossa, voit miettiä sitä Muonioon paluutakin. Minäkin mietin, vaikka päätin, etten tule sinne, kun töitä ei alaltani siellä ole.

Elämän ilot ovat pieniä, niistä on opittava nauttimaan, suuri arki kuitenkin tarjoaa harvoin suuria onnen hetkiä, lähinnä onni koostuu läheisistä ihmisistä, yhdessäolosta ja työssä onnistumisesta. Mutta suurimman osan on kolhittava itseään maailmalla jonkin verran, ennenkuin ymmärtää itseään ja elämän perusasioita.

Älä tuhlaa energiaasi taakse päin ruikuttamiseen. Jos joku yrittäjä muutti suunnitelmia, nosta pää pystyyn ja haistele mistä tuulee, ja sinne, vastatuuleen on mentävä. Älä jää nahistelemaan ja tämän palstan juoruja lukemaan, elämä on omissa käsissäsi, päät mitä sillä teet, ota suunta ja lähde liikkeelle. Surkuttelu ei auta yhtään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      87
      3217
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      2937
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      432
      2445
    4. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      80
      2283
    5. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      74
      2189
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      95
      2026
    7. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1626
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      20
      1603
    9. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      34
      1518
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      30
      1440
    Aihe