Joo eli mulla on takana noin 8 vuoden parisuhde, erosta on nyt kulunut 4 kuukautta ja oon ollu tosi romuna, kunnes muutama viikko sitten ihan sattumalta tapasin aivan Mahtavan naisen ja tuntuu että hän haluais edetä nopeastikin tässä mutta mulla on jotenkin jarrut päällä vaikka kaikki tuntuu niin oikealta. Ja n yt pelkään että menetän tän ihanan naisen ku en vielä pysty täysin heittäytyä tähän uuteen suhteeseen, ollaan kyllä puhuttu tästä ja hänelle se on kuulemma ok jos en halua vielä mitään kauhean vakavaa. mutta tuntuu kuitenkin siltä että mä oon löytäny sen oikean enkä tosiaan haluu menettää tätä, enkä myöskään haluu että hän luulee olevansa joku lohduttaja, koska näin ei tosiia oo. oon tapaillu muitakin naisia kuitenki mut mitään näin mahtavaa ei ole ennen tullu vastaan(edes exän kanssa). kai pitäis vaan uskaltaa antaa mennä mutta mutta prkl ku on niin hankalaa tää elämä.....
Ero ja uusi nainen
39
2546
Vastaukset
- A tip for today
Anna mennä vaan Frank! Ei oo mitään menetettävää sulla. Pidä vaan huoli että sun ja sun exäs suhde on selvä siirtyessä uuteen. Eli älä tuo luurankoja uuteen suhteeseen vaan aloita se puhtaalta pöydältä.
- 17
Samassa tilanteessa olin vähä aika sitten, uuden naisen kanssa koki heti alussa tunteen, jota ei tullut edellisessä parisuhteessa koskaan vastaan. Lähdin rohkeasti elämässä eteenpäin ja nyt onnelisempi kuin koskaan aikaisemmin. Onnea tulevaan!
- age of love
No mene ihmeessä, eihän sua estä mikään. Itsellä tilanne, että ero n. kuukausi sitten ja nyt jo koen tavanneeni kokeilemisen arvoisen tuttavuuden..Aion kokeilla, enhän minä mitään voi periaatteessa hävitä :)
- ei kannata
turha se on jäädä vanhaa suhdetta märehtimään, itse näin tein ja yksin olen vieläkin..
- 1 yksin parempi
unohda koko misu,jos se on hätähousu.älä aloita uutta suhdetta ennen kuin olet varmasti surrut entisen suhteen.jos syöksyy tuntemattomaan suhteeseen suin päin,siitä seuraa syöksy seuraavaan,sure surusi ensin,ja haikaile sitten uuden perään.kyllä maailma on misuja ja mussukoita täynnä.saattaa olla jo tulossa,kunhan jaksaa odotella.tai asu yksin voit tulla ja mennä minne tuuli kuljettaa.
- Saman kokenut
Saman asian kanssa itse kamppailen. Ja ikävää on, kuinka omat ystävät ajattelevat, että tuo ihana mies keneen juuri olen tutustumassa olisi vaan laastari eron jälkeen, vaikka juuri tuo on omissakin ajatuksissa, että ei edellinen suhde tuonut tuollaisia fiiliksiä, kuin mitä nämä lähipäivät ovat antaneet.
Anna palaa vaan!
- miksi lopettaisin?
Viisi kuukautta erosta ja sitten se vaan kävelee vastaan suomi24:n sivuilla, samanlainen itsenäistynyt nainen ja asiat alkaa järjestymään itsestään. Ei liialla kiireellä, aina välillä yhdessä harkiten ja uutta uteliaasti luoden. Kuin yhteisestä sopimuksesta, ei vatvota entistä suhdetta loputtomiin ja pilata siinä samalla uutta. Tuntuu vaan niin mukavalta ja hyvältä!
- Neitonen47
Hyvää ei kannata menettää vaikka ajoitus ei oikein ole kohdillaan. Mutta saattaapi olla, että jos ei ota tilanteesta vaarin niin menettää Hänet jollekin toiselle.
- ratikka men uus tuli
parempi menettää.jos ei misulla ole aikaa seurustella kunnolla,sellainen hätä housu joutaa mennä.isä sanoi ettäpoika, naisen ja raitiovaunun perästä ei kannata juosta,joka viiden minutin päästä tulee uusi.jospa sieltä tulee parempi ja uudempi.vähemmän lommonen..............................
- no can do
Kuule päätä ihan itse. Ei me sun puolesta tiedetä. Joillakin ei ole ollut elämässä vielä ketään, miksi sitten sulla on heti se oikeat ovella kun yksi suhde päättyy. Jo on helppoa elämä.
- go for it...
KERRAN TÄÄLLÄ VAAN ELETÄÄN. ELÄ TÄYSILLÄ TÄSSÄ HETKESSÄ.
- katsoa saa muttei ko
kannattaa edetä varoen,ettei tuu lisä harmia.suosittelen että kun parivuotta on pyöriskellyt,jos sama misu on vielä remmissä mukana,se on sitten varmaa.sano suoraan että katsotaan ettei kaduta jälkeen päin.antaa ajan näyttää.jos misu ei ymmärrä se ei ole sun misus.minä odotin saman misun kanssa 4 vuotta ja misu kesti mukana.ja pyörimme yhdessä edelleen.rakkaus sokaisee silmät ja avioliitto aukaisee,vanha sanonta pitää tänäkin päivänä paikkansa,parempi katsoa kuin katua.vaarista viisastunut
- äikän ope
Saanko kysyä mikä oli kouluarvosanasi äidinkielen oikeinkirjoituksessa :) ?
- uusi ura odottaa
Älä tule kysymään TÄYSIN VENTOVIERAILTA asioista joita me emme oikeasti tiedä saatikka voisimme niihin juurikaan vaikuttaa. Nyt vaan mars pesuhuoneen peilin eteen siistiytymään ja dödöä kainaloon ja baanalle siitä!
- Liisukki
Muistuttaisin että meitä jokaista mahtuu tähänkin maailmaan vain yksi kappale. Jos odotat seuraavaa paremman toivossa, niin luovut edellisestä. .(todennäköisesti). Jos lupaa haluat jatkaa elämääsi, niin annan sen sinulle, go for it;) Voitte tietenkin erikseen sopia että etenette hitaasti:) Onnea;)
- katse omaan napaan
Moraalisaarnat ovat varmaan turhia kun on ihmisten keskeisistä suhteista kysymys.
On olemassa yksilöitä jotka eivät omista omaatuntoa, joka kertoisi, mikä on oikein tai väärin. On olemassa ihmisiä, jotka tietävät täysin mikä on oikein tai väärin. Osa näistä ryhmän jä'senistä valitsee tietoisesti elää vakaumuksensa mukaan. Toiset taas valitsevat kytätä muita, miten paljon väärin he tekevät.
Koskaan ei kukaan saa aitoa kannustusta oikeaan, vaan aina nokitaan sitä, mikä jonkun mielestä teki väärin.
Siis että valitset tehdä henkilökohtaisen valinnan riippumatta, mitä toiset tykkäävät on nykymaailmassa kaikkein eniten sallittu suoritustapa. Tietenkin valitset niin että tuntuu hyvältä sinusta itsestäsi. Jos sitten yrität asettaa määränpäitä, lyhyt- tai pitkäaikaisia, on melko varmaa että se ei niin mene, vaan löydät itsesi sieltä, missä voi mahdollisesti taas vähä n viisastua.
Toivottavasti lapsia ei ole suhteessa silloin. - ehkäpä...
voisit hänelle näyttää viestisi taikka kertoa tunteistasi?? tai sanoa ihan samaa mitä kirjotat. minusta naisena esim olisi kiva kuulla mieheltä vähän että mitä mielessä liikkuu ja se kyllä hälventää sitten myös epävarmuutta toisesta. tai toisen aatoksista. (esimerkiksi tuo en ole kokenut mitään tällästä kenenkään muun kanssa on kyllä ihan herttasesti kiejotettu/ajateltu)
oma mieheni aikoinaan sanoi minulle nimittäin että: olet paras kenen kanssa ikinä olen ollut.. se oli ihan kiva kuulla:D - pohjoisen murmeli
Itselläin vähän saman tyypinen tilanne. Tapasin n 1,5kk sitten aivan ihanan miehen, mutta tämä vaan tuntuu jarruttelevan ja haluaa kertomansa mukaan edetä hitaasti. Hänellä on pitkä liitto takana ja muutama lapsikin. Erosta on 1,5v. Itse olisin valmis aloittamaan seurustelun. Kuitenkin mies pyörii edelleen deittisivustoilla ja mukamas haluaa kirjoitella tuttavilleen. En oikein ymmärrä hänen ajatuksen juoksua. Mies ei juurikaan hirvesäti soittele vaan yhteydenottaja olen yleensä minä. En ymmärrä mitä hän haluaa...Liian kauan kun pitää ikään kuin "oven raollaan" niin voipi olla, että ne kaikki ovet sulkeutuvat..
- siltä näyttää
sinulle mummeli,bingossa harvoin voittaa mitään arvokasta,hänelle sinä olet vain pelinappula
- Voi voi.
Täytyy kyllä ihmisen olla uusavuton,jos tällaisista asioista pitää ihan netistä kysyä neuvoa. Miten hyvä mies saat suhteen pysymään yleensä kasassa,kun et pysty edes itsenäisesti päättämään,uskallatko edes ryhtyä suhteeseen. Mistä näitä peräkammarin poikia oikein sikiää?
- moi dorka
Hei dorka
jos edelleen tapailet muita vaikka olet tavannut sen jonka haluat vakavasti niin jätä ne muut.
Muuten olet nimimerkkisi mukainen - tiedän kokemuksesta
pitkästä liitosta, ei toivuta vuodessa eli ei varma voi olla tunteista,joten odottaa kannattaa vielä, eikä ottaa liian tosissaan..
- Saarahanni
Mun ystävä tapasi ensin uuden miehen ja erosi sitten. Nyt olleet jo monta vuotta uuden miehensä kanssa onnellisina yhdessä, vastoin juoruämmien höpinöitä siitä, että suhde ei tule kestämään. Voi se onnistua noinkin.
- eräs nainen...
Olin juurikin samassa tilanteessa reilu kuukausi sitten. Mies oli vasta eronnut ja minä myös. Hän sanoi, että "olet paras nainen mitä minulla on koskaan ollut" ja että "en ole koskaan ihastunut näin nopeasti keneenkään" yms... Niinpä vain kuitenkin kävi, että tämä mies lopulta päätti palata takaisin exänsä luokse hetken jahkailtuaan minun kanssani... Voin kertoa, että tuntui pahalta ja sydämeen sattuu, mutta toista tilaisuutta en hänelle enää anna :(
- niksnaks..
heh.minä taitaisin antaa....
- Topi M.
Hyvä mies tartu toki rakkauteen silloin kun se tulee kohdalle!
- niinsemeneeeee
Kannattaa eka selvittää kaikki tunteet eroon liittyen, sitten vasta aloittaa uusi suhde.
- suihkuun..
Näinhän tämä maailma on samanlaisia tarinoita täynnä.
Tapasin mukavan miehen, jota jo kaipailen yksin ollessani
Minulla on jo entinen suhde kunnolla päättynyt, mutta miehellä on vielä juttu kesken.
Yksin ollessani mietin, ettei tästä voi tulla mitään, mutta tavatessa olen valmis muuttamaan yhteen.
Mies sanoo rakastavansa minua, mutta silti pikku epäilys kaihertaa mieltäni, että kokee minut laastariksi.
Toisaalta...eihän tämä maailma siihen kaadu, vaikka meidän suhteesta ei mitään tulisikaan. Aikuiset kyllä toipuvat menetyksistä ennemmin tai myöhemmin..
- jk
anna mennä
Ota riski jos uskallat myös epäonnistua. Toisaalta ei voi voittaa, jos ei uskalla ottaa riskiä. Ja mihin teillä on kiire? Jokainen suhde etenee omaa tahtiaan. Jos ei etene, ei ole suhdettakaan.
- toisin päin
itse tapasin miehen, joka ei ole valmis suhteeseen, on vain annettava hänelle aikaa selvittää tunteensa. Mutta molemmat olemme sitä mieltä, että jotakin välillämme tapahtuu vaikka aika ei ehkä ole oikea niin sitähän tulevaisuudessa riittää:) Neuvoisin etenemään ja säilyttämään suhteen niin kauan, kun hyvältä tuntuu, mutta päivä kerrallaan
- Marianne.
Te eronneet jotka kerrotte "en ole koskaan kokenut mitään tällaista edes exän kanssa" on valhetta.. Viestiketjun kirjoittajalla on juuri ollut elämässään masentavimmat hetket 8 vuoden suhteen päätyttyä, siitä ei todellakaan selvitä parilla kuukaudella eheäksi. Tämän takia uusi ihastus tuntuu niin mahtavalta kun et ole hetkeen tuntenut kipinää elämässäsi, mutta käsittelemättömät asiat tulevat vielä eteesi hankaloittamaan elämää jos et käsittele niitä ajan kanssa. Kannattaisi edetä vähän rauhallisemmin. Jos nainen on kerta oikea, hän on valmis odottamaan sinua.
- hdhdehddhdhth
Mitä edes mietit? Jos on hyvä muija niin älä jahkaile tai saatat huomata, et se onkin yhtäkkiä löytänyt toisen.
- lennossa vaihtanut
Anna palaa ja elä täysillä älä jahkaile ...jos menee ruvelle niin se on senajan murhe.
- Monesti
Itse erosin kymmenen vuotta sitten. Menin uudelleen naimisiin jo alle vuoden kuluttua erosta.
Pikaisesti kaikki näytti hyvältä mutta huomasin itse olleeni sokea. Suhteen ongelmat olivat alusta asti olemassa mutta en vain nähnyt niitä.
Ero tuli. Nykyinen suhde on kestänyt jo yli viisi vuotta mutta vielä ei ole kiire lopulliseen sitoutumiseen.
Pidä suhde mutta älä anna lupauksia joita et pysty ehkä myöhemmin täyttämään.
Jos tämä kelpaa toiselle osapuolelle niin asiahan vaikuttaa ihan hyvältä.
Vanha sananlasku "hitaasti hyvä tulee" olisi pitänyt olla aikanaan itselläkin mielessä. - 123456789?????
Kuinka kauan pitää odottaa, onko 5 vuotta jo liian kauan?
- martta123
Itse sanoisin näin, että toipuminen suhteesta riippuu suhteen pituudesta, omasta toipumiskyvystä ja tuohon suhteen kestoon liittyen, niin suhteen taso myös vaikuttaa kuin nopeasti toipuu. Huonosta suhteesta, kun pääsee eroon, niin ei varmaan tarvi murehtia toista loputtomiin. Ja jos sattuu törmäämään heti eron jälkeen johonkin sopivaan ihmiseen, niin minkäs teet, jos ero on vasta tullut.
Ja kun sitä itse olen muutaman suhteen kariutumisen kokeneena, niin ei se oikeasti ole sen arvoista, että vuositolkulla pitää jäädä suremaan. Eri asia on sitten, jos menetää pitkäaikaisen elämänkumppanin. Kun suhde on ohi, niin se ohi ja elämän pitää jatkua, sad but true.
Ja kyllähän sitä sanotaan "uusi lumi vanhan surma". Tärkeintähän on se,e ttä on rehellinen ja avoin sekä itselleen, että tälle uudelle kumppanilla. Kertoo rehellisesti missä mennään. Tietysti aikaisempi suhde aikansa häiritsee uutta suhdetta, mutta jos kaveri on ymmärtäväinen, niin ei se liikaa haittaa. - Varovaisuutta
Älä vaan nyt l'ähde heti mukaan, sillä olet nyt hyvin herkässä tilanteessa ja jokaisen jonkinlainen hellä katsekin on kuin uusi taivas, mutta se voi olla petosta sinua kohtaan.
Tene hvyin hitaasti, ota selvää kenen kanssa olet tekemisissä, tässä juuri olen aika pahassa paikassa kun juuri tämä ihana tuli eteen ihan liian aikaisessa vaiheessa.
Tämä onkin sitten edennyt liian lujaa ja vasta nyt totuus alkaa tulemaan esiin, tämä ihminen on ihan muuta ja kaikki puheet pelkkää valhetta.
Se suuri ihastus kyllä jaksaa odottaa ja edetä hiljalleen, mutta jos liian pian mennään saman katon alle, saattaa kiireellä olla juuri tehdä sinusta yhri esim. omalle kostolle.
Suositten pitkää seurusteluaikaa ja pidä enemmän yhteyttä omiin läheisiini ja uskoudu heille jos suinkin mahdollista, silloin tämä uusi henkilö näkee, että sinulla on turvaverkko ja lähtee pakoon jos ei ole puhtaat jauhot pussissa, toinen varma merkki on tehdä ero jos haluaa sinun unohtavan kaiken entisen, vanhemmat, tuttavat, ystävät.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa421986En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos311640Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81201
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7971- 20959
- 80929