onko totta?

uuuteliaas

kuului että tutkinta käynnistetty kirjoituksista? onkohan tosi

9

350

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saailetuuu

No on tietty kun kerran sinä sen oot kuullu!! Huhhuh ja voivoi kyllä nyt varmaan palstalle kirjoittajia pelottaa!!! Onko sinlla jotain pelättävää....ööööö

• Tuli se

uuaa sieltä taas. Mutta ei haittaa vieläkhän mithän, eikä kethän jne:) Jatketaan, eikös vaan.

• Hyvä juttu, toivottavasti poliisi saa jotain selville. Harva kuitenkaan osaa käyttää torrenttia jolla peitetään jäljet ns nimettömien palvelimien taakse.

Suuri osa soneran laajakaista-asiakkaista kuitenkin jää varmasti kiinni. Ei se riitä että piilottaa selaimen, kun acrobat reader, flashplayer ym ohjelmat käyttävät toisia portteja, joista jää jälki palvelimelle.

Toisaalta Sonera ei anna yhteystietoja, ellei kyseessä ole ns vakava rikos, josta voi saada vapausrangaistuksen, muuten tarvitaan käsittääkseni tuomioistuimen päätös.

Moneen kertaan olen todennut, että miettikää mitä kirjoitatte, älkääkä kirjoittako mitä mietitte. Onko se niin vaikeaa pysyä asiassa? Parasta olisi tietysti jonkinlainen rekisteröintipakko näille palstoille, mutta sehän johtaa toisaalta käyttäjäkatoon, kun suurin osa haluaa nimimerkillä kirjoittaa.

Nämä tekstit ovat kyllä niin ala-arvoisia, että ei näitä kaikkia kannata vakavasti ottaa, Hesarissa oli hyvä kirjoitus tästä syksyllä, käykäähän lukemassa: http://www.hs.fi/kotimaa/Nyt keskustellaan keskusteluista/a1305546888155

• noinkovain

on laitettu eteenpäin. oikein olet kuullut. pitkä mutta mielenkiintoinen prosessi tulossa.

• helevetinpieni sian

leuka, Mikko-kulta, suurin osa jutuistasi on minulle täyttä heperaa, mutta näytät häikäisevältä herkkupalalta, saat veen kielelle ja läppäri kohta kastuu:D

Tämän palstan jutuista ei mitään kannata ottaa vakavasti tai sitten ne tulee ottaa todella vakavasti, kuten ilmeesikin kertoo. Mutta sinua on aina yhtä mukava tavata, joten pidä totisuutta kunniassa, muuten ei naurata ollenkaan. Eikä se taas käy päinsä, koska sitten ei naurlata ollenkaan ja sitten tulee tysää.

• tiättäkö

miten voi saada asian rikostutkintaan jos kokee tulleensa väärin kohdelluksi täälä? tai esim yritystä haukuttu ja sitä kautta vaikutettu myyntiin? saattaapi tulla minullaki kohta mieli haastella näitä jauhajia oikeuteen

• Yrityksen on vielä hankalampaa saada mitään edes virkamiehen tekemään kuin yksityisen. Nimittäin se, että kertoo, että sai siellä ja siellä huonoa palvelua, ei ole mikään syy tutkia juttua, sehän on jokun kokemus. Sama juttu jos sanoo että sillä ja sillä on niin ja niin kallista, ostakaa sieltä, siellä on halvempaa ja parempi palvelu, ei sekään taida vielä viedä mitään asiaa eteenpäin. Eli niin kauan kuin asiasta kerrotaan oman kokemuksen tai mielipiteen kautta, ei poliisi edes tutkine asiaa.

Sen sijaan jos henkilö levittää perättömiä juttuja yrityksestä, esim "siellä pistetään kissanruokaa lihapulliin", voi olla jo vahingonkorvauksen paikka, tosin suomalaisessa oikeuskäytännössä ei ole amerikkalaista korvausnormistoa, vaan täällä pitää yrityksen pystyä näyttämään mitä vahinkoa ja kuinka paljon tuli. Eli menee todella vaikeaksi, pelkät myyntilukujen alenemiset eivät tuohon riitä, vaan todistus- ja näyttötaakka on yrityksellä vahingonkorvauksen suuruutta määriteltäessä.

Jos kirjoitus solvaa yrittäjää itseään, hänen henkilökohtaisia ominaisuuksiaan tai edes väittämällä että "yrittäjä on sutki" tai "hullu se on", voi yrittäjä nostaa myös henkilönä kanteen ja sehän menee helpommin eteenpäin ja siitä kyllä kirjoittaja voi joutua maksumieheksi, tosin tässäkin korvaussumma ei liene päätä huimaava, tai pienellä paikkakunnalla, voihan sen korvauksen jopa tonneissa laskea.

Yleensä yrittäjät joutuvat nielemään täällä olevat höpö-kirjoitukset vähän kunnan luottamus- ja virkamiesten tapaan, osa toiminnasta kun on julkista ja asiakkaiden arvioitavissa, se miten arvioi, on sitten jokaisen asiakkaan silmissä eri tavalla.

Kuten aiemmin kirjoitin, ei kannata kaikkea soopaa mitä täällä kirjoittavat, ottaa tosissaan, normaali ihminen kyllä terveellä järjellä pystyy itse määrittelemään, mihin uskoa ja mihin ei. En tiedä, onko esim Rovaniemen palstalla jo seitsemättä vuotta haukuttu yrittäjä vieläkään nostanut kannetta, ilmeisesti ei kannata, vaikka siellä on kyllä menty todella liiallisuuksiin: http://keskustelu.suomi24.fi/node/2637268

Voimia, ei näitä kannata lukea liian tosissaan.

• voima tarviii

siihen että jaksaa niitä lukea, varsinkin niitä, jotka olet itse poistanut;) Enkä mie jaksakkaan, vasiten sanoin vaan.

• Wekkuli Weljenpoika

Jaa, mitäs ny tutkitaan, onko vakavaa? Taitaa tutkijoilla olla naurussa pitelemistä kun kun lukee näitä sepustuksia ja voipa olla että silppuri soi. Mutta ainahan on niin, että jos läheltä liippaa, niin se kirpaisee tosikkoa. Ai niin se rekisteröinti, onhan tänne rekisteröidytty samoin Hesariin ja nikillä molemmissa voi kirjoittaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      104
      3558
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3207
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2704
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      82
      2507
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2134
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2103
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1706
    Aihe