Ensi vuonna voiman astuva uusi laki mahdollistaa sen. Tervetullut uudistus Suomeen muualla maailmalla tämä on ollut mahdollista jo aikaa sitten.
Asiasta lisää Yle.fi
Lemmikit pääsevät ensi vuonna mukaan ravintolaan...
72
707
Vastaukset
- k3
Miksi????
- KIULU
HÄ?
- Ohho
Varmaan paskapussiensa kanssa:)
- Tosi on
Vietkö sinä aina paskapussin tai roskapussin ravintolaan? Minä jätän ne aina roskikseen kokeileppa sitä ensikerralla on mukavampaa toisillekin siellä ravintolassa.
- Kikkareet taskuun
Tosi on kirjoitti:
Vietkö sinä aina paskapussin tai roskapussin ravintolaan? Minä jätän ne aina roskikseen kokeileppa sitä ensikerralla on mukavampaa toisillekin siellä ravintolassa.
Koirat paskoo heti, kun pääsee ulos ja pakko ne on siivota! Ei saa, ei voi paskoja kadulle jättää.
- paskapussilla päähän
Tosi on kirjoitti:
"kokeileppa sitä ensikerralla on mukavampaa toisillekin siellä ravintolassa"
heh, mikä tomppeli. eihän sitä ravintolaan sen takia mennä että toisilla
olis mukavampaa.
- asiasta lisää
Mistä ihmeestä noita plussia tulee noin typerälle aloitukselle.
Tarkoittaakohan uusi laki vain koiria ja kissoja, vai kaikkia lemmikeiksi kelpaavia? Esim: Kani, Jyrsijät yms... ?
- kiljuvat ja sotkevat
Ei taida koskea, vai lähtisinkö meidän undulaattien kanssa ravintolaan ?`
- Rose's street
kiljuvat ja sotkevat kirjoitti:
Ei taida koskea, vai lähtisinkö meidän undulaattien kanssa ravintolaan ?`
Samaa meitin, menisin piruuttani papukaijani kanssa.
- Just ajattelin samaa
Rose's street kirjoitti:
Samaa meitin, menisin piruuttani papukaijani kanssa.
ja kun sen jättäis 10 minuutiks yksin ni alkais perkeleet ja kaikki muutkin kirosanat tulemaan.
- Oikeudet ja
tasa-arvo ovat asioita joiden varjolla voidaan ajaa mitä tahansa.
Kaipa oikeutta viedä lemmikkejä ravintolaan voidaan hyvinkin perustella. Mutta ongelmia tulee. Ja ongelmien lähteitä on kolmea sorttia:
Muslimi, muslimi ja MUSLIMI.
Kun sokealla on mukanaan opaskoira, niin muslimiravintoloitsija käy asiakkaaseen kiinni kuin bullterrieri. Se on uutisoidustikin jo osoitettu.
Miksi tehdä laki, joka vartavasten oikeuttaa muutkin ihmiset viemään esim. koiria ravintoloihin, kun tiedetään että muslimin reaktio on tuollainen. Sen kanssa ei asiasta keskustella, vaan se vain yksinkertaisesti reagoi.
Entä onko SALLITUT lemmikkieläimet luetteloitu? Vai onko eläinlajienkin suhteen tasa-arvo? Entäpä jos joku viekin kebabi-ravintolaan lemmikkipossun? Kukas vastaa mitä siitä seuraa, kun asiakas on lailla "oikeutettu" ja ravintoloitsija uskonnolla "armoitettu" ja syntyvä kriittinen massa realisoituu?- 67657567657
...miksi vitussa joka vitun ikinen keskustelu pitää kääntää öö... vähemmistöihin. olet rasistinen henkilö. kusiaivoinen paska. kuole.
- Ota yhteyttä.
67657567657 kirjoitti:
...miksi vitussa joka vitun ikinen keskustelu pitää kääntää öö... vähemmistöihin. olet rasistinen henkilö. kusiaivoinen paska. kuole.
- Tosi on
Varmaan laki ei salli ainakaan kamelin tuontia bubiin. Luulisin, että kyseessä on koirat ja kissat Englannin ja USA:n malliin.
- Pinkki höntti
Ihan hieno juttu, mieluummin sitä istuu ravintolasssa koiransa kanssa jos vaihtoehtona on joku pöytään tunkeva ääliö. Voi aina sanoa, että minulla on jo seuraa, kiitos vaan. Jos taas toisaalta haluaa välttää ihmisiä jotka eivät esim. pidä koirista , ovat allergisia psyykkisistä tai uskonnollisista syistä(= sama asia), ei muuta kuin koira kainalossa appeelle. Saa olla rauhassa.
- Suosittelen
Pinkki höntti kirjoitti:
Ihan hieno juttu, mieluummin sitä istuu ravintolasssa koiransa kanssa jos vaihtoehtona on joku pöytään tunkeva ääliö. Voi aina sanoa, että minulla on jo seuraa, kiitos vaan. Jos taas toisaalta haluaa välttää ihmisiä jotka eivät esim. pidä koirista , ovat allergisia psyykkisistä tai uskonnollisista syistä(= sama asia), ei muuta kuin koira kainalossa appeelle. Saa olla rauhassa.
menemään rakkisi kanssa rät-tipää ravintoloihin, saatte molemmat halal-käsittelyn.
- pienet koirat
lienee ihan jees, mutta isommat voivat olla hieman "hankalia." Ei liene koiran nenuun mukavaa haistella herkkujen tuoksuja jos ei saa mitään :( Ellei koiralle tilaa omaa ateriaa :DDDD Ei minua eläimet haittaa.
- Tosi on
Kyllä noissa ulkomailla olevissa Bubeissa ja Ravintoloissa tuodaan lemmikille oma ruoka annos ja vesi kuppi. Eikä ne isotkaan koirat häilä siellä yhtään, vaan istuvat tai makaavat pöydän vieressä ihan nätisti.
Tässä olisi heti valmis liikeidea ravintolasta, jossa tarjottaisiin purtavaa niin ihmisille kuin koirillekin. Voisi perustaa kahviloita ja miksei ruokapaikkojakin koirapuistojen kupeeseen, jolloin omistajat voisivat jutustella kahvin ja naposteltavan merkeissä sillä aikaa kun Murret tuhoavat koirapuistoa.
- Tosi on
Niimpä just ja sinne ravintolaan olisikin pääsy kielletty koirien ja kissojen vihaajilta.
Luulempa, että idealle on käyttöä Suomessa ja ei tarvitse koirien olla kadulla ohikulkijoiden kiusattavana. - Tosi on
Ja varmasti olisi asiakkaita sellaisessa bubissa tai baarissa. Koirabisneksessä on liikeellä isot rahat jo pelkästään ruokien myynti on tuottavaa. Luulempa, että noita liikeyrityksiä tulee läpimaan kuin sieniä sateella. Se on nyt se "Markkinaraon"
paikka ja kyse ei ole mistään kausilajista, vaan läpivuoden on toimivasta bisneksestä. Kukahan ja mikä ketju avaa ensimmäisenä " Koirabubin " ja missä? - Parempi,
Tosi on kirjoitti:
Niimpä just ja sinne ravintolaan olisikin pääsy kielletty koirien ja kissojen vihaajilta.
Luulempa, että idealle on käyttöä Suomessa ja ei tarvitse koirien olla kadulla ohikulkijoiden kiusattavana.kun jäätte kotiin, ei kukaan kiusaa omistajaakaan. Onkos koirasi hyvä sängyssä?
- ruusunpiikki
Noniin muutoinhan meillä on asiat kunnossa tämä enää puuttui.
- Hurtti hurri
Jo 80-luvulla ja varmaan aiemminkin esim. Ranskassa oli ihan normi tuoda koira mukanaan ruokapaikkaan, vaan lapsia sinne ei mielellään otettu vastaan. Koirat harvemmin metelöivät tai kiukuttelevat, ovat vaan tyytyväisinä . Mikäs sen mukavampaa.
Hieno ajatus. kyllä se koirallekin filee maistuu. - Ainakin
Hurtti hurri kirjoitti:
Jo 80-luvulla ja varmaan aiemminkin esim. Ranskassa oli ihan normi tuoda koira mukanaan ruokapaikkaan, vaan lapsia sinne ei mielellään otettu vastaan. Koirat harvemmin metelöivät tai kiukuttelevat, ovat vaan tyytyväisinä . Mikäs sen mukavampaa.
Hieno ajatus. kyllä se koirallekin filee maistuu.lapsifilee on viime aikoina maistunut vähän väliä
- express123
Juu ei sitten tarvitse eläinpölyallergikon käydä ravintolassa syömässä =(( Kiitos siitä vähästäkin...
- Hurtti hurri 2
No, kai ne voi merkitä ne ravintolat itse mihin koiria saa viedä ja mihin ei. Sitten voi valita makunsa mukaan, eikä tarvitse valittaa.
- Tosi on
No kuule sinä voit valita sen toisen bubin ihan vapasti, jossa ei ole koiria onko liian vaikeeta vai pitääkö olla henkilökohtainen ohjaaja siihen häh?
- 1+9
Ymmärtäisin, että eläimiä voisi tuoda esim. terassille, mutta ravintolaan sisään? Epäilyttää tosiaan myös tuon hygienian kannalta, kuka tietää onko eläimellä mitkään rokotukset voimassa yms. Samaten sitä koirien keskinäistä kanssakäymistä saa jo nyt kuunnella ihan tarpeeksi esim. ahtaissa julkisissa liikennevälineissä, joten mukava varmaan maksaa 20e ruoka-annoksesta ja kuunnella samalla agressiivisten koirien räksytystä. Itse en ole allerginen, mutta suurista koirista lähtevä voimakas haju aiheuttaa minulle yökkimistä (nyt saan varmaan koiraihmiset niskaani, mutta en voi tälle mitään).
Toivottavasti ravintolat vain alkavat merkitsemään selkeästi, sallitaanko heidän tiloissansa eläimiä. - Tosi on
1+9 kirjoitti:
Ymmärtäisin, että eläimiä voisi tuoda esim. terassille, mutta ravintolaan sisään? Epäilyttää tosiaan myös tuon hygienian kannalta, kuka tietää onko eläimellä mitkään rokotukset voimassa yms. Samaten sitä koirien keskinäistä kanssakäymistä saa jo nyt kuunnella ihan tarpeeksi esim. ahtaissa julkisissa liikennevälineissä, joten mukava varmaan maksaa 20e ruoka-annoksesta ja kuunnella samalla agressiivisten koirien räksytystä. Itse en ole allerginen, mutta suurista koirista lähtevä voimakas haju aiheuttaa minulle yökkimistä (nyt saan varmaan koiraihmiset niskaani, mutta en voi tälle mitään).
Toivottavasti ravintolat vain alkavat merkitsemään selkeästi, sallitaanko heidän tiloissansa eläimiä.No eiköhän ne koirat jotka yleensä on sisällä olleet muutenkin osaa olla siellä ravintolassakin kunnolla. Viitaan aikaisempaan voihan sitä valita minne menee ja varmasti ravintolat laittavat jo ulos ilmoituksen, että koirat ovat tervetulleita sinne.
Eiköhän nuo juopot noissa räkälöissä haise paljon pahemmille kuin koirat. - Buon apettit
1+9 kirjoitti:
Toivottavasti ravintolat vain alkavat merkitsemään selkeästi, sallitaanko heidän tiloissansa eläimiä.Ei se isojen koirien haju niinkään, vaikka silmiä kirvelee ja nenäkarvat menee käppyrälle - mutta se KAAMEA kuola joka roikuu maahan asti kun koira haistelee hyviä hajuja ja kuolaa lammikollisen roikkuvaa haisevaa kuolaa.
Syö siinä sitten likaisten koirien hajussa, kuolassa ja haukkukisoissa!!!
Ja koirien turkin hilsepöly leijailee vielä iloisena lisämausteena ruokaan, ah ihanuutta!!!
Ja minä pidän koirista, ainakin niistä pienistä ja söpöistä... - Usein noilla
Tosi on kirjoitti:
No eiköhän ne koirat jotka yleensä on sisällä olleet muutenkin osaa olla siellä ravintolassakin kunnolla. Viitaan aikaisempaan voihan sitä valita minne menee ja varmasti ravintolat laittavat jo ulos ilmoituksen, että koirat ovat tervetulleita sinne.
Eiköhän nuo juopot noissa räkälöissä haise paljon pahemmille kuin koirat.juopoilla rakkien omistajilla tuntuu tosiaan haiskahtavan pahasti, etenkin alapää. Saavat vissiin jotain tartuntoja rakeiltaan.
- hei
Epähygienistä.
- Hoo moilaanen
Mitä epähygienistä siinä on, koirilla harvemmin on flussaa, eivät yski eivätkä kaiva nenäänsä.
- Tosi on
No epähygienistä ne vasta on nuo homobaarit atelkaa nyt samoilla käsillä lähmivät juomalaseja pyödissä. Tuskin pesevät käsiään.
- Puhtaita ovat
Hoo moilaanen kirjoitti:
Mitä epähygienistä siinä on, koirilla harvemmin on flussaa, eivät yski eivätkä kaiva nenäänsä.
Vähän väliä nuolevat vehkeitään ja toistensa per-seitä, emännät suukottelee...olette ällöttäviä.
- Mussuf (se koira)
Pääseekö somulitkin jo ravintolaan omistajansa seurassa?
- harmin paikka
Minä olen yrittänyt opettaa lemmikkiäni käyttämään veistä
ja haarukkaa jo pitemmän aikaa, mutta aina vaan tahtoo
tulla reikiä ja haavoja poskiin ja huuliin.
Luulen että yhteisistä ravintolakäynneistä ei tule mitään.
- Tosi on
Kukas niitä omistaa? Valtioko?
- Hyväveli mamutusta
Sekoomus omistaa tummahipiäiset massimoottorinsa, ja kansa maksaa koko ilon.
- 29
onpa kivaa,miehenikin pääsee nyt minun mukana raflaan
- Ei virallista
Suomessa ei vielä saa vihkiä naisia ja koiria, vaikka vuoteen jaattekin.
- 30
miten portsari tarkistaa musliminaisen naaman ettäiän,kun muslimi katselee kalterin takaa vai meneekö lemmikkeihin
- Tosi on
Ravintolaan ei saa tuoda somulia muuten kuin kuonokopalla, siveysvyöllä ja ehdottomasti kytkettynä.
- Tosi on
Voi perskules unohdin ihan kysehän oli: LEMMIKEISTÄ . Joten tuo Mussufin kysymys oli fiktiota ja utopiaa.
- Tri.Sorbus
Entäs lemmikkisomalit?
http://www.somakiss.net/rotu.htm- Tosi on
Eiköhän kuulu sarjaan Suomen luontoon / kaupunkeihin kuulumattomat ja haitalliset lajit.
- somukiss
Onko se kettu vai kissa? Sehän on somali!
- Tärkeä tietää!
Ensimmäinen somali Suomeen 1983
Pirkko Heinonen toi Suomeen ensimmäisen somalin vuonna 1983 Australiasta. Riistanvärinen EC Josinia Musaid eli Seidi valloitti olemuksellaan muutkin kuin Heinosen perheen. Seidin ensimmäinen pentue syntyi Norjaan tehdyn astutusmatkan tuloksena, isä oli USAn tuonti Millcreeck's Reynard Jr. Samana vuonna saatiin tänne Ruotsista ensimmäinen punainen somalityttö, Sinian Chispa Del Sol. Norjaan ja Ruotsiin somalit olivat tulleet myös 80-luvun alussa.
Ulkoinen olemus
Somali muistuttaa suurikokoista oravaa tai pientä kettua ulkoiselta olemukseltaan, sen villi ulkonäkö lumoaa katsojan. Sen sanotaan muistuttavan ilvestä ja siitä käytetään myös nimitystä kissa-koira sen koiramaisen uskollisen luonteensa takia.
Somali rakastaa toimintaa ja vauhtia, se haluaa osallistua perheensä kaikkiin askareisiin. Se on hyvin sosiaalinen ja puhelias, mutta ei kuitenkaan kovaääninen, sen keskustelu on ilmeikästä kurnutusta ja vienoa maukumista.
- Tosi on
Luulempa vaan, että näistä " Koira bubeista" tulee menestys bisnes Suomessa.
- Hullu koira juttu
Aivan hullu juttu!!! Minä kun menen kahvilaan, niin en halua kuulla koiran haukahdusta tai räyhäämistä siellä. Jos näin pääsee käymään, niin heitän kaikki sapuskat päin tarjoilijoita ja häivyn paikasta !!! Ja se on varmaa!!!! siinäpähän siivoovat paskojaan!!! Kohta eduskunta myöntää koirille lapsen oikeudet, lapsilisät ja subjektiivisen päivähoito-oikeuden !!!
- T.Arjoilija
Mitäköhän pahaa tarjoilijat ovat sulle tehneet???
- Tosi on
No etko osaa luke ilmoitusta Bubin ovella vain "Koira ihmisille"? Eihän kukaan mene sellaiselle Homo klubillekkaan " Tom Finland" ilman omaa tahtoa.
- Kiinassa
Tosi on kirjoitti:
No etko osaa luke ilmoitusta Bubin ovella vain "Koira ihmisille"? Eihän kukaan mene sellaiselle Homo klubillekkaan " Tom Finland" ilman omaa tahtoa.
koirat pääsevät lautaselle, nam nam...
- TosiKamalaAsia, hyi.
Tarkoitatko ulkomaisia vai suomalaisia lemmikeitä ?
- Lupuslupusmortuis
Paskatehtaat....Ihmisten jalostamat paskatehtaat.
- turren omistaja
Pikkupaikkakunnalla kahvilan terassille sai viedä koiran . vastapäisen pizerian terassille ei.
Etelässä viime talvena koiran sai viedä kaikkien ravintoloiden terassille. Jossain jopa sisälle ovipieleen.
Siinä sylissä tuo turre makas hiljaa tai istui viereisellä tuolilla, tai pöydän alla. No kiinnostusta olis ollut ruokaa kerjäävien kissojen tarkastukseen.
. Vesikippoa tuotiin pyynnöstä, joskus kaadoin omasta lasista pahvi mukkiin.
Yks tarjoilija kysyi , että tuokos hän haarukan kaverillekkin.
Jos yksin on koiran kans liikkeellä niin miten sitä sit syömään vois mennä. Ei uskalla jättää yksin ulos jos ei ole näköyhteyttä. (vaara lähinnä silittäville lapsille, varkaat, myrkyttäjät, ilkivalta)- Aika kiva nimi !!
Joko ulkolaisia lemmikkejä kutsutaan "turreiksi" ?
- Tosi on
Mitenkäs Jussuffi vihapuhetta lykkää.
- Paska laki.
Astmaatikot ja siivoojat kiittää vaikka en kuulu kumpaankaan.
- phlhh
´´Astmaatikot ja siivoojat kiittää vaikka en kuulu kumpaankaan.´´
juu, kyllä ´´Solli´´ kiittää! :D
http://www.sol.fi/
- valehtelet.
Vale ei ole mitään mainintaa ei missään ja vaatisi elintarvikelain muutoksen.
- ketkamaskus
´´Ensi vuonna voiman astuva uusi laki mahdollistaa sen. Tervetullut uudistus Suomeen muualla maailmalla tämä on ollut mahdollista jo aikaa sitten.
Asiasta lisää Yle.fi´´
mahtavaa, minä ainakin aion viedä oman pikku Peter-Bulldogini heti lähimpään Bar Bulldogiin! :D
http://www.bulldogbar.fi/ravintola_riihimaki.html - Onko koira kotona?
Älytöntä.
Minä en ainakaan söisi ravintolassa, jossa pyörisi rakkeja jaloissa.
Mikseivät koiraihmiset ymmärrä, etteivät kaikki tykkää niiden elukoista? - nuusku7
Tuli mieleen ajat jolloin ruoka ja kahvi paikoissa toiset polttivat tupakkaa sisällä. Kyllä haju oli niin kamala, että mielummin kehitteli kaupasta jotain kotiin.
Nyt kun vertaa koiria ja sitä vaihtoehtoa... kävikö astmaatikot ja allergiset koskaan lounaalla tai kahvilla?
Kuka suunnittelee avaavansa ravintolan koiraihmisille, niin ette kait laita kokolattia= tekstiilimattoa lattiaan. .... - bhkberjkn
Aivan mahtava homma että lemmikit pääsevät mukaan!
- xx
Matkustamme paljon Suomessa ja luonnollisesti perheenjäsenemme eli kissamme matkustaa myös mukanamme. Edellistalvena kävimme mm. täältä Etelästä Pohjois-Suomessa, jolloin ulkona oli pakkasta noin -25. Kyseisellä, noin 1000 km yhdensuuntaisella matkalla voisin kuvitella, että kenen tahansa olisi pakko pysähtyä. Pitääkö lemmikkimme siis jäädä konkreettisesti jäätymään autoon, kun itse pikaisesti haukkamme jotain syötävää, jotta jaksamme turvallisesti jatkaa matkaa?
Olihan ravintoloissa ennenkin osastot tupakoiville... Olen itsekin allerginen, mutta kevyt siedätys on helpottanut asiaa. Ylihygienia ei ole terveellistä. - Säästyy Rahaa
Sadat tuhannet koira-allergiset ja muslimit eivät sitten astu sisään Koira-Ravintoloihin...
- Tosi on
Saas nähdä missä avataan ensimmäinen lemmikki ravintola ja milloin?
- wuh wuh wuh
´´Saas nähdä missä avataan ensimmäinen lemmikki ravintola ja milloin?´´
toivon koko sydämestäni että ravintola Tiiliholvi olisi edelläkävijä tässä asiassa! :)
http://www.tiiliholvi.fi/ - Varmaan pian
Suomessahan on jo paljon kiinalaisia, joten koirat pataan vaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa562198En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321694Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3721496- 101484
Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141474Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681337- 121108
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 861029
- 20969