Ei heikkohermoisille

pelimerkki

43

190

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zyrt

Alkoi vatsassa vääntää kun tuota hetken katsoin. Ei helvetti millaisia kusipäitä uskikset voivatkaan olla!

• manna gryn

en katsonut videoita loppuun, pelkkä kuvaus tapahtumista riitti tämän estämiseksi.

maailmassa on edelleen valtioita, joissa käydään sotia ja sodan aikana raakuudet ovat arkipäiväisiä. geneven sopimus viime vuosisadan alkupuoliskolta tosin antaa sotaa käyville osapuolille eettisen imperatiivin pidättäytyä raakuuksista, silti kidutusta ja kostonhimosta toteutettuja brutaliteetteja edelleen tulee ilmi.

euroopasta tällaiset sotien aikaiset "ylilyönnit" hävisivät ensimmäisen maailmansodan jälkeen kokonaan, vielä 1800-luvulla videoissa esiintyneet raakuudet olivat sangen yleisiä- vihollisalueen siviileihin kohdistettiin terroria kostotoimina ja pelotteena.

espanjalainen taiteilija francis goya on piirtänyt aiheesta oman kuvasarjankin ajalta, jolloin napoleonin johtamat ranskalaisjoukot valloittivat osia espanjasta.

• pelimerkki

Euroopassakin on käytetty hirvittävää raakuutta siviilejä kohtaan. Kukapa ei muistaisi Bosnian kansanmurhaa ja raiskauksia.

• manna gryn
        pelimerkki kirjoitti:

Euroopassakin on käytetty hirvittävää raakuutta siviilejä kohtaan. Kukapa ei muistaisi Bosnian kansanmurhaa ja raiskauksia.

kyllä kyllä. olisi pitänyt kirjoittaa tietenkin, että "lähes kokonaan".

tuossa libyan vallankumouksen pyörteissä esiintulleissa sotarikoksissa on sellainen outous mukana, keskiaikainen käytäntö kuvataan hyvinkin moderneilla välineillä. videot ovat melko hyvälaatuisia ja ne ovat nopeasti päätyneet levitykseen.

teknologian kehitys ei siis itsestään kerro ihmiskunnan sivistyksestä.

sama tuli ilmi pari vuotta sitten, kenian maaseudulla joukko kyläläisiä poltti elävältä vanhoja ihmisiä "noitina". sekin raakuus välittyi nopsasti länsimaisiin blogeihin korkearesoluutioisessa muodossa.

• pelimerkki
        manna gryn kirjoitti:

kyllä kyllä. olisi pitänyt kirjoittaa tietenkin, että "lähes kokonaan".

tuossa libyan vallankumouksen pyörteissä esiintulleissa sotarikoksissa on sellainen outous mukana, keskiaikainen käytäntö kuvataan hyvinkin moderneilla välineillä. videot ovat melko hyvälaatuisia ja ne ovat nopeasti päätyneet levitykseen.

teknologian kehitys ei siis itsestään kerro ihmiskunnan sivistyksestä.

sama tuli ilmi pari vuotta sitten, kenian maaseudulla joukko kyläläisiä poltti elävältä vanhoja ihmisiä "noitina". sekin raakuus välittyi nopsasti länsimaisiin blogeihin korkearesoluutioisessa muodossa.

Se onkin kammottavaa, että ne kuvaavat itse nuo hirmutekonsa ja leuhkivat tuollaisella kiduttamisella. Sairasta sakkia, perkele sentään.

• manna gryn
        pelimerkki kirjoitti:

Se onkin kammottavaa, että ne kuvaavat itse nuo hirmutekonsa ja leuhkivat tuollaisella kiduttamisella. Sairasta sakkia, perkele sentään.

kulttuuri on sielläpäin takapajuista ja islamin vaikutuksesta johtuen sangen patriarkaalista ja länsimaalaisittain ajatellen väkivaltaista. silti mielestäni noita sadistisia tekoja ei ainakaan kokonaan voi selittää islamin vaikutteilla, sotarikoksia tehtailevat ihan kaikki sotaa käyvät osapuolet riippumatta taustoista.

yleensähän psykologit ovat esittäneet, että kuka tahansa kykenee kiduttamaan ja myös "herkuttelemaan" toisen kärsimyksillä, jos olosuhteet ovat siihen suosiolliset. tunnettu esimerkki tästä on stanfordin vankilakoe :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Stanfordin_vankilakoe

• pelimerkki
        manna gryn kirjoitti:

kulttuuri on sielläpäin takapajuista ja islamin vaikutuksesta johtuen sangen patriarkaalista ja länsimaalaisittain ajatellen väkivaltaista. silti mielestäni noita sadistisia tekoja ei ainakaan kokonaan voi selittää islamin vaikutteilla, sotarikoksia tehtailevat ihan kaikki sotaa käyvät osapuolet riippumatta taustoista.

yleensähän psykologit ovat esittäneet, että kuka tahansa kykenee kiduttamaan ja myös "herkuttelemaan" toisen kärsimyksillä, jos olosuhteet ovat siihen suosiolliset. tunnettu esimerkki tästä on stanfordin vankilakoe :

http://fi.wikipedia.org/wiki/Stanfordin_vankilakoe

Olen lukenut tuosta kokeesta. Voi olla, että kuka tahansa pystyy pakkotilanteessa tappamaan, mutta minä en ikinä usko, että pystyisin kiduttamaan.

Kun tuon aloituksen videota katsoin, niin siinähän ne kiduttivat pientä poikaa! Millainen aivopesu niille paskiaisille oli tehty, että he pystyivät noin tekemään ja HUOM! halusivat noin tehdä?

• manna gryn
        pelimerkki kirjoitti:

Olen lukenut tuosta kokeesta. Voi olla, että kuka tahansa pystyy pakkotilanteessa tappamaan, mutta minä en ikinä usko, että pystyisin kiduttamaan.

Kun tuon aloituksen videota katsoin, niin siinähän ne kiduttivat pientä poikaa! Millainen aivopesu niille paskiaisille oli tehty, että he pystyivät noin tekemään ja HUOM! halusivat noin tehdä?

minä en tosiaan halunnut katsoa sitä loppuun, pojan olemus ennätti silti syöpyä mieleen. absurdia, täysin viattomalle kostettiin.

hyvä kysymys tuo, miksi he halusivat tehdä jotain noinkin äärettömän julmaa? lähinnä tuosta suunnitelmallisuudesta ja toimintatapojen ennaltasopimisesta ( kumihansikkaat käsissä ) tulee mieleen, että videoituna sillä kai tahdotaan osoittaa, mikä kohtalo odottaa vastustajia. puhdasta terroria, ja mielestäni yk:n, usa:n natoineen ja jopa suomen eu:n kautta tulisi pyrkivä saattamaan näihin vastaaviin rikoksiin syyllistyneet oikeuteen ennen mitään uuden hallinnon viralliseksi hyväksymistä tai virallisten suhteiden edellytyksenä.

aikamoisia raakalaisia muutenkin nuo libyan kapinalliset, edes gaddafia eivät onnistuneet elävänä saattamaan vastuuseen.

• ?????
      • manna gryn

natsien tekemiset eivät kuulukaan enään tavanomaisten nykyaikaisten sodankäyntien etiikkaan, kyse on opillisesta rodunjalostuksesta.

• ?????
        manna gryn kirjoitti:

natsien tekemiset eivät kuulukaan enään tavanomaisten nykyaikaisten sodankäyntien etiikkaan, kyse on opillisesta rodunjalostuksesta.

Kyllähän nazit ihan tavanomaisia sotarikoksiakin tekivät. Eikö Balkanilla sitten ollut vähän sama meininki, etnisiä puhdistuksia, jne? Entä Espanjan sisällissota tai Suomen sisällisota, kyllä niissäkin terrorisoitiin siviilejä.

''kyllä kyllä. olisi pitänyt kirjoittaa tietenkin, että "lähes kokonaan".''
        Saattaa johtua eurooppalaisten sotien vähyydestä, mutta kun sitten soditaan, rikoksiakin tehtaillaan.

• manna gryn
        ????? kirjoitti:

Kyllähän nazit ihan tavanomaisia sotarikoksiakin tekivät. Eikö Balkanilla sitten ollut vähän sama meininki, etnisiä puhdistuksia, jne? Entä Espanjan sisällissota tai Suomen sisällisota, kyllä niissäkin terrorisoitiin siviilejä.

''kyllä kyllä. olisi pitänyt kirjoittaa tietenkin, että "lähes kokonaan".''
        Saattaa johtua eurooppalaisten sotien vähyydestä, mutta kun sitten soditaan, rikoksiakin tehtaillaan.

niinpä, sota on raakaa.

onneksi suomen puolustusvoimat keskittyvät jatkossa ainoastaan kyber-sodankäyntiin. muu puolustuslaitos ajetaan säästösyistä alas ja henkilömiinoistakin luovuttaneen.

http://takku.net/forum/viewtopic.php?showtopic=11666

• ?????
        manna gryn kirjoitti:

niinpä, sota on raakaa.

onneksi suomen puolustusvoimat keskittyvät jatkossa ainoastaan kyber-sodankäyntiin. muu puolustuslaitos ajetaan säästösyistä alas ja henkilömiinoistakin luovuttaneen.

http://takku.net/forum/viewtopic.php?showtopic=11666

Humaania sodankäyntiä, facebookissa voisi laittaa vihollisille pilkallisia viestejä.

• pohjois-irlanti

Pohjois-Irlannin "kriisissä" vuosikymmeniä käytettiin kidutusta ym.

• pelimerkki
        pohjois-irlanti kirjoitti:

Pohjois-Irlannin "kriisissä" vuosikymmeniä käytettiin kidutusta ym.

Silläkö sinä puolustat sitä, että pikkupoika seivästetään ja koko perhe tapetaan julmalla tavalla?

• herttainenhertta

Kiitos, kuvaus riittää. Uskon, että video on karmaiseva.

En missään nimessä aio vierailla Pamela Gellerin sivuilla. Hän on pahimman luokan änkyrä ja rasisti.

• pelimerkki

Rasistiko, kun kirjoittaa libyalaisten harjoittamasta kidutuksesta? Voi jumalauta sentään. Tuossa kidutetaan LIBYALAISTA poikaa. Katso se ja mieti!

• herttainenhertta
        pelimerkki kirjoitti:

Rasistiko, kun kirjoittaa libyalaisten harjoittamasta kidutuksesta? Voi jumalauta sentään. Tuossa kidutetaan LIBYALAISTA poikaa. Katso se ja mieti!

En tarkoittanut, että Geller on tuon videon perusteella rasisti. Video on sinänsä todiste siitä ikävästä tosiasiasta, että Libyassa (ja monessa muussa Afrikan ja Lähi-Idän maassa) julma väkivalta on arkipäivää, että on olemassa ihmisiä, jotka kykenevät hirvittäviin julmuuksiin.

Pamela Geller käyttää videota Obaman vastaisen ja rasistisen agendansa ajamiseen. Hän on breivikmäisen anti-islamistinen ja hän jopa puolusteli Breivikin teon motiiveja:
        http://thinkprogress.org/security/2011/08/01/284011/pam-geller-race-mixing-breivik-right/

Hän on eturivin "birther", joka väittää, että Obama ei ole syntynyt USA:ssa ja sanoo Obamaa presidentti Jihadiksi. Lisäksi hänelle kaikki, jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä, ovat kommunisteja, islamisteja tai natseja. Ja natsitkin olivat islamisteja. Hänen järjestönsä "Stop Islamization of America" on luokiteltu vihajärjestöksi.

Pamela Gellerin sekopäinen rasismi ja silmitön viha muslimeja kohtaan tekee kaikenlaisen islamin kritisoimisen vaikeaksi ja antaa joillekin tahoille hyvän syyn syyttää kaikkea islamkritiikkiä ennakkoluuloihin perustuvaksi kiihkoiluksi, koska se Gellerin, Breivikin ja monen perussuomalaisen kohdalla on sitä.

• pelimerkki
        herttainenhertta kirjoitti:

En tarkoittanut, että Geller on tuon videon perusteella rasisti. Video on sinänsä todiste siitä ikävästä tosiasiasta, että Libyassa (ja monessa muussa Afrikan ja Lähi-Idän maassa) julma väkivalta on arkipäivää, että on olemassa ihmisiä, jotka kykenevät hirvittäviin julmuuksiin.

Pamela Geller käyttää videota Obaman vastaisen ja rasistisen agendansa ajamiseen. Hän on breivikmäisen anti-islamistinen ja hän jopa puolusteli Breivikin teon motiiveja:
        http://thinkprogress.org/security/2011/08/01/284011/pam-geller-race-mixing-breivik-right/

Hän on eturivin "birther", joka väittää, että Obama ei ole syntynyt USA:ssa ja sanoo Obamaa presidentti Jihadiksi. Lisäksi hänelle kaikki, jotka ovat hänen kanssaan eri mieltä, ovat kommunisteja, islamisteja tai natseja. Ja natsitkin olivat islamisteja. Hänen järjestönsä "Stop Islamization of America" on luokiteltu vihajärjestöksi.

Pamela Gellerin sekopäinen rasismi ja silmitön viha muslimeja kohtaan tekee kaikenlaisen islamin kritisoimisen vaikeaksi ja antaa joillekin tahoille hyvän syyn syyttää kaikkea islamkritiikkiä ennakkoluuloihin perustuvaksi kiihkoiluksi, koska se Gellerin, Breivikin ja monen perussuomalaisen kohdalla on sitä.

Minulle on ihan sama kuka tuon videon laittoi. Ihan sama! En tiedä Gelleristä mitään. Löysin vaan tuon linkin toiselta foorumilta ja laitoin sen tänne, koska tuollainen touhu on kammottavaa ja oksettavaa ja vastoin kaikkea inhimillisyyttä.

• herttainenhertta
        pelimerkki kirjoitti:

Minulle on ihan sama kuka tuon videon laittoi. Ihan sama! En tiedä Gelleristä mitään. Löysin vaan tuon linkin toiselta foorumilta ja laitoin sen tänne, koska tuollainen touhu on kammottavaa ja oksettavaa ja vastoin kaikkea inhimillisyyttä.

Olen kanssasi samaa mieltä videosta. Mutta minusta on myös oksettavaa käyttää pojan kidutusta kyseenalaisen ja rasistisen agendan ajamiseen, niin kuin Geller tekee. Joten minusta ei ole aivan sama, että linkkaamasi blogi oli juuri Gellerin.

• pelimerkki

Olen kanssasi samaa mieltä videosta. Mutta minusta on myös oksettavaa käyttää pojan kidutusta kyseenalaisen ja rasistisen agendan ajamiseen, niin kuin Geller tekee. Joten minusta ei ole aivan sama, että linkkaamasi blogi oli juuri Gellerin.

Vai niin. Mitä rasistista sinä tuossa näit? Eikö tuo poika ollut libyalainen?

• herttainenhertta
        pelimerkki kirjoitti:

Kuten sanoin, video ei sinänsä ole rasistinen. Mutta Geller ja hänen bloginsa on.

• RaakuusPoisSilmistä

Poissa silmistä, poissa mielestä. Kaikki kidutus ja kuolema tulisi siivota kunnon kansalaisilta näkymättömiin, niin voidaan uskotella rauhassa ettei sellaista mitä ei nähdä ole olemassakaan. S*atanan pettämät ihmiset tekevät raakuuksia ilman rajaa. Itse S*atanaa ei voi nähdä, mutta S*atanan teot ovat kaikkien nähtävissä.

• herttainenhertta
        pelimerkki kirjoitti:

Otetaan vielä selventävä analogia. Jos minä linkkaisin videoon, jossa kuvataan kosher-teurastus tai ilman anestesiaa suoritettava vauvan ympärileikkaus ja sivusto, jolla video olisi, olisi uusnatsien juutalaisvastainen sivusto. Olisiko sinusta silloinkin aivan sama, kuka videon ja siihen liittyvän blogikirjoituksen on postannut?

Gellerin sivustolla voisi sanan muslimi vaihtaa sanaan juutalainen, eikä se eroaisi uusnatsisivustoista mitenkään.

• A the ist
        RaakuusPoisSilmistä kirjoitti:

Poissa silmistä, poissa mielestä. Kaikki kidutus ja kuolema tulisi siivota kunnon kansalaisilta näkymättömiin, niin voidaan uskotella rauhassa ettei sellaista mitä ei nähdä ole olemassakaan. S*atanan pettämät ihmiset tekevät raakuuksia ilman rajaa. Itse S*atanaa ei voi nähdä, mutta S*atanan teot ovat kaikkien nähtävissä.

Saatanasi on siis Jumalaasi voimakkaampi.

• yuiko,
        A the ist kirjoitti:

Saatanasi on siis Jumalaasi voimakkaampi.

Ensisijaisesti kysymys on ihmisen valinnasta, ei Jumalan ja Saatanan voimasuhteista.

• A the ist
        yuiko, kirjoitti:

Ensisijaisesti kysymys on ihmisen valinnasta, ei Jumalan ja Saatanan voimasuhteista.

Ai.Ihminen siis päättää, että hei, nytpä haluankin tulla Saatanan pettämäksi? Millaisessa maailmassa te uskovat oikein elätte?

• A the istille
        A the ist kirjoitti:

Ai.Ihminen siis päättää, että hei, nytpä haluankin tulla Saatanan pettämäksi? Millaisessa maailmassa te uskovat oikein elätte?

Kuta kuinkin näin. Läheskään aina ihminen ei itse tiedosta sitä, että tekojensa vaikuttimet tulevat Saatanasta. Kun ihminen tulee uskoon elävään Jumalaan, niin vasta silloin hän ymmärtää menneiden tekojensa ja ajatustensa mielettömyyden.
        Ilman Jumalaa ihminen ei koe tarvitsevansa syntien anteeksi saamista, puhumattakaan että ymmärtäisi mitä synti on. Ellei Jumala vedä ihmistä parannukseen, ei ihminen koskaan elämänsä aikana tule ymmärtämään miten vakavaa synti on ja mihin ero Jumalasta johtaa.

Jokainen uskoon tullut ihminen on löytänyt armahtavan Jumalan, joka on antanut kaikki synnit anteeksi. Uskoon tuleminen on suurta Jumalan armoa.

Kysymys offtopicin: Voiko totuuden kertominen olla vihapuhetta?

• älämölöäkö
        A the istille kirjoitti:

Kuta kuinkin näin. Läheskään aina ihminen ei itse tiedosta sitä, että tekojensa vaikuttimet tulevat Saatanasta. Kun ihminen tulee uskoon elävään Jumalaan, niin vasta silloin hän ymmärtää menneiden tekojensa ja ajatustensa mielettömyyden.
        Ilman Jumalaa ihminen ei koe tarvitsevansa syntien anteeksi saamista, puhumattakaan että ymmärtäisi mitä synti on. Ellei Jumala vedä ihmistä parannukseen, ei ihminen koskaan elämänsä aikana tule ymmärtämään miten vakavaa synti on ja mihin ero Jumalasta johtaa.

Jokainen uskoon tullut ihminen on löytänyt armahtavan Jumalan, joka on antanut kaikki synnit anteeksi. Uskoon tuleminen on suurta Jumalan armoa.

Kysymys offtopicin: Voiko totuuden kertominen olla vihapuhetta?

Ei jumanklavita. Jos ihminen ei ymmärrä tekevänsä väärin on hänessä pahasti vikaa, oli uskova tai ateisti. Saatanalla(jos sellaisen jostain löydät) ei ole mitään tekemistä ihmisen moraalin kanssa.

Pitäisikö tästä päätellä ettei uskovilla ole moraalia vaan he lukevat raamatusta mitä he saavat tehdä ja mitä eivät? -ja kun tämä ei täsmää niin sitten rukoillaan anteeksi tehtyjä ja vielä ne saadaan. On tuossa oravanpyörä varmistettu missä ei koskaan joudu vastuuseen tekemisistään. Voi itku mitä sakkia.

• pelimerkki

Otetaan vielä selventävä analogia. Jos minä linkkaisin videoon, jossa kuvataan kosher-teurastus tai ilman anestesiaa suoritettava vauvan ympärileikkaus ja sivusto, jolla video olisi, olisi uusnatsien juutalaisvastainen sivusto. Olisiko sinusta silloinkin aivan sama, kuka videon ja siihen liittyvän blogikirjoituksen on postannut?

Gellerin sivustolla voisi sanan muslimi vaihtaa sanaan juutalainen, eikä se eroaisi uusnatsisivustoista mitenkään.

Kyllä, ihan sama. Ei se itse asiaa miksikään muuttaisi.

• Ei mitään älämölöä
        älämölöäkö kirjoitti:

Ei jumanklavita. Jos ihminen ei ymmärrä tekevänsä väärin on hänessä pahasti vikaa, oli uskova tai ateisti. Saatanalla(jos sellaisen jostain löydät) ei ole mitään tekemistä ihmisen moraalin kanssa.

Pitäisikö tästä päätellä ettei uskovilla ole moraalia vaan he lukevat raamatusta mitä he saavat tehdä ja mitä eivät? -ja kun tämä ei täsmää niin sitten rukoillaan anteeksi tehtyjä ja vielä ne saadaan. On tuossa oravanpyörä varmistettu missä ei koskaan joudu vastuuseen tekemisistään. Voi itku mitä sakkia.

Henkilökohtaista kokemusta on mahdotonta siirtää toiselle sellaisenaan että toinen voisi sen ymmärtää.

Olen kokenut sen mitä synti on saanut aikaan omassa elämässäni, mutta olen myös Jumalan armosta saanut kokea sen mitä Jeesus on tehnyt minussa ja minun edestäni. Minulle on kenenkään turha tulla sanomaan, etteikö Jumalaa ole olemassa ja etteikö Hän tee ihmeitä. Tiedän kokemuksesta, että Jumala toimii jos vain annan Hänelle mahdollisuuden. Jumala ei tunkeudu kenenkään elämään väkisin, vaan jokaisella on vapaus tehdä valintoja miten itse tahtoo. Itse kadun niitä vääriä valintoja mitä Saatana sai minussa aikaan ennen uskoontuloa. En voi kelata elämääni takaisin ja korjata tehtyjä virheitä, mutta Jumalan armosta voin saada kaikki virheet, niin menneet kuin tulevatkin anteeksi. Amen.

• herttainenhertta
        pelimerkki kirjoitti:

Kyllä, ihan sama. Ei se itse asiaa miksikään muuttaisi.

No, olemme eri mieltä. Jos minä haluaisin keskustella kosher-taurastuksesta tai ympärileikkauksesta, löytäisin helposti tavan tehdä niin mainostamatta samalla uusnatsin sivuja. Ja huomaisin linkanneeni tietämättäni sellaisille sivuille, tekisin pikaisesti selväksi, että en halua minua tai mielipiteitäni millään tavalla liitettävän kyseiseen vihasivustoon.

• pelimerkki
        Ei mitään älämölöä kirjoitti:

Henkilökohtaista kokemusta on mahdotonta siirtää toiselle sellaisenaan että toinen voisi sen ymmärtää.

Olen kokenut sen mitä synti on saanut aikaan omassa elämässäni, mutta olen myös Jumalan armosta saanut kokea sen mitä Jeesus on tehnyt minussa ja minun edestäni. Minulle on kenenkään turha tulla sanomaan, etteikö Jumalaa ole olemassa ja etteikö Hän tee ihmeitä. Tiedän kokemuksesta, että Jumala toimii jos vain annan Hänelle mahdollisuuden. Jumala ei tunkeudu kenenkään elämään väkisin, vaan jokaisella on vapaus tehdä valintoja miten itse tahtoo. Itse kadun niitä vääriä valintoja mitä Saatana sai minussa aikaan ennen uskoontuloa. En voi kelata elämääni takaisin ja korjata tehtyjä virheitä, mutta Jumalan armosta voin saada kaikki virheet, niin menneet kuin tulevatkin anteeksi. Amen.

Olet raukkamainen, kun piiloudut kuvitteellisen jumalan selän taakse. Olet vain yksi eliö täällä maapallolla.

Tuollaisista tyypeistä minulla on tapana sanoa että oletpa aikamoinen vastuunpakoilija lörtsypaska.

• pelimerkille
        pelimerkki kirjoitti:

Olet raukkamainen, kun piiloudut kuvitteellisen jumalan selän taakse. Olet vain yksi eliö täällä maapallolla.

Tuollaisista tyypeistä minulla on tapana sanoa että oletpa aikamoinen vastuunpakoilija lörtsypaska.

En piiloudu kenenkään selän taakse, päin vastoin. Siinä olet oikeassa, että olen vain yksi "eliö" täällä maapallolla, niin kuin sinäkin, mutta olenko muuta väittänytkään?

Mitä vastuuta pakoilen? Olen tunnustanut Jumalalle rehellisesti syntini ja tunnustanut rikkoneeni Häntä vastaan, pyytänyt, ja saanut syntini anteeksi. Mitä vastuunpakoilua se sellainen on? Olen rehellinen Jumalalle ja ihmisille, eivätkä rehelliset pakoile vastuutaan. Vastuuta pakoilevat ne, jotka eivät halua tunnustaa vääriä tekojaan, eivätkä ylpeydeltään pysty pyytämään tekojaan anteeksi.
        Täydellinen en ole, enkä valitettavaksi sellaiseksi koskaan tulekaan, mutta Jumalan armosta olen saanut syntini anteeksi ja minulla on etuoikeus (armosta sekin) olla Jumalan lapsi.

• pelimerkki
        pelimerkille kirjoitti:

En piiloudu kenenkään selän taakse, päin vastoin. Siinä olet oikeassa, että olen vain yksi "eliö" täällä maapallolla, niin kuin sinäkin, mutta olenko muuta väittänytkään?

Mitä vastuuta pakoilen? Olen tunnustanut Jumalalle rehellisesti syntini ja tunnustanut rikkoneeni Häntä vastaan, pyytänyt, ja saanut syntini anteeksi. Mitä vastuunpakoilua se sellainen on? Olen rehellinen Jumalalle ja ihmisille, eivätkä rehelliset pakoile vastuutaan. Vastuuta pakoilevat ne, jotka eivät halua tunnustaa vääriä tekojaan, eivätkä ylpeydeltään pysty pyytämään tekojaan anteeksi.
        Täydellinen en ole, enkä valitettavaksi sellaiseksi koskaan tulekaan, mutta Jumalan armosta olen saanut syntini anteeksi ja minulla on etuoikeus (armosta sekin) olla Jumalan lapsi.

huh huh. Olet "tunnustanut jumalalle".

Väität jopa saaneesi syntisi anteeksi. Kuuletko ääniä päässäsi?

• ,.,.,
        pelimerkki kirjoitti:

huh huh. Olet "tunnustanut jumalalle".

Väität jopa saaneesi syntisi anteeksi. Kuuletko ääniä päässäsi?

Kaikki äänet kuuluvat päässä, koska korvat päässä.

• älämölöäkö
        pelimerkille kirjoitti:

Jos tuo uskosi on ainoa keino jaksaa ja jatkaa eteenpäin sekä pitää sinut kaidalla tiellä niin sillä sitten eteenpäin.

Mielestäni jumalat ovat vain tarua.

• manna gryn

noissa lapsivideot on kuvattu kenttäsairaalassa, yrittävätköhän nuo lääkärit auttaa vai kiduttaa??

• pelimerkki

Ei tietoa, koska en kyennyt koko videota katsomaan. Niin tai näin, tuota lasta oli kidutettu!

• manna gryn

itsekin karaisin luontoni ja katsoin koko materiaalin läpi. blogeissa annetaan ymmärtää, että nämä lääkärit nimenomaan osallistuisivat kidutuksiin, mutta ainakaan noiden videoiden perusteella ei tuota väitettä voi vahvistaa enkä edes osaa paikallista murretta, niin en tiedä mitä he siinä puhelevat. kielimuuri nääs.

toisaalta asia on lähes tulkoon sivuseikka, sharia-laistahan nämä kostorangaistukset on omittu ja allahin ( tai jonkun ) nimissä toteutettuja.

kenttäsairaaloissa työskentelevät eivät oman turvallisuutensa vuoksi voi kovinkaan paljoa puuttua asejoukkojen tekemisiin, ainoastaan lääkärinvalan ( hippokrateen valan ) mukaisesti heidän kuuluisi pidättäytyä kenenkään kärsimysten lisäämisessä.

• En viitsinyt katsoa, luotan ihmisen kykyihin ihan katsomatta.
      Asiaan: Jos tuossa lasta kidutetaan, niin sehän on krisseleiden mukaan heidän jumalansa tahdonmukaista toimintaa, ehkä jumala halusi lasta kiduttamalla viestittää esim. meille suomalaisille ateisteille jotain ?? Krisseleiden jumalalla kun on sellainen savolainen luonne - mitään ei voi kertoa suoraan ja selkokielellä, ei voi lähettää sitä enkeliään kertomaan "totuuksia" mielummin esimerkinomaisesti tapetaan perhe ja kidutetaan lasta ja ladataan se youtubeen - Nerokasta. Lapsesta viis, kun jumalalla on meille asiaa ?
      Moiselle "jumalalle" sanon että H_A_I_S_T_A P_A_S_K_A !

• pelimerkki

Kyllä ne ovat muslimeita, jotka tuossa lasta kiduttavat. Mutta ihan sama mikä uskonto, julmuutta löytyy kaikista.

• pelimerkki kirjoitti:

Kyllä ne ovat muslimeita, jotka tuossa lasta kiduttavat. Mutta ihan sama mikä uskonto, julmuutta löytyy kaikista.

Krisseleiden mukaan on vain yksi jumala, ja kyseinen on kuulemma kaikkivaltias - ja kaikki tapahtuu sen mukaan - joten krisselien jumalalla on asiaa ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1759
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1358
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1131
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1048
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    9. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      949
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      889
    Aihe