Minkälainen nykynuoriso on?

uuuuuuuuuno7

Harkitsen kovasti opettajan uraa! Minua kiinnostaisi kuitenkin kovasti tietää, että minkälaista luokanopettaja työ nykyään on? Olisi ihanaa oikeasti päästä touhuamaan lasten kanssa ja tekemään merkityksellistä työtä, mutta olen todella herkkä ihminen ja mietinkin kestäisinkö opettajan työtä henkisesti?
Meinaan tällä sitä, että haukkuvatko lapset opettajia kuinka paljon? En todella puhu siitä, kuulevatko opettajat kerran kuukaudessa 1 paska-sanan vaan onko oppilaiden häirintä alaasteellakin jatkuvaa? Ovatko oppilaat kuinka haastavia, alituisesti? Olen myös kuullut kovasti juttuja lehdissä nykynuorisosta, mutta mietin myös sitä että onko sinne kerääntynyt vain tyhmästi ääripään esimerkkejä? Meinaan tällä sitä, että onko nuoriso pääosin kuitenkin mukavaa? Ja olisitteko oikeasti valmiita vaihtamaan alaa? Otetaan todellisuudessa huomioon 5 tuntiset työpäivät ja pitkät kesälomat! Kaverini, joka valmistui luokanopettajaksi, sanoi vain parina ensimmäisinä työvuosina tuntien valmisteluun menevän aikaa, mutta voi jo nyt kierrättää pohjia vuodesta toiseen eikä tee enää paljoa lisätöitä.
Paljonko saatte luokanopettajat bruttona palkkaa?

1

146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ysilllä mä

Halusit tietää millasii oppilaat on : Oon ny ysillä ja meillä tunnit menee niin että ope opettaa ja osa kuuntelee ja osa tekee jtn ihan muuta. Välimme opettajiin on meiän koulussa kaverilliset, ja se tietenkin kannustaa oppilasta opiskelemaan, kun voi openki kaa läppää heittää, jtn ku napakaati ope pyytää ni kaikki saa kuuntelemaan. Oppilaat AINA kyseenalastaa sen että mihin opiskeltavaa asiaa tarvitaan, ja valittavat siitä, mutta jos ope osaa oppilaille selittää miksi se pitää osata ja miten siitä elämässä hyötyy ni khyl oppilaat sit suhtautuu siihe positiivisemmin ja opiskelee. Toki on monii joit ei opiskelu kiinnosta ja ne käy siel vaa pakosta, mut sit vaa niille nelonen ja häiriköidessä ulos, ni ei siin kummempaa.. Ala-asteel kaikki vihas opettajii ja aateltii et kaikki mitä on pakko opiskellq ni on tyhmää, mut ylä-asteel ollaa jo kypsempiä... oon pari sijaisuutta tehny ala-asteel ja mahtavaa on ollu. Aion opiskella opettajaks, en khyl viel tiiä ala vaiko ylä asteelle..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En voi jutella kanssasi

tietenkään, mutta täällä voin sanoa sinulle, että se sinun hiljaisuutesi ja herkkyytesi eivät ole heikkoutta. Ne ovat ih
      Tunteet
      39
      5130
    2. Trump ja Vance murskasivat ja nolasivat Zelenskyn tiedotusvälineiden edessä Valkoisessa talossa.

Jopa oli uskomaton tilaisuus Valkoisessa talossa. Zelensky jäi täydelliseksi lehdellä soittelijaksi suhteessa Trumpiin j
      Maailman menoa
      516
      1704
    3. Kokoomus haluaa hoitaa flussat yksityisellä, jotta säästettäisiin rahaa ja aikaa

Mies hakeutui Terveystalo Kamppiin flunssaoireiden takia helmikuisena sunnuntai-iltana. Diagnoosiksi kirjattiin influens
      Maailman menoa
      77
      1100
    4. Rakkaus ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä TOTUUDEN kanssa.

Tajuatteko, että jotkut ihmiset pitävät siitä, kun toiset kaatuvat? He nauttivat siitä, kun toiset mokaavat tai käyttävä
      Idän uskonnot
      359
      1008
    5. Koska olet rakastellut

Kaivattusi kanssa viimeksi?
      Ikävä
      77
      943
    6. Anteeksi Pekka -vedätys

Apuna Ry:n somessa levinnyt Anteeksi Pakka -kampanja saa aina vaan kummallisempia piirteitä. ”Mä pyydän anteeksi. Mä
      Maailman menoa
      53
      921
    7. Kumpi tästä

Teidän tilanteesta teki vaikeaa? Sivusta
      Ikävä
      59
      860
    8. Kaikkia ei voi miellyttää

Eikä ole tarviskaan. Hyvää huomenta ja mukavaa perjantaita. 😊❄️⚜️✌🏼❤️
      Ikävä
      228
      814
    9. Mikä on kaivattusi ärsyttävin piirre?

Mun kaivattu on erittäin vastahakoinen puhumaan itsestä. Kääntää puheenaiheen aina muuhun kun hänestä tulee puhetta.
      Ikävä
      50
      793
    10. Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen saadakseen pidettyä Tarja Pirkkalaisen virassa

Kaupunginhallituksen puheenjohtaja Päivi Ollila on tehnyt kunnallisvalituksen kaupungin johtamisjärjestelyiden muutokses
      Haapavesi
      58
      738
    Aihe