Kuinka paljon tarvitsee osata ruotsin kieltä jos tähän tiedekuntaan aikoo mennä? Onko se ihan välttämätöntä? Entä onko muista kielistä hyötyä ollenkaan esim. venäjä, saksa, ranska, englanti jne?
Ruotsin kieli
3
127
Vastaukset
- .,.,,,..,...,
Joka alalla on se pakollinen virkamiesruotsin kurssi. Itse opiskelen biologiaa ja olen ruotsia tarvinnut ainoastaan ko. kurssilla. Kun kävin tuon pakollisen ruotsin kurssin, olivat pohjatiedot aika heikot, samoin monella muulla opiskelijalla. Mutta käsittääkseni kaikki pääsivät läpi, taso ei kauhean vaikea kuitenkaan ole.
Englanti on omassa opiskelussa (ja varmaan muuallakin mat-lussa) aivan välttämätön, koska tenttikirjoja on käytännössä pelkästään englanniksi. Myös moni kurssi järjestetään ainoastaan englanniksi.
Muiden kielten osaamisesta ei koskaan ole haittaa, hyödystä en tiedä tarkemmin. Ruotsia ei ole tarvinnut kuin sillä virkamiesruotsin kurssilla, muista kielistä vain englanti on käytännössä pakollinen.
Virkamiesruotsin kurssilla on ihan hyvä opetusanti eikä kovin korkea läpäisykynnys jos asenne on kohdillaan ja muistissa on edes hatarat taidot ruotsista eli ei kannata siitä panikoida, menee vain. Ja jos oomaa omasta mielestään hyvän kielitaidon niin näyttökoe säästää aikaa ja hermoja.
Kielitaidosta on aina hyötyä. Koskaan ei tiedä minkäkielisten ihmisten kanssa joutuu tekemisiin; varsinkin yliopistossa saatat helposti saada kandin/gradun ohjaajaksi ulkomaalaisen tutkijan.- pate2222
Onko mitään toivoa jos koko peruskoulun ja lukion ajan saanut ruotsista keskimäärin 5 arvosanaksi? En ole koskaan lukenut läksyjä ja sanastoja ulkoa... ruotsiakaan en aio kirjottaa edes.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1991590Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1381354- 541123
- 72995
- 51950
- 106902
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva52893Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53850- 82830
- 31764