Menin Turun Martinkirkkoon tiistai-iltana ns. Ilpoisten piirin tilaisuuteen. Pääpuhujaksi sinne oli kutsuttu eräs ruotsalainen evankelista-saarnaaja jolla mainostettiin olevan myös parantamisen armolahja.
Kirkon etupäässä istui myös pyörätuolissa eräs nainen. Saarnaaja tuli hänen luokseen ja alkoi rukoilla sairasta parantumaan Jeesuksen nimessä. Jeesuksen nimessä nouse ylös, huusi saarnaaja. Hän otti naista käsistä ja veti hänet ylös samalla kielillä puhuen. Kiitos jeesus, kiitos jeesus...
Nainen nousi ja käveli taluttamalla alttarilla ja sitten ilman tukea. Hallelujaa, kiitos Herralle, puhuja edelleen huusi. Ihme oli tapahtunut. Nainen oli parantunut ihmeellisesti – vai oliko? Seuraavassa paikassa näytös toistui aivan samalla tavalla. Sama saarnaaja ja sama nainen taas pyörätuolissa!!!
Mitä ihmettä?
31
221
Vastaukset
- FUCKIFUU
Voisiko kirkko vastata että tällaista petoksellista toimintaa kirkko tukee?
Olen aina tiennyt että luterinen kirkkon on petkuttajien ja roistojen työpaikka. - Agent Smith
Uskonnon puolesta saa valehdella ei se ole niin väärin, kun tarkoitus on kuitenkin hyvä. Perustuuhan usko muutenkin vähän sella.iselle hämärällä alueelle
- nauratttaa
Että sinä jaksta tehdä näitä samoja aloituksia :D :D Jatkuvasti siltit tunnut istuvasi siellä kuvittelemassasi ilpoisten kirkossa ;D :D
Miksi menet sinne, jos inhoat kyseistä toimintaa.
Vai keksitkö päästäsi nämä jutut ja aloitukset.
HEH HEH sua. - a gaen
en oikein usko, että tuo ois totta. Sepität vain valheitasi.
- huolestuttaahan se
Eiköhän tuo ole ystävämme ev.lut. Sillä on joku rauma kaikista vivamoista ja kansanraamattuyhdistyksistä ja muista, mistä harva edes tietää mitään. Ehkä se on nuorempana kiertänyt noita kaikkia ja sitten saanut jonkun rauman. Vaikka joku sydäntäraastava rakkausrauma tai jotain. En tiedä, mut joku sillä riipoo rinnassa. Pitäs varman saada sille joku eheytyshoito.
Aloituksessa kiinnittyy huomioni siihen, ettei aloittaja mainitse, mikä se suraava paikka oli, jossa tapaus toistui?
- Sapere aude
Kivaa touhua nämä luterilaisen kirkon hommelit. Koska sinne kannetaan joku "kuollut" joka sitten herätetään näyttävästi henkiin?
- Martinkirkossa
Eihän tämä pyörätuolissa istuvan "parantaminen" ollut mitään erikoista Martissa. Onhan siellä yritetty "parantaa" kehitysvammaisiakin Jeesuksen nimessä. Annamme tilaa myös karismaattisuudelle luterilaisessa kirkossa. Näin se menee. Joutuivatko nämä "sairaat" vielä psykiatriseenkin hoitoon käytyään ko kirkossa, sitä en tiedä.
- huvittavaa
Kummalisesti täällä palstalla :D :D :D :D vilisee näitä Jossakin Martinkirkon pienissä rukousilloissa istuvia :D :D
Ev.lut. Sinusta pitäsi tehdä joku sketsi.
- trollimikätrolli
"Seuraavassa paikassa näytös toistui aivan samalla tavalla. Sama saarnaaja ja sama nainen taas pyörätuolissa!!!"
Voisitko kertoa että mikähän se seuraava paikka nyt oikein oli ? ;))- Martinkirkossa
Nämä jeesus-huijarit eivät tietenkään esiinny samassa kaupungissa eivätkä aivan samalla koreografialla kuin yhdessä paikassa. Heidän pelinsä olisi muutoin liian läpinäkyvää, mutta he keräävät rahaa ahkerasti myös muualla Suomessa, erityisesti suuremmissa kaupungeissa. Eivät taida olla enää kovinkaan suosittuja Ruotsissa kun pitää tulla Suomeen. Täällähän niitä höynäytettäviä ihmisiä on:)
- trollikovaa
Martinkirkossa kirjoitti:
Nämä jeesus-huijarit eivät tietenkään esiinny samassa kaupungissa eivätkä aivan samalla koreografialla kuin yhdessä paikassa. Heidän pelinsä olisi muutoin liian läpinäkyvää, mutta he keräävät rahaa ahkerasti myös muualla Suomessa, erityisesti suuremmissa kaupungeissa. Eivät taida olla enää kovinkaan suosittuja Ruotsissa kun pitää tulla Suomeen. Täällähän niitä höynäytettäviä ihmisiä on:)
Eli faktoja ei sitten löytynytkään
- Martinkirkossa
trollikovaa kirjoitti:
Eli faktoja ei sitten löytynytkään
Faktoja mistä? Ei ainakaan parantumisista, mutta rahankeruusta kyllä.
- Missä siis
Martinkirkossa kirjoitti:
Faktoja mistä? Ei ainakaan parantumisista, mutta rahankeruusta kyllä.
Missä paikassa se avauksessa mainittu toinen näytös tapahtui?
- ...................
Uskon ja uskonnon nimissä saa tehdä mitä tahansa, ja kukaan ei puutu asioihin. Hävettävää!
- Uskotko sen?
Uskotko sinä, että tuon avauksen kertoma on totta? Avaaja ei ole vielä välittänyt kertoa palstalaisille missä tuo toinen esitys olisi tapahtunut.
Kyseessä oli ihan klassinen ihmeparantuminen - ei epäilyksen häivää.
- Turusta
Martinkirkossa ei ainakaan kerätä rahaa tiistai-iltaisin. Sen tiedän, koska olen ollut usein paikalla.
- Turkulainen myös
Mikä se kori sitten siellä on johon ihmiset tuovat rahaa, ja jota Tuula Ekbom tarkkana valvoo ketä sinne rahaa panee ja ketä ei?
- ???
Ettekö te hihhulit osaa puhua mistään asiasta totta?
- samasta paikasta
Turkulainen myös kirjoitti:
Mikä se kori sitten siellä on johon ihmiset tuovat rahaa, ja jota Tuula Ekbom tarkkana valvoo ketä sinne rahaa panee ja ketä ei?
Kertoisitko mitenkä hän näkee vahtia sitä alttarilta asti kirkon perälle, kiinnostaisi, sillä hän on aina kirkon etuosassa vastaanottamassa ihmisiä, astian edessä on vielä kaide joten näköyhteys ei ole mahdollinen. Samassa kohdassa taisi olla myös joitain esitteitä joita saa kuka tahansa ottaa jos en väärin muista.
Rahat ilmeisesti ainakin usein kerätään pääpuhujan hyväntekeväisyyskohteisiin jos hän on ulkomailta niin sinne.
En tietäisi astiasta jos minua ei siihen olisi naapuri opastanut viemällä itse.
Mielelläni myös minä kuulisin missä toisessa paikassa tapaus on toistunut, jos viitsit aloittaja niin kiitos. Muuten jos en sitä rehellistä vastausta saa, niin katson aloituksen täysin mauttomaksi provoiluksi. - Miksei kerro
??? kirjoitti:
Ettekö te hihhulit osaa puhua mistään asiasta totta?
Mikä siinä on, että tuo avaaja ei kerro missä se toinen esitys tapahtui?
- Turkulainen myös
samasta paikasta kirjoitti:
Kertoisitko mitenkä hän näkee vahtia sitä alttarilta asti kirkon perälle, kiinnostaisi, sillä hän on aina kirkon etuosassa vastaanottamassa ihmisiä, astian edessä on vielä kaide joten näköyhteys ei ole mahdollinen. Samassa kohdassa taisi olla myös joitain esitteitä joita saa kuka tahansa ottaa jos en väärin muista.
Rahat ilmeisesti ainakin usein kerätään pääpuhujan hyväntekeväisyyskohteisiin jos hän on ulkomailta niin sinne.
Mielelläni myös minä kuulisin missä toisessa paikassa tapaus on toistunut, jos viitsit aloittaja niin kiitos. Muuten jos en sitä rehellistä vastausta saa, niin katson aloituksen täysin mauttomaksi provoiluksi.Myönnät nyt siis että rahaa kerätään vaikka joku hihhuli valehteli ettei kerätä. Tällekin ruotsalaisporukalle rahaa kerättiin. Ei tämä Martinkirkon tilaisuus suinkaan ollut heille ensimmäinen eikä viimeinen paikka. Tuula Ekbom varmaan tietää missä muualla Suomessa he esiintyvät. Kysy häneltä.
- Miksi viipyy
Turkulainen myös kirjoitti:
Myönnät nyt siis että rahaa kerätään vaikka joku hihhuli valehteli ettei kerätä. Tällekin ruotsalaisporukalle rahaa kerättiin. Ei tämä Martinkirkon tilaisuus suinkaan ollut heille ensimmäinen eikä viimeinen paikka. Tuula Ekbom varmaan tietää missä muualla Suomessa he esiintyvät. Kysy häneltä.
Kyllähän tuon avaajan pitäisi tietää missä tuo toinen esiintyminen tapahtui. Hänhän väitti sellaisen tapahtuneen. Miksei hän todista tietojaan oikeaksi ja kerro meille sitä paikkaa?
- Uskova.
samasta paikasta kirjoitti:
Mielelläni myös minä kuulisin missä toisessa paikassa tapaus on toistunut, jos viitsit aloittaja niin kiitos. Muuten jos en sitä rehellistä vastausta saa, niin katson aloituksen täysin mauttomaksi provoiluksi."Samassa kohdassa taisi olla myös joitain esitteitä joita saa kuka tahansa ottaa jos en väärin muista."
Tämän minäkin uskon. Ovat varmaan pankkisiirto-/tilisiirtolomakkeita suoraan jumalan tilille. Hänhän ymmärtää rahanarvon päälle.
- seurakuntalainen
Maksaako tämä tiistai-iltaisin kokouksiaan pitävä Ilpoistenpiiri (Tuula Ekbom) vuokraa Martin seurakunnalle kirkkotilojen käytöstä? Onhan siitä seurakunnalle kulujakin mm. vahtimestari ja siivooja. Maksatetaanko nämä kulut seurakunnan jäsenillä? Minä en haluaisi osallistua kyseisiin talkoisiin.
- Lasse Mustonen
Hyvä seurakuntalainen!
Kiitos mielenkiinnostanne kotikirkkoanne, Turun Martinkirkkoa kohtaan. Martinseurakunta - kuten ei mikään muukaan Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän seurakunta - ei peri turkulaisilta vuokraa kirkon käytöstä kristilliseen toimintaan. Vuokraa ei ole peritty esim. koulujen joulukirkoista. Martinkirkon käyttökulut maksetaan kirjanpidollisesti seurakuntayhtymän varoista, joten kaikki Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän jäsenet osallistuvat kiinteistöjen ylläpitotalkoisiin.
Ulkopuolisilta käyttäjiltä perittävät vuokrat (esim kaupalliset joululaulukonsertit) eivät käsittääkseni täysimääräisesti kata kaikkia kirkon käytöstä aiheutuvia kuluja, joita ovat mm. suntion palkkaus, siivous, lämmitys, valaisu, laitteiden ja rakennusten kuluminen, pääomakulut ja kiinteistövero.
Ilpoisten piiri hoitaa itsenäisesti kirkon ovien avauksen ja osan siivouksesta. Kirkkoa pitää joka tapauksessa lämmittää myös tiistaisin, vaikka Martinseurakunnalla ei pääsääntöisesti ole käyttöä kirkolle tiistai-iltaisin.
Ilpoisten piiri on vuosittain kerännyt 1-2 kolehtia Martinseurakunnan ystävyysseurakunnan Viron Suure-Jaanin seurakunnan hyväksi ja siten Ilpoisten piiri osallistuu talkoilla Martinseurakunnan ystävyysseurakuntatoiminnan tukemiseen.
Toivotan teidät tervetulleeksi Martinseurakunnan arki-illan ehtoolliseen, joka järjestetään joka keskiviikkko Martinkirkossa klo 18 alkaen. Tilaisuuden jälkeen on mahdollista keskustella oman seurakunnan papin kanssa.
Lasse Mustonen
pastori
Turun Martinseurakunta- Martinkirkossa
Lasse Mustonen!
Kuinka papit edelleen antavat ihmisten virheellisesti ymmärtää, että näissä tilaisuuksissa suggestioiden vaikutuksesta johtuvat kaatumisnäytökset olisivat Jumalan tai yliluonnollisten henkien vaikutusta? - seurakuntalainen
Kiitos tiedoista pastori Mustonen. Joudun siis omalla vaatimattomalla panoksellani seurakunnan jäsenenä myös kustantamaan kyseisiä tiistai-iltoja. Nämä Ilpoisten piirin touhut nakertavat ainakin kirkon uskottavuutta.
Tuttavapiirissäni on ollut muutamia jotka ovat väittäneet parantuneensa syövästä kyseisissä illoissa ja ovat muutaman vuoden sisällä kuolleet kyseiseen tautiin. En ymmärrä ketä tällainen toiminta oikein palvelee.
- Turusta
Kiitos, pastori Mustonen, vastauksesta.
- eetikko
Kirkko pakenee vastuutaan. Minusta tuntuu että luterilaisen kirkon evankeliumi ja dogmatiikka ovat pahasti hakusessa. Siksi suvaitaan kaikenmaailman temppujentekijöitä kirkkoonkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612260En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1061091
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91054- 20979