Nostalgiaa.

Teotwawki

Kuka pitää nostalgiasta, käsi ylös? Minä en pidä ja siihen on selkeä syy: kun jotain biisiä on soitettu sen hitiksi tulon jälkeen radiossa tai levarissa kyllästymiseen asti, en innostu sen kuulemisesta yhtään, vaan veetutuskäyrä nousee ihan yhtä korkealle kuin ennenkin.

39

113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Kuka tykkää äidistä, kuka tyttärestä.
      Pidä sinä mistä pidät, niin teen minäkin.

Hyvä ei hupene käytössä.

Nostalgia on poikaa, se, jos mikä, muistuu ja muistutttaa.

• Joissakin tapauksissa voi tykätä sekä äidistä että tyttarestä.

• .

Minä asitin sinusta kaljun.

• Jep!

En nosta kättä ylös. Nostalgia ei pure minuun. Eri asia on toki vanhat biisit jotka oikeasti ovat hyviä esim. sanoituksiltaan. Mainitsen biisin jota eilen kuuntelin eli Rauli Badding Somerjoen "fiilaten ja höyläten"...melodia on mukaansatempaava ja sanat erinomaisesti keksitty....huumoria on kaverilla joka nuo sanat väsäsi...Nostalgia ei liity asiaan vaan se on vain niiiiin hauska piisi!

• Ne sanat väänsi Nuoren Voiman Liiton pitkäaikainen puheenjohtaja ja runoilija nyt edesmennyt Jarkko Laine.

• Teotwawki kirjoitti:

Ne sanat väänsi Nuoren Voiman Liiton pitkäaikainen puheenjohtaja ja runoilija nyt edesmennyt Jarkko Laine.

No...."Nuori Voima" noista sanoista kyllä kumpuaa :)))

• vesisusi kirjoitti:

No...."Nuori Voima" noista sanoista kyllä kumpuaa :)))

NVL on lähes sata vuotta vanha kirjoittajakoulutukseen ja kirjallisuuden harrastukseen keskittynyt järjestö.

• Teotwawki kirjoitti:

NVL on lähes sata vuotta vanha kirjoittajakoulutukseen ja kirjallisuuden harrastukseen keskittynyt järjestö.

Olen ollut jäsen jo pitkän aikaa. Siellä saa kriitikkopalveluista alennusta 20 %, jos on jäsen.

• hyvää ja pahaa

Nostalgia tarkoittaa koti-ikävää ja jos on ollut kurja lapsuus, niin kukapa sinne kaipaisi.

• Niin kai se on. Ei mun nuoruudessani ole mitään muisteltavaa ja siksi kai musta on tullut niin mukava kaveri.:DDDD

• Teotwawki kirjoitti:

Niin kai se on. Ei mun nuoruudessani ole mitään muisteltavaa ja siksi kai musta on tullut niin mukava kaveri.:DDDD

Huono nuoruus saattaa tehdä ihmisestä hyvän ihmisen...ei se aina välttämättä käänny pahaksi esim. rikollisuuden puolelle....
        Mulla oli huonohko lapsuus ja nuoruus...ne ovat jättäneet jälkensä "katkeruutena"...se tulee usein esiin kirjoituksissani....Oikeudenmukaisuus ja rehellisyys ovat säilyneet...kuitenkin. Omasta mielestäni olen kristillinen ja hyvä ihminen. Samoin sinä Teo....Tosin minä uskon Jumalaan ja sinä et :)) Mutta ei nyt siitä väitellä.

• vesisusi kirjoitti:

Huono nuoruus saattaa tehdä ihmisestä hyvän ihmisen...ei se aina välttämättä käänny pahaksi esim. rikollisuuden puolelle....
        Mulla oli huonohko lapsuus ja nuoruus...ne ovat jättäneet jälkensä "katkeruutena"...se tulee usein esiin kirjoituksissani....Oikeudenmukaisuus ja rehellisyys ovat säilyneet...kuitenkin. Omasta mielestäni olen kristillinen ja hyvä ihminen. Samoin sinä Teo....Tosin minä uskon Jumalaan ja sinä et :)) Mutta ei nyt siitä väitellä.

Mulle on ihan sama mihin kukin uskoo, ei vaikuta siihen, pidänkö ihmisestä vai en. Vakaumus ei ole määräävä tekijä vaan itse ihminen.

• Lätäkkösusi

jos mustalla vastailet niin sanojasi on vaikea ottaa vakavasti. Kyllä minäkin olen usein Teotw...*mikälie* kanssa eri mieltä :) Älä poju kuitenkan yritä mennä psykologiselle puolelle...nolaat siinä vain itsesi. Tai jos menet...YRITÄ EDES kirjoittaa enemmän kuin kaksi virkettä. JOS yrittää toista "psykologisesti horjuttaa" (mikä ei onnistu Teon tapauksessa) PITÄÄ osata kirjoittaa. Y-M-M-Ä-R-T-Ä-Ä-K-Ö S-I-N-Ä-?

Kirjoita sinisellä jos haluat "vaikuttaa"

Noniin...joudun mustalla kirjoittamaan kun olin näköjään ulos kirjautunut..sori.

• En ollenkaan, vaan erittäin hyvällä tuulella.:-)

• hyvää ja pahaa
        Teotwawki kirjoitti:

En ollenkaan, vaan erittäin hyvällä tuulella.:-)

Mistä sinä sitten keksit tehdä tämän aloituksen? Kuvittelin, että sinulla on veetutuskäyrä Nyt korkealla. Vai tulitko Minusta hyvälle tuulelle?

• hyvää ja pahaa kirjoitti:

Mistä sinä sitten keksit tehdä tämän aloituksen? Kuvittelin, että sinulla on veetutuskäyrä Nyt korkealla. Vai tulitko Minusta hyvälle tuulelle?

Ku toi radio sattui olemaan päällä ja siellä soi ENSka, jossa on joskus niin nostalgisia juttuja, joista en innostu, mutta ei tässä muuten mitään hätää ole. "Vai tulitko Minusta hyvälle tuulelle?" Et kai sä vedätä mua taas?

• hyvää ja pahaa
        Teotwawki kirjoitti:

Ku toi radio sattui olemaan päällä ja siellä soi ENSka, jossa on joskus niin nostalgisia juttuja, joista en innostu, mutta ei tässä muuten mitään hätää ole. "Vai tulitko Minusta hyvälle tuulelle?" Et kai sä vedätä mua taas?

Kuinka niin Vedätä ja Taas? Esitän vain loogisia kysymyksiä enkä varmasti vedätä nyt enkä ennen.
        Kuka on Enska?

• hyvää ja pahaa kirjoitti:

Kuinka niin Vedätä ja Taas? Esitän vain loogisia kysymyksiä enkä varmasti vedätä nyt enkä ennen.
        Kuka on Enska?

Entisten nuorten sävellahja Radio Suomessa. Tänään taas kerran esitetty ohjelma.:-)

• Hei kun keikuskelen

Kauppareissu tehtyy HUH HUH.
      Onpas tänne sillä välin tullut pitkä ketju ja muitakin aloituksia.
      Luen sun ketjus, jahka ensteks vähän huilailellellen:)

Mut jos menis aloitukseesi, siihen vois jaksaa vastailla:)

En nosta kättäni ylähä. En nimittäin ole nostalginen tyyppi.
      Sama juttu mullakin, kiesus ku kuulee niitä samoja kappaleita tämän tästä radiosta, niin niihin kyllästyy totaalisesti.

Musiikkia kuuntelen kyllä paljon, mutta on aina kivaa löytää uusia esityksiä.
      Uusia tuulia, uusia tyyppejä, uusia lurituksia.

Tarttee kyllä sanoa, että hirmuisen paljon on huonoja uusia kappaleita.
      Varsinkin kun autolla ajaa ja radio on päällä, niin sieltähän paasaa jos jotakin kamaluutta. Vaihdan yleensä toiselle kanavalle, kun maltti ei riitä kuunnella kappaletta loppuun.

Että tälleen...

• Sinä osasit sanoa sen fiksummin kuin minä. Meillä on erittäin korkealuokkaisia uusia tekijöitä ja etenkin nuorissa naisissa kuten Chisu, Jenni Vartiainen ja Suvi Teräsniska. Niistä pidän kovasti.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Sinä osasit sanoa sen fiksummin kuin minä. Meillä on erittäin korkealuokkaisia uusia tekijöitä ja etenkin nuorissa naisissa kuten Chisu, Jenni Vartiainen ja Suvi Teräsniska. Niistä pidän kovasti.:-)

Totta noilla naisilla on ihan hyviä kappaleita. Mulle tulee lähinnä jostain ikivanhoista (joita ei radiossa kuule) isä mieleen. Lauloi paljon ja oli jo iäkkäämpi kun synnyin,siksi ne laulutkin jo poistuneet kanavilta.

• Irkka kirjoitti:

Totta noilla naisilla on ihan hyviä kappaleita. Mulle tulee lähinnä jostain ikivanhoista (joita ei radiossa kuule) isä mieleen. Lauloi paljon ja oli jo iäkkäämpi kun synnyin,siksi ne laulutkin jo poistuneet kanavilta.

Niitä ikivanhoja biisejä tulee Radio Suomesta sunnuntaiaamuisin, jos niitä haluaa kuunnella. Ei kolahda muhun.

• Hei kun keikuskelen
        Teotwawki kirjoitti:

Sinä osasit sanoa sen fiksummin kuin minä. Meillä on erittäin korkealuokkaisia uusia tekijöitä ja etenkin nuorissa naisissa kuten Chisu, Jenni Vartiainen ja Suvi Teräsniska. Niistä pidän kovasti.:-)

"Teo"
        Joo, se on aina kivaa kun tekee Löytöjä uusista laulajista.
        Se miten laulu Tulkitaan, niin sillä on mulle Suuuuuuri merkitys.
        Jollakin ei välttämättä ole aivan hirmukaunis ääni, mutta tulkitsee niin syvältä sisuksista, että ittelläkin sisus kääntyy nurin, niin se on pareet, ku 100%:n kaunis ääni, mutta tulkintaa ei paljo mitään tai jotain pinta-mukamas-jotain...:)

• Hei kun keikuskelen kirjoitti:

"Teo"
        Joo, se on aina kivaa kun tekee Löytöjä uusista laulajista.
        Se miten laulu Tulkitaan, niin sillä on mulle Suuuuuuri merkitys.
        Jollakin ei välttämättä ole aivan hirmukaunis ääni, mutta tulkitsee niin syvältä sisuksista, että ittelläkin sisus kääntyy nurin, niin se on pareet, ku 100%:n kaunis ääni, mutta tulkintaa ei paljo mitään tai jotain pinta-mukamas-jotain...:)

Jos ajatellaan vaikka Johanna Kurkelaa esim. niin siitä ei ääni paljon voi parantua ja kyllä tulkintakin on aika lailla kohdallaan. Ei siinä Kutri-Helunat tai Koivuniemen Paulat paljon paina.

• Teotwawki kirjoitti:

Niitä ikivanhoja biisejä tulee Radio Suomesta sunnuntaiaamuisin, jos niitä haluaa kuunnella. Ei kolahda muhun.

Tuskin tulee kuunneltua , kiitti kuitenkin.Joskus satunnaisesti menee just siitä em. syystä. Nuorisolle voi kuittailla niillä joskus ärsyttääkseen ,wau tää on hyvä :D Niillä on pahatapa porukalla mua "kiusata":))) Pitää antaa takas.

• Irkka kirjoitti:

Tuskin tulee kuunneltua , kiitti kuitenkin.Joskus satunnaisesti menee just siitä em. syystä. Nuorisolle voi kuittailla niillä joskus ärsyttääkseen ,wau tää on hyvä :D Niillä on pahatapa porukalla mua "kiusata":))) Pitää antaa takas.

Emmä nyt sillä, että joku Matti Jurva ja Kolumbiaorkesteri sua kiinnostaisi.:-)) Me olemme rock-sukupolvea.:-D

• tii-na-...
        Teotwawki kirjoitti:

Jos ajatellaan vaikka Johanna Kurkelaa esim. niin siitä ei ääni paljon voi parantua ja kyllä tulkintakin on aika lailla kohdallaan. Ei siinä Kutri-Helunat tai Koivuniemen Paulat paljon paina.

mutta kyllä saa johanna kurkela vielä töitä tehdä että yltää suosiossaan katri helenan ja paulan tasolle hoitaa itseään niin fyysisesti kun henkisesti että pysyy yhtä hyvässä kunnossa elämän ja median riepottelussa kun nää kaksi teräsnaista kuluttavampaa työtä saa kyllä hakea ja täytyy nostaa hattua näille suomalaisille muillekkin artisteille jotka vuosikymmenestä toiseen jaksavat.

• Nostosalgos

Jos rajoitat nostalgian pelkästään musiikkiin, niin yleensä tulee hyvä fiilis vanhoista biiseistä.
      Näin äkkiseltään ei mielleni tule yhtään ikävää assosiaatiota...

• madlene

Mitä yhteistä on nostalgialla ja kyllästyttävällä hitillä? Mielestäni ei mitään.
      Nostalgisia ovat ne laulut, jotka ovat ikään kuin kasvaneet sinuun kiinni.(Kjell Westötä mukailin tuossa). Pidät niistä koko ikäsi.

Mitä sellaisia sinulla on?

Minulla niitä on joitakin.

• madlene

• Westön tuotannon läpikotaisin tuntevana, voin sanoa, että kyllä niitä on. Älä käy yksin yöhön toi mulle paljon fiiliksiä mieleen, koska osa teoksesta osuu juuri nuoruuteni aikoihin. Ja hyvin on -60-luvulla syntynyt kirjailija pystynyt astumaan niihin saappaisiin.

• madlene
        Teotwawki kirjoitti:

Westön tuotannon läpikotaisin tuntevana, voin sanoa, että kyllä niitä on. Älä käy yksin yöhön toi mulle paljon fiiliksiä mieleen, koska osa teoksesta osuu juuri nuoruuteni aikoihin. Ja hyvin on -60-luvulla syntynyt kirjailija pystynyt astumaan niihin saappaisiin.

Just tuota luen. Ihania muistoja Helsingin ajoilta. Palaa mieleen asioita joita ei muista olleenkaan. Mietin vaan kehen todellisiin henkilöihin viitataan...jos kehenkään. esim. se laulutrio ym. siihen liittyvät.

• madlene kirjoitti:

Just tuota luen. Ihania muistoja Helsingin ajoilta. Palaa mieleen asioita joita ei muista olleenkaan. Mietin vaan kehen todellisiin henkilöihin viitataan...jos kehenkään. esim. se laulutrio ym. siihen liittyvät.

Tota on vaikea arvioida, koska kirjailijat sekoittavat fiktion ja faktan usein tunnistamattomaksi, mutta on siellä tunnistettavia elementtejä silti, joista voi arvioida, kuka kukakin oli. Olen vain ihmetellyt Westön kykyä eläytyä aikaan, jota hän ei ole itse elänyt. Hän on kuten, eräs kirjailijaystäväni, joka on 32 v. nainen, mutta sanoo olevansa henkisesti kuusikymppinen.:-))

• Hands up!

Musiikki on ihanaa ja maailman suurempia ihmeitä, ihan missä muodossa vain. On joskus tosi mukavaa herkutella isäni vanhoilla lemppareilla, Engelbert Humperdink on aika epeli, isosiskon T-Rex ja Janet Joplin...

Eihän musiikki voi olla mitään kertakäyttökamaa? Kuuntelet jotain tiettyä aikakautta, ja sitten se on out?

• Joo, mutta kun niitä renkutuksia tehdään ihan sikana, niin pitää sieltä poimia helmet esiin.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

Joo, mutta kun niitä renkutuksia tehdään ihan sikana, niin pitää sieltä poimia helmet esiin.:-)

Se on ihan sama kuin nettikeskustelu, senkun valitsee mitä haluaa kuunnella/lukea.

• madlene
    • ptruu!

Paulalle on tullut vanhaten
      hevosmiehen vibraatto.

Ketjusta on poistettu 30 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      53
      2110
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      31
      1670
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1454
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      353
      1444
    5. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1414
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1305
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1098
    8. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      8
      1014
    9. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      81
      982
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      969
    Aihe