Sinäkin uskot

Näin se menee!

Sairaanhoitajan ammatissani vuosien varrella olen todennut ateismin täysin turhaksi, viime kädessä jokainen ihminen rukoilee viimeistään juuri ennen kuin tietää kuolevansa.

Siksi palstan wannabe-uskonnottomienkin kannattaa katsoa peiliin, koska elämänsä viime hetket jokainen viettää kädet ristissä.

17

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V.Loco

Hah hah..Turha luulo-sinä luulet jotain mutta minä tiedän etten rukoile.

• Anestesialäkare.

Sinähän itket ja rukoilet.........mutta turhaan. Pahat tekosi tavoittavat sinut kuolinhetkelläsi.

• Anestesialäkare. kirjoitti:

Sinähän itket ja rukoilet.........mutta turhaan. Pahat tekosi tavoittavat sinut kuolinhetkelläsi.

"Sinähän itket ja rukoilet.........mutta turhaan. Pahat tekosi tavoittavat sinut kuolinhetkelläsi."

Olisit huomattavasti vakuuttavampi, jos osaisit kirjoittaa ammattinimikkeesi ruotsiksi oikein anestesiläkare.

• asianharrastaja

Minäkin olen toiminut samankaltaisessa ammatissa ja voin kyllä vahvistaa väitteesi. Olen nähnyt kymmenien ihmisten kuolevan, ja vain muutama heistä ei rukoillut. Rukoilu tuntuu olevan paljon kiihkeämpää ateistisella porukalla verrattuna jo rauhan löytäneisiin uskovaisiin. Veikkaanpa melkein, että ne muutamat jotka eivät rukoilleet tunsivat jo Kristuksen eikä tarvetta rukoukselle enää ollut.

• asianharrastaja/aito

Varoitus nikkivarkaan perättömästä viestistä.

• asianharrastaja/AITO
        asianharrastaja/aito kirjoitti:

Varoitus nikkivarkaan perättömästä viestistä.

Tuttu tuulahdus nikkivarasta kahteen kertaan.

• asianharrastaja
        asianharrastaja/AITO kirjoitti:

Tuttu tuulahdus nikkivarasta kahteen kertaan.

Niinpähän oli, ensimmäinen ja kolmas. Koska tämä sarja ei suppene, jätän tähän.

• julegoa

Minua on aina ihmetyttänyt uskovaisten hinku kuolinvuoteella kääntymismyyttiin. Jopa Darwin joutui tämän kohteeksi ja hänen poikansa joutui osoittamaan väitteen perättömäksi. Perättömän huhun levittäjä oli kiihkouskovainen, kuinkas muuten.

Minun kokemukseni on, että uskovaiset ovat eniten hädissään lopun koittaessa.

• 20

Äitini, joka oli suurehkon sairaalan ylihoitaja on kanssasi täysin eri mieltä.

Hän kertoi, että valtaosa kuolevista olivat siinä tilassa, että he eivät enää kyenneet mihinkään toimintaan, saati rukoiluun.

• Apo-Calypso

Itse asiassa, kuvittelen, että tämä tälläkin palstalla mellastava ääriuskonnollinen roskaväki tuntee todellista kuolemanpelkoa oman toimintansa vuoksi.

Vaikka heidän mielestään kahdeksannen käskyn nodattaminen ei olekaan enää muodikasta, heidän pienissä mielissään kuiskailee kuitenkin pieni omantunnon viimeinen, repaleinen jäänne, joka kertoo heille hieman heidän tulevaisuudestaan, joka ei ole heille kovinkaan suosiollinen taatun taivaspaikan piljetin kannalta.

• a.

Sairas- ja työkyvyttömyyseläkeläisen ammatissani vuosien varrella olen todennut kristillisen uskoni täysin turhaksi ja tuhlanneeni elämäni tyhjänpalvontaan.

Siksi palstan kreationistien kannattaa katsoa peiliin, koska elämänsä viime hetket heistä jokainen viettää paskat housussa.

• Muikkuinen

Trollailua se on huonokin trollailu.

• +++++++++

Entä sitten? Ei todista uskontoasi todeksi.

• Kylläpäs pieniä jeesustelijoita nyt vituttaa, kun kaikki eivät pelkääkään kuolemaa ja heidän mielikuvitusystäviään.

Oi voi.

Jos (väitetyllä) jumalalla on jotakin valittamista allekirjoittaneelle, niin syyttäköön helvetti ihan itseään; mitäs ei aikanaan tarjonnut näyttöä olemassaolostaan. Edusmiehikseenkin laittoi useimmiten pelkkiä epärehellisiä idiootteja.

“Not enough evidence, God, not enough evidence.”
      - Bertrand Russell

• Kyllä, minäkin uskon. Vieläpä sangen moneen asiaan. Siihen että aamupäivällä ostamani pastillirasia sisältää salmiakkipastilleja. Siihen että kun odottelen asemalla aikani pääsen junalla Helsinkiin. Siihen että ennemmin tai myöhemmin kuolen ja jätän vähälukuiset omaiseni tuskittelemaan perimiensä kirjojen ja ääni- ja kuvatallenteiden kanssa.

• Hulluja nuo uskikset
      • 20

Näinpä.

Korreloi sangen hyvin äitini kertomiin kokemuksiin. Äitini on suomalainen perus-uskovainen (ei käy kirkossa, ei kaveeraa hihujen kanssa, ei ole kretardi).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      100
      2873
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1839
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1814
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      383
      1681
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1611
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1457
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1267
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1176
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1156
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe