Teon psykologian tutkimuslaitos aloittaa uuden oppisuunnan kurssituksen lähiaikoina. Olemme tulleet siihen tulokseen, että keittiöpsykologeja on paljon, mutta varsinaista koulutusta alalla on vaikea saada. Siksi olemme kehittäneet kokonaan uuden opinto-ohjelman, jossa voi opiskella keittiöpsykologiaa oikein ohjatusti.
Olemme palkanneet maan johtavat keittiöpsykologit opettajiksi laitokseemme ja odotamme ilmoittaujia. Ole ensimmäinen!
Kotitalouspsykologi
61
252
Vastaukset
- rygseck
Njaah...
Voiko siellä sitten erikoistua ?
Pesukonepsykologi ?
Kukkapsyko...
Viheralue...
Sänky... eiku ei - ton mä tiedän, siihen on vaikea saada ammattitaitoista väkeä opettamaan.
Olen aina halunnut autopsykologiksi !
Varsinkin se psykolointi siitä apparin penkiltä kiinnostaa kovasti...
Mukana =)Tämä viimeinen vaikuttaa mielenkiintoiselta. Voi vain kuvitella, mitä siinä replikan penkillä mietitään, kun puoliso lähtee räntäsateessa, kymmen sentin sohjossa tukkireekkaa ohittamaan ohituskieltoalueella. Pannaan harkintaan.
Minä haluan potilaaksi. Minulla on neuroosi ja fobia: pelkään astianpesukonetta; se pitää hirmuista ääntä ja putkimies ei ole vielläkään käynyt sitä irroittamassa. Käyttämään en sitä suostu.
Toisekseen jääkaappipakastin yhdistelmä pitää kummallisia tuplanaksauksi ennen hyrinäjaksoa ja havahdun usein unesta tähän ääneen. Tässä jälkimmäisessä tapauksessa auttoi sähkökatkos: suorastaan riemastuin ja melkein halasin jääkaappipakastinta, kun tajusin yhtäkkisen korinalorinan olevan merkki siitä sähköinen henki oli palannut.
Kolmanneksi, mikä olisi rottakammoisen kannalta parasta siedätyshoitoa:? nimittäin eilen parvekkeelle kurkistaessani siellä oli pikkujyrsijän jalanjälkiä ja useimmat niistä parvekkeen oven edessä ja varsinkin saranapuolella. Keskellä parvekkeen lumikinosta oli suorastaan tuoreen näköinen käytävätunneli johon hiukka päästäistäkin isompi olento mahtuu talvipesimäänVaikeita ongelmia, mutta kehoitan teitä ottamaan yhteyttä johonkin opintomme suorittaneeseen henkilöön saadaksenne hoitoa kyseiseeen vaivaan. Meillä ei ole omaa hoito-osastoa.
- Eremita
hjälpa mej
Voisitteko kehittää sellaisen itse ohjautuvan ja muovautuvan kattauksen. Ei nousseille (kuohkean vastakohta) pullille tarvitaan uskon vahvistusta eli puheterapiaa, mauton soppa tarvitsee mauttomuuksiin menevän hämmentäjän (vastaavsti kuten mennessä ääri vasemalle ollaan taas oikealla) ja ennen kaikkea, mikä viddu siinä on, että ruuanlaitto räjäyttää lian aina silmille, jos kerran niitä lian pois räjäyttäjiä kerran on, miksei niitä lorauteta jo alkukeittoon tai maitoon? Pitää aina mennä kiinaan asti, vaikka olisi vain posliinista kysymys.
Posliinista taas tuli mieleen aika paljon tärkeämpiä kysymyksiä tai harrasteita (siis mun tapauksessa ainakin).
Niin naisten kanssahan selviää monesta asiasta tsygoloogialla, mut yks on kova pala, milläs sais sen oluen tarjoiltuna sohvalle asti läikkymättä? Olen kyselly asiaa ainakin anneli korttipakalta ja tempakalta, mutta kuivat on tulokset tai siis...
Nyt en ihan ymmärtänyt, että oliko hakemus kouluttajaksi vai kouluettavaksi, mutta sen kyllä jo varnmaan huomasi alustuksestani, tosin minulla on hyvä viinapää (joka kokki hommissa katsotaan aina eduksi), vomakkaat hartiat, joilla jaksaa vaivata "taikinaa" ja enne kaikkea suuvärkki, jolla on aina tullut toimeen tilanteessa kuin tilanteessa(ei liity aina suoranaisesti leipomiseen). Ajatus on katkennut moneenkertaan, mutta puhe ei milloinkaan.
Mites on, otatko, mut sen verran olen persaukinen, että paljoa en pysty maksamaan siitä työpaikasta. Minulla on aina ollut sellainen kova henkisentyön tekijän leima eli olen monesti ottanut sen työn palkinnon ja työssä venymisen palkinnon kehuina ja titteleinä. En ole koskaan ollut kova rahan perään. Pää- jotain on niinkuin minimi titteli mistä lähdetään, kerran kyllä viinaspäissäni harhauduin hyväksymään johtavan konsulentin nimekeellä kaiken maailman pyyntöjä, mutta kyllä ne on aina loppujuoksussa ymmärtäneet kun sanon, luuletteko te että tämä on joku teboili vai?
Paras palvelu, jonka parissa olen kehittänyt kaikki parhaat teoriani on aina itsepalvelu. Kukas sen kissan hännän nostaa, jollei....kissasta taas tulee mieleen...niin se itseasiassa on luetteva edukseni, että tulee aina...mieleen...ne on tärkeitä asioita ihmisen elämässä. Kerran ei tullut, mutta sen olen osannut laittaaa kyllä aina muiden syyksi, se on tärkeää että tietää kuka on ryssinyt, kun suksi ei luista (muuten on ain aina luistanut).
Otatko vai suksinko nevadaan (se on ravintola)?Tuo on sen verran sujuvaa verbalointia, että voisin jopa palkata sinut......öh......kilpailukykyisellä palkalla johtavaksi konsultiksi keittiöpsykologian laitoksellemme. Neuvotellaan.
- Eremita
Teotwawki kirjoitti:
Tuo on sen verran sujuvaa verbalointia, että voisin jopa palkata sinut......öh......kilpailukykyisellä palkalla johtavaksi konsultiksi keittiöpsykologian laitoksellemme. Neuvotellaan.
Ihan selvästi sä yrität panna halvalla, förlåt min dålig uttryck men, justko pääsin sanomasta, että titteli alkaa Pää- jotain niin eikös hän tarjoa taas sitä johtavaa konsulentin virkaa.
Siähän varsinainen romaani mies olet, joka viis töistä ripustaa pyykkejä narulle ja paikalle tulee toinen romaani ja kysyy;
- mitä sie teet?
No et sie nää, mie pistän hihat heilumaan ;) Eremita kirjoitti:
Ihan selvästi sä yrität panna halvalla, förlåt min dålig uttryck men, justko pääsin sanomasta, että titteli alkaa Pää- jotain niin eikös hän tarjoa taas sitä johtavaa konsulentin virkaa.
Siähän varsinainen romaani mies olet, joka viis töistä ripustaa pyykkejä narulle ja paikalle tulee toinen romaani ja kysyy;
- mitä sie teet?
No et sie nää, mie pistän hihat heilumaan ;)Työ.....???? Työ.....????? Mä kuulin sen sanan kerra Kuopion torilla.
- Eremita
Teotwawki kirjoitti:
Työ.....???? Työ.....????? Mä kuulin sen sanan kerra Kuopion torilla.
Et ainakaan männä suvena kuullu, torilla meinaan. Eihän siellä se työ mikään vaarallinen sana ole, mutta jos sanot väärässä paikassa saunamiehenä haluavas kylpöö (pystyssä seisovaan, viriiliin ja juhlimisen arvoinen, du vet by urbaani sanakirja). saatat joutu liriin.
Mutta jos todella haluat hyvän saunottajan ja pesijän, esittelet vaan pesun jälkeen aina uudelleen olevas Mutanen ;)
Ei se muakaan aikanaan uskonu ja munasin vielä sanomalla sitä pesijää vielä haaskan näköseks ;) Eremita kirjoitti:
Et ainakaan männä suvena kuullu, torilla meinaan. Eihän siellä se työ mikään vaarallinen sana ole, mutta jos sanot väärässä paikassa saunamiehenä haluavas kylpöö (pystyssä seisovaan, viriiliin ja juhlimisen arvoinen, du vet by urbaani sanakirja). saatat joutu liriin.
Mutta jos todella haluat hyvän saunottajan ja pesijän, esittelet vaan pesun jälkeen aina uudelleen olevas Mutanen ;)
Ei se muakaan aikanaan uskonu ja munasin vielä sanomalla sitä pesijää vielä haaskan näköseks ;)Mä valttelen Savoa, kun siellä on niin vaikea olla loukkaamatta ketään.:-) Menen Savoon vain aseella uhkaamalla.
- Eremita
Teotwawki kirjoitti:
Mä valttelen Savoa, kun siellä on niin vaikea olla loukkaamatta ketään.:-) Menen Savoon vain aseella uhkaamalla.
Mä voisin antaa ensimmäisen psygologisen lausunnon ja tää on ihan ilmanen vielä;
Havaittavissa on jonkinlainen suojakuori, sellainen joka erottaa jäykän rennosta. (väittävät, että minullakaan ei ole koskaan ollut muuta jäykkää kuin käytös). Jotenkin kaikesta huokuu virallisuuden leima (vaikka hyvää iltaa lottopallotkin arvotaan vain lauantaisin). Kyse on osaamisesta tai uskalluksesta tai halusta olla ns. "keittiöihminen" ja antaa sisimmälle luvan koskettaa toista tavalla, joka jättää siihen ruokaan miellyttävän täyteläisen jälkimaun. Ne ovat tärkeitä ominaisuuksia keittiössä häärätessä. Ruoka voi olla tulista, kirpeää, suussa sulavaa, pehmeää, houkuttelevaa tai vaikka tylsää....mutta sen täytyy puhutella, tuoda vesikielelle tai viedä kieli mukanaan (ei tarkoita mykkäkoulua). Koneet ovat hyviä renkejä, mutta huonoja isäntiä. Konemaisuus jättää aina kylmäksi, ripaus inhimillisyyttä lämpöisen kosketuksen.
Koskettiko? Tuliko pointseja vai menikö loputkin? Eremita kirjoitti:
Mä voisin antaa ensimmäisen psygologisen lausunnon ja tää on ihan ilmanen vielä;
Havaittavissa on jonkinlainen suojakuori, sellainen joka erottaa jäykän rennosta. (väittävät, että minullakaan ei ole koskaan ollut muuta jäykkää kuin käytös). Jotenkin kaikesta huokuu virallisuuden leima (vaikka hyvää iltaa lottopallotkin arvotaan vain lauantaisin). Kyse on osaamisesta tai uskalluksesta tai halusta olla ns. "keittiöihminen" ja antaa sisimmälle luvan koskettaa toista tavalla, joka jättää siihen ruokaan miellyttävän täyteläisen jälkimaun. Ne ovat tärkeitä ominaisuuksia keittiössä häärätessä. Ruoka voi olla tulista, kirpeää, suussa sulavaa, pehmeää, houkuttelevaa tai vaikka tylsää....mutta sen täytyy puhutella, tuoda vesikielelle tai viedä kieli mukanaan (ei tarkoita mykkäkoulua). Koneet ovat hyviä renkejä, mutta huonoja isäntiä. Konemaisuus jättää aina kylmäksi, ripaus inhimillisyyttä lämpöisen kosketuksen.
Koskettiko? Tuliko pointseja vai menikö loputkin?TEN POINTS FOR EREMITA!!!!! Eikä nää ole mitkään juroviisut, ei.
Miesten hommia tuo.
Katos kun me naiset osataan jo yhdellä iskulla sanoa onko ihmisellä mitä vaivaa ja että se on parantumatonta. Se on niinku synnynnäistä. Me tiedetään aina mikä muilta puuttuu, ja muut ovat vaan niin eksyneitä lampaita ettei ne tajua että ollaan oikeassa. Sitten pudistetaan päitä ja sanotaan että voivoivoi... keitetään perunahöystöä ja taputetaan, kyllä se siitä. Hyvä ruoka, parempi mieli. Vaikka mehän tiedetään - turmion oma se on.
Multa vaan puuttuu enää se ruuanlaittotaito.Jep, hei naiset ovat juuri kohderyhmämme. Ei miehistä ole keittiöpsykologeiksi kuin hyvin harvoin ja silloin he luultavasti edustavat seksuaalista vähemmistöä.
- PsK.,-
paitsi että... keittiöpsykologin olennaisin ominaisuus on juuri se kouluttautumattomuus ja se, että luulee tietävänsä kun taas oikea psykologia tietää luulevansa.
- Peräkammarin tyttö
Kouluttautuminen se vasta harhan monelle tuokin. On silloin maalaisjärki jäässä ja luullaan toisten kirjoituksia todeksi milloin milläkin ällillä ymmärrettynä. Hullu hullua hoitaa luullen itseään korkeammalle. Hoitava hullu ei tajua, että hoidettava ei ole hullu vaan oma ymmärrys ei vain riitä.
Olen tavannut nyt pariin otteeseen diagnosoidun hullu, ensin luentoaan kuunnellen ja sitten muualla törmäten ja jutellen. Harvoin tapaa niin tervettä ihmistä, kiitos, että sain tämänkin kokemuksen.
Huumori aiheesta on mauttomuuden rajoilla.
Keittäköön silti jokainen omat keitoksensa itse omalla ällyttimellään ja niistä toivottavasti myös tajuten vastuunsa kantaa. Me koulutamme nyt keittiöspykologeja ja siihen voi saada sertifikaatin, että on kurssin käynyt. Silloin ei tarvitse selittää, että miksi jokin ajatus tai ennustus meni pieleen. Esittää vain paperin ja kaikki ymmärtävät.
- et sillei,.-
Peräkammarin tyttö kirjoitti:
Kouluttautuminen se vasta harhan monelle tuokin. On silloin maalaisjärki jäässä ja luullaan toisten kirjoituksia todeksi milloin milläkin ällillä ymmärrettynä. Hullu hullua hoitaa luullen itseään korkeammalle. Hoitava hullu ei tajua, että hoidettava ei ole hullu vaan oma ymmärrys ei vain riitä.
Olen tavannut nyt pariin otteeseen diagnosoidun hullu, ensin luentoaan kuunnellen ja sitten muualla törmäten ja jutellen. Harvoin tapaa niin tervettä ihmistä, kiitos, että sain tämänkin kokemuksen.
Huumori aiheesta on mauttomuuden rajoilla.
Keittäköön silti jokainen omat keitoksensa itse omalla ällyttimellään ja niistä toivottavasti myös tajuten vastuunsa kantaa.ja tästä kouluttautumisen tuomasta harhasta ovat aivan varmoja juuri nämä keittiöpsykologit....
Minä kyllä tartten koulutusta, ehottomasti:)
Meillä kun ei osata laittaa astioita muita keittiö vehkeitä oikeisiin paikkoihin, vaik kuinka niistä jauhan,aina ovat vikapaikassa): että ottaa pattiin..):
Eikä nuorimmainen tytär saa niitä kaapin ovia ikuna kiinni, aina ne hänen jälestään ovat levällään... Pirskatti sentään.. Ongelmia riittää.. Koulutusta pitää saada ja äkkiä! :))))Älä nyt. Tuo on ihan normaalia. Meilläkin on keittiön kaappien ovat selkosen selällään :) Jos ne olisivat kiinni, se olisi vähintäinkin epäilyttävää.
PupuPuskasta kirjoitti:
Älä nyt. Tuo on ihan normaalia. Meilläkin on keittiön kaappien ovat selkosen selällään :) Jos ne olisivat kiinni, se olisi vähintäinkin epäilyttävää.
Teillä sit sama ongelma. Onko normaalia? Mut hyvä sitten, pitää vapauttaa itteni koko asiasta, eikä pie ottaa pulttia siitä, ja muistaa että se ois peräti epäilyttävää jollei näin olis.:) Kiitos Pupu:))))
sasus kirjoitti:
Teillä sit sama ongelma. Onko normaalia? Mut hyvä sitten, pitää vapauttaa itteni koko asiasta, eikä pie ottaa pulttia siitä, ja muistaa että se ois peräti epäilyttävää jollei näin olis.:) Kiitos Pupu:))))
Kyllä. Ja ne keittiövehkeet ja astiat, jotka lojuvat pitkin keittiötä, kertovat vain omatoimisuudesta ruoanlaiton ja ruokailun suhteen.
PupuPuskasta kirjoitti:
Kyllä. Ja ne keittiövehkeet ja astiat, jotka lojuvat pitkin keittiötä, kertovat vain omatoimisuudesta ruoanlaiton ja ruokailun suhteen.
Näin on.. Mut jotenkin nyppii kun likkalapsi ei saa astioitaan astianpesukoneeseen,vaan jättää ne aina lojumaan tiskipöydälle,, kiehuttaa... Kyllä niillä on viel paljon oppimista..:))
sasus kirjoitti:
Näin on.. Mut jotenkin nyppii kun likkalapsi ei saa astioitaan astianpesukoneeseen,vaan jättää ne aina lojumaan tiskipöydälle,, kiehuttaa... Kyllä niillä on viel paljon oppimista..:))
Muistuupa mieleen räiskyvät ajat nuorison kanssa menneisyydessä. Lohdutukseksi kyllä se aika vielä tulee et työhaastattelussa vastataan mikä on tärkeintä kysymykseen äiti:))) Sitä en olisi uskonut ikinä kuulevani .Ihmeitä tapahtuuu:))) kyllä elämä opettaa:)))
Irkka kirjoitti:
Muistuupa mieleen räiskyvät ajat nuorison kanssa menneisyydessä. Lohdutukseksi kyllä se aika vielä tulee et työhaastattelussa vastataan mikä on tärkeintä kysymykseen äiti:))) Sitä en olisi uskonut ikinä kuulevani .Ihmeitä tapahtuuu:))) kyllä elämä opettaa:)))
Heh:))) Aika erikoinen kysymys työhaastattelussa, mut varmasti hieno kysymys ja paljon kertooki ihmisestä:)))
Eköhän ne opit tuu esille ainakin siinä vaiheessa kun omaa pesää rakennetaan:))Ei meilläkään tavarat ole koskaan oikeilla paikoilla, vaikka yksin asunkin.:-)) Ei muuta kuin kouluun vain.:-DD
Perseelleen on menny tänään nuo psykologin taidot. Ainakaan työ kaverin kanssa :( kyllä nyt tarvis jotain neuvoja viisaammilta.
Voimmehan me yrittää tuon ongelman pikaratkaisua, mutta suosittelen kuinkin koulutusta. Kerro nyt aluksi kuinkin, mistä hiertää.
Teotwawki kirjoitti:
Voimmehan me yrittää tuon ongelman pikaratkaisua, mutta suosittelen kuinkin koulutusta. Kerro nyt aluksi kuinkin, mistä hiertää.
Nukuin asian yli ,mut tais siinä vain erilaiset ajatus maailmat törmätä toisiinsa. Tästä jatketaan taas kohti seuraavaa konfliktia. Kävin purkamassa pahimmat ladulla eilen ja loput kohta samassa paikassa:))
Irkka kirjoitti:
Nukuin asian yli ,mut tais siinä vain erilaiset ajatus maailmat törmätä toisiinsa. Tästä jatketaan taas kohti seuraavaa konfliktia. Kävin purkamassa pahimmat ladulla eilen ja loput kohta samassa paikassa:))
Joo, jos luulet, että itseksesi ladulla riehumalla asia korjaantuu, niin siitä vain yrittämään, mutta siellä kävelee työpaikalla taas vastaan, joten suosittelen asioiden perinpohjaista selvittämistä.
- äit€€
Voisin antaa äititerapiaa. Vapaaehtoisia asiakkaita?
- äit€€
Sekin onnistuu, mutta täytyisikö olla kovin laiha ja nälkiintyneen näköinen? :\
- äit€€
Sitten jumppaterapiaa myös ettei mene pelkäksi freudilaiseksi makoiluksi.
http://s3prod.weheartit.netdna-cdn.com/images/5110829/tumblr_l8k7obt7kU1qbb387o1_400_large.jpg?1290530689 äit€€ kirjoitti:
Sitten jumppaterapiaa myös ettei mene pelkäksi freudilaiseksi makoiluksi.
http://s3prod.weheartit.netdna-cdn.com/images/5110829/tumblr_l8k7obt7kU1qbb387o1_400_large.jpg?1290530689Freudilainen makoilu on paljon mukavampaa kuin jumppaterapia. Ei tässä ole ulkonäöstä kysymys, vaan terapiasta.:-))
- äit€€
Teotwawki kirjoitti:
Freudilainen makoilu on paljon mukavampaa kuin jumppaterapia. Ei tässä ole ulkonäöstä kysymys, vaan terapiasta.:-))
Hetkinen! Mitäs minä nyt oikein ajattelin... jotain roolileikkiä ilmeisesti. Kyllä uskoisin helposti pystyväni sopeutumaan tyttären rooliin.
äit€€ kirjoitti:
Hetkinen! Mitäs minä nyt oikein ajattelin... jotain roolileikkiä ilmeisesti. Kyllä uskoisin helposti pystyväni sopeutumaan tyttären rooliin.
Hoitsu- tai lääkärileikit voimme unohtaa ihan heti, mutta muuten freudilaista makoilua voisi harjoitella vaikkapa.......sanotaanko nyt .....vaikka uima-allahuoneessa.
- ä... t...
Teotwawki kirjoitti:
Hoitsu- tai lääkärileikit voimme unohtaa ihan heti, mutta muuten freudilaista makoilua voisi harjoitella vaikkapa.......sanotaanko nyt .....vaikka uima-allahuoneessa.
Tarkoittaako uima-allashuone kylpyammetta? Menin nyt vähän sekaisin, että kumpi tässä terapoi ja ketä, mutta lienee ymmärrettävää tässä vaiheessa koulutusta?
ä... t... kirjoitti:
Tarkoittaako uima-allashuone kylpyammetta? Menin nyt vähän sekaisin, että kumpi tässä terapoi ja ketä, mutta lienee ymmärrettävää tässä vaiheessa koulutusta?
Sitä rajaa on joskus hieman hankala määritellä. Eräässäkin tapauksessa exä valitti perheterapiassa käytyämme, että sä veit sitä psykologia kuin pässiä narussa.:-DDD
- ä... t...
Teotwawki kirjoitti:
Sitä rajaa on joskus hieman hankala määritellä. Eräässäkin tapauksessa exä valitti perheterapiassa käytyämme, että sä veit sitä psykologia kuin pässiä narussa.:-DDD
Onko minut nyt kuitenkin hyväksytty oppilaaksi tähän kunnianarvoisaan laitokseenne vai jatkuuko haastattelu vielä syväluotaavana pitkäänkin? Täytyy alkaa sonnustautumaan matkaa varten *kurkistaa kukkaronpohjalle*... vai onko tämä etäopiskelua?
ä... t... kirjoitti:
Onko minut nyt kuitenkin hyväksytty oppilaaksi tähän kunnianarvoisaan laitokseenne vai jatkuuko haastattelu vielä syväluotaavana pitkäänkin? Täytyy alkaa sonnustautumaan matkaa varten *kurkistaa kukkaronpohjalle*... vai onko tämä etäopiskelua?
Hmmmm.......kyllä rehtori Teo mielellään katsastaisi kaikki kandit ekaks.:-))
- ä... t...
Teotwawki kirjoitti:
Hmmmm.......kyllä rehtori Teo mielellään katsastaisi kaikki kandit ekaks.:-))
Saako mitään opintotukea vai voiko herra rehtori edes noutaa köyhimmät oppilaansa katsastettavaksi (!?!?) oppilaitokseensa? Vai tulisiko herra rehtori tekemään kotihaastattelun?
ä... t... kirjoitti:
Saako mitään opintotukea vai voiko herra rehtori edes noutaa köyhimmät oppilaansa katsastettavaksi (!?!?) oppilaitokseensa? Vai tulisiko herra rehtori tekemään kotihaastattelun?
Teemme opintotukipäätökset yksilöllisisesti, joten on tyydyttävä siihen, että joko tapaamme oppilaitoksessa tai rehtori vierailee kandin kotona, joopa joo.
- ä... t...
Teotwawki kirjoitti:
Teemme opintotukipäätökset yksilöllisisesti, joten on tyydyttävä siihen, että joko tapaamme oppilaitoksessa tai rehtori vierailee kandin kotona, joopa joo.
Saako yksityisopetusta, koska minua ei kiinnosta missään isossa akkalaumassa opiskella?
(:) ä... t... kirjoitti:
Saako yksityisopetusta, koska minua ei kiinnosta missään isossa akkalaumassa opiskella?
(:)Opetus on aina yksilöllistä ja voikin käydä niin, että ette tapaa toisianne koskaan. Rehtori tapaa kunkin oppilaan kerrallaan ja oppitunti saattaa kestää joskus jopa päiviä, eikä se ole sidottu oppilaitokseen, vaan voi tapahtua esim. ulkosalla tai ns, luonnossa.
- ä... t...
Teotwawki kirjoitti:
Opetus on aina yksilöllistä ja voikin käydä niin, että ette tapaa toisianne koskaan. Rehtori tapaa kunkin oppilaan kerrallaan ja oppitunti saattaa kestää joskus jopa päiviä, eikä se ole sidottu oppilaitokseen, vaan voi tapahtua esim. ulkosalla tai ns, luonnossa.
Onko nyt aivan varma, ettei kysymyksessä kuitenkin ole "luonnonvaraiset kukat ja pistiäiset" -kurssi, koska en millään haluaisi alkaa kuivattelemaan mitään...
ä... t... kirjoitti:
Onko nyt aivan varma, ettei kysymyksessä kuitenkin ole "luonnonvaraiset kukat ja pistiäiset" -kurssi, koska en millään haluaisi alkaa kuivattelemaan mitään...
Ei, vaan kysymys syväluotaavasta keittiöpsykologian kurssista, jossa rehtori on aina myös henkilökohtainen opettaja ja mentori. Luontojakson aikana emme tutustu muuhun luontoon kuin ihmisluontoon.
- ä... t...
Teotwawki kirjoitti:
Ei, vaan kysymys syväluotaavasta keittiöpsykologian kurssista, jossa rehtori on aina myös henkilökohtainen opettaja ja mentori. Luontojakson aikana emme tutustu muuhun luontoon kuin ihmisluontoon.
No, kai minun sitten täytyy alkaa opiskelemaan, kun ei tässä muitakaan kiireitä ole...
- jannu-huoleton...
Asia ymmärretty.Vai onko? Ymmärsin keittiöpsykologin harjoittavan ammattia keittiöstä käsin,kaikkiin ongelmiin ja aina löyty oikea vastaus,jopa apukin..Minullahan on siis monenlaisia ongelmia.Lähinnä on tällä hetkellä jarrujen kanssa ja molemmat kitisee..Toiset autossa ja toinen kotona. Jarruille pitäis keksiä joku ratkaisu.
Kitisevät jarrut autossa on helppo nakki, mutta himan jarrujen kitinä onkin sitten juttu toiselta planeetalta.
- jannu-huoleton....
Teotwawki kirjoitti:
Kitisevät jarrut autossa on helppo nakki, mutta himan jarrujen kitinä onkin sitten juttu toiselta planeetalta.
luulin myös että kulukuneuvon kitinä on helppo,toisin kävi...merkkiliike on neuvoton ja ehdottaa että kuuntelen kitinää joitakin tuhansia kilometrejä..Uudet materiaalit aiheuttaa ongelmia(asbestin puute)"Himassa...jarru&kitinä..uusia materiaaleja ei ole..Kai..?Käykö sama lääke molemmissa tapauksissa? Hankin peltorit ja mielellään radiolla varustetut,vai rasvaako jarrut ja muutan saksaan..kun siellä kaikissa autoissa jarrut kitisee..
jannu-huoleton.... kirjoitti:
luulin myös että kulukuneuvon kitinä on helppo,toisin kävi...merkkiliike on neuvoton ja ehdottaa että kuuntelen kitinää joitakin tuhansia kilometrejä..Uudet materiaalit aiheuttaa ongelmia(asbestin puute)"Himassa...jarru&kitinä..uusia materiaaleja ei ole..Kai..?Käykö sama lääke molemmissa tapauksissa? Hankin peltorit ja mielellään radiolla varustetut,vai rasvaako jarrut ja muutan saksaan..kun siellä kaikissa autoissa jarrut kitisee..
Muuta Saksaan. Siellä kaikki on paremmin ja ydinvoimastakin ollaan luopumassa.:-) Toimittajakaveri Saksasta tosin sanoi, että Saksa joutuu ostamaan ydinsähköä sekä Ranskasta että Tsekistä, koska oma kapasiteetti ei riitä.:-DDDD Siinä käy just niin kuin täälläkin uumoiltiin Ruotsin kohdalla. Ruotsi luopuu omista ydinvoimaloistaan ja sitten ostaa Olkiluodosta kaapelia pitkin sen ylijäämän.
- jannu-huoleton....
Teotwawki kirjoitti:
Muuta Saksaan. Siellä kaikki on paremmin ja ydinvoimastakin ollaan luopumassa.:-) Toimittajakaveri Saksasta tosin sanoi, että Saksa joutuu ostamaan ydinsähköä sekä Ranskasta että Tsekistä, koska oma kapasiteetti ei riitä.:-DDDD Siinä käy just niin kuin täälläkin uumoiltiin Ruotsin kohdalla. Ruotsi luopuu omista ydinvoimaloistaan ja sitten ostaa Olkiluodosta kaapelia pitkin sen ylijäämän.
Tämä mun käyti täällä on vähän harvan laista..En kuitenkaan kiusalla nosta tätä keulille..En voi saksaan muuttaa kun en osaa murretta.Siellä ei taida ihan viittomakielellä pärjäillä.Suomeen tulee tosiaan uusi reatori,eikä kovin kauas asuin paikastani.Puolesta ja vastaan on ollut paljon napinaa,mutta pakko sitä sähköä on jostain tehdä.Outoa että saksalaiset eivät saa ydinsähköä tuotettua omaksi tarpeeksi..Tai,niin,no..Jos tutkii sakalaisen valmistamaa elektroniikkaa,ei ihme vaikka eivät saa tuottoa toimimaan:)
jannu-huoleton.... kirjoitti:
Tämä mun käyti täällä on vähän harvan laista..En kuitenkaan kiusalla nosta tätä keulille..En voi saksaan muuttaa kun en osaa murretta.Siellä ei taida ihan viittomakielellä pärjäillä.Suomeen tulee tosiaan uusi reatori,eikä kovin kauas asuin paikastani.Puolesta ja vastaan on ollut paljon napinaa,mutta pakko sitä sähköä on jostain tehdä.Outoa että saksalaiset eivät saa ydinsähköä tuotettua omaksi tarpeeksi..Tai,niin,no..Jos tutkii sakalaisen valmistamaa elektroniikkaa,ei ihme vaikka eivät saa tuottoa toimimaan:)
Saksa on kaverini mukaan uusiutuvan energian, tuulivoiman ja vaihtehtoisten energiamuotojen edelläkävijä maailmassa, mutta 80 miljoonan ihmisen sähkötarpeiden täyttäminen ei olekaan ihan pikkujuttu. Minä kannatan ydinvoimaa.
- jannu-huoleton...
Teotwawki kirjoitti:
Saksa on kaverini mukaan uusiutuvan energian, tuulivoiman ja vaihtehtoisten energiamuotojen edelläkävijä maailmassa, mutta 80 miljoonan ihmisen sähkötarpeiden täyttäminen ei olekaan ihan pikkujuttu. Minä kannatan ydinvoimaa.
Olen samaa mieltä että ydinvoima on tällä hetkellä ainoa ja paras keino saada vähäpäästöistä sähköä.Silti ihmettelen että miksi aurinko ja tuulivoima junnaa tavallaan paikallaan..Pientä kehitystä on tietysti,mutta jokin siinä takkuaa..Sakemannit vois tilata japanista tai kiinasta toimivaa elektroniikkaa ja siinä voisi olla pelastus.Edelleen ottaa päähän kun joka risteyksessä päät kääntyvät,kriiik..Jarrut kitisee,mutta kotona on hiljaista.Huolto väittää että materiaali on muuttunut ja jarrulevyt häipyvät hetkessä..Täytynee kai vaan totutella äänekkäisiin jarruihin,tai hankkia vanha auto ja toivoa että palat kestää pitkään..
Taitaa olla tulossa jälleen sellainen baari viikonloppu että kommenttia ei tule minulta vähään aikaan.Mutta pitäkää palsta kuumana,palaan melko varmasti aktiivisempana joskus. jannu-huoleton... kirjoitti:
Olen samaa mieltä että ydinvoima on tällä hetkellä ainoa ja paras keino saada vähäpäästöistä sähköä.Silti ihmettelen että miksi aurinko ja tuulivoima junnaa tavallaan paikallaan..Pientä kehitystä on tietysti,mutta jokin siinä takkuaa..Sakemannit vois tilata japanista tai kiinasta toimivaa elektroniikkaa ja siinä voisi olla pelastus.Edelleen ottaa päähän kun joka risteyksessä päät kääntyvät,kriiik..Jarrut kitisee,mutta kotona on hiljaista.Huolto väittää että materiaali on muuttunut ja jarrulevyt häipyvät hetkessä..Täytynee kai vaan totutella äänekkäisiin jarruihin,tai hankkia vanha auto ja toivoa että palat kestää pitkään..
Taitaa olla tulossa jälleen sellainen baari viikonloppu että kommenttia ei tule minulta vähään aikaan.Mutta pitäkää palsta kuumana,palaan melko varmasti aktiivisempana joskus.Jep, mutta Saksa lienee auringon käytössä Espanjan jälkeen maailman johtavia maita. Siellä rakennetaan aurinkopaneleja sellaista vauhtia, että tavaran toimittajat eivät tahdo perässä pysyä.
Mitä niihin jarruihin tulee, mulla on niin iäkäs auto, että en mokomaa ongelmaa tunnista. Voipi olla ikävä kitinä sekä autossa, että kotona.:-))
- Lyck till!
Joko olet löytänyt morsiamen häihisi jotka ovat 12.12.12? Kirkonhan kerroi jo varanneesi. Entäs leivontareseptien keruu? Se Sissin juustokakun ainesten keruu vaatii vähän pitkäjännitteisyyttä mutta on vaivansa arvoinen:))
- Lycka till
P.S.
1 kananmuna
2 valkuaista
1 purkki raejuustoa
makeutusainetta / sokeria ja kanelia maun mukaan
Sekoita, kaada voideltuun vuokaan. Huom! Voitele hyvin, tämä tarttuu tehokkaasti vuokaan. :D Itse tykkään sekoittaa vaan puuhaarukalla niin, että raejuusto jää kokkareiksi, voi kyllä sekoittaa sauvasekoittimella / tehosekoittimella, mutten saanut sitä paistumaan niin kivaksi koostumukseksi.
Vuoka uuniin 200 asteeseen suurinpiirtein vartiksi tai vähän yli, itse en niin kellon kanssa vahdi vaan miltä paistos näyttää.
Sitten vaan antaa jäähtyä tovin, ja päälle vaikka muusattuja marjoja ja nam! Lycka till kirjoitti:
P.S.
1 kananmuna
2 valkuaista
1 purkki raejuustoa
makeutusainetta / sokeria ja kanelia maun mukaan
Sekoita, kaada voideltuun vuokaan. Huom! Voitele hyvin, tämä tarttuu tehokkaasti vuokaan. :D Itse tykkään sekoittaa vaan puuhaarukalla niin, että raejuusto jää kokkareiksi, voi kyllä sekoittaa sauvasekoittimella / tehosekoittimella, mutten saanut sitä paistumaan niin kivaksi koostumukseksi.
Vuoka uuniin 200 asteeseen suurinpiirtein vartiksi tai vähän yli, itse en niin kellon kanssa vahdi vaan miltä paistos näyttää.
Sitten vaan antaa jäähtyä tovin, ja päälle vaikka muusattuja marjoja ja nam!Jaa, että löytynyt. No, totta kai, mutta ei ole vielä kukaan tarjokas oikein tullut näkösälle.
Onko muuten mahdollista, että noin simppelillä reseptillä saa hyvää?
- idea ruokaohjelmaksi
Ruokaohjelmat ovat niin tavanomaisia. Tässähän olisi hyvä aihe TV-ohjelmalle. Keittiöpsykologi ihmettelee monenmoisia ongelmia essu edessä ruuan valmistuksen lomassa. Vastaillaan yleisön lähettämiin kysymyksiin ja avustajana on vierailija, jonka esille ottamaan asiaan syvennytään. Ohjelman lopussa ruokaillaan iloisella mielellä.
Toi pitää esittää tuotantoyhtiöille hyvänä ideana. Ei ole tullut mieleen, enkä ehkä nyt ehdi tuotantoyhtiötä perustaa muilta kiireiltäni.
Ketjusta on poistettu 32 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989