Tykkäätkös nykyisestä työstäsi? Verokorttikin piti pomolle laittaa..Mä en tykkää kun hoitajan työni sairaalassa on kamalan kiireistä ja potilaat on nykyään niin moni-ongelmaisia..kahvitauollakin saat vastata työpuhelimeen ..ei mitään rauhaa..Ehkä viihtyisin paremmin jos olisi enemmän hoitajia ja ei niin kauhea kiire,,,
tykkäätkö työstäsi?
28
583
Vastaukset
- lastenhoitaja
Kyl mä tykkään työstäni mutta en olosuhteista jossa sitä pitää tehdä..Teen lastenhoitajan työtä(kivaa) päiväkodissa mutta ylisuuret ryhmät tekevät päiväni lähinnä mylvivän ja levottoman lauman epätoivoiseksi paimeneksi..:) Lapset ovat ihania ja tulevaisuutemme toivo!
Työstäni kyllä! Aina ei ole hoitajien määrästä kiinni . Joskus pienempikin porukka ja homma toimii kuin unelma. Se moni-ongelmaisuus taitaa olla tätä päivää. Väkeä tuskin meidän työpaikalle ainakaan tulee lisää. Olosuhteita vois kyllä kohentaa. Kyllähän lisä työvoimakin olis tervetullutta ,vastaan en laittais. Sä ilmeisesti työskentelet akuutimman hoidon paikassa kun mä ja ei oo ihan verrannollinen asia.
- ikävä hoitaja
En viihdy ja työskentelen päivystyksessä ison sairaalan ea...monesti meinannu turpiini saada ja ...mutta onhan sitten kiitollisiakin potilaita..mutta työniloa en tunne..enää..loppuunpalaminen lähellä..
ikävä hoitaja kirjoitti:
En viihdy ja työskentelen päivystyksessä ison sairaalan ea...monesti meinannu turpiini saada ja ...mutta onhan sitten kiitollisiakin potilaita..mutta työniloa en tunne..enää..loppuunpalaminen lähellä..
Ymmärrän ,ei oo helppo paikka työskennellä sulla. En ollenkaan ihmettele jaksamisen loppumista.
- Demoniiih...;o)
Kyllä vain pidän työstäni..Siitä ainaisesta kiireestä ja hoitajapulasta huolimatta. Siitäkin huolimatta, että aamulla soitetaan anteeksi pyydellen, et tiedetään, et sulla on ilta, mut voitko tulla pitkään päivään...:o/... Siitäkin huolimatta tykkään, vaikka potilaat ovat aikast äänekkäitä ja aggressiivisia..(ei kaikki).
Olen viimeisen viiden vuoden aikana työskennellyt useissa sairaaloissa ja huomannut, et kiire on kaikkialla ja uupumus näkyy virkasiskojen olemuksesta..ja käyttäytymisessä. No, mitä tekee työnantajat...?..Vaativat säästöjä ja tuloksia..!!! Voehan...No..nykyisin työ on suuri haaste..monellatapaa.
Riittämättömyydentunteesta huolimatta pidän työstäni kovasti...;o)...Tykkään. Kun saan itse valita menenkö vai en. Nyt en ole mennyt vähään aikaan. Ensi viikosta ajattelin käydä pikku pyrähdyksen 1 - 2 viikkona puuhailemassa.
oikea.ori-ginal kirjoitti:
Tykkään. Kun saan itse valita menenkö vai en. Nyt en ole mennyt vähään aikaan. Ensi viikosta ajattelin käydä pikku pyrähdyksen 1 - 2 viikkona puuhailemassa.
Toisin sanoen heitän osapäiväisiä juttuja muutaman.
- Demoniiih...;o)...
Toisin sanoen heitän osapäiväisiä juttuja muutaman.
Tuo epäilemättä auttaa työssäjaksamisessa, että siinä viihtymisessä..Mikä ettei, jos vain taloudellisesti mahdollista..;o)...
Demoniiih...;o)... kirjoitti:
Tuo epäilemättä auttaa työssäjaksamisessa, että siinä viihtymisessä..Mikä ettei, jos vain taloudellisesti mahdollista..;o)...
Sitäpä juuri, joutuu myös taloudellisen puolen huomioimaan. Sitten on ansaitsemisrajat jne jne. Niin ja ettei riko itseään enempää kuin on 'ramba' ;) Eli kevyesti valikoiden kun ei viitsi aivan pyöritellä peukaloitakaan tekemättömän näköisenä. Eikä roikkua palstoilla;)))))))))) Tästä ei makseta niin käyn jo harvemmin.
- Demoniiih...;o)...
Sitäpä juuri, joutuu myös taloudellisen puolen huomioimaan. Sitten on ansaitsemisrajat jne jne. Niin ja ettei riko itseään enempää kuin on 'ramba' ;) Eli kevyesti valikoiden kun ei viitsi aivan pyöritellä peukaloitakaan tekemättömän näköisenä. Eikä roikkua palstoilla;)))))))))) Tästä ei makseta niin käyn jo harvemmin.
Hehehee...Luin et "rambo"...;o)...
Eli elämässä palanssi kohillaan..Se on hurjan paljon se...:o)... Demoniiih...;o)... kirjoitti:
Hehehee...Luin et "rambo"...;o)...
Eli elämässä palanssi kohillaan..Se on hurjan paljon se...:o)...Henkinen hyvinvointi on aina se tärkein. Toki fyysinenkin puoli on hyvä olla siedettävä. Rambopa hyvinkin:)
Tutulta näyttää tuo sinunkin tekstisi .On varmaan kaikkialla sama tilanne. Ja joku laitto tuosta osa-aikaisuudesta. Jos ois taloudellisesti mahdollista oishan se hienoo jos vaikka 75% työaikaa vois tehdä. Meidän työpaikassa muutamia jotka tekee jollainlailla lyhennettyä ja jaksaminen tietysti huomattavasti parempaa heidän omien sanojensa mukaan .
Kyllä.
Tätä ketjua lukiessa väkisin tulee mieleen, kuinka erilaisia töitä on olemassa. En enää osaa tuntea omantunnon pistosta siitä, ettei koko ajan ole hektinen kiire, ja joskus tuntuu, että on kuin paperitehtaan työntekijä, joka vain valvoo, että systeemi pyörii.
Mutta sitten on se toinen puoli, joka saa menettämään yöunet, jos asiaa rupeaa funtsimaan. Elikkä systeemit, joita meikä virittelee, paukuttavat äärettömät määrät tärkeää tietoa sinne sun tänne ja siellä sun täällä. Jotta jos jotain menee vikaan?
Olen jo vuosia sitten todennut, että ei tässä ammatissa pärjää, jos pelkää virheitä. Usein on parempi painaa sitä punaista nappia ja antaa mennä kuin että varmistelee varmistelemasta päästyään.
Ja hallittu määrä stressiä saa itse asiassa parempaa jälkeä aikaan kuin lokoisa lekottelu.
Muutama päivä sairaalassa tuossa syksyllä oli oikein mielenkiintoinen oppitunti kiukuttelevista äreistä miehistä ja topakoista hoitsuista.Kiitos suupielet hymyyn saaneesta lauseestasi" kiukuttelevista äreistä miehistä ja topakoista hoitsuista:))))"
- väsynyt'
Tykkään ja en tykkää. Itse työ on jo helppoa kuin heinänteko, mutta ei siinä vielä kaikki.
Minä en hoida kenenkään sairauksia vaan heidän bisneksiään. Tai en minä niitäkään hoida, mutta olen puun ja kuoren välissä. Minun pitäisi olla äiti, terapeutti, viranomainen, poliisi ja lakimies samassa toimenkuvassa mielellään ilmaiseksi sekä haukut päälle.
Se oli nelikymppisenä vielä kivaa ja haastavaa. Nykyisin se on vain haastavaa ja raastavaa.- TaseEiKuse;)))
Kirjanpitäjilläkään ei ole helppoa nykyisin:)
- ¨Tasen kaveri
TaseEiKuse;))) kirjoitti:
Tase kusee jopa omiin housuhinsa ja usein.
Se ei ole vieläkään tajunnut, että velan otto lämmittää yhtä vähän aikaa kuin pakkasella housuun kuseminen - Se on kauhiaa
TaseEiKuse;))) kirjoitti:
jos ei muista kumpi on debet, ja kumpi on gredit.
Yksinkertaisemmin käsiteltynä ne on meno, ja tulot, ja ihan perussuomalaisella järellä ajateltuna ne on;
Oikea ojentaa, elikkä maksaa firman kulut,
ja vasen vastaanottaa, elikkä kirjaa tuloiksi ne mitkä tulee tuloina tehdystä palvelusta, tai työstä
Ei pitäs olla vaikeaa, mutta tauothan on ihan minimaallisen lyhyitä, kun on kiirekiirekiire.
Tehdastyötä, missä ykskään päivä ei ole samanlainen.
Välillä koneet juoksuttaa koko päivän ja joskus ne antaa istua ja nauttia siitä kun kaikki pelaa.
Ihmiset ympärillä vaihtuvia. Samat ihmiset, mutta kaksi erilaista vuoroa päällekkäin niin aina vaihtuu sejonka kanssa hommia tekee.
Ja kuitenkin työkavereita ympärillä on kahdeksan, aina erilaista ihmistä.
Hyvänä päivänä, silloin kun itellä on hyvä fiilis tykkään tosi paljon.
Mutta kun itellä joku mättää niin ei vois vähempää kiinnostaa.
Eli vosin sanoa että omasta asenteesta on useimmiten kiinni.- annikoo..
Presidenttiehdokas Arhinmäki pitää työstään.....kiire kiire....vihkiminen ja "häämatka" Turkuun....yksin ja työn merkeissä......Tulee mieleen se laihialaisvitsi...kun nuoripari oli vihitty...niin sulhanen lähti häämatkalle yksin vaasaan........tuli säästöä kun morsian oli siellä jo kerran käynyt.....
Arhinmäellä on hyvin muistissa eräs ehdokas...... punatukkainen kirkkoon kuulumaton nainen, seksuaalisen tasa-arvoisuuden kannattaja, avoliitossa elävä..... Arhinmäki poistaa järjestelmällisesti ominaisuudet, jotka saattaisivat helpottaa hänen tietään presidentiksi.
- annikoo..
LaardiBee kirjoitti:
Arhinmäellä on hyvin muistissa eräs ehdokas...... punatukkainen kirkkoon kuulumaton nainen, seksuaalisen tasa-arvoisuuden kannattaja, avoliitossa elävä..... Arhinmäki poistaa järjestelmällisesti ominaisuudet, jotka saattaisivat helpottaa hänen tietään presidentiksi.
No juu....parempi myöhään kuin ei milloinkaan.. jos se auttaa....lapsikin syntyy jo pian....
Onkohan Arhinmäellä kissaa...... ihan vaan sivuhuomautus.....
Kukapa ei työstänsä tykkäis, tai kandee vaihtaa alaa jos alkaa olla tiedot ja taidot hakusessaan,,,
Miksi olla sitä tekemässä, mitä pitää väkisin vääntää,,, ei mitään mieltä, vaan sen pitää olla sitä, kun aamulla herää, niin lähtee päivään hyvillä mielin, tietäessään, että nyt taas pääsen sitä tekemään, mitä ilman en pärjää ;o))),,,- hoiva-alalla
Minä viihdyn työssäni..vaikka se on fyysisesti raskasta mutta asukkaat(syvästi kehitysvammaiset) ovat mukavia hoidettavia.Kaikki eivät jaksa tätäkään hommaa ja hoitajissa vaihtuvuus on kova..
- Tykkään, aivan
mahdottomasti. Sen verran on ollut onni matkassa, että saan tehdä ihan omin kätösin hommia mistä muut luojan kiitos herra paratkoon vielä jotain ovat valmiita maksamaan. Välillä on tietty päiviä kun miettii, josko jotain muuta olisi toimenkuvakseen keksinyt, mutta ne haaveet voi unohtaa samoin tein kun tunnustaa rajallisuutensa ja kykynsä. Luonnehtisin olevani onnellinen työni ääressä.
Huonoja hommia ei olekkaan, on vain väärällä asenteella olevia ihmisiä työn ääressä. Aloittaja on tästä oiva esimerkki.- mä myös
sunkin asenne voisi tossa duunisssa muuttua..
- 26v
"välillä on tietty päiviä kun miettii, josko jotain muuta olisi toimenkuvakseen keksinyt, mutta ne haaveet voi unohtaa samoin tein kun tunnustaa rajallisuutensa ja kykynsä"
Niiiin,missä ne rajallisuudet ja kyvyt sitten tulee vastaan oikeasti.Minun mielestäni siinä mihin sinä itse uskot.Jollet itse usko,että voisit pärjätä jossain,et myös pärjää.Mutta,jos löydät oikean asenteen ja päätät menestyä,niin silloin myös menestyt.
Joten,ei ole oikeasti rajallisuutta ja kyvyttömyyttä,on vain uskoa tekemiseen taikka sitten sen puutetta. Tykkään tykkään...tietenkin.;)
Palkalla niin väliä...kunhan joskus tilille tulee jotain.;-P
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos271538Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391429Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly121335Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3391301Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681245- 12988
- 7941
- 20929
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7881- 71806