Mitä enämpi ikää

^ohikulkija ottola^

sen v i t u m a i s m p i ja katkerampi tulee ihmisestä.

Päteekö se tällä palstalla?

17

97

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tottahan toki ,ainakin minuun ,muista en tierä.
      olen todella kettuuntunut kun vanhuus estää minua laittamsta jalkaa niskan taakse.
      Oikein sylettää

• Minny Mae

Näetkö varpaat ilman vartalon taivuttamista?

• Minny Mae kirjoitti:

Näetkö varpaat ilman vartalon taivuttamista?

Komeesti ,ainakin kun istun ,katoppa kiusatun profiilista villasukkia.

• Minny Mae
        piikkiö kirjoitti:

Komeesti ,ainakin kun istun ,katoppa kiusatun profiilista villasukkia.

Ovela olet.
        Ei sinne pääse kuin kaverit villasukkia ihailemaan.

• Minny Mae kirjoitti:

Ovela olet.
        Ei sinne pääse kuin kaverit villasukkia ihailemaan.

Hoikka- poika Hollolasta olen.
        Ovissa pitää pikkasen tulla kylkimyyryä.

• s-t-a
        piikkiö kirjoitti:

Hoikka- poika Hollolasta olen.
        Ovissa pitää pikkasen tulla kylkimyyryä.

Hitsi siun kanssais. Pittääkö pyytää kaveriks? Olen oottannu milloin pyyvät
        ;-))

• EI ikä vaikuta, vaan

asenne! - Jos asenne toisiin ihmisiin on huono, ihminen on onneton ja katkera!

• Olen tainnut sanoa ennenkin että kaikkein ikävimmillään ihmiset tuntuvat olevan tuossa viidenkympin kahta puolta. Täällä kuusikymppisissä itsekunkin elämä alkaa olla jo siinä jamassa mihin se sitten jääkin ja seestyminen näkyy selvästi.

Kai sen koet itsekin kunhan tähän ikään ehdit...

• ^ohikulkija ottola^

Asiallisia mukavia vastauksia.
        Jotensakkin oli mielessä olisiko pitänyt laittaa kysymys viiskyt palstalle.
        Joskus siellä kävin lukemassa, näyttäisi olevan sisäpiiriläistynyt.
        Viiskyt tulee ikää, katkerokutka iskeepi ku huomaa että taannehtivaa
        on anämpi kuin edes olevii portaita joo.

Ny hyvää jatkoa teille kiitos. Vielä on parit vuodetkin kuusikymppisiin päiviin,
        en o katkera en vidutumainen.

• PeteliuksestaSpedeen

Minusta taas on aina tuntunut, että -40-luvulla syntyivät ne kaikkein ankeimmat ja huumorintajuttomimmat tyypit, ja 60-luvun vuosimallit ovat pinnallisia tyhjännaurajia. Itse ole syntynyt -50-luvulla.

Olisko kyse siitä, keiden kanssa on eneiten samaa aallonpituutta. Jonkun ryhmän roisikin teksti koetaan huumorina, mutta jonkun toisen ryhmän vähemmän roisi juttu ei voi olla muuta kuin sviduilua, kun ei sitä vitsinäkään tajua.

• PeteliuksestaSpedeen kirjoitti:

Minusta taas on aina tuntunut, että -40-luvulla syntyivät ne kaikkein ankeimmat ja huumorintajuttomimmat tyypit, ja 60-luvun vuosimallit ovat pinnallisia tyhjännaurajia. Itse ole syntynyt -50-luvulla.

Olisko kyse siitä, keiden kanssa on eneiten samaa aallonpituutta. Jonkun ryhmän roisikin teksti koetaan huumorina, mutta jonkun toisen ryhmän vähemmän roisi juttu ei voi olla muuta kuin sviduilua, kun ei sitä vitsinäkään tajua.

Nooo, negatiivisuus johtuu yleisemmin elämäntilanteesta. Jos ylennystä ei tule ja aletaankin puhua yt-stä ja saneerauksista ja henkilökohtaisista potkuista, tai jos siippa tuntuu elävän holtittomasti tai kaksoiselämää, jos kersat kapinoivat tai tuntuvat menevän hunningolle, jos yksinhuoltajuus yllättää... nuo kaikki ovat pääasiassa nuorempien murheita ja näkyvät senikäisten elämässä. Tässä iässä tuollaiset on yleensä jo eletty ja seurauksiin sopeuduttu.

Huumorintajuttomien tai muiden senkaltaisten kummajaisten osuus taitaa pysyä jokseenkin vakiona sukupolvesta toiseen. Eri sukupolvien kokemuspohja vaihtelee, sodankäyneet tai -kokeneet tai heti sen jälkeen syntyneet olivat varmasti erilaisia kuin me jotka synnyimme suoraan nousukauteen. Niissä oloissa opittiin erilaiset elämänarvot kuin myöhemmin, eikä se muutos pysähtynyt 50-lukuunkaan. Nykynuorten ajatusmaailma on varsin outo jo tämänikäiselle. Mutta ei sitä tarvitse epämiellyttävänä kokea...

• ...............

Näin käy, voimat hiipuu ei jaksa asioita kuin ennen , siitä johtuu kärtyily, ja huono lonnekki kärjistyy vanhemmuuten samasta syystä, kottakaa jaksaa itseänne, niin miäkiiii kitan sietää omaa kärtsyä luonnettani, siinä on muillaki kestämistä.

• Satu*

Hei, ..............., et ole paha, kun huomaat ajatella, että itsessäsi voisi olla syytä.
      Pahoja ovat toisia syyllistävät!

• Kiristetään vielä

Juu ja vielä paremmin tuolla seitsenkymppisissä, missä sanallisesti välillä repivät toisiaan minkä ehtivät. Se siitä iän tuomasta viisaudesta. Onneksi meillä on Hunksi. Hän edustaa suhtkoht normaalia, hyväntuulista tyyppiä, jonka kanssa saattaisi arkielämässäkin pärjätä. Toivottavasti seura ei tee Hunksia kaltaisekseen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      56
      2198
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1694
    3. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      372
      1496
    4. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1484
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1474
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1337
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1044
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      86
      1029
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe