Eli millä te levitätte meikkivoiteen ja minkälaista meikkivoidetta käytätte? (nestemäistä, vaahtomaista. voidemaista)?
Olen oikeastaan aina levittänyt sormin ja nyt vasta innostuin kokeilemaan sivellintä.. Yllätyin miten paljon helpompaa levitys tai enemminkin häivytys on siveltimen avulla. Itse käytän maybelinen cream foundationia..
meikkivoiteen levitys
13
1599
Vastaukset
- stdrtdtdrt
Käytän nestemäistä. En ole koskaan tajunnut siveltimiä - jää aina rantuja ja tarvitsee joka tapauksessa sientä niitä tasoittamaan. Buffaavat siveltimet taas saavat pintakuivat kohdat hilseilemään irti, kun taas sienellä taputtelemalla ne menevät nätisti tasaisiksi.
- mimmi0000sdfs
Käytän Maybellinen Dream Matte Moussea.
Tosi hyvä minusta kun siihen päälle laittaa vielä puuteria. - Bloodi
Itse olen yrittänyt etsiä sopivaa meikkivoidetta, mutta mikään ei tunnu olevan hyvä. Kesällä käytin Nivealta Dream matte moussen tapaista vaahtoa ja se oli todella hyvä. Nyt Nivea on tosin lopettanut meikin valmistuksen, ainakin minun tietojeni mukaan, eikä sopivaa meikkiä löydy. Kaikki nestemäiset ovat joko liian tummia, tummuvat rasvasta tai varisevat pois ennen puolta päivää.
Ostin tuota Dream mattea, koska sitä kehuttiin hyväksi. Se ei kuitenkaan pitemmän päälle ollut hyvä, vaikka laitoin kosteusvoidetta välillä reilustikin alle, se ikään kuin hilseili ja varisi pois saaden ihoni näyttämään entistä rosoisemmalta. Ihoni on vaalea, kuiva, kasvot punaiset ja lievää aknea.
Jos jollakin olisi vinkkiä hyvästä meikkivoiteesta, saa kyllä ilmoitella.Lumenen ohuet meikkivoiteet ovat hyviä. Kysy myyjältä ohjetta väriin, ettei tule väärää väriä. Itse laitan meikkivoiteet aina sormin ja lopuksi vielä painelen meikkivoiteen ihoon kiinni. Puuterit ovat ihan turhia; tekevät ihon meikatun näköiseksi.
Oikea sävy on kaiken a ja o ja se, että iho on luonnollisen näköinen.
Muista ihonhoito; puhdistus ja kosteutus. Aina ensin iholle kosteusvoidetta ja sitten vasta meikkivoide.
Hohdetta iholle saa esim. Lumenen hohdevoiteella. Levitä sormin meikkivoiteen päällle ihon T-alueelle (ei meikkivoiteen alle, vaikka kosmetologit saattavat niin sanoa).
nim. 25 vuotta meikkivoidetta käyttänyt ja kauniista ihosta kiitosta saanutHeips Bloodi!
Minulla on samanlainen iho kuin sinulla. Minulla toimii mahdottoman hyvin Lumenen Artic Aqua sävyttävä kosteusemulsio jota käytän kesällä ainoana meikkinä (ehkä hipaisen vähän kimalteista aurinkopuuteria pintaan). Se jättää ihanan raikkaan ja hengittävän fiiliksen iholle! Sama tuote on olemassa myös ilman sävyä jota käytän kosteusemulsiona talvikuukaudet ennen meikkivoiteen laittoa. Tuote on siksi hyvä sinun ja minun iholle, että se on geeli eikä öljy-/rasvapohjainen! Meikkivoiteena olen käyttänyt talvisin Cliniqueta. Nyt halusin vaihtaa ja kokeilla Clarinsin meikkivoidetta. Kokeile ihmeessä eri merkkejä ja uskalla kysyä asiantuntijalta kaupassa mikä meikkivoide (sävy ja kooste) sopii sinulle!Heips Bloodi!
Minulla on samanlainen iho kuin sinulla. Minulla toimii mahdottoman hyvin Lumenen Artic Aqua sävyttävä kosteusemulsio jota käytän kesällä ainoana meikkinä (ehkä hipaisen vähän kimalteista aurinkopuuteria pintaan). Se jättää ihanan raikkaan ja hengittävän fiiliksen iholle! Sama tuote on olemassa myös ilman sävyä jota käytän kosteusemulsiona talvikuukaudet ennen meikkivoiteen laittoa. Tuote on siksi hyvä sinun ja minun iholle, että se on geeli eikä öljy-/rasvapohjainen! Meikkivoiteena olen käyttänyt talvisin Cliniqueta. Nyt halusin vaihtaa ja kokeilla Clarinsin meikkivoidetta. Kokeile ihmeessä eri merkkejä ja uskalla kysyä asiantuntijalta kaupassa mikä meikkivoide (sävy ja kooste) sopii sinulle!- K.L.M.
otso4321 kirjoitti:
Lumenen ohuet meikkivoiteet ovat hyviä. Kysy myyjältä ohjetta väriin, ettei tule väärää väriä. Itse laitan meikkivoiteet aina sormin ja lopuksi vielä painelen meikkivoiteen ihoon kiinni. Puuterit ovat ihan turhia; tekevät ihon meikatun näköiseksi.
Oikea sävy on kaiken a ja o ja se, että iho on luonnollisen näköinen.
Muista ihonhoito; puhdistus ja kosteutus. Aina ensin iholle kosteusvoidetta ja sitten vasta meikkivoide.
Hohdetta iholle saa esim. Lumenen hohdevoiteella. Levitä sormin meikkivoiteen päällle ihon T-alueelle (ei meikkivoiteen alle, vaikka kosmetologit saattavat niin sanoa).
nim. 25 vuotta meikkivoidetta käyttänyt ja kauniista ihosta kiitosta saanutKun kysyt myyjältä niin varmista, että se myyjä on kosmetologi tai meikkaaja-maskeeraaja. Jos on "vain" myyjä niin voi tulla kivoja ylläreitä.
- BettyBoop
Olen ollut vuosia Joe Blascon meikkivoiteen käyttäjä(..juu, tiedän että monille tulee nyt tarve kommentoida iho-ongelmista ym. höpöhöpöstä). En löytänyt silloin (yli 10 v sitten) todella vaalealle iholleni sopivaa meikkivoidetta, mutta messuilla tutustuin Blascon tuotteisiin ja niistähän löytyy ihan kaikille ihoväreille sopiva tuote. Ihoni on hyvä, en ole koskaan kärsinyt finneistä, mustapäistä tms. Puhdistan meikit asianmukaisilla tuotteilla joka ikinen kerta pois ja kuorin sekä kosteutan ihoani säännöllisesti. Kosmetologeilla en käy, kun se on liian kallista minulle. Ostan meikkivoiteen kanssa myös luonnonkumisia meikkisieniä, joilla voiteen levitys käy vaivatta. Hinnaltaan Blasco on "markkettikamaa" kalliimpi, mutta kestää pidempään. Meikkivoide kestää lähes vuoden (jokapäivä käytössä) ja ohuenohut kerros riittää tasoittamaan ihon sävyerot ym. Siinä on mukana myös UV-suoja.
- Jonna Blasco
Minäkin olen käyttänyt Joe Blascoa ainakin häistäni asti eli noin 20 vuotta. Olen todella kalpeaihoinen, joten vaalein Alabaster-sävy sopii minulle hyvin. Aikoinaan häämeikin tekijä valitsi sävyn ja se toimii yhä.
Minulla on akneongelma, joka iän myötä alkaa vähitellen helpottaa. On tärkeää, että akneihoa ei päästä pintakuivaksi, sillä ihoa pitää kosteuttaa. Kosmetologilla opin, että pohjalle kosteuttavaa (ei rasvaista) voidetta ja sitten täsmähoitoa näppylöille. Jos on kovin kosteuttavaa voidetta, niin sitä ei ole pakko laittaa joka päivä, jos tuntuu, että se on liikaa. Jos iho pääsee kuivahtamaan, niin pitää kuoria se kuollut pintaiho pois, jotta vaikuttavat voiteet ylettyvät sen kuolleen ihosolukon sijasta elävään ihoon.
Minäkin levitän voiteen meikkisienellä. Meikki pysyy hyvin koko päivän eikä iho kiiltele tai valu. Toki puhdistamisessa käytän sitten kasvosientä, jotta voidetta ei jää tukkimaan ihohuokosia.
Jos Blascon pintaan jää nukkaa/pölyä, niin sen voi varovasti kaapia pois esim. pumpulipuikolla. Sen jälkeen meikkivoiteen levittäminen on kuin lasten leikkiä.
- MakeUpFreak
Hei, olen viime aikoina alkanut käyttämään sivellintä ja nestemäistä meikkiä (useampaa eri merkkiä löytyy) joskus tykkäsin levittää sienellä, joskus sormin, mutta sivellin oli positiivinen yllätyskokeilu, suosittelen. Riippuu tietenkin meikkivoiteen koostumuksesta, mikä menetelmä on sopivin.
- me
En nyt tiedä minkä ikäisiä kaikki nämä kirjoittajat nyt ovat mutta jos nyt joku muu kuin aikuinen sattuu lukemaan niin tässä annan myös omat vinkkini nuorena. Ensinnäkin jos on rasvainen iho niin suosittelen käyttämään puuteria ja lähinnäkin irto puuteria joka poistaa myös kiillon että kiinnittää meikin. Mutta kivipuuteria voi käyttää päivänmittaan korjailuun tai myös pelkästään jos vierastaa purkkeja ja siveltimiä. Ja tuohon kivipuuteriin suosittelen lämpimästi myös nuorille miksei myös aikuisille Gosh Silky finishing powder joka on väritöntä eli sopii vaaleille sekä tummemmille mutta ei mitään läpinäkyvää mutta että ei ole mikään peittävä vaan poistaa kiiltoa mutta olen käyttänyt myös meikin kiinnitykseen ja se kyllä on tosi hyvä jos on rasvainen iho tai kiiltelevä että pitää kyllä naaman ainakin kuusi tuntia kiillottomana mutta välillä voi lisäillä. Ja sitten meikki on hyvä myös pohjustaa koska se auttaa jo siihen että tasoittaa ihon värisävyjä ja virheitä eikä tarvitse sitä meikkivoidetta sitten niin paljoa laittaa, että suosittelen itse kyllä myös pohjustusvoidetta ja itse käytän Gosh Velvet touch foundation primeriä joka ensi vaikutelmalta saattaa tuntua että on öljypitoinen mutta ei ole. se on kyllä tosi hyvä että se pitää meikin kyllä paikoillaan ja estää myös sitä rasvoittumista päivän aikana hyvin. Omistan myös meikkisivellinsetin jota suosittelen lämpimästi sillä se on kyllä halpa mitä laskeskelin että ne setin siveltimet maksaisi yksikseen ostettuna ainakin 100e mutta settinä halvempi mutta on kyllä hyvää laatua kun ammattilaisetkin käyttää samaa settiä ja siinä tosiaan on 22 sivellintä joka lähtöön ja tuli hienossa meikkilaukussa missä oli jokaiselle siveltimelle oma kolo ja niillä nyt sitten olen meikkaillun ja kyllä huomaa että on tuolla siveltimellä paljon helpompi kuin sienellä koska siveltimellä saa hyvin peittoon kaikki virheet eikä joudu heittämään kalliita meikkivoiteita hukkaan, kun tuo sienihän kummiskin imee itseensä aika paljon meikkivoidetta mutta käytän vieläkin sientä kumina millä pyyhin jos sattuu tulemaan liian tumma sävytys niin pyyhin pois vielä ettei tarvitse pestä kun sävytän kesän ja talven meikkivoiteista sopivaa sävyä koska kesällä on tummempi iho ja talvella vaaleampi niin niistä saa sitten sekoittaa hyvän sekoituksen mutta täytyy muistaa myös valo ettei sitten laita väärässä valossa liian tummaa vaan käyttäää sellaista valoa mikä puhuu kaikkien puolesta koska lähes joka paikassa on erilainen valo. Siinä oli nyt sitten minun kokemuksia en nyt tähän enempää keksinyt oikein kirjoittaa mutta tässä on nyt hyviä vinkkejä nuorille ja aikuisille. Kaikillahan toki saa olla oma tyyli miten meikkaa mutta jotkut asiat on kaikilla ihoilla fakta esim se että puuteri poistaa kiiltoa.
- joomojdsjfk
Minä itse käytän Cliniquen anti blemish- solutions meikkivoidetta. Se on pelastus minun akneiholle. Levitän ihan käsin ja viikonloppusin käytän baremineralsiia :D
- affinitone
Maybellinen Affinitone on paras meikkivoide! On nestemäinen ja ohut, mutta peittää todella hyvin. Tuntuu kevyeltä kasvoilla:) Käytän 02 sävyä ja levitän sen sormin, en tosin ole edes kokeillut muita tapoja, mutta se on helppo:))
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806