naukuva kissa pyörii asuinalueella, mitä tehdä?

kotisicuy

On tässä pitkään pyörinyt asuinalueella kissa, se on kova puhumaan ja seuraan hakee. Miul ei oo mitään hajua, että mitä tehdä sen kanssa. En kuitenkaan täysin välinpitämätön osaa olla. Pantaa sil ei oo.

Onko mitään vinkkejä, mitä tehdä? Ajatelin että jonnekin turvakotiinhan sen vois pistää, mutta mitä jos se onkin jonkun oma?

Onko vinkkejä, mistä nähdä onko se terve ja tyytyväinen, ja millon kannattais lähteä sitä viemään jonnekin, ja minne?
Turkkia olen silitellyt ja kattonut, ei kamalasti näytä olevan takkuja. Muuten en ossaa terveyttä tutkia...

8

153

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eipä sitä voi tietää muuten kuin että viet sen lähimpää kunnan löytöeläinsuojaan. Siellä sitä pidetään 2vk ajan jonka aikana omistaja voipi sen sieltä lunastaa.

Vaihtoehto 2 on että otat kissan luoksesi, laitat ilmoituksia pitkin poikin että jos joku tulisi sen noutamaan.

Voithan joka tapauksessa vaikka veisitkin kissan pois laittaa ilmoja että se ja se kissa on viety ja puh suojalle. Kuitenkin talvi tulee ja ruoka alkaa luonnossa olla aika niukilla. Lisäksi on yöpakkasia joten eiköhän kisun olisi hyvä olla sisällä lämpimässä.

• löytöeläin

Löytöeläinsuojaan, sieltä sille etsitään uusi koti ellei (vastuuton) omistaja sitä osaa kysellä. Jatkuvasti pihassa pyörivä kissa voi hyvinkin olla hylätty tai kauempaa vaeltanut, joten kaikkien osalta paras on jos toimitat kissan suojaan ennen pakkasia!

• Misu on karannut

Hei! missä paikkakunnalla kisu pyörii ja millainen. Minulla olisi yksi pikimusta kisu hukassa :'( porista. löytöpalkkiokin on luvassa kattimatikaisesta.

• helppo ilmoitustapa

Kannattaa ilmoittaa muuten näköhavainnot www.karkurit.fi sivustolle. siellä voi olla myös joku ilmoittanut kadonneeksi vastaavan kisun

• Karkkikisut
        helppo ilmoitustapa kirjoitti:

Kannattaa ilmoittaa muuten näköhavainnot www.karkurit.fi sivustolle. siellä voi olla myös joku ilmoittanut kadonneeksi vastaavan kisun

Lisäksi on olemassa karkulaiset.fi, johon myös kannattaa ilmoitella. Lisäksi kannattaa tietenkin myös lukea molemmista mainituista sivustoista ilmoitukset kadonneista kissoista. Jospa joku jo tuotakin kissaa etsiskelee. Samoin on tärkeää olla yhteyksissä oman paikkakunnan löytöeläinsuojaan. Sinnekin ihmiset ilmoittelevat kadottamistaan kissoista.

• ---

Ei sen kanssa tarvitse tehdä yhtään mitään jos kissa näyttää olevan kunnossa.

• lkjhkjh
    • pollarit on P:st

poliisit ei ainakaan tee tuommoisissa tilanteissa yhtään mitään!! kokemusta on, olen soittanut pari kertaa eläimiin liittyen niin sieltä suunnalta ei mitään apua tule! ainut paikka mikä auttaa on varmasti paikallinen eläinten hoito/löytökoti.. periaatteessa ei kannattaisi luokseen ottaa sitä kissaa, koska sitten jos sille antaa ruokaa ja se tykkää olla löytäjän luona niin ei enää sopeudu omaan kotiin. Laittele ilmotuksia lähikauppojen seinille ainakin alkuksi ja ota tosissaan yhteyttä eläinsuojeluun tai vastaavaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1548
    2. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1529
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      12
      1345
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      341
      1319
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1255
    6. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      998
    7. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      7
      961
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      929
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      901
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      71
      826
    Aihe