IL. Niinistö täysin ylivoimainen

seuraava Presidentti

Paavo Lipponen (sd) voittaisi Timo Soinin (ps) presidentinvaalin toisella kierroksella, kertoo Iltalehden teettämä tutkimus.

Sauli Niinistön (kok) päähaastajat presidenttikilvassa ovat nyt lähes tasoissa. Paavo Lipponen olisi vastaajille mieluisampi presidentti kuin Timo Soini: Lipponen (48%) voittaisi Soinin (30%) selvästi toisella kierroksella. Tällaisessa asetelmassa 22 prosenttia vastaajista ei äänestäisi kumpaakaan.

Kokoomuksen Sauli Niinistö on tuoreessa Research Insight Finlandin Iltalehdelle tekemässä kannatustutkimuksessa edelleen ylivoimainen suosikki Suomen seuraavaksi presidentiksi. Ensimmäisellä kierroksella häntä äänestäisi nyt 43 prosenttia äänestäjistä.

9

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin se vaan menee

Pienituloisimmat, alle 20 000 euroa vuodessa ansaitsevat, tukevat Niinistöä 33 prosentilla, seuraavina tulevat Lipponen (8%), Haavisto (8%) ja Väyrynen (6%). Soini saa vain 5 prosenttia.

EDES KÖYHÄT eivät äänestä Soinia.

Niinistö (36%) on työttömienkin suosikki, Soini (12%) toiseksi suosituin. Viidestä ehdokkaasta Lipponen (4%) saa heikoimman kannatuksen työttömien parissa.

Eläkeläisten suosikki on Niinistö (44%) ja Lipponen (8%) on kakkosena.

• Uskottavuus mennyt

Aijaha ! Ai nyt sit näin päin. Äänestä siis kokoomusta , vai?

• henkilöä äänestetään

Näin päinhän se on ollut kokoajan!

Ei äänestä Kokoomusta vaan Niinistöä.
      Presidenttivaalit eivät ole puolue vaan henkilövaalit

• No hohhoijaa

Niinkö päin se menee, eikö menekin. Sama kusetus jatkuu kun äänestät näitä huijareita, hinttari.

• voittaja selviö

Opiskelijoiden yllätys

Ehdokkaiden ikäpresidentti Lipponen (11%) on yllättäen opiskelijoiden kakkossuosikki Niinistön (40%) jälkeen.
      Haavisto (8%) jää kolmanneksi opiskelijoiden parissa.

Kaikissa ryhmissä Niinistö on selkeä voittaja

• Näi se o

Ei-täyspäinen kansa tekee aina tyhmiä valintoja.
      Eikö jo riittänyt mitä EU toi tullessaan?
      Ei.
      Tarvitaan vielä pahempaa ja sitä N tarjoaa.

• Demokratia perustuu tunteisiin, ei järkeen. Ihminen kun on laumasielu.

Siksi kannatan valistunutta itsevaltiutta. Siis nimenomaan valistunutta. Mikä sekin on - utopiaa...

• kiemunki

todellisuudessa asiat ovat toisin. nuo gallupit ovat vain osa kusettaja-kokkareiden kampanjaa...

• KÖYHIENENEMMISTÖ

SOINNI VOITTAA KANSA PITÄÄ SIITÄ HUOLEEN

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      96
      2738
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      36
      1829
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1764
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      379
      1648
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1601
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1437
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      119
      1247
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1166
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1136
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1039
    Aihe