poikani ,tosin jo aikuinen,kulkee jäällä pilkkimässä,oonko ihan hullu kun pelkään että kävelee sulaan,onko tässä neään mitään järkee.
aikuiset lapset
17
157
Vastaukset
- tiina...
moni pilkkijä hukkuukin talvella ite en menis kyllä vielä jäille kun ne vasta pari viikkoo sitten tuli järviin ja on varoiteltukkin että ne on tänä talvena erityisen heikkoja mutta kai se jonkinlainen extreme laji on kun se saa jotkut ihmiset leikkiin hengellään vuodesta toiseen.
- ei liikaa huolia
Kyllähän äidit ovat huolissaan lapsistaan, mutta jos olet hänelle jo huolseis kertonut, niin pitää vain luottaa pojan terveeeseen järkeen ja varjelukseen.
- vaarallistavapaata
Parempi kun huolestut, jos he lähtevät tuonne yleisilleteille liikenteeseen. Siellä sattuu ja tapahtuu, sellaistakin jolle itse ei voi mitään.
Vaarallinen liikenne.
Jenkeillä kuoli liikenteesä vuoden aikana melkein yhtä paljon ihmisiä kuin oli kaatuneita koko Vietnamin sodan aikana.
Meillähän liikennekuolemat ovat vähentyneet rutkasti kokonaisuudessaankin puhumattakaan suhteessa liikennesuorituksin.
Silti liikennekuolemat päihittävät kaiken sortin hukkumiset reippasti.
Tietämättömänä parempi.
Vuosia sitten poikaamme ja hänen kaveriaan kuulutettiin Norjan TV:ssa kadonneiksi.
Harrastaessaan Pohjoisen Jäämeren saarella jääseinäkiipeilyä pojat olivat, myrskyn yllättäminä, jääneet telttaansa hapattiin.
Pelastajat löysivät kahden vuorokauden kuluttua kiipeilijät hypotermiasta kärsivinä mutta muuten hyvävoimaisina.
Pari sairaalavuorokautta korjasi olon.
Oli riivatun hyvä, että kuulin tapauksesta vasta myöhemmin ja silloinkin välikäden kautta.
Fatalistina en hilseile omasta korroosiostani mutta muista olen huolestunut vaikka niillekään tilanteille en mahda mitään.
Ps. Jääseinäkiipeilyssä ei mielestäni ole mitään järkeä!Enemmän ihmisiä taitaa kuolla liikenteessä kuin jäällä, eikä se yleensä pelota :) Pelko on aina pään sisällä, sille joko antaa valtaa tai sitten ei. Luota poikaasi, yritä saada mieli irti tuosta ajatuksesta.
- Rimmir tänään
Sittenhän se vasta huoli olisikin jos lapseni olisi esim rekkakuski euroopan linjoilla.
Vaikka on joskus kyllä pieni pelko kun lapset ovat tienpäällä joko työmatkoillaan tai vapaa-ajallaan.
Jos lapsilla ei ole itsetuhoamis ongelmia niin ei sitä kannata olla huolissaankaan. Rimmir tänään kirjoitti:
Sittenhän se vasta huoli olisikin jos lapseni olisi esim rekkakuski euroopan linjoilla.
Vaikka on joskus kyllä pieni pelko kun lapset ovat tienpäällä joko työmatkoillaan tai vapaa-ajallaan.
Jos lapsilla ei ole itsetuhoamis ongelmia niin ei sitä kannata olla huolissaankaan.Heh :)) oot kyllä oikeassa. Eikä se huoli omista muksuista taida loppua koskaan. Olen omista vanhemmistani huomannut, että heillä alkaa olla huoli siitä kuinka me lapset pärjätään kun ovat menneet. Ei ne oikein enää jaksaisi kuulla jos on murheita, ennemmin vasta sen jälkeen kun kaikki on ratkaistu ja kääntynyt taas parempaan suuntaan.
Rimmir tänään kirjoitti:
Jos lapsilla ei ole itsetuhoamis ongelmia niin ei sitä kannata olla huolissaankaan.Mitä poikkeuksellista huolta rekan ajelu Euroopassa aiheuttaisi?
- Rimmir tänään
laiska-lasse kirjoitti:
Mitä poikkeuksellista huolta rekan ajelu Euroopassa aiheuttaisi?
No kun siellä liikenne on niin älyttömän paljon hektisempää ja ryöstöjäkin tapahtuu huomattavasti enemmän. Ja pettääkö jarrut vuoristoteillä.
Pohjoismaissa on sentään vielä aika turvallista, vaikka on täälläkin ollut aika ajoin lastin kaappauksia. Rimmir tänään kirjoitti:
No kun siellä liikenne on niin älyttömän paljon hektisempää ja ryöstöjäkin tapahtuu huomattavasti enemmän. Ja pettääkö jarrut vuoristoteillä.
Pohjoismaissa on sentään vielä aika turvallista, vaikka on täälläkin ollut aika ajoin lastin kaappauksia.Raskas liikenne turvallista.
Isot jyräävät tasaista vauhtiaan oikean puolen kaistalla.
Ainoan poikkeuksen tekevät tietyöt jotka puurouttavat liikenteen ja pitkät nousut joissa rekat joutuvat ohittamaan niitä riivattuja laatikkojen vetäjiä.
Takaa tulevat hölmömmät eivät älyä ajoissa löysätä kaasua vaan aiheuttavat suman.
Maanteiden liikenne ei ole ainakaan meikäläistä turvattomampaa.
Ryöstöt ovat varteen otettava mahdollisuus mutta oman tolkun käyttö auttaa pitkälle.
Liikenteen "ohjaajiin" kannattaa suhtautua epäluuloisesti.
Huoltsikoilla tapahtuvat eivät käy hengen päälle.
40:n vuoden ja vajaan 200000km:n aikana olen yhden kerran seisonut kaatuneen polttoainerekan aiheuttamassa Staussa.
Ketjukolareita olen nähnyt muutaman.
Pahimmassa oli useampi kymmenen henkilöautoa mutta en muista yhtään kuormuria.
Niissäkin tilanteissa on kuormuri turvallinen.
- Hei kun keikuskelen
Jos vastaisin sinulle, että joo oot sä aika höperö, niin samalla leimaisin myös itseni höperöksi. Ei, en toki katso olevani höperö, no jos nyt joskus.... mutta ei kovin usein, niin ja sopiva määrä hulluutta tekee ihmisestä jotenkin paremman (heh).
Elikkä et ole ihan hullu.
Muistan aikanaan, kun mieheni meni jäälle tämän tästä. Paksun jään aikana menin kyllä minäkin saareen, mutta kun kevät rynnisti esiin, en suurin surminkaan lähtenyt jäälle. Mieheni meni ja monen monituista kertaa olin kuolla huolestumisesta. Hän oli aivan liian uhkarohkea, kerrassaan liian-liian. Hänen mielestään minä olin puolestani liian varovainen ja tuon kaltaiset asiat (kuten takan pellin kiinni laittaminen liian aikaisin) saivat suuren määrän keskustelutuokioita meidän välillämme.
Joskus tuntui, että hän lähtee jäälle, vaikka jäät ovat jo lähteneet. -Et sä sentään mikään jeesus ole, että vapaan veden yllä kykenet kävelemään, sanoskelin joskus.
Pysyimme molemmat omissa kannoissamme (ei puun kanto).
Minkäs sille voi, jos rupee murehdututtamaan.
Harmi vaan, kun meillä äiteillä/vaimoilla ei ole mahdollisuutta köyttää liian uhkarohkeita läheisiämme vaikka soffan jalakaan kiinni. Ja avain piiloon.
Heh, taitais jäillä olla paljon sohvia perässä raahaavia miehiä:) Aika hyvin teillä menee kun kerran toivot ettei hän kävele sulaan.
Irkka kirjoitti:
sä ajattelitkin tuolta kantilta asiaa:DDDD Totuushan siinä piilee:))
Aika erikoiselta tuntuu että äidit huolehtii aikuisista pojistaan kun ne käy pilkillä. Aika turvallista hommaa kuitenkin maailman vaarojen joukossa.
Elävässä elämässä luin lehdestä otsikon pikkutyttö oli kävellä uveavantoon. Varoiteltiin jäätilanteesta lähivesistössä. Sitä siinä ääneen kauhistelin tytöilleni kun heidän isänsä oli innokas kalamies ja jatkoin ette kai te viikonloppuna olleet isänne kanssa jäällä. Se oli meidän ***** totesi nuorempi tyttäreni. Meinas tukka nousta pystyyn. Tästä on jo aikaa n.15v.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa572235En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321714- 101524
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751519Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141484Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681357- 121108
- 1051089
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul81044- 20979