Englanti: Kreikan kaatumisen 100% varmasti

VarmaakinVarmempaa

11

109

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksmaksaja vaan

Tämä ei ole edes uutinen. Piikin loppusumma vaan vielä avoin.

• tämäonseniiden

Niin tekee Kreikka nyhtää rahaa niin paljon kuin vain EU:sta saa euroja, sitten omatoimisesti eroaa kokonaan ja ei tarvitse maksaa mitään takaisin.

• Folio Mulder

En oikein ymmärrä, että suurin kannatus on Kokoomuslaisilla. Onko se niin, että näiden kannattajilla siis tuota rahaa riittää niin paljon, että heitä nuo valtion heittelemät miljardit eurooppaan eivät hetkauta !?

• Samaa olen itse pitkään ihmetellyt.

Pelottavan moni hahmottaa asemansa ja mahdollisuutensa yhteiskunnassa epärealistisesti.

Demokratia muuttuu irvikuvakseen, kun äänestäjät eivät ymmärrä maailman menoa. Maailman menoa taas ei ymmärrä jos kuuntelee vain perinteisten päättäjien ja vaikuttajien liturgioita.

• 123321
        jjeeves kirjoitti:

Samaa olen itse pitkään ihmetellyt.

Pelottavan moni hahmottaa asemansa ja mahdollisuutensa yhteiskunnassa epärealistisesti.

Demokratia muuttuu irvikuvakseen, kun äänestäjät eivät ymmärrä maailman menoa. Maailman menoa taas ei ymmärrä jos kuuntelee vain perinteisten päättäjien ja vaikuttajien liturgioita.

Rahalla pystyy hallitsemaan mediaa ja aivopesemään kansalaiset. Esim. Berlusconin pitkä valtakausi on yksinomaan median hallinnan ansiota. Naapurissa venäjän maalla käytössä sama menetelmä ja lisäksi oppositio toiminta ja kansalaisten mielenilmaukset on lähes kielletty.

Suomessakin kaupallisen median omistajat taitavat olla aika kokoomushenkisiä. Lisäksi valtakoneiston johtama YLE yleensä tukee pääsääntöisesti vallassa olevia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

• 123321 kirjoitti:

Rahalla pystyy hallitsemaan mediaa ja aivopesemään kansalaiset. Esim. Berlusconin pitkä valtakausi on yksinomaan median hallinnan ansiota. Naapurissa venäjän maalla käytössä sama menetelmä ja lisäksi oppositio toiminta ja kansalaisten mielenilmaukset on lähes kielletty.

Suomessakin kaupallisen median omistajat taitavat olla aika kokoomushenkisiä. Lisäksi valtakoneiston johtama YLE yleensä tukee pääsääntöisesti vallassa olevia, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Mielenkiintoista tämä ilmaisuvapaus käytännössä. Käytännössä suuresti median omistus antaa vallan "suunvuorojen" jakamiseen. Yksittäisten peruskansalaisten ja pienten ryhmien elämäntilanteet, mielipiteet ja kannanotot eivät ole median kannalta "myyviä".

Paljon rutinaa ja raivoa valuu varsinkin netin kautta suureen tyhjyyteen, mutta toisaalta siellä myös järjestäydytään asioita ajamaan ja epäkohtia paljastamaan.

Lehdistö sen sijaan on keskittynyt suurille kustannustaloille, vaikka vaatimatonta puoluelehdistöäkin vielä on. Ne pönöttävät turvallisesti imagon, mainostulojen ja "viihdettä" arvostavan lukijakunnan tukemina. Television mainoskanavien kohdalla on samoin. YLEkään ei kovin usein enää tarjoa särmää.

Aivopesu on siitä metkaa, että sen huomaa, jos se tapahtuu muualla. Kun itse elää indoktrinaation keskellä, luulee, että näkee asiat kristallinkirkkaina. Kyse ei ole suinkaan aina vain faktatietojen vääristelystä tai pimittämisestä, kyse on koko mediailmaston välittämästä maailmankuvasta ja elämänohjeesta. Esimerkiksi,kuinka suuri osa elokuvateatterien pyörittämistä elokuvista mahtaa tulla yhdestä tietystä maasta?!

• Suomen Markka

Suomi pois EU:sta ja vanha kunnon markka takaisin!

• raakkuna1

Kuten olen aiemmin esittänyt monestikkin että Englannissa ollaan varmuudella parhaiten selvillä asioista, ja missä mennään. Niin nyt tuli virallinen lausunto joka toteaa Kreikan kaatumisen 100% todennäköiseksi. Joop.

• Pilipalihippan

Otetaan brittien hyvintuntema rahayksikkö, joka on pippa, yksi pippa olkoon kolme hilipatipippaa, joka jakaantuu 15 tuksuun.

• Iso rommaus

Britit ovat saaneet, barclay ja muiden omien pankkiensa mokat kaadettua muille euromaalle
      Kreikassa vaan buzukit soi ja uuzo virtaa, Vanloskupparikoskin pissii Jutan päälle.

Kataisella vaan virnistely levenee
      Britillä ja jenkeillä on omat rahat, joita painaa...

• Eikö näiden fyysinen olemus edellyttäisi ihan päinvastaista jakamista?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      114
      3131
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2016
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1885
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      400
      1754
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1661
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1477
    7. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      120
      1311
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      13
      1196
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1166
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      1049
    Aihe