Awww....olipa ihana ohjelma Niilistä, Joanna Lumleyn matkassa.
Tuonnehan on pakko päästä joskus tuollaiselle jokiristeilylle ;)
Lumley on viehättävä daami, oli tosi mukaansa-ahmaiseva ohjelma....
Toivottavasti Tulisilla katseli tän kans?
Niilim lähteille!
31
291
Vastaukset
- tauwkkiwawki
Joanna Lumley on naapurini ex-vaimo, joten kysynkin häneltä että kannattaako sinne lähteä uudelleen. Oli aiemman työni vuoksi neljä vuotta Niilillä, joten maisemat ovat tuttuja :)))
- sovitaanko näin
Teotwawki kirjoitti:
Jipii, mäkin rakastan Joanna Lumleytä.
Selvä! Minä otankin sitten David McCallumin. Hänpä onkin NCIS:n johtava oikeuslääkäri eikä mikään mitätön turistiopas!
Töissä vietin illalla aikaani.
En nähnyt mutta täytyy katsella jos tulee uusintana niin otan vaikka tallennukseen.
Niilin risteilyt kyllä myös on ajatuksissa pyörineen.
Siellähän on myös sellaisia risteilyjä joissa on mahdollisuus päästä vaikka mille reissuille ympäristöön.
Mutta ne on jo niin tyyriitä että pitäis ihan kunnolla ensin säästää.Sulla varmaan jo ajatukset reissussa tiiviisti. Hieno mahdollisuus tuollainen. Jotkut vaan miettii josko kevät talvella hiihtoressu Saariselälle. Työkaveri kyseli jos seuraks. Tarvii hänen vielä saada mieheltään suostumus samalle reissulle. Sit alkaakin olla kiire suunnitella toteutus.
Tulee perjantaina uusintana ja on näköjään nelijaksoinen.
kaks kerkeen nähdä ennen ja loput laitan tulemaan tallennukseen.
te saatte sitten katella sitä kun olen reissussa.
Ja nyt on sellainen matka että kaikki on mahdollista.
Kahdesta viikosta kolme päivää varattuna.
Hotellin melkein vieressä asuu suomalainen joka on asunut siellä yhdeksän vuotta.
Ei mitää suunnitelmia sen kun anataa palaa :))
Ja ilmat on just mulle sopivia, eli ei hellettä .Irkka kirjoitti:
Sulla varmaan jo ajatukset reissussa tiiviisti. Hieno mahdollisuus tuollainen. Jotkut vaan miettii josko kevät talvella hiihtoressu Saariselälle. Työkaveri kyseli jos seuraks. Tarvii hänen vielä saada mieheltään suostumus samalle reissulle. Sit alkaakin olla kiire suunnitella toteutus.
mie oon niin siellä jo.
Soittelen systerille vähän väliä, ja se jaksaa kuunnella.
Kyllä se töissäkin tulee puheeksi kun listoissa jo näkyy että lomat on varattu :))))tulisilla kirjoitti:
Tulee perjantaina uusintana ja on näköjään nelijaksoinen.
kaks kerkeen nähdä ennen ja loput laitan tulemaan tallennukseen.
te saatte sitten katella sitä kun olen reissussa.
Ja nyt on sellainen matka että kaikki on mahdollista.
Kahdesta viikosta kolme päivää varattuna.
Hotellin melkein vieressä asuu suomalainen joka on asunut siellä yhdeksän vuotta.
Ei mitää suunnitelmia sen kun anataa palaa :))
Ja ilmat on just mulle sopivia, eli ei hellettä .Joko olet jo aloitellut pakkaamisen :)? Olen yleensä matkalla se, jolta lainataan Imodiumit tai vastaavat. Varaudun aina pahimpaan, vaikka en tarvitse, mutta aina joku matkalla on kiitollinen :).
Valmistaudu tinkimiseen ja anna palaa täysillä. Minulta puuttuu se taito. Huomasin sen Soussessa aikoinaan.
Omalta kohdalta alan vasta tajuamaan, että minulla on vene ja mitä kaikkea kivaa teen kesällä. Tänään puhuttiin yhden ystävän kanssa Jyväskylässä käymisestä.brutsparklingwine kirjoitti:
Joko olet jo aloitellut pakkaamisen :)? Olen yleensä matkalla se, jolta lainataan Imodiumit tai vastaavat. Varaudun aina pahimpaan, vaikka en tarvitse, mutta aina joku matkalla on kiitollinen :).
Valmistaudu tinkimiseen ja anna palaa täysillä. Minulta puuttuu se taito. Huomasin sen Soussessa aikoinaan.
Omalta kohdalta alan vasta tajuamaan, että minulla on vene ja mitä kaikkea kivaa teen kesällä. Tänään puhuttiin yhden ystävän kanssa Jyväskylässä käymisestä.Vilkuttelen sulle rannalta Jyväskylässä vieraillessa:))) Rantaraitti on tullut tutuksi finlandia maratonillla.
Irkka kirjoitti:
Vilkuttelen sulle rannalta Jyväskylässä vieraillessa:))) Rantaraitti on tullut tutuksi finlandia maratonillla.
En ole kuin kerran opiskelujen jälkeen käynyt Jyväskylässä. Maisterin paperit tuli saatua sieltä. Sen jälkeen vaihdoin yliopistoa.. Eli tuttu kaupunki, mutta muistan järvistä vain pienet järvet. Eli hyvä saapua vesitse.. Saa uutta näkökulmaa..
brutsparklingwine kirjoitti:
Joko olet jo aloitellut pakkaamisen :)? Olen yleensä matkalla se, jolta lainataan Imodiumit tai vastaavat. Varaudun aina pahimpaan, vaikka en tarvitse, mutta aina joku matkalla on kiitollinen :).
Omalta kohdalta alan vasta tajuamaan, että minulla on vene ja mitä kaikkea kivaa teen kesällä. Tänään puhuttiin yhden ystävän kanssa Jyväskylässä käymisestä.Joo, nyt olen aloittanut.
Silleen pienesti, just pikkujuttuja ja sitten olen tehnyt listaa mitä pitää muistaa.
Mulla on yleensä aina tavaraa ihan liikaa mukana.
Mutta parempi niin on minustakin. Jotain voi sitten jättää jos ostaa niitä tuliaisia enemmän.
- Ich bin...
En katsonut kyseistä ohjelmaa, mutta pitänee katsoa.
Itseäni kiinnostaa etenkin Egyptin historia, joten Niilin jokiristeily houkuttaa ja koukuttaa suuresti. Luxor, lukuisat temppelit, Kuninkaiden laakso...
Voin kuvitella itseni istumassa jokilaivan kannella ihailemassa vaihtuvia maisemia. Aistin historian läsnäolon, suljen silmäni ja heittäydyn tunnelmaan. Mielikuvissani palaan muinaiseen Egyptiin. Olen kaunis Nefertiti, Egyptin kuningatar...
Herätys!!!
Huoh...täytynee toistaiseksi tyytyä Tallinnan-risteilyyn, jonne lähden viikonloppuna. Taidan linnoittautua hyttiin Sinuhen kanssa silläkin uhalla, että matkatoveri tykkää kyttyrää...
"Joka on kerran Niilin vettä juonut, ei voi janoaan enää muulla vedellä sammuttaa."http://fi.wikipedia.org/wiki/Wilbur_Smith
piti oikein linkki lisätä...
nää on hiukka sellasii kirjoja että kun käteensä ottaa, ei osaa enää laskea ,)- Ich bin...
anjaniina_ kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Wilbur_Smith
piti oikein linkki lisätä...
nää on hiukka sellasii kirjoja että kun käteensä ottaa, ei osaa enää laskea ,)Kiitos linkeistä!
Wilbur Smithiä en ole pahemmin lueskellut, vaikka omastakin kirjahyllystä löytyy yksi (Siintävä horisontti).
Voisin aloittaa vaikka Joen jumalasta, jonka päähenkilö on nokkela eunukkiorja Taita, joka miehisyytensä menetettyäänkin rakastaa salaa isäntänsä tytärtä. Haluan ehdottomasti saada selville, millainen on Taitan käsitys rakkauden merkityksestä. Oletko itse lukenut kyseisen kirjan tai voitko erityisesti suositella jotain Wilbur Smithin teosta?
- Hei kun keikuskelen
Nyt oon viime aikoina pujahtanut Egyptistä käsittelevien kirjojen sivuille. Aikamatkustanut kaaaauas taaksepäin. Hurjia tapahtumia oon kärpäsenä katsellut ja valloittavia selostuksia Niilin mutkista ja autiomaan paahtavista auringoista. Faaraoista tietty ja kaikenmoisista muista sen aikaisista asioista. Nyt tällä hetkellä olen pujahtanut Sudaniin, 1800 luvulle.
Ihanaa, kun voi eläytyä ja viipellellä jos joissakin paikoissa. Jos hyvä kirjailija on sattunut lauseet kirjoittamaan, niin sanaväritykset tuovat silmien eteen kuvan kaltaisia näkymiä. Vähäkö sarjakuvaa kattelis:)
En ole katsonut kyseistä ohjelmaa, olisin varmaankin katsonut, jos omistaisin teeveen.
Olisi kyllä mahtavaa lähteä risteilemään ihan oikeesti-oikeesti. Tuntea Niilin tuoksun ja sitä ympäröivät maisemat. Paljon olis katseltavaa. Historialliset paikat suorastaan ryntäisivät silmiin.- Hei kun keikuskelen
No en tiedä kenen syy, mutta oon aina tykännyt lukea kirjoja, joiden sivut vievät Egyptiin.
Olis todellakin Mahtavaa istuskella laivan kannella, napostella herkkuja ja kulahuttaa viiniä kostukkeeksi. Aurinko kutkuttais ihoa ja kesakot lentelis naamahan:)
Sit aaltojen vaahtoaminen ja siitä kuuluva ääni, kun laivan nokkaan työntyvät. Olis, olis se vaan ihanaa.
Lomalaiset ovat aina niin hyvällä tuulella, kun ovat päässeet mieleiseen paikkaan, työasiat eivät kiusaa ja olo on mahtava, että jo sekin luo oman ilakoinnin mielen sisuksiin.
Tulisillallalllallaa tullee olemaan unohtumaton reissu. - Hei kun keikuskelen
Joo, älä muuta viserrä (oletko lintu:))
Saat kaiken kuulostamaan NIIN houkuttelevalta, että tekis mieli varata paikka risteilylle.
Kaikista mieluimmin lähtisin viettämään lomaa jouluna. Joulu ja Uusi Vuosi ja siitä vähä ylittekin.
Se vaan on niin, että kukaan mun kavereista ei suostuisi lähtemään reissuun jouluna. Eivät lähtisi, vaikka ilmatteeks pääsisivät. Höperöä porukkaa mun mielestä:)
Toisaaltaan en voisi lähteä muina aikoina, kuin joululomalla ja urheilulomalla, koska silloin on vakiolomat töistä. Ens viikolla alkaa taas työt ja esim. silloin en voisi ottaa ylimääräistä lomaa, koska muutenhan oppilaille tulis liian pitkä paussi. Juu. Ensimmäisenä yönä pidimme hytin ovea auki käytävään koska ilmastointi oli kaput.
Oli vasta lokakuu.
Saivat sentään kuntoon.
Parhaat hetket laivalla olivat aamut auringon nousun aikaan.
Yläkannella viileää ja päivä oli mukava aloittaa katselemalla nousevan auringon oranssiksi värjäämää Niilin länsirantaa.
Karuja kallioita useiilla osuuksilla.
Onneksi laivarupeamat pilkkoontuivat rantakohteiden käynteihin.
Pieneläkeläisenä ostin juomat Luxorista.
5:ssä minuutissa löysin kaupungin toiseksi ainoan a-puodin.
Valikoima ei ollut hääppönen mutta riittävä.
Niilille menijät.
Ottakaa savukeaskeja mukaan! Ovat kysyttyä valuuttaa palvelujen vastikkeiksi.
Savuke pienemmästä palvelusta.
Toppa punaista Marlboroa hyvin mittavakksi koetusta.
Marlborotopalla olisin saanut ampua laivan suojaryhmän rynkyllä.
En olisi ampunut vaikka olisi ollut tupakkaakin.
Muutenkaan en ollut osannut varautua sellaiseen vaihdon välineeseen.
- wiskijokkei
Tästä matkamusaa:
http://www.youtube.com/watch?v=Lo_edXUlrT8 - verditti
Innostuin aloituksestasi! Tuo Lumley on aivan mahtava mamma.
Parasta sitten Marilynin. Naisellisin jälkeen jumalattaren, siis Marilynin,
ei kuitenkaan yhtä älykäs.
Näin televisiossa jouluna tai uunnavuonna ohjelman missä hän metsästi
revontulia ja siinä sivussa kävi tutkailemassa norjalaista poroeloa.
Olipas norjanaslakilla silmät killillään pitäessään seuraa Lumleylle.
Ja olis siinä minullakin. Naisellisuus, tuo selittämätön ominaisuus suorastaan
tihkuu hänestä. Nainen on kohta seittenkymppinen ja ja maatessaan pilkkihaa-
lareissa pohjoisen hangella hänen koko olemuksensa kuiskii miehelle:
Tule luo! - *******
Olisit laittanut, että hän on Todella upeeta-nutturapää, ihana.
Nyt tiiraan telkkua nenä litissä, uusintaa. Katsoin sen nyt uusintana.
MAHTAVAA, UPEETA.
Tulipa taas ajatuksia.
Mutt antaas kattoo nyt.Piti katsoa minunkin .Perskeles ohi meni tälläkin kertää! Tää on taas näitä yöv. jälkeisiä "tokkura" päiviä. Ei se vähäinenkään järki toimi. Taidan tehdä iltakävelyn avannolle.
- eeti
Irkka kirjoitti:
Piti katsoa minunkin .Perskeles ohi meni tälläkin kertää! Tää on taas näitä yöv. jälkeisiä "tokkura" päiviä. Ei se vähäinenkään järki toimi. Taidan tehdä iltakävelyn avannolle.
Tuoltakin sen voit halutessasi katsella:
Kiehtova maailma: Joanna Lumley Niilillä
http://areena.yle.fi/video/1325614747021 Irkka kirjoitti:
Piti katsoa minunkin .Perskeles ohi meni tälläkin kertää! Tää on taas näitä yöv. jälkeisiä "tokkura" päiviä. Ei se vähäinenkään järki toimi. Taidan tehdä iltakävelyn avannolle.
Yön jälkeiset tokkurat on tosi inhottavia, tiedän.
Mutta saitkin jo linkin tonne areenaan, ite en jostain syystä tykkää kattoa ohjelmia tietsikalta mutta onhan se hyvä jos jotain tärkeää jää näkemättä.
Poikkeava matkailuohjelma.
Suunnittelussa on kai lähdetty siitä että kiinnostuneet ovat tutustuneet Niilin varren vakionähtävyyksiin joille ei omistettu lainkaan aikaa.
Ainakin minulle ne olivat mielenkiintoisia, yhden kerran.
Rantoja näkyi melkein sopivasti. Karua länsirantaa olisi voinut vilauttaa hieman enemmän että kuva olisi paremmin välittänyt asutun alueen kapeuden.
2-osa etenee jo mielenkiintoiselle alueelle.
Muuta en osaa tuosta lumplista sanoa kuin sen, että hoiti hommansa luontevasti, huutamatta kuten jotkut vastaavassa tehtävässä.2:n osa lievä pettymys.
Olin odottanut lumplin perjehtivan edelleen Niiliä ylöspäin koska käsittääkseni kataraktien väliset osuudet ovat purjehduskelpoisia.
Kaikissa matkailuohjelmissa tuntuvat häät ja hautajaiset olevan pakollisia paikallisten "herkkujen" maistelemisen lisäksi.
No, vielähän ehtii.
Odotuksiini nähden köyhä jakso!Afrikka ei ole koskaan ollut minun suosikki, joten tuskin tulen koskaan lähtemään Niilille risteilylle. Eli valinnassa Niilille vai Grönlantiin, voittaisi jälkimmäinen itselläni 6-0.
Hieman samaa, mutta!
Jos on lainkaan kiinnostunut varhaishistoriasta ja kulttuurien kehityksestä niin minusta kannattaa Niilillä kerran käydä.
Yhdistän kiinnostukseen jonkin tason perustiedot ettei ole pelkästään oppaan seliitelyjen varassa.
Muuten niiden raunioiden kiertely saattaa tuntua yksitoikkoiselta.
Laiva on miellyttävä tapa paikan vaihtoon mutta paatin vuoksi en olisi lähtenyt.
Mielkuvitukseni puutteesta johtuen en ole kiinnostunut hurttiikista enkä Grönlannista.
Falklandin saarten ja Grönlannin väliin sopii muutama, minua kiinnostanut kohde.Joanna Lumley on uskomaton, kaunis js seksiäpursuava kesk-.ikäinen daamitar!!
Voisin antaa toisen maksani hänelle!!
hän saisi imeä pallini enkä edes huomais!!! Loistava näyttelijätär indeed!!
Petri
Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271568Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391559Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly131363Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3411319Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681255- 121018
- 7971
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7911- 71836