Onko chinchilla päivä- vai yöeläin? Ja montako niitä pitäisi olla?
Yö vai päivä?
5
142
Vastaukset
- accd
Hämärä- ja yöeläin. Mielellään 2 (naaras ja kastroitu uros).
Chinchilla on yö eläin. Minulla on 2 Chinchilla naarasta ja heti kun valot sammuvat niin ne alkaa riehua. Kuten repivät sanomalehtiä tai jyrsivät häkin rauta tankoja. Chinchilloja pitää mielellään olla 2 naarasta tai 2 urosta mieluiten 2 naarasta koska urokset eivät oikein tule ilmeisesti juttuun keskenään.
- Love c
jos ne kerran riehuvat noin kamalasti yöllä,
niin tekevätkö ne päivällä mitään ihmisen kanssa?
nauttivatko ne silittelystä tai ihmisen kanssa olosta? - accd
Riippuu todella paljon chinchillasta ja sen luonteesta. Jos chinchilla on hyvin kesytetty poikasesta lähtien, tykkää se yleensä ihmisen seurasta. Jotkut chinchillat tykkäävät istuskella olkapäällä tähystelemässä, olla rapsuteltavana ja syliteltävänä. Toiset taas eivät siedä minkäänlaista kosketusta eivätkä halua tulla syliin. Ja tältä väliltä löytyy kaikenlaisia luonteita. Silittelystä chinchillat eivät yleensä pidä. Viralliselta kasvattajalta ostaessasi saat todennäköisimmin kesyn chinchillan. Kasvattajat löytyvät SLC:n nettisivuilta www.slcry.net.
Päivällä chinchillat nukkuvat ja tarvitsevat rauhallisen ja hiljaisen tilan. Esim. meillä eläimet heräilevät siinä yhdeksän aikaan illalla. Seleevä. Minun Liinu ja Ruusu on valveilla melkein koko aika ja pitävät silittelystä varsinkin hämärän aikaan. Liinu pitää aikas paljon nukkumisesta koska on vanhempi kuin Ruusu. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921460Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231238- 50978
- 70920
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52823Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53820- 56812
- 102794
- 82790
- 32725