Lääkärin ammatti yliarvostettu

Tule uudestaan..

mitä ihmettä ne opiskelevat vuositolkulla jos sitä selviää kuten valelääkärit ovat selvinneet ja saaneet jopa kolleegoiltaan hyvät arvosanat sekä läpäisseet Valviran testit?

Sairaanhoitajat paikkaavat lääkäreiden osaamattomuutta ja lääkärikollegat ammattiylpeuden vuoksi pitävät valelääkärien puolta.

Tk-lääkärin normaali päivä:
- potilas valittaa vaivojaan - määrätään pieni verenkuva. Jos se on ok,
vaihtoehdot ovat seuraavat:
-" tule uudelleen jos vaivat jatkuvat"
- masennuslääkeresepti tai
- happosalpaajia tai
- kipulääke

Kyllä noiden sisäistäminen käy ilman vuosien koulutusta.

89

1481

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turha joukko

Juuri näin se menee. Suurin osa lääkäreistä on tyhmiä. He ovat lukeneet tentit ulkoa ymmärtämättä asiasta mitään. Kiinni jäänyt valelääkäri on selvästi älykäs ja voisi olla parempi kuin perustörtöt.

• Olen sitä mieltä, että hyvä kirurgi ("välskäri") ei voi huijata, on koulunsa käynyt ja palkkansa ansainnut.

Lieneekö kukaan kuullut valekirurgeista?

Yleensä pikkutaudeista ja arkikrempoista paranee paremmin, kun kiertää yleislääkärit kaukaa. Omat elintavat auttavat aika pitkälle pysymään terveenä. Vanhusten myrkyttäminen lääkkeillä sekaviksi pitäisi säätää rikokseksi, vaikka lääkitykset periaatteessa olisivat "asianmukaisia".

• Näin sen näin

Jos minulla olisi valta, ottaisin terveyskeskuslääkärien kuukausipalkasta tonnin pois ja antaisin sen kirurgeille ja muille huippuosaajille.

Samalla alentaisin terveyskeskuslääkärit tasolleen: heistä tulisi virallisesti välskäreitä, erotuksena oikeista lääkäreistä.

• .

Kukaan ei ole palannut kertomaan : D

• dfadasvasd

lääkäripulasta päästäisiin heti, kun järjestettäisiin pikakursseja tk-lääkäriksi. esim autokorjaajalta veisi noin viikon omaksua tk-lääkärin osaamistaso.

• Oikea Lääkäri

Yllä olevan syyn vuoksi en lähdekään töihin terveyskeskukseen.

Toinen syy ovat valepotilaat jotka valittavat kaikesta turhaan vaikka olisi vain fluunssa.

Kolmas syy on mielisairaiden potilaiden vaatimat valtavat Diapam ja muut huumausainereseptit. Vanhukset vaativat myös lääkkeitä valtavia määriä kuten muutkin.

Neljäs syy ovat vaatimus kaiken maailman todistuksista joita pitää laatia sosiaalietuuden saamiseksi. Saattaa joku köyhä tulla sosiaalitoimiston lähettämänä vaatimaan todistusta jotta saisi maksusitoumuksen astianpesukoneeseen tai parempaan asuntoon.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Paljon mukavampi on tehdä töitä keskussairaalassa jossa potilaat ovat tavallisesti oikeasti sairaita eikä mitään valittajia.

Omasta mielestäni koko terveyskeskusjärjestelmä pitää romuttaa ja järjestää palvelut vaikka listautumismallin mukaisesti.

Siinä lääkäri päättää kenet kaikki ottaa potilaikseen ja potilas voi myös valita lääkärinsä. Toimii hyvin Ranskassa ja muissa sivistysmaissa.

Eipä tarvitsisi enää potilaiden sietää ylimielistä lääkäriä ja lääkärin taas valittavia potilaita.

• dsafadasfadfasd
        Oikea Lääkäri kirjoitti:

Yllä olevan syyn vuoksi en lähdekään töihin terveyskeskukseen.

Toinen syy ovat valepotilaat jotka valittavat kaikesta turhaan vaikka olisi vain fluunssa.

Kolmas syy on mielisairaiden potilaiden vaatimat valtavat Diapam ja muut huumausainereseptit. Vanhukset vaativat myös lääkkeitä valtavia määriä kuten muutkin.

Neljäs syy ovat vaatimus kaiken maailman todistuksista joita pitää laatia sosiaalietuuden saamiseksi. Saattaa joku köyhä tulla sosiaalitoimiston lähettämänä vaatimaan todistusta jotta saisi maksusitoumuksen astianpesukoneeseen tai parempaan asuntoon.

- - - - - - - - - - - - - - - - -

Paljon mukavampi on tehdä töitä keskussairaalassa jossa potilaat ovat tavallisesti oikeasti sairaita eikä mitään valittajia.

Omasta mielestäni koko terveyskeskusjärjestelmä pitää romuttaa ja järjestää palvelut vaikka listautumismallin mukaisesti.

Siinä lääkäri päättää kenet kaikki ottaa potilaikseen ja potilas voi myös valita lääkärinsä. Toimii hyvin Ranskassa ja muissa sivistysmaissa.

Eipä tarvitsisi enää potilaiden sietää ylimielistä lääkäriä ja lääkärin taas valittavia potilaita.

>>Toimii hyvin Ranskassa ja muissa sivistysmaissa.>>

muu juttu ihan asiaa, mutta ranska sivistysmaa? etanoita syövät juntit..

• Näin on

Eipäs nyt liiotella, ei autonkorjaajasta viikossa lääkäriä tehdä mutta sairaanhoitajasta tehtäisiin vuodessa TK-lääkäri!

• Doc Factory
        Näin on kirjoitti:

Eipäs nyt liiotella, ei autonkorjaajasta viikossa lääkäriä tehdä mutta sairaanhoitajasta tehtäisiin vuodessa TK-lääkäri!

Siitä sitten lääkäreitä tekemään...

• lääkärit ahneita!!
        Doc Factory kirjoitti:

Siitä sitten lääkäreitä tekemään...

Lääkäriliitto vastustaa opiskelupaikkojen lisäystä.
        No sen takia tietenkin että voi pyytää korkeampaa palkkaa.

Opiskelijamäärien kasvattamisesta on toivottu pikkuapua lääkäripulaan. Ylen mukaan sadan aloituspaikan lisäämisesta vuoteen 2012 on jo sovittu opetusministeriön kanssa. Sosiaali- ja terveysministeriö harkitsee kevään kuluessa, pitäisikö aloituspaikkoja kasvattaa lisää.

Lääkäriliitolle pienikin lisäys on liikaa.

- Tänä vuonna valmistuu ja viime vuonna valmistui 600 uutta lääkäriä ja koulutuspaikkoja nostettiin huomattavasti vuodesta 2002 lähtien. Lääkäriliiton näkemyksen mukaan nykyinen koulutusmäärä on riittävä, Lääkäriliiton tutkimuspäällikkö Jukka Vänskä toteaa Yle uutisten haastattelussa.

• Olenko oikeassa?

MInulle tulee mieleen suomenrååtsalaiset tästä.
      Hehän saavat virkansa ja tittelinsä jo syntyessään, vaikka ainakin 80% heistä on sisäsiittoisia idiootteja?Heistä takuulla ainakin 95% elää jollakin kusetussysteemi viralla, jonka maksamme me Suomalaiset. Maksamme myös heidän ns. "koulunsa", jossa he muka "opiskelevat". Tosiasiassa uskoisin et heillä riittää pelkkä läsnäolo siellä, jos joidenkin kohdalla edes sitäään tarvitaan?
      Olenko oikeassa, vai olenko oikeassa?

• samanarvoisiajavitut

Olet oikeassa, suomenruotsalaisillahan ei tarvitse pyrkiä mihinkään korkeakouluun/yliopistoon, vaan kiintiöiden perusteella voivat ilmoittaa, mihin menevät!
        Toisin on suomipojalla, jos jää yhtä pistettä vaille, voi unohtaa koko alan, kun sitävastoin ilman mitään vaatimuksia suomenruotsalainen "toveri" porskuttaa sisään!
        Ei ihmekään, että tällaista tapahtuu, että papereita väärennetään. Mutta eipähän ole miehestä kukaan valittanut ja ihan ammattitaitoisesti hoitanut virkaansa. Herää kysymys, kuka on oikeastaan syyllinen?

• Valte vaan

HAI Sie!

Mie ainaki alan kynekolokiksi!

Saa katella pilluja päivät pitkät ja kunta tai valtio maksaa palkan ja työsuhde autokin olisi kyllä ihan jees!

• hoomoi

Ja mielellään asuntoauto. Vois pitää Ottoa päällä myös vapaa-aikana.

• Lääk.au

Niin!
      Armeijassakinhan on sellaisia lääkintämies kursseja, joten miksi ei myös täällä siviilissä?

Esim. viikon pika (kirjekurssi ehkä?) osaisi tehdä jo vaikka minkälaisen diagnoosin. Lopputentinkin voisi tehdä vaikkapa netillä?

Netiltä voi kans katsella vaivaan hoito-ohjeita sekä myös sopivat lääkkeet.

Meillä olisi sitten lääkäreitä melkeimpä joka töllissä.
      Kansanterveyskin nousisi ihan kohinalla ja Toiwotalkoot maistuisi vielä paremmalta.

• 22"

Itse olen valmistunut ylilääkäriksi tuolta:
      http://alypaa.com/yhteisot/pelit/Galenos
      Voin vakuuttaa, että tutkinto ei ollut helppo - monta kertaa sai rynkyttää. Mutta kyllä kannatti. Sillä nyt vaan ylilääkärin hommiin hyvällä liksalla.

• fsdgasdgasdgsdgv

älypään tunnuksethan vuosi nettiin joskus. tuleekohan sitten lisää valelääkäreitä?

• E_L_V

Olen menettänyt jo kauan aikaa sitten uskoni suomalaisiin lääkäreihin. Istuvat kuin kunikaat jossain kristallikaapissa. Tää valelääkäri homma oli oiva napautus aivan oikeaan osoitteeseen.

• n22w

Yleislääkäreinä terveysasemilla ei kauheasti tarvitse osata, mutta kun mennään johonkin erikoisalaan, kuten leikkaamaan ihmisiä tai tehohoitoon, niin silloinhan ammattipätevyys joutuu todella koetukselle. Näin sanoo lääkärisuvun jälkeläinen. Lääkäreiden työ on tosi rankkaa; vanhempani eivät ole olleet kotona jouluna koko päivää viimeiseen kymmeneen vuoteen. Lääkärit joutuvat tekemään älyttömiä 24h-päivystyksiä. Jos tarpeeksi kiire on, niin hyvä jos vessaan kerkiää syömisestä puhumattakaan.

• ei haittaa

Ihan vapaasti vaan voi olla arvostamatta, jos se helpottaa oloa. Itse kuitenkin arvostan ja lääkärit jatkaa työtään kyllä teistä huolimatta. Yrittäkää opiskella itsellenne kunnon ammatti.

• ...............

Niin, no siitähän tässä onkin kyse, kunnon ammatista. Kunnon ammatti on yhtä kuin iso liksa. Jos lääkäreiden palkkoja vähän tiputettaisiin, niin kuinkahan moni opiskelisi tähän kunnon ammattiin? Olisiko se enää edes kunnon ammatti?

• totuus esiin

Syuurin osa hoitajista on laiskoja vätyksiä, jotka vetävät liian suurta liksaa työmääräänsä nähden.

• fdagfdg

Mulla on kokemusta terveyskeskuslääkäreistä ja kahdesta yksityisestä lääkäristä. Joskus nuoruudessani menin lääkärin vastaanotolle pelkkien oireiden ollessa tiedossa, mutta enää en todellakaan! Jos joku vaivaa, selvitän ensin muilla keinoin mitä se todennäköisesti on ja jos tarvii reseptin lääkettä varten niin siinä tapauksessa menen lääkäriin. Saan yleensä reseptin heti ja sitten ulos sieltä ja vähän äkkiä. En koskaan luota lääkärin diagnoosiin sokeasti enkä syö heidän määräämiään lääkkeitä jos en muin keinoin saa selville onko lääke tarpeellinen.

En tunne minkäänlaista arvostusta lääkäreitä kohtaan. Ne eivät kohtaa asiakasta, antavat aina ymmärtää, että kiireellisempiäkin asiakkaita olisi ja jos on avohaava reidessä niin ne hinkkaa sitä pumpulilla ja nyhtää kiireellä reunat yhteen vaikka kuinka huutais tuskissaan. "Koska se on tehtävä". Voi sen tehdä hellävaraisemminkin!

Jos jokin asia huolestuttaa ja menee lääkäriin niin aina sieltä saa kuulla että se on normaalia. Meidän suvussa on mummo ja äiti kuollut siihen kun lääkäreiden mielestä on ihan normaalia että vatsaa koskee 24/7 sietämättömästi. Vatsasyöpä molemmilla.

Lääkäreiden palkkaa pitäisi laskea ja niitä pitäisi kouluttaa enemmän. Kyseenalaistan motiivin jos ihminen todella haluaa terkkarin valkoiseen huoneeseen istumaan päiväkausiksi jumalattomaan kiireeseen kirjoittamaan reseptejä. Kyllä se palkka varmaan ajaa näitä ihmisiä...

• mietippäs vähän itse

Juu, heiltä palkka pois ja ittelle lisää. Kaikki hyväosaiset on huijareita. Mutta jos ite ois lääkäri, niin olis ihan eri juttu. Eiks vaan? Heh. Ja harmittaa varmaan kun älli ei riitä opinahjoon pääsyyn ja amis kutsuu. itse opiskelen yliopistossa ja suvussa on lääkäreitä. Että ihan hyvä juttu. Ei siinä mitään kyllähän nykyaikana amiksesta pääsee ihan hyviin hommiin. Mutta tarkoitus oli ihmetellä tätä pahansuopaa, jonka taustalla kirjailee uskoisin kateelliset ja epäonnistuneet ihmiset. Ja varmaan nuoret toisaalta, päihdeongelmaiset?

• jsbtd
        mietippäs vähän itse kirjoitti:

Juu, heiltä palkka pois ja ittelle lisää. Kaikki hyväosaiset on huijareita. Mutta jos ite ois lääkäri, niin olis ihan eri juttu. Eiks vaan? Heh. Ja harmittaa varmaan kun älli ei riitä opinahjoon pääsyyn ja amis kutsuu. itse opiskelen yliopistossa ja suvussa on lääkäreitä. Että ihan hyvä juttu. Ei siinä mitään kyllähän nykyaikana amiksesta pääsee ihan hyviin hommiin. Mutta tarkoitus oli ihmetellä tätä pahansuopaa, jonka taustalla kirjailee uskoisin kateelliset ja epäonnistuneet ihmiset. Ja varmaan nuoret toisaalta, päihdeongelmaiset?

Kuule amis on jo kymmenen vuotta sitten muuttunut kolmevuotiseksi opistoksi.

• hyuhjkkl
        mietippäs vähän itse kirjoitti:

No ei uskoisi että olet mihinkään yliopistoon päässyt kun päättelykyky on tuota luokkaa. Luultavimmin tuo lääkärisuvun helpolla päässyt vesa ei missään vaiheessa kerennyt kasvattaa omaa ajatteluaan vaan vanhempien suhteilla irtosi yliopisto paikka. No joo, et ymmärrä ollenkaan jutun pointtia, mene sinne yliopistoosi peilin eteen kehumaan itseäsi.

Tuollaisia ne useimmat lääkäritkin ovat "Minun suvussa on paljon lääkäreitä - meidän suku on parempi kuin teidän suku - minä olen erinomainen koska olen päässyt yliopistoon - ne jotka eivät hakeudu yliopistoon ovat poikkeuksetta tyhmiä - minä olen lääkäri, LÄÄKÄRI, minä olen ollut yliopistossa jo kuusi vuotta, ei minun enää tarvitse mitään osata - potilaan pitäisi nuolla varpaitani jo pelkästään sen takia että tällainen puolijumala kuin minä - yliopistosta valmistunut LÄÄKÄRI jonka suvussa on LÄÄKÄREITÄ - suvaitsee katsoa sitä"

Onnea elämääsi.

• mietippäs vähän itse
        hyuhjkkl kirjoitti:

No ei uskoisi että olet mihinkään yliopistoon päässyt kun päättelykyky on tuota luokkaa. Luultavimmin tuo lääkärisuvun helpolla päässyt vesa ei missään vaiheessa kerennyt kasvattaa omaa ajatteluaan vaan vanhempien suhteilla irtosi yliopisto paikka. No joo, et ymmärrä ollenkaan jutun pointtia, mene sinne yliopistoosi peilin eteen kehumaan itseäsi.

Tuollaisia ne useimmat lääkäritkin ovat "Minun suvussa on paljon lääkäreitä - meidän suku on parempi kuin teidän suku - minä olen erinomainen koska olen päässyt yliopistoon - ne jotka eivät hakeudu yliopistoon ovat poikkeuksetta tyhmiä - minä olen lääkäri, LÄÄKÄRI, minä olen ollut yliopistossa jo kuusi vuotta, ei minun enää tarvitse mitään osata - potilaan pitäisi nuolla varpaitani jo pelkästään sen takia että tällainen puolijumala kuin minä - yliopistosta valmistunut LÄÄKÄRI jonka suvussa on LÄÄKÄREITÄ - suvaitsee katsoa sitä"

Onnea elämääsi.

Kylläpsä olet kateellinen. Onkohan niin, että kansa itse on nostanut lääkärit sinne jalustalle. Älkää hyvänen aika niin tehkjö, jos se ahdistaa noin mieltä. Kateus on kamala tunne varmaan, sehän hallitsee näköjään sinunkin elämääsi. Koeta löytää itsellesi jokin mukavampaa fiilistä saava harrastus työ, ihmissuhde tai mikä tahansa. Pääasia että alat elää omaa elämääsi. Kuule eihän sinun elämääsi nyt vaan hallitse lääkärien palkat?? Voi herranjestas sentään.
        Mitäs jos sinun lapsukaisesi lähtisi lääkikseen opiskelemaan, olisko se suuri häpeän aihe?? heh.

• samat sulle
        jsbtd kirjoitti:

Kuule amis on jo kymmenen vuotta sitten muuttunut kolmevuotiseksi opistoksi.

Mikä kumma siellä amiksessa vie 3 vuotta. Työtävieroksuvia tyyppejä yritetään kouluttaa yhteiskunnan pelisääntöihin. Eihän nuo edes osaa mitään oikein tehdäkään, talot homehtuu ja autot ei toimi. Surkeeta sakkia ja itsetunnon kohottamiseksi vain nimike vaihdettiin opistoksi. Samaa sakkia sieltä työmarkkinoille tulee.
        Miltäs kuulostaa?

• akateemistä kakkaa
        samat sulle kirjoitti:

Mikä kumma siellä amiksessa vie 3 vuotta. Työtävieroksuvia tyyppejä yritetään kouluttaa yhteiskunnan pelisääntöihin. Eihän nuo edes osaa mitään oikein tehdäkään, talot homehtuu ja autot ei toimi. Surkeeta sakkia ja itsetunnon kohottamiseksi vain nimike vaihdettiin opistoksi. Samaa sakkia sieltä työmarkkinoille tulee.
        Miltäs kuulostaa?

Kyllä ne lukiolaiset on niitä työtävieroksuvia. Moni lukee yliopistossa 40 vuotiaaksi. Sitten ollaan se 20 vuotta töissä ja eläkkeelle.

• fsfs

Vaari sanoi hyvin.. Valelääkärille sopiva rangaistus olisi kouluttaa lääkäriksi ja maksaa hiukan parempaa opintotukea

• laillistettua rahast

No lääkärit koulutetaan yhteiskunnan varoin kalliilla ja sitten he alkaakin kupata ihmisiltä rahaa yksityisellä puolella osa-aikatöinä ja julkisella sektorilla ei ole lääkäreitä.

• hatsatsaa2

MInulla joku kerta kädet puutuivat luultavasti liiallisesta hiiren käsittelystä. Menin kuitenkin lääkäriin, joka totesi, että olkapää on heti leikattava. Jätin väliin, ja kas kummaa vaivakin katosi jonkin ajan kuluttua. Hmm!

• keksi parempi

Älä provosoi ilkeä ihminen. Tuo sinun tarinasi ei pidä paikkaansa. Keksit tarinoita, tuleeko parempi mieli?

• Luottamaton potilas

Lääkärien kollegiaalisuus on potilaan turma. Valelääkäristäkään eivät "koulutetut lääkärit" valittaneet kollegiaalisuuden nimissä, tuskin valelääkäri ei töppäyksittä selvinnyt.
      Jos jotain positiivista tästä valelääkäriceisseistä on, niin "koulutetut lääkärit" putoavat myös kolsiten jumalten asemistaan.

• kohti hautausmaata

Osui naulan kantaan:
        happolääke
        kipulääke
        masennuslääke
        juuri noita ne määräilee ja kiire on hurja ainakin itä-Helsingin terveyskeskuksissa, joissa ei näy suomalaisia lääkäreitä.
        Ja hoitovirheitä tulee, mutta kukaan ei jaksa niistä valittaa, homma on kuin Siperiassa.
        Piste.

• Laveart

Sanosinko että se on miehestä kiinni... Niin ja toki naisestakin koska
        naislääkäreitäkin on.

Minulla on kokemusta lääkäreistä. Voisinko sanoa olevani enemmän plussan kuin miinuksen puolella ?

Oma kokemus: selkärankani murtui töissä. Menin valittamaan terveyskeskukseen ja lääkäri tutki asiaa. Kipu oli ihan hillitöntä. Lääkäri paineli selkänikamiani ja kipeää kohtaa painaessaan polveni notkahtivat alta pois. No eihän muuta kuin kuvaukseen. Diaknoosi: ei mitään vikaa. Ja suomipoika oli nöyrä....uskoi ja läksi kipujensa kanssa pois. Puolitoista vuotta kesti ja sitten riittii...

Menin terveyskeskukseen ja sanoin lääkärille (eri lääkäri kuin eka lääkäri)suoraan: " Haluan lähetteen erikoislääkärille sairaalaan." Ja sain. Keskussairaalan lääkäri kuunteli ja otatti kuvat. Diaknoosi: " Ei näytä olevan mitään vikaa." Olin ihan pihalla...

Sitten kohta lääkäri totesi: " Hetkinen....." Lääkäri otatti uudelleen kuva eri kohdasta selkärankaa. Ja kuinka ollakkaan kuva paljasti että yksi nikama oli ihan paskana.

Vakuutusyhtiö IF ei korvannut penniäkään (euroakaan). Selvä työtapaturma.

Koko jutun juoni: terveyskeskuslääkäri oli kirjannut murtumakohdan väärään paikkaan selkärangassa. Eli röntgen oli otettu vika paikasta heti alussa. Ei osannut terveyskeskuslääkäri niin yksinkertaista juttua ja potilas kärsi.... Kun tutustuin selkärangan nikamien merkintään niin voin sanoa ettei yksinkertaisemmin vois asiaa enää esittää. Ja lääkäri muni siinäkin.

Kaiken kukkuraksi sairaalalääkärikin määritti murtumakohdan pieleen yhdellä nikamalla.

Eli on noita kaiken maailman sähläreitä... Kaksi lääkäriä ja kumpikin mokas.

Työtapaturma sattui työmaalla. Henkilö jolta olisi ollut saatavilla tosite työtapaturmasta kieltäytyi antamasta sitä. Vaikka kerroin aivan rehellisesti ja suoraan tapaturman kokonaisuudessaan. Hän puhui vieläpä puolelleen toisen henkilön jolta minulla oli mahdollisuus saada tosite tapaturmasta. Kuinka kävikään väärintehneelle? Hän kuoli muutaman vuoden päästä vaikeasti invalidisoituneena ja puolelleen puhumansa sai siitä kärsiä ja kärsii vieläkin...
        Toisen kustannuksella leikittely kävi heille kohatalokkaaksi. Miksi näin tapahtui ? Rukoilin Jumalaa ja sanoin: " Jumala, sinä tiedät näiden todistajieni väärinteon. Minä olen puhunut rehellisesti ja suoraan. He eivät ole kuulleet minua ja tekevät väärin kieltäytyessään todistamasta tapaturmani. Sinulla on ratkaisu ja rangaistus asiaa. Tapahtukoon Sinun tahtosi."

Muuten, toinen näistä henkilöistä oli työnantajani ja toinen puolisonsa.... Rahasta ei heillä ollut pulaa ja vakuutusyhtiöhän olisi tapaturman korvannut.

Vakuutus ei korvannut liiran liiraa vaikka lääkärit puolsi. Eli IF on ihan vilppiyritys. Se vain vakuuttaa sen, että if-osakkaat käärii valuuttaa.

Kipu selässä uusiutuu jos nostelen väärin tai se joutuu tärinään ja iskuihin esim. lumikelkalla ajettaessa. Onnekseni se on vahvistunut ja harvoin kipeytyy. Jopa siitä onkin n. 8 v kun tapaturma sattui.

Heikot sortuu elon tiellä....ankat senkun porskuttaa...

• kohti hautausmaata kirjoitti:

Osui naulan kantaan:
        happolääke
        kipulääke
        masennuslääke
        juuri noita ne määräilee ja kiire on hurja ainakin itä-Helsingin terveyskeskuksissa, joissa ei näy suomalaisia lääkäreitä.
        Ja hoitovirheitä tulee, mutta kukaan ei jaksa niistä valittaa, homma on kuin Siperiassa.
        Piste.

Ammoin, varmaan parikymmentä vuotta sitten, menin ihan lääkäriin tietynlaisten vatsavaivojen takia, ne kun haittasivat elämääni. Olin vielä elämäntaidon aloittelija silloin. Aikasen sinisilmäinen akateemiseen puoskarisalatieteeseen luottaja.

Lääketehtaan rengin tarmokkuudella oppinut laillistettu lääkäri kirjoitti minulle purkin mielialalääkkeitä! Vatsan venkulointiin! Vastasin tyrkytykseen perehtymällä ruokinnan merkitykseen sisuskalujen pitämiseksi tyytyväisinä ja hain itselleni sopivaa muonitusta. Tiedän nyt, mitä juuri minun kannattaa syödä, eikä "lääketiede" voi siitä tiedosta eksyttää. Mielialaani tuon typerän reseptin kirjoittaminen vaikutti vallan rohkaisevasti ilman että tarvitsi edes ostaa tyrkytettyä ihmeainetta. Uskokaa ihmiset itseenne, tutkailkaa kehonne tilaa. Paljon on itsestä kiinni, kun terveydestään huolehtii. Lääkäri ei ole ainut tie terveyteen eikä pappi sielun pelastukseen.

• Anatomiaa
        Laveart kirjoitti:

naislääkäreitäkin on.

Minulla on kokemusta lääkäreistä. Voisinko sanoa olevani enemmän plussan kuin miinuksen puolella ?

Oma kokemus: selkärankani murtui töissä. Menin valittamaan terveyskeskukseen ja lääkäri tutki asiaa. Kipu oli ihan hillitöntä. Lääkäri paineli selkänikamiani ja kipeää kohtaa painaessaan polveni notkahtivat alta pois. No eihän muuta kuin kuvaukseen. Diaknoosi: ei mitään vikaa. Ja suomipoika oli nöyrä....uskoi ja läksi kipujensa kanssa pois. Puolitoista vuotta kesti ja sitten riittii...

Menin terveyskeskukseen ja sanoin lääkärille (eri lääkäri kuin eka lääkäri)suoraan: " Haluan lähetteen erikoislääkärille sairaalaan." Ja sain. Keskussairaalan lääkäri kuunteli ja otatti kuvat. Diaknoosi: " Ei näytä olevan mitään vikaa." Olin ihan pihalla...

Sitten kohta lääkäri totesi: " Hetkinen....." Lääkäri otatti uudelleen kuva eri kohdasta selkärankaa. Ja kuinka ollakkaan kuva paljasti että yksi nikama oli ihan paskana.

Koko jutun juoni: terveyskeskuslääkäri oli kirjannut murtumakohdan väärään paikkaan selkärangassa. Eli röntgen oli otettu vika paikasta heti alussa. Ei osannut terveyskeskuslääkäri niin yksinkertaista juttua ja potilas kärsi.... Kun tutustuin selkärangan nikamien merkintään niin voin sanoa ettei yksinkertaisemmin vois asiaa enää esittää. Ja lääkäri muni siinäkin.

Kaiken kukkuraksi sairaalalääkärikin määritti murtumakohdan pieleen yhdellä nikamalla.

Työtapaturma sattui työmaalla. Henkilö jolta olisi ollut saatavilla tosite työtapaturmasta kieltäytyi antamasta sitä. Vaikka kerroin aivan rehellisesti ja suoraan tapaturman kokonaisuudessaan. Hän puhui vieläpä puolelleen toisen henkilön jolta minulla oli mahdollisuus saada tosite tapaturmasta. Kuinka kävikään väärintehneelle? Hän kuoli muutaman vuoden päästä vaikeasti invalidisoituneena ja puolelleen puhumansa sai siitä kärsiä ja kärsii vieläkin...
        Toisen kustannuksella leikittely kävi heille kohatalokkaaksi. Miksi näin tapahtui ? Rukoilin Jumalaa ja sanoin: " Jumala, sinä tiedät näiden todistajieni väärinteon. Minä olen puhunut rehellisesti ja suoraan. He eivät ole kuulleet minua ja tekevät väärin kieltäytyessään todistamasta tapaturmani. Sinulla on ratkaisu ja rangaistus asiaa. Tapahtukoon Sinun tahtosi."

Muuten, toinen näistä henkilöistä oli työnantajani ja toinen puolisonsa.... Rahasta ei heillä ollut pulaa ja vakuutusyhtiöhän olisi tapaturman korvannut.

Vakuutus ei korvannut liiran liiraa vaikka lääkärit puolsi. Eli IF on ihan vilppiyritys. Se vain vakuuttaa sen, että if-osakkaat käärii valuuttaa.

Kipu selässä uusiutuu jos nostelen väärin tai se joutuu tärinään ja iskuihin esim. lumikelkalla ajettaessa. Onnekseni se on vahvistunut ja harvoin kipeytyy. Jopa siitä onkin n. 8 v kun tapaturma sattui.

Tuo selkänikamien laskeminen väärin on yleinen moka lääkärien keskuudessa, vaikka se on perusasioita. Taiteilijatkin osaavat usein laskea ihmisen nikamat paremmin kuin tavan lääkäri.

• aervwca
        Laveart kirjoitti:

naislääkäreitäkin on.

Jos selkäranka murtuu töissä niin mikset mennyt sairaalaan arvioon? Luulisi sattuvan ihan helkiutisti jos on luu murtuneena???

• muista käytöstavat
        kohti hautausmaata kirjoitti:

Osui naulan kantaan:
        happolääke
        kipulääke
        masennuslääke
        Piste.

Kukas teitä huonostikäyttäytyviä potilaita viitsii katsella kuin ulkomaalaliset lääkärit, jotka kestävät sen ihan vaan rahan takia. Kyllä suomitohtorit lähtee muihin töihin. Paranna tapasi ja ole ystävällinen käyttäydy kuin normali ihminen, et kai sinä muidenkaan työpaikoille mene räyhäämään tai tulla sinunkaan luokse me räyhäämään. Kyllä suomalaiset syrjäyttää ulkomaalaiset terveyskeksuksista pian, jos työympäristö on viihtyisämpi. Onhan käytöstavat tiedossa?

• tarinoita riittää
        Laveart kirjoitti:

naislääkäreitäkin on.

Just joo. Mitäs vielä.

• don't you worry...
        Laveart kirjoitti:

naislääkäreitäkin on.

IF on p-a-s-k-a vakuutusyhtiö

• Satunnaisvaivainen

Pitäisi kaiken varalta tutkituttaa meidän tk:n ruuduntuijottaja, jospa lääkäreiden ei pitäisikään olla tietokoneessa kiinni jatkuvasti.

• lääk.koulutust lisää

Lääkärien pääsyvaatimuksiin pitää laittaa soveluvuustestit , fyysinen-henkinen- sosiaalinen-humaani-myötämielisyys- palvelualttius - stressinsietukyky , niinkuin monissa muissa ammattialoilla on käytössä , eikä vaan yo.tod. laudaturienmäärät riitä ! Lisäksi jos ovat / yksit.vastraanottoa pitäviä , niin hommatkoon omat laitteet , eikä kunnansairaaloissa yksit.potilaat saa parempaa palvelua ,kuin muut potilaat , sillä he tekevät lisänä sairaaloissakin omaa yritystointa sair.laitteilla kunnan piikkiin , yms.

• Ei tk-lääkäri

Kukaan järkevä ihminen ei mene terveyskeskukseen töihin koska siellä saa niskaansa niin paljon p.askaa että terveys menee.

Ihan turha luulo on se että parhaita lääkäreitä ovat empaattiset ja humaanit tohtorit. Nämä ovat ensimmäisenä sairauslomalla uupumisen vuoksi kun potilaita tulee ovista ja ikkunoista. Kukaan ei kestä liiallista työmäärää vuosikausia eli omaan työhön pitää voida edes jotenkin vaikuttaa jotta ei uupuisi.

Pari asiaa voitaisiin poistaa terveyskeskulääkärin töistä: 1) sairauslomatodistukset lyhyistä sairauslomista, 2) sosiaalitoimiston vaatimat lausunnot, 3) Kelan järjettömät B-lausunnot sairaustilan muuttumisesta vaikka amputoituneen jalan suhteen, 4) lääkkeiden uusimiset kahden vuoden välein jos kaikki on kunnossa, 5) psykiatriset sairaudet muiden hoidettavaksi ensiarvion jälkeen kun ei taito riitä (hulluja on Suomessa muuten 500 000!), 6) tiettyjen sairauksien seuranta voisi olla erikoissairaanhoidossa kuten epilepsia, reumataudit jne. ainakin harvakseltaan.

Sosiaali- ja terveysministeriö on omalla toiminnallaan ajanut perusterveydenhuollon katastrofitilanteeseen viimeisen kahden vuosikymmenen aikana. Tilanne on koko ajan mennyt hullummaksi ja samaan aikaan on hassattu rahaa kymmeniä tai satoja miljoonia terveysprojekteihin sekä toimimattomien potilastietojärjestelmän ja sähköisen reseptin kehittämiseen.

• mieti ihan ite

Ihan totta. Ja nämä vaatimukset ovat myös potilaille. Muistakaapa itsekin käyttäytyä. Jos olet saanut huonoa palvelua, se monesti on ihan sinusta kiinni. Ei kukaan viitsi kuunnella kusipääpotilasta. Eikä tarvitse. Mikset räyhää siellä kaupan kassalla? huolotasemalla? parturissa? virastoissa? Luueltko että lääkärille sinulla on oikeus käyttäytyä kuin pikkukakara ja erityisen huonsoti.

• Rosmariini7

Asiaa voidaan tarkastella myös siten, että lääkärit opiskelevat vain tieteellisesti tutkittua tietoa, jolloin valtava määrä maalaisjärjellä varustettua ja logiikalla pääteltyä tietoa jää käyttämättä. Maailmassa on järkyttävän paljon ei tutkittua tietoa ja jos henkilö, oli se sitten lääkäri tai joku muu, tarkastelee asioita mustavalkoisesti yhdeltä näkökulmalta, niin jokainenhan varmaan ymmärtää, ettei siitä hyvä seuraa.
      Itse alan ammattilaisena tiedän varsin hyvin, miten TK-lääkärit joutuvat toimimaan juuri tuon edellä kuvatun toimintatavan mukaan, jossa potilaille tulee mielikuva pompottelusta, jossa järjen käyttöä ei enää käytetä lainkaan. Nämä nyt vaan ovat lääketieteen ainoat keinot vastata potilaiden oireisiin. Siitä taas tulee mielikuva, että oireiden täytyy jatkua ja sairastua vakavasti, ennenkuin asiaan voidaan puuttua lääketieteellisin keinoin.

• kkkkkkkkkkkkkhghghg

en luota lääkäreihin pätkääkään!kerran satuin vahingossa EPÄILEMÄÄN eräälle mies lääkärille mikä minua saattaisi vaivata.ilman mitään tutkimuksia määräsi antibiootteja.joo ja yleinen lääke mitä tyrkyttävät on burana ja antibiootit vaivaan kuin vaivaan.kerran niin vittuunnuin jatkuviin antibiootti kuuriin että nakkasin reseptin samantien roskiin eikä vaivoja tullut.

• tri. herkkähipiäinen

Älä vain mene koskaan paljastamaan että tiedät vaivoistasi tai oikeasta lääkityksestä paremmin kuin lääkäri! Siihen loppuu lääkäriltä ymmärrys ja potkii sinut pihalle buranaresepti kourassa.

• VALElääkäärinNOUSU

NYT kun näitä ns. valelääkäreitä on alkanut putkahtelemaan esiin, niin olisi
        kaikien eduksi OTTAA SELVÄÄ!, kuinka paljon tämäntyyppisiä "lääkärijäseniä"
        istuu vakuutusyhtiöiden/eläkevak.lautakuntien joukossa. Sillä nuo päätökset
        mitä ihmiset ovat saaneet ylittävät YK:N ihmisoikeus rikoksien pykälät hälyttävän
        selkeesti. Paljon tuottavampaa kansantaloudelle on perustaa ryhmä tutkimaan
        näitä turhia paperin siirtelijöitä, joilta ei armoa tipu vaikka pitäisi. Myönteisillä
        päätöksillä ihmisen käyttämä ostovoima lisääntyy, joten pidemmässä juoksussa
        myönteiset vakuutuspäätökset ovat paljon kannattavampia kuin kielteiset.

• miksi hei miksi

Miksi yleensä sitten menit lääkäriin jos tiesit jo sairastavasi flunsssaa? voi hyvänen aika sentään.

• hoitaja69

Mietityttää.... Lääkärinä voi toimia kuka vaan terveysportin eli netin avulla.
      Pupeappa vaikka hitsariksi kirjekurssilla!

• huijarit

Hitsarin hommat on helppoja, kaikki kuule ne osaa, ei tarvitse edes kirjekurssia. Ja hoitajan työt on sama homma.

• asasasdas

huomaa kyllä viesteistä, että kateutta on jälleen ilmassa?? ja kannattaisi varmaan oikeasti tuntea lääkäreitä, eri alojen sellaisia, ennen kuin väittää yhtään mitään mistään. olen myös kuullut samoin, kun joku aiemmin kirjoittanut, että ei lääkäreillä (monilla) ole aikaa edes syödä töissä joka päivä, stressi ja kiire on kova ja taustalla ikuinen epävarmuus, sillä kukaan ei voi osata kaikkea, vaikka olisi miten älykäs/oppivainen. tällasia on ne lääkärit, joista ei valitettavasti ilmeisesti sitten kirjoiteta koskaan mitään ja jotka oikeesti on taitavia ja hyviä erittäin raskaassa työssään.

• 89rjy63p

Tässä ei ole kysymys mistään kateudesta vaan siitä, että 50% heistä
        ovat enemmän tai vähemmän ammattitaidottomia.!!

• toista se on olla

lähihoitaja tai Siwan kassa. Työn vaativuus on niin rasittavaa, että viikonloput
      pitää istua baareissa kullin perässä juosten.

• njaa....

TK-lääkärit ovat käsittämättömän ylipalkattuja.

http://www.laakariliitto.fi/tilastot/laakaritilastot/terveyskeskus.html

6000€/kk, että osaat ohjata eteenpäin tai määrätä normilääkkeitä. Pitäisiköhän perustaa firma joka tuo jostain halpatuonti lääkäreitä terveyskeskukseen? Maksat niille 2000€/kk saat itse saman verran per naama. Lisäksi firman tarjoama palvelu on 30% halvempi, kuin normaali taksa.

Liitot saisi kyllä varmasti niskaan. Eihän moinen käy, että lääkäri pulaa helpotetaan ja palkkoja poljetaan.

• vempila

Eihän lääkäripulaa voi helpottaa. Silloinhan , jalka poikki polilla tuntikausia jonottava,
        siitä hyötyisi. Eikä saisi tehdä kellon ympäri"rahahommaa".

• Mainio juttu

Heh! Siitä vain toteuttamaan! Suomi on vapaa maa. Vapaa kilpailu tosiaan laskee hintoja.

• ahneet lääkärit
        vempila kirjoitti:

Eihän lääkäripulaa voi helpottaa. Silloinhan , jalka poikki polilla tuntikausia jonottava,
        siitä hyötyisi. Eikä saisi tehdä kellon ympäri"rahahommaa".

Opiskelijamäärien kasvattamisesta on toivottu pikkuapua lääkäripulaan. Ylen mukaan sadan aloituspaikan lisäämisesta vuoteen 2012 on jo sovittu opetusministeriön kanssa. Sosiaali- ja terveysministeriö harkitsee kevään kuluessa, pitäisikö aloituspaikkoja kasvattaa lisää.

Lääkäriliitolle pienikin lisäys on liikaa.

- Tänä vuonna valmistuu ja viime vuonna valmistui 600 uutta lääkäriä ja koulutuspaikkoja nostettiin huomattavasti vuodesta 2002 lähtien. Lääkäriliiton näkemyksen mukaan nykyinen koulutusmäärä on riittävä, Lääkäriliiton tutkimuspäällikkö Jukka Vänskä toteaa Yle uutisten haastattelussa.

• paranna tapasi

Varo. Kateus myrkyttää mielen. Sulla ei ole muukuin raha mielessä, reppana. Ja niin niin kateellinen. Kuule voin kertoa, että olen rakennusalalla ja lähes itse oppinut ja tienaan paljon enemmän kuin lääkärit eikä nimeäni edes löydy verotiedoista lehdistä. Kuule jos luulet että lääkärit tienaavat liikaa ja paljon, uskallan olla erimieltä. Mutta sulle työnvieroksuja, voin kertoa että tuolla asenteella omaavaa tyyppiä en palkkaisi minun firmaani ainakaan töihin.

• pohjalainenhomo
        paranna tapasi kirjoitti:

Varo. Kateus myrkyttää mielen. Sulla ei ole muukuin raha mielessä, reppana. Ja niin niin kateellinen. Kuule voin kertoa, että olen rakennusalalla ja lähes itse oppinut ja tienaan paljon enemmän kuin lääkärit eikä nimeäni edes löydy verotiedoista lehdistä. Kuule jos luulet että lääkärit tienaavat liikaa ja paljon, uskallan olla erimieltä. Mutta sulle työnvieroksuja, voin kertoa että tuolla asenteella omaavaa tyyppiä en palkkaisi minun firmaani ainakaan töihin.

Ei tarvitse kovin fiksu olla, kun huomaa sinun olevan erittäin ahne ja ylpeä.
        Nauti niistä harmaantalouden rahoistasi vielä narsisti, sillä tuleva eläkkeesi
        ei riitä tuleviin sairauskuluihisi. Tulet vielä nimittäin löytämään edestäsi sen,
        mitä olet niittänyt. MUISTA tämä kirjoitus. Raha ei ole kuin käyttöväline ja sitä
        on ihmisillä paljon..

• reseptejä vaan

Kovasti Valvira on kiinnostunut tään valelääkärin tekemisistä.
      Panisivat energiansa myös hoitovirhetä tehneisiin "oikeisiin" lääkäreihin.

• näin se vaan on

Kiitos kansalaisille, paperinpyörittäjille kyllä riittää työtä Valvirassa. Kyllä hommia riittää ja turhia sellaisia, mutta töitä kiitettävästi. Kiitos aktiivisten kansalaisten, jos näin voi sanoa, muuten olisin kortistossa. Nyt hyvä palkka.

• Dr Who

Näissä viesteissä on aikamoinen ristiriita, kun moni väittää, että lääkärin virkaa voisi hoitaa kuka tahansa, paitsi siihen koulutuksen saaneet, jotka eivät osaa yhtään mitään.
      Ehkä homma kuitenkin on varsin vaikea, kun oikean diagnoosin tekeminen on kinkkisissä tapauksissa niin kovin vaikeaa?

Lähes kaikille ihmisille tulee aikanaan sairaus johon hän kuolee, vaikka hoito olisi täysin oikeaa.
      Näitä vakavia sairauksia on myös vastasyntyneillä, joten näitä valelääkäreitä ei kannattaisi pahemmin puolustella.
      Kukapa uskoisi oman lapsensa täysin kouluttamattoman käsiin, kun ammattilaisillekin työ on vaikeaa?

• Totuus ei pala

Epätoivoinen ihminen on valmis hakemaan apua vaikka noitatohtorilta, jos "koulutetut" ja "pätevät" eivät osaa auttaa.

• Dr Who
        Totuus ei pala kirjoitti:

Epätoivoinen ihminen on valmis hakemaan apua vaikka noitatohtorilta, jos "koulutetut" ja "pätevät" eivät osaa auttaa.

Näin se joskus menee, mutta kyllä ihmisten saada tietää, hoitaako heitä lääkäri vai innostunut puoskari.
        Taannoin "Nilsiän öljysheikki" möi jäteöljyä syöpälääkkeeksi ja kaikkiin muihinkin vaivoihin ja kauppa taisi käydä vallan hyvin.

• mhmhgg

Itseasiassa nykytekniikalla pystyttäisiin varmasti aika pitkälle automaattisestikin diagnosoimaan potilaita (en tiedä onko järjestelmää jo käytössäkin?). Automaattisiin tietokantoihin vain kaikki mailman sairaudet ja tunnetut hoitomuodot ja lääkäri vain syöttää potilaan tiedot järjestelmään ja nykyisen sairauden oireet yms. testitulokset. Ohjelma sitten suosittaa tiettyjä vaihtoehtoja matemaattisten kaavojen yms. todennäköisyyksien pohjalta, joista lääkäri tekee valinnan.

• poiliop

Todella paljon on väärillä diagnooseilla hoidettu vääriin potilaita, jotka ovat
        johtaneet kuolemiin. Kaikki lääkärit, lääkärijäsenten oikeellisuus tulisi tutkia
        sillä näillä voi olla vakavia seurauksia,.

• harshaa

Suomessa on niin taitava hoitohenkilökunta, että lääkäritkin pärjää töissä ilman koulutusta.

• kdkdgjlkdgjkjgkj

Kyllä hoitohenkilökunta silti on ollut ihmeissään, kun lääkäri poistuu antamatta mitään ohjeita.
        Hoitureilla vain on korkea kynnys ilmoittaa epäilyistään kenellekään. Hoiturit kun joutuvat joskus tekemään pätkätöitä 15 vuotta tunnin valmiusajalla ennen kuin virka tulee, jos tulee.

Kyllä autokorjaamokin jotenkin pärjää, jos töissä on amiksen käyneitä, vaikka isäntä vain viittaisi, että "aja tuonne poikien luo".

• tiedän

Kiitos hoitajille siitä. Mutta laiskojahan nuo ovat, pelaavat tietokonepeljä päivät pitkät eräilä työpaikoilla. Moraali ei ihan ehkä ole paikallaan, vaikka siltä niin näyttäisi ulkopuolisille....

• jee jee

Just joo Lääkärithän osaa korjata autonkin, Samalla hinnalla kuin oikea Mekanikko? Kyllä se on ihan sama onko oikea lekuri vai vale lekuri Samaa paskaa saa. Tapletteja ja fysikaalistahoitoa, jotta potilaan kukkaro vaaan ohenee, jos ei oma hoito henkisellä puolella tuota tulosta( Harakiri). Nähty on sekin vaihto ehto. Hyvin toimimii Suomen sairaan hoito? PYH. Ameriikan malliin mennään. Jolla ei varaa Yksityiseen etsiköön puun oksan. Tämäkö Tarkoitus????

• vaikea koskea

Koskettaminen, mihin se on jäänyt?

Jos valittaa selkävaivoista, moniko lääkäri oikeasti osaa tai edes viitsii
      tutkia potilaan selän koskettelulla? Yleensä turvaudutaan koskettamisen sijaan
      buranaan tai röntgenkuvaan.
      Kädellä tunnustelu antaisi paljon viitteitä mihin suuntaan diagnoosi lähtee rullaamaan.
      Sama koskettamisen puute vaivaa muissakin oireissa.

• näin on

Miksi vaihtoehtohoitojen suosio kasvaa?

Koska ihmiset eivät silloin ole saaneet apua viralliselta lääkäritaholta.

• ulos ja lenkille

Juu juu, ja onkos vaivat parantuneet vaihtoehtohoidoilla. Kuule ne pääsääntöisesti on pelkkää rahastusta. Saat ainakin vastikkeeksi rahoille huomiota ja kuuntelua ja pilleripurkkeja. Ainakin joku ottaa vaivasi ns vakavasti. Hyvä tunne varmaan tulee. Mutta voin kertoa että jos itse satsaisit edes vähän enemmän myös henkiseen terveyteesi, pikkuvaivat ei tuntuisi niin suurilta!

• lenkiltä tulossa
        ulos ja lenkille kirjoitti:

Juu juu, ja onkos vaivat parantuneet vaihtoehtohoidoilla. Kuule ne pääsääntöisesti on pelkkää rahastusta. Saat ainakin vastikkeeksi rahoille huomiota ja kuuntelua ja pilleripurkkeja. Ainakin joku ottaa vaivasi ns vakavasti. Hyvä tunne varmaan tulee. Mutta voin kertoa että jos itse satsaisit edes vähän enemmän myös henkiseen terveyteesi, pikkuvaivat ei tuntuisi niin suurilta!

Mitäs ne lääkärit tekevät muutakuin rahastavat?
        En tiedä yhtään lääkäriä joka hyväntekeväisyyttään hoitelee potilaita.
        Ja lääkefirmat ohjaavat lääkärien käyttäytymistä siinä mitä reseptejä kirjoitetaan mihinkin vaivaa. Ei kuulosta kovinkaan luotettavalta toiminnalta.

Ihmiset hyppäävät vuosi tolkulla lääkäristä toiseen saamatta apua
        ja päätyvät lopulta vaihtoehtoihin kuten akupunktio. Akupunktio
        on hyvä hoitokeino moneen vaivaan, mutta lääkärien käsissä vaarallista kokeilua.

Itse olen jo vuosia hoidattanut vaivoja jos/kun niitä on tullut, ihan perinteisen kiinalaisen lääketieteen taitavan ja koulutuksen saaneen akupunktiohoitajan pakeilla.

Pahimman laatuista huuhaata on aloituksen mukainen näennäishoito, joka tulee kalliiksi potilaalle eikä johda sairauden syyn selvittämiseen.

• epäilen

Heh heh, kaikki tämä sontasakki täällä intoutuu haukkumaan lääkäreitä ihan vaan sen takia että heillä palkka on parempi kuin itsellä! Jo on käytöstä. Siitäkö tosiaan kaikki tämä? Ja nytkö teidän vuoksenne ja ihan vaan teidän vuoksenne palkkoja pienennetään?

• Zulu-1
    • Valvira valvoo,heh
      • kolkatan konepajalta

Nämä valelääkärit istuvat kuin "nenä päähän" kokoomuslaiseen yksityistämisen kiimaan!!
        Kokoomus näyttää muutenkin esimerkkiä huijauksen suhteen, onhan heiltä valtion ykköspaikalla laskutaidoton kansakoulun opettajakin ;))

Kyseinen herra on opetellut puhumaan kuin huijarilääkäri ikään, hyvin tuntuu menevän läpi kaikki mitä tyyppi selittää ja Suomi velkaantuu melkoista vauhtia kun rahat valuvat keinottelija huijareiden taskuihin!!!

Mistähän tälle herralle ja nykyiselle valtionvarainministerille löytyis "valviiraa"???

• tää on totta

Se minua ihmetyttää miten toinen lääkäri puolustaa viimeiseen asti kolleegaansa vaikka näkee että hän ei ole jyvällä työstään. Nytkin kymmenen uutissa oli melko varovaista kannanottoa Esa Laihon tapaukseen, ei haluta mustamaalata lääkärien ammattikuntaa vaikka vuosittain tehdään tuhansia valituksia hoitovirheistä ja hoitovirheitä jotka ovat johtaneet kuolemaan, siistitään inhimillisellä erehdyksellä tms. Lääkkeitä määrätään päällekkäin selvittämättä mitä lääkkeitä potilaalla on ja taas uusia lääkkeitä edellisten lääkkeiden aiheuttamiin oireisiin, niin että mm. vanhukset heikoimpana lenkkinä ovat sekaisin lääkkeiden yhteisvaikutuksesta.

Näitä tapauksia on ollut julkisuudessakin ja kun omaiset ovat tajunneet puuttua asiaan ja lääkitys on saatu pienennettyä, niin hiphei! vanhuksen tila paranee.

Lääkettä lääkkeen päälle, se on nykyinen hoitosuunnitelma ilman suunnitelmaa.

• PiIIumies

Aniharva on ollut tuon puoskarin kollega, eikä siksi välitä antaa kommenttia, kun ei ole koskaan edes tavannut.
        Kukaan vähänkään maalaisjärkeä omaava ei todellakaan puolusta tuollaista ahnetta huijaripaskiaista, joka leikkii ihmishengillä.
        Onhan se aivan täysin päivänselvää, että kouluttamaton puoskari ei voi osata diagnosoida lohjennutta kynttä vakavampaa tautia.

Suomalainen ei hevillä raahaudu lääkäriin kuin pakon edessä ja jos siellä sitten on tuollainen paskiainen "töissä", niin aivan takuulla oikea hoito viivästyy.

Tuolle sialle pitäisi syöttää myrkkyoliiveja ja passittaa sitten toiselle huijarille tai vaikka kansanparantajalle "hoitoa" saamaan.

• tosi vihainen..

Ei pelkästään terveyskeskuksissa ole näitä koheltavia lääkäreitä kun annetaan sairaaloissa leikata sellaisen lääkärin jolla ei ole vielä pätevyyttä toimia yksin. Erikoistuva ei ole vielä pätevä touhuamaan yksin ilman kokenutta lääkäriä valvomassa mukana.Itselle kävi näin ja leikkaus epäonnistui täysin kun nuori likka, erikoistuva, leikkeli oman päänsä mukaan. Toinen lääkäri suunnitteli leikkauksen ihan toisin. Liekö kiire ollut kotiin kun olin päivän viimeinen potilas. Tein valituksen mutta tuskin on edes huomautettu likalle, saavat koheltaa ihan miten huvittaa. Monetkohan jalat sekin on leikellyt piloille. Potkut pitäis moisille antaa niin olisivat vähän tarkempia.

• Valviralle syyte

Valviran tehtävä on valvoa,pitäisikö Valviran saada syyte tehtäviensä laiminlyönnistä?

Nyt Valvira suojelee toista valelääkäriä,joka ei ole tehnyt hoitovirhettä???
      No jos ei tiedä nimeä, eivät potilaat voi tehdä valitusta.

Näin se vaan menee,valheiden verkosto ulottuu Valviraan asti ja valheella
      peitellään jälkiä.

• Ivan vai Juhani?

Aamulehden sivuilta:

Pirkanmaan valelääkäriepäilty Juhani Zarianov työskenteli myös Hatanpään sairaalassa. Aiemmin on tiedetty hänen työskennelleen useassa paikassa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin alueella. Tänään Aamulehti sai selville, että mies työskenteli koko syyskuun Tampereen kaupungilla Hatanpään sairaalan yleislääketieteen osastolla lääkärinä.

Zarianov on käyttänyt myös etunimeä Ivan. Aamulehti julkaisee Zarianovin nimen, koska hän on työskennellyt erityistä luottamusta ja ammattitaitoa vaativissa tehtävissä väärin tiedoin. Hänen työskentelystään eri paikoissa paljastuu lisäksi koko ajan lisätietoa. Valvira on vahvistanut, että mies ei ole suorittanut tutkintoa siinä pietarilaisessa yliopistossa, jossa hän väittää valmistuneensa.

Valvira on myös tehnyt miehestä tutkintapyynnön poliisille.

Hatanpään sairaalan vt. johtava lääkäri Arto Ranta vahvistaa, että mies työskenteli Hatanpäällä 1.9.–30.9.2011. Mies irtisanoutui ilmeisesti siksi, että sai toisen työpaikan.

– Hän toimi rajoitetuin lääkärin oikeuksin toisen lääkärin valvonnan alla, Ranta sanoo.

Zarianovin oikeudet olivat rajoitetut, koska hänen tutkintonsa oli ulkomaalainen eikä hän ollut suorittanut tarvittavia tutkintoja Suomessa ulkomaisen tutkinnon laillistamiseksi.

Johtava lääkäri kertoo, että apteekeille on lähetetty tieto asiasta. Jos apteekit törmäävät hänen kirjoittamiinsa resepteihin, apteekkien tulee ottaa yhteyttä Hatanpään sairaalaan.

• Igor täällä
        Ivan vai Juhani? kirjoitti:

Aamulehden sivuilta:

Pirkanmaan valelääkäriepäilty Juhani Zarianov työskenteli myös Hatanpään sairaalassa. Aiemmin on tiedetty hänen työskennelleen useassa paikassa Pirkanmaan sairaanhoitopiirin alueella. Tänään Aamulehti sai selville, että mies työskenteli koko syyskuun Tampereen kaupungilla Hatanpään sairaalan yleislääketieteen osastolla lääkärinä.

Zarianov on käyttänyt myös etunimeä Ivan. Aamulehti julkaisee Zarianovin nimen, koska hän on työskennellyt erityistä luottamusta ja ammattitaitoa vaativissa tehtävissä väärin tiedoin. Hänen työskentelystään eri paikoissa paljastuu lisäksi koko ajan lisätietoa. Valvira on vahvistanut, että mies ei ole suorittanut tutkintoa siinä pietarilaisessa yliopistossa, jossa hän väittää valmistuneensa.

Valvira on myös tehnyt miehestä tutkintapyynnön poliisille.

Hatanpään sairaalan vt. johtava lääkäri Arto Ranta vahvistaa, että mies työskenteli Hatanpäällä 1.9.–30.9.2011. Mies irtisanoutui ilmeisesti siksi, että sai toisen työpaikan.

– Hän toimi rajoitetuin lääkärin oikeuksin toisen lääkärin valvonnan alla, Ranta sanoo.

Zarianovin oikeudet olivat rajoitetut, koska hänen tutkintonsa oli ulkomaalainen eikä hän ollut suorittanut tarvittavia tutkintoja Suomessa ulkomaisen tutkinnon laillistamiseksi.

Johtava lääkäri kertoo, että apteekeille on lähetetty tieto asiasta. Jos apteekit törmäävät hänen kirjoittamiinsa resepteihin, apteekkien tulee ottaa yhteyttä Hatanpään sairaalaan.

Juhani vai Ivan?

Nimen käyttö taitaa olla yhtä mielikuvituksellista kuin lääkärileikitkin
        tällä hepulla.

• ghhhhggg

Viime päivien paljastukset ja Valviran hikoilu kun jäi kiinni vaikka valituksia kyseisistä lääkäreistä oli jo tehty, haiskahtaa taas kerran siltä että järjestelmä
      toimii valvonnan suhteen päällisin puolin mutta oikeasti ei.
      Vasta kun riittävää painostusta ja paljastuksia tulee, joutuu Valvira
      ahtaalle laiminlyöntiensä vuoksi.

Valvira voitaisiin oikeastaan lopettaa ja lääkärin ammattia
      saisi harjoittaa ne jotka parhaiten osaavat kusettaa potilaita
      ja joilla on kollegojen tuki.

• näennäistä

unohdit välistä Buranan tai hoitajan kehotuksen juoda mehua tai laittaa rasvaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      45
      2053
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1650
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1434
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      351
      1416
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1295
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      9
      1291
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1088
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      981
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      972
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    Aihe