Olen tietoinen omasta lievästä ylipainostani ja olen miettinyt laihduttamista jo pidempään. Toisaalta sitten taas onko tämänikäisellä enää mitään tarvetta edes pyrkiä normaalipainoon? Jotkut väittävät laihduttamisen jopa vanhentavan ihmistä. Nyt luin erään yleislääkärin mielipiteen ja se menee näin:
Vanhemmalla iällä kuolleisuus on pienempi lievästi ylipainoisilla kuin laihoilla.
Toisaalta sama lääkäri kertoo, että vähäinenkin painonpudotus voi parantaa elämänlaatua. Onko meillä edes niin tarkkaa enää tuon painoindeksin suhteen?
Pidä itsestäsi
102
308
Vastaukset
- tiina...
huomenta tomppa eilen luin kans jostain että lievästi ylipainoiset elää pidempään mutta sen enempiä tarinoimatta mää lähden tän ylipainoni kanssa tästä töihin se on tää viikonlopun ihanuus kun saa herätä lauantai aamuisin melkein aina puoli kuudelta mukavaa mukavaa pakkaspäivää.
- tomppa2006
Huomenta tiina.
Ai, sulla on ja kertynyt muutama kilo liikaa. Se ei todellakaan haittaa, olen vahvasti sitä mieltä. Täällä on - 8°C, ei tuule ja on hieno talviaamu. Oikein hyvää työpäivää Sinulle.
Huomenii vaan aamuvirkulle/-virkuille!
Tärkeintähän se on, että itellä hyvä olla, tyytyväinen oloonsa. ite oon jonkin aikaa vältelly vaakaa. Pitäis vähä vyötäröltä saada pois kesää kohti mennessä.
Mut en mä turhamainen ole!!
Ainoana oikeana haittana tulee mieleen, jos iän myötä tulee liikuntavaikeuksia.. "Sitku" on aikaa matkustella ja muuta kivaa enemmän, ois hyvä olla kunnossa.- tomppa2006
Huomenta Sibone,
Nimenomaan tuo liikkuminen on tärkeätä, pitäisi päästä matkustelemaan eikä saisi jäädä kiinni huonosta kunnosta. Ja sitten kun liikkuminen vähenee, niin paino nousee. Näin se vaan menee. Itsellä on näin talviaikaan hankalampaa, kun ei keuhkot oikein tahdo kestää kylmää.
Turhamaisuuteen voisi sanoa, että aina löytyy nitä joiden mukaan asiat pitäisi tehdä toisin. Ja jos niiden mukaan tekee, ei pääse koskaan turhamaisuudesta.
- kednah
Joo, "pieni" paino-ongelma mullakin oli. 140 kilosta pudotin 90 kiloon.
No nyt on taas 105, mutta olkoon, en ole mikään keiju muutenkaan.
Joo, ei se ihan helppoa ollut. Ruokavalio piti totaalisesti muuttaa.
Hiilarit ja perunat kokonaan vege, yms rasvaa tilalle.
No. opettihan se.- tomppa2006
Minä itse en enää lähde tuohon karppaamiseen, nuorempana tuli kokeiltua tiukkaa Atkinsonin diettiä ja siinä kävi juuri niin kuin varoteltiin. Paino kyllä laski, mutta tuli takaisin oikein korkojen kera.
Minulla ei ole noin isoista kilomääristä kyse, painoa on vähän yli 80 kg ja pituutta 180 cm. Toivoisin saavani painon alle 80 kg. - kednah
tomppa2006 kirjoitti:
Minä itse en enää lähde tuohon karppaamiseen, nuorempana tuli kokeiltua tiukkaa Atkinsonin diettiä ja siinä kävi juuri niin kuin varoteltiin. Paino kyllä laski, mutta tuli takaisin oikein korkojen kera.
Minulla ei ole noin isoista kilomääristä kyse, painoa on vähän yli 80 kg ja pituutta 180 cm. Toivoisin saavani painon alle 80 kg.Mulla on pituutta 186 ja painoa tosiaan se 105 kiloa.
Mutta kyllä se ainakin kohdallani kannatti, lällyvästä läskistä pääsin jotenkin ihmisen mittoihin. - tomppa2006
kednah kirjoitti:
Mulla on pituutta 186 ja painoa tosiaan se 105 kiloa.
Mutta kyllä se ainakin kohdallani kannatti, lällyvästä läskistä pääsin jotenkin ihmisen mittoihin.Ihan varmasti auttoi tuollainen huomattava painonpudotus, kunnioitettava saavutus. Oletko nyt yrittänyt torpata sitä painonnousua liikunnan lisäämisellä?
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Minulla ei ole noin isoista kilomääristä kyse, painoa on vähän yli 80 kg ja pituutta 180 cm. Toivoisin saavani painon alle 80 kg.kuulehan tomppa sää oot ihan normaali painoinen ei aikuisen miehen enää tarvi olla aliravitun näköinen.
- kednah
Joo, fillaroin joka päivä sen tunnin ainakin, ja käveleksin.
Mutta ei tää taida riittää siihenkään.
Kyllä pitäs 15 kiloa saada pois, mutta kun ei tää riitä.- tomppa2006
Joo, kyllä mä tiedän ongelman. Syödä ei saisi paljoakaan ja liikunta pitäisi vetää äärimmilleen. Sitä vähän tällä aloituksellani hain, kun ei sen ihannepainon saavuttaminen oikein onnistu tällä iällä.
Itse lopetin 7 kuukautta sitten tupakanpolton ja voin kyllä kertoa, että sen jälkeen vasta se paino oikein lähti nousemaan. Ei muuta kun vaan vähentämään syömistä.
- SAS*
Kannatta mitata kehon koostumus. Siitä vasta tietää onko kehossa liikaa rasvaa tai nestettä. Peilistäkin jo näkee aika hyvin.
Olen itse 170 pitkä ja painan 84 kiloa, painoindeksi on 29. Kehon koostumusmittarin mukaan rasvaa on liikaa 6,4 kiloa, muuten normaali.
Jos olisin laihduttanut 15 kiloa olisi pitänyt laihdutta myös lihaksia.- tomppa2006
En itsekään usko mihinkään painoindekseihin. Ne on vaan lukuja. Mutta itse olen aina ollut hoikka ja vielä neljäkymppisenä paino oli jossain 75 kg paikkeilla, joten kyllä sitä on vähän liikaa tullut vuosien saatossa. Tärkeintä on että tulen itse itseni kanssa toimeen ja pidän itsestäni. Ilman itserakkautta tietenkin.
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
En itsekään usko mihinkään painoindekseihin. Ne on vaan lukuja. Mutta itse olen aina ollut hoikka ja vielä neljäkymppisenä paino oli jossain 75 kg paikkeilla, joten kyllä sitä on vähän liikaa tullut vuosien saatossa. Tärkeintä on että tulen itse itseni kanssa toimeen ja pidän itsestäni. Ilman itserakkautta tietenkin.
mun mies painaa seitkytviis kiloo mutta on vaan sataseitkytkuus pitkä ja kun housun koko on neljäkasi ja paidat ja takit hoikkaa mallia hän kans hoikka sää oot kumminkin pitempi jos sää olisit seitkytviis kilonen olisit jo varmaan laiha.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
mun mies painaa seitkytviis kiloo mutta on vaan sataseitkytkuus pitkä ja kun housun koko on neljäkasi ja paidat ja takit hoikkaa mallia hän kans hoikka sää oot kumminkin pitempi jos sää olisit seitkytviis kilonen olisit jo varmaan laiha.
Olipa tiina mukava lukea tämä viesti, ihan aidosti tulin todella hyvälle mielelle, kiitos.
- Rimmir tänään
Miespuolinen työkaverini lähdössä matkoille vaimonsa kanssa ja he eivät mahtuneet uikkareihinsa. Nyt heillä on menossa dieetti ja miespuolisella on kuuden vuorokauden aikana pudonnut paino neljä kiloa.
Ei hän kyllä juuri mitään syökään ja juo paljon vettä.
Jotkut henkilöt ovat olleet näillä pulveridieeteillä mutta niinpä vaan on paino alkanut nousemaan takaisin heilläkin.
Kaikista paras olisi kun söisi silloin kun on nälkä, sitä vaan monesti erehtyy kun on oikeastaan jano, niin meneekin ruokakaapille,- tomppa2006
Niin ja televisio, se on vihoviimeinen laite laihduttajalle. Mainokset suorastaan pursuavat ruokaa ja kaikenmaailman herkkuja. Helposti tulee lähdettyä kaapista hakemaan, jos sattuu kotona jotain hyvää olemaan.
Monessa asiassa alku on hankalinta. Painonpudotuksessa se on helpointa, mutta sen jälkeen tulee vaikeampaa. - coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Niin ja televisio, se on vihoviimeinen laite laihduttajalle. Mainokset suorastaan pursuavat ruokaa ja kaikenmaailman herkkuja. Helposti tulee lähdettyä kaapista hakemaan, jos sattuu kotona jotain hyvää olemaan.
Monessa asiassa alku on hankalinta. Painonpudotuksessa se on helpointa, mutta sen jälkeen tulee vaikeampaa.Entäs tietokone? Tässä sitä varsinkin tulee mässättyä, kun lukee teidän juttuja.
Minulla on vähän sama ongelma kuin sinulla, mutta en ole onnistunut motivoimaan itseäni. Kotona on crosstrainer, jumppanauhoja (kumisia), jumppapallo, jumppanaru ja poika osti synttärilahjaksi vielä yhden vekottimen, jota vedetään/työnnetään lattialla. - tomppa2006
coffee kirjoitti:
Entäs tietokone? Tässä sitä varsinkin tulee mässättyä, kun lukee teidän juttuja.
Minulla on vähän sama ongelma kuin sinulla, mutta en ole onnistunut motivoimaan itseäni. Kotona on crosstrainer, jumppanauhoja (kumisia), jumppapallo, jumppanaru ja poika osti synttärilahjaksi vielä yhden vekottimen, jota vedetään/työnnetään lattialla.Huomenta,
Itse en koskaan syö tietokoneen ääressä, mutta kahvia juon kyllä ja paljon. Välillä saavat äkkihauskat jutut kahvit pärskähtämään näytölle.
Minä olen kanssa silloin tällöin katsellut ostos-teeveestä jotain laitetta, jonka pitäisi kiinteyttää vatsalihaksia ja joka kuulemma korvaa täysin juoksuharjoitukset. Enpä tiedä mutta ei saa vielä vakuuttumaan hyvyydestään ja tulisiko sitä sitten käytettyä? Onhan se kävely raittiissa ulkoilmassa yksi parhaista liikuntamuodoista ja siinä tulee samalla muutakin, kuten mielenrauhaa ja aikaa ajatuksille. - coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Huomenta,
Itse en koskaan syö tietokoneen ääressä, mutta kahvia juon kyllä ja paljon. Välillä saavat äkkihauskat jutut kahvit pärskähtämään näytölle.
Minä olen kanssa silloin tällöin katsellut ostos-teeveestä jotain laitetta, jonka pitäisi kiinteyttää vatsalihaksia ja joka kuulemma korvaa täysin juoksuharjoitukset. Enpä tiedä mutta ei saa vielä vakuuttumaan hyvyydestään ja tulisiko sitä sitten käytettyä? Onhan se kävely raittiissa ulkoilmassa yksi parhaista liikuntamuodoista ja siinä tulee samalla muutakin, kuten mielenrauhaa ja aikaa ajatuksille.Olettepas te kohtelias.
Söin juuri kaksi juusto-/lohileipää ja ne olivat niin hyviä, että tein kaksi lisää. En laittanut voita päälle. Inhoan rasvaista hiirtä, joten syön vain vasemmalla kädellä.
Minäkin tykkään kävellä. Minä syytän paino-ongelmaani siitä, että asun kerrostalossa, vaikka olen maalaistyttö. Minun pitäisi saada tehdä pihatöitä laajalla alueella ja omaan tahtiini, niin ratkaisu olisi siinä. En tosin aina ole ollut ylipainoinen kerrostalossa asuessani vaan vasta viimeisten viiden vuoden aikana. - Rimmir tänään
coffee kirjoitti:
Entäs tietokone? Tässä sitä varsinkin tulee mässättyä, kun lukee teidän juttuja.
Minulla on vähän sama ongelma kuin sinulla, mutta en ole onnistunut motivoimaan itseäni. Kotona on crosstrainer, jumppanauhoja (kumisia), jumppapallo, jumppanaru ja poika osti synttärilahjaksi vielä yhden vekottimen, jota vedetään/työnnetään lattialla.Minäkin olen sellainen laumaeläin. Aikaa olisi vaikka kuinka iltasella ja viikonloppuina kotona voimistella ja harjoitella punnerruksia eri tavoin, mutta ei...
Sinne sitä vaan on ihmisten pariin soluttauduttava jumppavetäjän tahdissa liikkumaan. Mikähän siinäkin? - tomppa2006
coffee kirjoitti:
Olettepas te kohtelias.
Söin juuri kaksi juusto-/lohileipää ja ne olivat niin hyviä, että tein kaksi lisää. En laittanut voita päälle. Inhoan rasvaista hiirtä, joten syön vain vasemmalla kädellä.
Minäkin tykkään kävellä. Minä syytän paino-ongelmaani siitä, että asun kerrostalossa, vaikka olen maalaistyttö. Minun pitäisi saada tehdä pihatöitä laajalla alueella ja omaan tahtiini, niin ratkaisu olisi siinä. En tosin aina ole ollut ylipainoinen kerrostalossa asuessani vaan vasta viimeisten viiden vuoden aikana.Tuo on ihan totta mitä kirjoitat asuinpaikasta. Asuin itse aikaisemmin 20 vuotta kerrostalossa ja ainoa liikunta oli kävely ja kevyt hölkkä. Muutin omakotitaloon ja kävelylenkit ovat jääneet vähemmälle, mutta tuntuvat nyt entistä paremmalle. Tänä talvena on taas riittänyt lumitöitä, ei minulle edes ole kolaa, vaan heittelen lumilapiolla korkeaan kasaan, sitä oikeata hyötyliikuntaa. Kesällä riittää tosiaan pihatöitä ja nurmikon leikkaamista.
Tiedä sitten tuosta kohteliaisuudesta, kiitosta vaan paljon. Sait minut siirtymään hyvältä tuulelta oikein loistofiilikselle. - ???????
coffee kirjoitti:
Olettepas te kohtelias.
Minäkin tykkään kävellä. Minä syytän paino-ongelmaani siitä, että asun kerrostalossa, vaikka olen maalaistyttö. Minun pitäisi saada tehdä pihatöitä laajalla alueella ja omaan tahtiini, niin ratkaisu olisi siinä. En tosin aina ole ollut ylipainoinen kerrostalossa asuessani vaan vasta viimeisten viiden vuoden aikana.Söit siis neljä juusto-/lohileipää. Paino-ongelmasi syy kenties? :))
- tomppa2006
Sana on täällä vapaa ja mitä enemmän keskustelua saadaan sitä parempi. No problem.
- coffee
??????? kirjoitti:
Söit siis neljä juusto-/lohileipää. Paino-ongelmasi syy kenties? :))
Ei siinä vielä mitään. Aion syödä vielä yhden leivoskeksipaketin. Eihän aamusyöminen ole niin paha, kuin iltasyöminen?
- Rimmir tänään
Ack, ve och fasa, unohdinko säännöt, painoinko väärää, vastaa, nappulaa. ?
Tarkoitukseni oli vastata sinulle mutta jospa halusitkin jutella ainoastaan Tompan kanssa? Sorry.
Nyt lähden katsastamaan autoa. Meneeköhän se läpi kun auton katolle on jäätynyt lumi. ? - tomppa2006
Rimmir tänään kirjoitti:
Minäkin olen sellainen laumaeläin. Aikaa olisi vaikka kuinka iltasella ja viikonloppuina kotona voimistella ja harjoitella punnerruksia eri tavoin, mutta ei...
Sinne sitä vaan on ihmisten pariin soluttauduttava jumppavetäjän tahdissa liikkumaan. Mikähän siinäkin?Ehkä siinä tulee samalla sitä sosiaalista kanssakäymistä jumppavetäjän ryhmissä. Itse olen yksinäinen susi ja ponnistelen mieluiten useimmiten omin päin.
- coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Tuo on ihan totta mitä kirjoitat asuinpaikasta. Asuin itse aikaisemmin 20 vuotta kerrostalossa ja ainoa liikunta oli kävely ja kevyt hölkkä. Muutin omakotitaloon ja kävelylenkit ovat jääneet vähemmälle, mutta tuntuvat nyt entistä paremmalle. Tänä talvena on taas riittänyt lumitöitä, ei minulle edes ole kolaa, vaan heittelen lumilapiolla korkeaan kasaan, sitä oikeata hyötyliikuntaa. Kesällä riittää tosiaan pihatöitä ja nurmikon leikkaamista.
Tiedä sitten tuosta kohteliaisuudesta, kiitosta vaan paljon. Sait minut siirtymään hyvältä tuulelta oikein loistofiilikselle.Minä en osaa orientoitua mihinkään tekemällä tehtyyn liikkumiseen, vaan hyötyliikunta on minun lajini. Enää ei tarvitse lapsiakaan ulkoiluttaa, kun nuorinkin on siinä iässä, että vanhempi koetaan lähinnä häpeälliseksi seuraksi ulkona.
Osasyy lihomiseeni on yhdessä jutussa, mikä tapahtui tuossa viisi vuotta sitten, mutta en nyt lähde sitä enempää spekuloimaan, koska sillä oli hyvätkin seurauksensa.
Näihin kotilaitteisiin ei into säily. - tomppa2006
coffee kirjoitti:
Minä en osaa orientoitua mihinkään tekemällä tehtyyn liikkumiseen, vaan hyötyliikunta on minun lajini. Enää ei tarvitse lapsiakaan ulkoiluttaa, kun nuorinkin on siinä iässä, että vanhempi koetaan lähinnä häpeälliseksi seuraksi ulkona.
Osasyy lihomiseeni on yhdessä jutussa, mikä tapahtui tuossa viisi vuotta sitten, mutta en nyt lähde sitä enempää spekuloimaan, koska sillä oli hyvätkin seurauksensa.
Näihin kotilaitteisiin ei into säily.Pakkopullaa lenkkeillä samoja reittejä vuodesta toiseen, ihminen kaipaa virikkeitä ja muutosta jokapäiväiseen. Minulla samat lapsenvarttumisen ongelmat, alan olemaan riesa ja riippakivi seurana. Toki silti kysyn pojalta, jospa lähtisikö kävelemään kanssani ja joskus yllättääkin. Useimmiten silloin on ollut jotain jälkikasvulla sydämellä.
*hymyilee* - coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Pakkopullaa lenkkeillä samoja reittejä vuodesta toiseen, ihminen kaipaa virikkeitä ja muutosta jokapäiväiseen. Minulla samat lapsenvarttumisen ongelmat, alan olemaan riesa ja riippakivi seurana. Toki silti kysyn pojalta, jospa lähtisikö kävelemään kanssani ja joskus yllättääkin. Useimmiten silloin on ollut jotain jälkikasvulla sydämellä.
*hymyilee*Minä sain eilen halauksen useamman kuukauden tauon jälkeen. Puhunkin kuulemma kuin pikkulapselle.
En kyllä tajua, miten minulla on paljon fiksumpia lapsia, kuin itse olen... Isommat ovat jo muuttaneet pois kotoa. - coffee
??????? kirjoitti:
Söit siis neljä juusto-/lohileipää. Paino-ongelmasi syy kenties? :))
Välillä syön pelkkää hapankorppua, johon on hiukan sivelty voita päälle eli minulla vaihtelee tuo syöminen aika paljon. Nyt on palasokeri onneksi loppunut, joten joudun juomaan kahvini ilman sokeria.
- tomppa2006
coffee kirjoitti:
Minä sain eilen halauksen useamman kuukauden tauon jälkeen. Puhunkin kuulemma kuin pikkulapselle.
En kyllä tajua, miten minulla on paljon fiksumpia lapsia, kuin itse olen... Isommat ovat jo muuttaneet pois kotoa.Olen myös erittäin ylpeä lapsesta, jossa huomaan aikaajoin omia piirteitäni ja tapojani. Rakastan häntä hyvin paljon, ehkä ainoana lapsena asia vielä oikein korostuu.
- coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Olen myös erittäin ylpeä lapsesta, jossa huomaan aikaajoin omia piirteitäni ja tapojani. Rakastan häntä hyvin paljon, ehkä ainoana lapsena asia vielä oikein korostuu.
Runsaahkon aamupalan jälkeen menin takaisin nukkumaan. Herättyäni söin muutaman mandariinin ja keitin kahvia. Jospa tuossa iltahämärissä uskaltaudun ulos lyllertämään...
Minä en tiedä, olenko koskaan aiemmin kuullut suomalaisen miehen sanovan tuota sanaa, jonka mainitsit. - tomppa2006
coffee kirjoitti:
Runsaahkon aamupalan jälkeen menin takaisin nukkumaan. Herättyäni söin muutaman mandariinin ja keitin kahvia. Jospa tuossa iltahämärissä uskaltaudun ulos lyllertämään...
Minä en tiedä, olenko koskaan aiemmin kuullut suomalaisen miehen sanovan tuota sanaa, jonka mainitsit.Käy minullekin välillä noin, että heräämisen jälkeen kömmin takaisin nukkumaan. Laiskottelu päiviä ja ihan mukavia. Teen silloin tällöin vuorotyötä ja siinä menee rytmit helposti sekaisin.
Jos rakastamista tarkoitat, niin onnistuu se myös mieheltä. Emme ehkä sano sitä ääneen yhtä usein kuin naiset, mutta sisällämme on hyvin lämpöisiä tunteita. - coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Käy minullekin välillä noin, että heräämisen jälkeen kömmin takaisin nukkumaan. Laiskottelu päiviä ja ihan mukavia. Teen silloin tällöin vuorotyötä ja siinä menee rytmit helposti sekaisin.
Jos rakastamista tarkoitat, niin onnistuu se myös mieheltä. Emme ehkä sano sitä ääneen yhtä usein kuin naiset, mutta sisällämme on hyvin lämpöisiä tunteita.Niin, sinä vaikutat herkältä, kiltiltä ja huomaavaiselta mieheltä, joka tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
- tomppa2006
coffee kirjoitti:
Niin, sinä vaikutat herkältä, kiltiltä ja huomaavaiselta mieheltä, joka tulee hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
Kirjoitan minä runojakin, eikä herkkyys mielestäni ole enää mikään häpeä miehellä. Tuntuu mukavalta olla tunteellisella tuulella.
- coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Kirjoitan minä runojakin, eikä herkkyys mielestäni ole enää mikään häpeä miehellä. Tuntuu mukavalta olla tunteellisella tuulella.
Tunteet kuuluvatkin jokaiseen päivään. Minä kyselen koko ajan itseltäni, että miltä nyt tuntuu ja sitä kautta opin tuntemaan itseäni lisää.
Runojen kirjoittaminen vaatii kyllä suurta keskittymistä itseensä. - tomppa2006
coffee kirjoitti:
Tunteet kuuluvatkin jokaiseen päivään. Minä kyselen koko ajan itseltäni, että miltä nyt tuntuu ja sitä kautta opin tuntemaan itseäni lisää.
Runojen kirjoittaminen vaatii kyllä suurta keskittymistä itseensä.Lepo on myös tärkeätä, kuunnella omaa kroppaa miten se jaksaa ja antaa sille tilaisuuden tullen jopa mahdollisuus ylimääräiseen lepohetkeen = päivänokoset.
tomppa2006 kirjoitti:
Pakkopullaa lenkkeillä samoja reittejä vuodesta toiseen, ihminen kaipaa virikkeitä ja muutosta jokapäiväiseen. Minulla samat lapsenvarttumisen ongelmat, alan olemaan riesa ja riippakivi seurana. Toki silti kysyn pojalta, jospa lähtisikö kävelemään kanssani ja joskus yllättääkin. Useimmiten silloin on ollut jotain jälkikasvulla sydämellä.
*hymyilee*Jos harrastaa erilajeja vuodenaikojen mukaan saa reitteihin vaihtelua. Mulle ei oo kyllä tullu reitteihin kyllästymistä vuosien varrella. On useampia vaihto ehtoja joista sitten valitsen fiiliksen mukaan.
Rimmir tänään kirjoitti:
Minäkin olen sellainen laumaeläin. Aikaa olisi vaikka kuinka iltasella ja viikonloppuina kotona voimistella ja harjoitella punnerruksia eri tavoin, mutta ei...
Sinne sitä vaan on ihmisten pariin soluttauduttava jumppavetäjän tahdissa liikkumaan. Mikähän siinäkin?Ihmiset on erilaisia .Jumppa ryhmät ei sytytä ollenkaan . Kotona kyllä säännöllisesti huollan kehoa. Toisaalta vuorotyö ei anna mahdollisuutta mihinkään kellon aikoihin sidottuihin jumppiin. Ongelmana en sitä kuitenkaan pidä.
- tomppa2006
Irkka kirjoitti:
Jos harrastaa erilajeja vuodenaikojen mukaan saa reitteihin vaihtelua. Mulle ei oo kyllä tullu reitteihin kyllästymistä vuosien varrella. On useampia vaihto ehtoja joista sitten valitsen fiiliksen mukaan.
Samaa kyllästymistä täällä havaittavissa, olen jopa viime aikoina lähtenyt keskikaupungille kävelemään, kun siellä on ainakin pyörä- ja kävelytiet aina aurattuna. 4 vuotta sitten tehty muutto paikasta toiseen auttoi hiukan, mutta loppujen lopuksi aika pien ne tutut reitit ovat kävelty moneen kertaan.
tomppa2006 kirjoitti:
Samaa kyllästymistä täällä havaittavissa, olen jopa viime aikoina lähtenyt keskikaupungille kävelemään, kun siellä on ainakin pyörä- ja kävelytiet aina aurattuna. 4 vuotta sitten tehty muutto paikasta toiseen auttoi hiukan, mutta loppujen lopuksi aika pien ne tutut reitit ovat kävelty moneen kertaan.
Taitaa mulla tuo harrastua mennä kuntoilun puolelle. Hölkkään, rullaluistelen ,hiihdän yms. Käveltyä tulee lähinnä yöv. jälkeisenä päivänä ulkoillessa ja avannolla käydessä. Jokainen liikkuu omien mieltymystensä mukaan ja kävely on siihen yksi hyvä vaihtoehto.
- tomppa2006
Irkka kirjoitti:
Taitaa mulla tuo harrastua mennä kuntoilun puolelle. Hölkkään, rullaluistelen ,hiihdän yms. Käveltyä tulee lähinnä yöv. jälkeisenä päivänä ulkoillessa ja avannolla käydessä. Jokainen liikkuu omien mieltymystensä mukaan ja kävely on siihen yksi hyvä vaihtoehto.
Tottakai saakin mennä kuntoilupuolelle. Omaa vauhtia ja fiiliksestä riippuen lenkkien pituudet. Teen itse myöskin silloin tällöin yövuoroja ja tiedän makuupäivän krapulanoloisen horrostilan. Jotain täytyisi jaksaa tehdä, mutta kun väsyttää...
- coffee
tomppa2006 kirjoitti:
Lepo on myös tärkeätä, kuunnella omaa kroppaa miten se jaksaa ja antaa sille tilaisuuden tullen jopa mahdollisuus ylimääräiseen lepohetkeen = päivänokoset.
Minä pidän kuvastasi. Esittääkö se kenties sinua?
- Helmi
Tämän mukaan tarvetta pyrkiä normaalipainoon kyllä olisi itse meillä kullakin.
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=71414:terveet-elintavat-keski-iaessae-ehkaeisevaet-dementiaa&catid=12:tiede-paeaeuutinen-&Itemid=7- tomppa2006
Kyllä, kyllä niin varmaan olisikin syytä pyrkiä, mutta on se vaan niin vaikeata. Minun mielestäni amerikkalaiset ovat suomalaisia huomattavasti lihavampia, enkä heidän tutkimuksilleen anna niin suurta painoarvoa.
- Helmi
tomppa2006 kirjoitti:
Kyllä, kyllä niin varmaan olisikin syytä pyrkiä, mutta on se vaan niin vaikeata. Minun mielestäni amerikkalaiset ovat suomalaisia huomattavasti lihavampia, enkä heidän tutkimuksilleen anna niin suurta painoarvoa.
Niin mutta Suomessakin on tehty tutkimusta että suomalaiset lihovat edelleen.Kohta saavutetaan amerikan malli ja samat tutkimiustulokset alkavat päteä täälläkin. Ihmisiä kuitenkin olemme siellä ja täällä. Ja kyllä Suomessa on tehty omiakin tutkimuksia aiheesta.
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/ktl:13373 - tomppa2006
Helmi kirjoitti:
Niin mutta Suomessakin on tehty tutkimusta että suomalaiset lihovat edelleen.Kohta saavutetaan amerikan malli ja samat tutkimiustulokset alkavat päteä täälläkin. Ihmisiä kuitenkin olemme siellä ja täällä. Ja kyllä Suomessa on tehty omiakin tutkimuksia aiheesta.
http://demo.seco.tkk.fi/tervesuomi/item/ktl:13373Ihan varmasti ongelmat tulevat tänne meidän koto-Suomeenkin. Mutta kuitenkin tietoisuus ja ihmisillä halu tehdä jotain asian eteen lisääntyvät myös.
- Helmi
tomppa2006 kirjoitti:
Ihan varmasti ongelmat tulevat tänne meidän koto-Suomeenkin. Mutta kuitenkin tietoisuus ja ihmisillä halu tehdä jotain asian eteen lisääntyvät myös.
Juu, siinähän se ongelma taitaa meillä useimmilla ollakin kun halua ja tietoa olisi mutta taito ja motivaatio pitkäjänteisyys useinkin puuttuu. Järjellä ajatellenhan laihdutus olisi vain itsestä ja omista päätöksistä kiinni mutta miksi ihmeessä sitä on niin lepsu et tuloksia antavaa painonpudotusta ei kuitenkaan synny? Elämänhallinnan puutettako?
- tomppa2006
Helmi kirjoitti:
Juu, siinähän se ongelma taitaa meillä useimmilla ollakin kun halua ja tietoa olisi mutta taito ja motivaatio pitkäjänteisyys useinkin puuttuu. Järjellä ajatellenhan laihdutus olisi vain itsestä ja omista päätöksistä kiinni mutta miksi ihmeessä sitä on niin lepsu et tuloksia antavaa painonpudotusta ei kuitenkaan synny? Elämänhallinnan puutettako?
Varmaan onkin halua ja tietoa, mutta puuttuu sitä pitkäjänteisyyttä. Tämä koko elämä on monella mennyt siihen, kaikki mulle heti nyt, eikä välttämättä tule seurattua oman kehon huonovointisuutta. Ehkä ihan rehellinen laiskuus osalla, ei välitetä toisella ja paljon selityksiä. Ollaan mieluummin sillä mukavuusalueella.
Resepti on varsin yksinkertainen, pitää kuluttaa enemmän kuin syö.
Muistaakseni minä saisin syödä päivässä jonkun 1700-2000 kaloriaa. Ilman sen kummempia ponnisteluita.
Jos siis haluan painoa pois, olisi päiväannokseksi sopiva tuollainen 600-800 kaloriaa.
7000 kaloriaa viikossa tietää kilon pudotusta.
Matematiikkaa se vain on ;)- jugg
Etkö ihmettele miksi reseptisi ei saa kannatusta. Kirjoittelet kaikenmoista ja kokeilet umpimähkäisiä 'täsmäheittoja' jotain tai jotakuta 'varman päälle tiedettyä' eli kuviteltua ihmistä vastaan, ja sitten poistat omat kommenttisi ylläpidolta. Ja ylläpitohan palvelee vehkeilijää koneen varmuudella!! Tarkoituksena on saada kiusanteon kohde vaikuttamaan vainoharhaiselta ja näyttämään siltä, että tämä vastailee itselleen tai kirjoittelee omissa maailmoissaan mihin sattuu kommenttiin. Onhan näitä virityksiä nähty. Et vaikuta ihan terveeltä, jatkuva vuosikausia kestänyt nettiriippuvuus alkaa tehdä tehtävänsä ;(
- mä vaan
jugg kirjoitti:
Etkö ihmettele miksi reseptisi ei saa kannatusta. Kirjoittelet kaikenmoista ja kokeilet umpimähkäisiä 'täsmäheittoja' jotain tai jotakuta 'varman päälle tiedettyä' eli kuviteltua ihmistä vastaan, ja sitten poistat omat kommenttisi ylläpidolta. Ja ylläpitohan palvelee vehkeilijää koneen varmuudella!! Tarkoituksena on saada kiusanteon kohde vaikuttamaan vainoharhaiselta ja näyttämään siltä, että tämä vastailee itselleen tai kirjoittelee omissa maailmoissaan mihin sattuu kommenttiin. Onhan näitä virityksiä nähty. Et vaikuta ihan terveeltä, jatkuva vuosikausia kestänyt nettiriippuvuus alkaa tehdä tehtävänsä ;(
On se nähty. Sairaat luulottelee ja arvuuttelee kaikennäköistä harhakuvitelmissaan ja sit ku nettikeskustelut ei etene heidän toivomalla tavalla, aletaan syyttelemään ja mustamaalaamaan muita. :=(
- Helmi
Anjaniina 600-800 kaloria päivässä ei raskasta fyysistä työtä tekevällä riitä muuta kuin kiukkuiseksi tekemiseen :-). kokeilin myös ilmaista kalorilaskuria, tehokas ja helppo apuväline syömisen tarkkailuun, mutta tässä ainaisessa kiireessä työläskin. tai ainakin näin on helppo käsittää ;-).
jugg kirjoitti:
Mitä hittoa ;)))
Keskustelua ei ole se, et keskustellaan jostain kirjoittajasta vaan se on keskustelua että keskustelaan aiheesta jonka aloittaja antaa.
Koitas pysyä niissä raameissä ;))
Mut tietysti minua imartelee kiinnostuksesi henkilöäni kohtaa, olkoonkin kuinka negaa tahansa ;)))
Mut ehkä olis fiksumpaa jos keskittyisit aiheeseen, ei minuun ;))))
Se olis sitä terveyttä ;)))Helmi kirjoitti:
Anjaniina 600-800 kaloria päivässä ei raskasta fyysistä työtä tekevällä riitä muuta kuin kiukkuiseksi tekemiseen :-). kokeilin myös ilmaista kalorilaskuria, tehokas ja helppo apuväline syömisen tarkkailuun, mutta tässä ainaisessa kiireessä työläskin. tai ainakin näin on helppo käsittää ;-).
Aivan, kirjoitinkin et normikulutus.
Ei se ole työläs ollenkaan, jos on kiinnostunut siitä painonpudotuksesta ja kulutuksesta.
Sillä jos oma oleminen kiinnostaa, sä nostat sen päällimmäiseksi .Ja perehdyt siihen mitä päivän mittaan kuluu ja paljon on intake....
Ei ole väliä syötkö illalla vai aamulla, kalorit/kulutus on se jota pitää seurata
Mutta sitten taas, jos sanot et raskas työ, niin tuskin on ongelmia painon kans?
Metsurit esim.kuluttaa niin paljon et on hankala saada tarpeellisia kaloreita syötyä.
Fyysinen työ kuluttaa sillon jotain 4000-6000 kaloriaa päivässä (jos et istu moton kopissa)- ...
Mitä hittoa, täällä se on vaan matikkaa mut omassa jogurtti-keskustelus pitääkin sitten taas tarkkaan seurata mitä syö.
Aamupäivää:)))
Tulin äskettäin ulkonta, kävelemässä tuli käytyä. Aurinko paistaa ja tällähetkellä on 18 astetta pakkasta, aamulla mittari näytti 20:tä.
Juu, toi ylipaino juttu on kyllä niin kakspiippunen asia. Pieni ylipaino ei mielestäni paljon paina jos itse tuntuu hyvältä. Olen joskus kertonu täällä kuinka meille eräällä lääkäri luennolla lääkäri kertoi naisen ylipainon olevan hyväksi jos sattuu esim. sairastumaan vähänki pidemmäksi aikaa, ylipainon avulla potilas käyttää omia vararavintojaan:)))
Mutta, mutta.. Suomalaisen kansantaudit on sen verran pahoja, että kannattaa miettiä terveyttään, mitä suuhun laittaa ja suhdettaan liikkumiseen. Ulkoilu kun vaikuttaa niin kokonaisvaltaisesti..:))
Mukavaa lauantain jatkoja kaikille;))) Itselläni lauantai jatkuu iltapäivällä työn merkeissä:)))- tomppa2006
Samoin minä olen käynyt reippailemassa ulkona, täällä ei ole enää kuin -4°C, aurinko paistaa, tyyni ja hieno talvikeli.
Varmaan samanlailla toimii miehellä tuo vararavinto, ainakin laiheliinien ollessa kyseessä. Toivottavaa olisi, että muutaman viikon kestää vaikka kokonaan ilman ruokaa, ettei olisi vetänyt itseään niin tiukalle.
Kyllä nuo kansantaudit ovat minulle jonkinlaisena peikkona, en rupea liioittelemaan ruokatottumuksia, mutta seuraan omaa painoani ja silloin tällöin teen korjausliikkeita, jos menee yli hälytysrajan.
Oikein hauskaa työpäivää Sinulle.
Liikaa hössötetään laihuudesta tänä päivänä. Jos itse on tyytyväinen muuten eloonsa miks pitäs stressata muutamaa kiloa. Parempi vähän painavampana ja muuten tasapainossa kuin kireä kuin viulunkieli laihempana. Äreä siitä et jos nyt sattuu paino nousee, varoo kaiken mitä suuhunsa pistää.
- Helmi
Samaa mieltä. Paino on sopiva just siinä missä itse viihtyy ja kokee olonsa hyväksi.
- tomppa2006
Joo totta kaikki mitä kirjoitat. Silloin kun olen lähtenyt tuolla painonpudotus kuurille, niin olen todella vihainen ja ärtynyt. Lisäksi palelen ja iho kuivuu ja rypistyy, päätä särkee eikä nukuta. Ei siis kovin terveellistä!
- Eremita
Mun isoisä söi leivänpäällä aina reilusti voita ja aina muisti lisätä ripauksen suolaa...ja kaiken kukkuraksi eli yli kahdekasankymppiseksi...elä sinä huoli...kyllä se terveys...kestää koko ihan elämän ;)
Ihminen on aina parhaimmillaan ollessaan sopivasti lihava...mistäs sitä muuten kiinni...- tomppa2006
On se hyvä seurata ja tiedostaa, jos on ikään kuin taipumusta helppoon lihoamiseen. Kyllä minusta kiinni saa ja kokoa on ihan miehekkäästi. Ei kukaan kääpiöksi eikä rysäkepiksi ole nimitellyt, heh.
- qq
Miehet alkavat lihomaan 40 ikävuoden jälkeen jo luonnollisista syistä. Mieshormoonitaso tipahtaa. Rasvaprosentin ollessa 20% on yli 50-vuotias mies vielä ihan normaalikunnossa. Sama 20% 18-vuotiaalla jo herättäisi kysymyksen liikalihavuudesta.
Aika on armollinen.- tomppa2006
Huomattu on kyllä kokonaisuutena, että syön todella paljon vähemmän mitä nuorempana ja silti painonhallinta on vaikeampaa. Tai ei silloin nuorempana mitään tarvinnut katsella mitä söi, aina oli vaan yhtä laiha. Kaloreitten kulutus oli melkoista.
- Hei kun keikuskelen
Minä en liian laiha halua olla. Tuloo korppumainen olotila. Lievä pyöreys on paikallaan täs iäs.
Onhan niitä sellaisiakin "kuivetuksia", jotka suorastaan väen väkisin pitävät ittensä niin laihoina, että kaikki energia menee siihen, että kieltäytyy herrrrrkullisista ruuista.
-Emmmääää tähän aikaan enää voi mitään syödä, se lihottaa
-En tahdo syödä Tuota, se lihottaa
-Tuossa on liikaa kaloreita, se lihottaa
Minusta pitää pikkasen vähäsen nautiskella makunystyröitten olemassaolosta, napsia jotakin kivaa suuvärkin sisälle, joka sitten tuo elämänmakua mieleen ja kieleen ja pysyy hyväntuulisena:)- tomppa2006
Ja yllättävää kyllä olen viime aikoina törmännyt tähän, että miehet kieltäytyvät herrrrrrrkullisista ruuista ja ovat alkaneet keskustelemään erilaisista painonhallintaan ja laihduttamiseen liittyvistä asioista.
Syöminen on suuri nautinto, eikä niitä nautintoja tämänikäisellä ole yhtään liikaa.
- qq
Painonhallinta on sitä helpompaa mitä enemmän lihasmassaa on suhteessa painokiloihin.
Itse painan nykyisin 110kg rasvaprosentin ollessa 16%. Syödä saa ihan mitä vain eikä kehoon tule rasvaa. Nuorena touhuttu kunto siis kestää vaikkei siihen kiinnittäisi sen suurempaa huomiota.
Ainut häiritsevä asia on se kun joku tulee kysymään käytänkö hormooneja. En käytä.
Ei ole mukava olla liian kovakuntoisen näköinen, se aiheuttaa joskus vaivautuneisuutta tietyssä seurassa.
Toki käyn salilla satunaisesti mutten enää niin aktiivisesti. Painonhallinta on henkilökohtainen juttu, ruokavalio on yksi suurimpia yksittäisiä tekijöitä. Kehon aineenvaihdunta on toinen ja se on yksilöllinen juttu, monesta asiasta riippuvainen.
Vaimoni on lihonnut viidessä vuodessa noin 13kg. Ihan kiva noin hiukan pyöreämpänäkin:)- tomppa2006
Lucky you, jos saa syödä mitä vaan, eikä kehoon tule rasvaa. Nuoruuden jäljeltä minullakin on yläkroppa kyllä hyvässä kunnossa, mutta ei todellakaan ole enää mitään pyykkilautavatsaa. Vanhemmiten iho ikään kuin löystyy...
Samaa suuruusluokkaa painonnousu meidän mammalla myös. Jotain jupinaa olen kuullut vaihdevuosista, mutta sähäkkä emäntä ja kodinhengetär on edelleen.
Tuo ruokavalio on varmaan yksi tärkeimpiä asioita painonhallinnassa. Silti pidän sitä myös tärkeänä, että meidän perhe kokoontuu ruokapöytään samaan aikaan ja syö samaa ruokaa. Se on niitä päivittäisiä kohokohtia elämässä. Indeksit tulkittava tapauksittain!
Oma indeksini oli 30 mutta Tanhuvaaran mittaajien ja mittarin mukaan ihannepainoni oli 90kg silloisen 93,5kg:n asemesta.
Sittemmin, ilman hallintaa tai lihasmassan menetystä paino läheni tuota ihannetta.
Ennen keväistä häslinkiä kävin salilla 6krt/viikko.
Nyt, toipilaana 5krt/viikko.
Juututtuani kesäkuussa vaaka-asentoon putosi painoni 3,5:ssä viikossa 6kg.
Nestettä ja lihasta katosi.
Eniten jaloista ja keskivartalosta.
Kilot palasivat parissa kuukaudessa mutta laardina.
Syömisen kanssa on taiteilemista.
Riittävä protskun ja suojaravinteiden saanti on turvattava ilman ylimääräisiä kaloreja.
Punttitehot ovat 1/3 - 1/2 viime keväisestä.
Lihaskato johtaa syöksykierteeseen.
Oikaistaan!Lihasmassa / lepokulutus.
Mainostamani Tanhuvaaran solujakauma-analyysin mukaan "unikulutukseni" 67:na oli 2123kcal/vrk.
Siihen saa jo jotain järkevää popsiakin.
Kun vielä erehtyy tekemään jotain eikä mässäile leivonnaisilla ja muilla sokeri- / rasvayhdisteillä niin muusta ruuasta vatsa täytyykin sopivin välein.
- tomppa2006
Nimenomaan nuo painoindeksit ovat persoonakohtaisia ja vaihtelevat yksilöstä riippuen, eikä laihduttamalla saisi lihasmassaa hukata, ainoastaan sitä läskiä. Yritän itse syödä mahdollisimman monipuolisesti, en systemaattisesti seuraa onko eri ravintoaineryhmiin kuuluvia tekijöitä.
Monipuolisesti ja kohtuullisesti.
Tuo on ihan hyvä, että myös ihan tavalliset ja kaikkiin ikäryhmiin kuuluvat miehet ovat löytäneet kuntosalit. Itse en käy, mutta tiedän kyseessä olevan erinomaisen asian. Naiset ovat tienneet sen jo pidempään. - Ich bin...
Ylipainoinen, alipainoinen, normaalipainoinen, lihava, sopivasti lihava (?), laiha... Jokaisen oma valinta (yleensä) ja hyvä niin.
Itse en halua olla pikku pulleroinen, joten elän sen mukaisesti. Kohtuudella kaikkea. Mistään en ole joutunut luopumaan. Kultaista keskitietä noudatan, elämästä nauttien.
Omat vanhempani ovat hoikkia yli kasikymppisiä. Askel nousee kepeästi edelleen. Se on minunkin tavoitteeni.- tomppa2006
Se kultainen keskitie on varmaan ravinto-opin perusta painonhallintaa. Toki perintötekijät ja työ varmaan myös vaikuttavat.
Vaimon herjaava huomautus.
Aktiiviaikana nostin 82,5kg:ssa ja treenipainoni oli 85kg.
Muistan ainoan mittapukuni vyötärömitan, 78cm.
Joskus 65:na, muutaman "uudelleenheräämisvuoden" jälkeen mainitsin vaimolleni olevani vain 5kg painavampi kuin 2-kympin pinnassa.
Iltaruskoni lämmön karu kommentti: Paino pysyy, mitat muuttuu!
Revi siitä nyt kannustavaa sisältöä!- tomppa2006
Vaikka olisi kuinka hyvä muija, niin harvoin sitä elopainosta saa hyvää palautetta. Olen silti kuullut sivusta, ei minun korville tarkoitettusta keskustelusta, rouvan sanoneen äijän olevan vielä melko hyvässä kuosissa. Se on jo paljon.
- tiina...
nyt se tuli ohje laihduttajille ja kaikenmaailman karppaajille... turpa kiinni.
- tomppa2006
Tuo seuraava viesti on sinulle tiina...
- tomppa2006
Erittäin älykkäästi sanottu, kun nykyään on paljon oikotietä laihduttamiseen hakevia. Samaa mieltä olen, että aina kun sen suun avaa ja sinne tunkee ruokaa, niin elimistö saa ravintoa eikä laihdu. Jos ei ruokaa tule ja pitää suunsa kiinni, hyvin todennäköisesti alkaa laihtumaan melko pian.
- tiina...
jeps se oli lainaus putouksesta mutta on se niin totta ja sopi jotenkin tähän ketjuun tulipa taas naurettua poskilihakset kipeiksi kyseinen ohjelma iskee niin mun huumoriin.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
jeps se oli lainaus putouksesta mutta on se niin totta ja sopi jotenkin tähän ketjuun tulipa taas naurettua poskilihakset kipeiksi kyseinen ohjelma iskee niin mun huumoriin.
Ai jaahah vai lainasit Putous-ohjelmasta, selvä juttu. Itse en katso kyseistä ohjelmaa, kun ei se huumori ei vaan uppoa minuun (taas tiina yksi seikka mistä näkee miten erilaisia olemme). Tämä oli kyllä mielestäni hyvin lohkaistu, heh.
- tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Ai jaahah vai lainasit Putous-ohjelmasta, selvä juttu. Itse en katso kyseistä ohjelmaa, kun ei se huumori ei vaan uppoa minuun (taas tiina yksi seikka mistä näkee miten erilaisia olemme). Tämä oli kyllä mielestäni hyvin lohkaistu, heh.
eikös se ookkin hyvä asia ettei kaikki ihmiset oo samanlaisia se se vasta hirveetä olis en määkään oo samanlainen kun mun mies mutta se kyllä kattoo putousta muuta se ei kyllä juuri katokkaan mää en taa koskaan kato uutisvuotoa eilen yritin mutta ei lähteny vaikka hyviä vitsejä siinäkin oli mutta ne höröttää ite liikaa mun mieleen mutta oon kuullu monen kehuvan uutisvuotoa oliskohan se hienoo... mää tykkään tilannehuumorista.
- tiina...
tiina... kirjoitti:
eikös se ookkin hyvä asia ettei kaikki ihmiset oo samanlaisia se se vasta hirveetä olis en määkään oo samanlainen kun mun mies mutta se kyllä kattoo putousta muuta se ei kyllä juuri katokkaan mää en taa koskaan kato uutisvuotoa eilen yritin mutta ei lähteny vaikka hyviä vitsejä siinäkin oli mutta ne höröttää ite liikaa mun mieleen mutta oon kuullu monen kehuvan uutisvuotoa oliskohan se hienoo... mää tykkään tilannehuumorista.
se että mää tykkään putouksesta viittaa ehkä siihen että mää kumminkin kuulun enemmistöön sehän kerää miljoonayleisön kerta toisensa jälkeen.
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
se että mää tykkään putouksesta viittaa ehkä siihen että mää kumminkin kuulun enemmistöön sehän kerää miljoonayleisön kerta toisensa jälkeen.
Nonni! Nyt sää vetoat enemmistöön ja laitat mut syrjään surkeitten vähemmistö ihmisten joukkoon, hehee.
Onneksi Suomen kansa sentään tietää ja valitsee Suomelle kunnon presidentin! - tiina...
tomppa2006 kirjoitti:
Nonni! Nyt sää vetoat enemmistöön ja laitat mut syrjään surkeitten vähemmistö ihmisten joukkoon, hehee.
Onneksi Suomen kansa sentään tietää ja valitsee Suomelle kunnon presidentin!ai pressan vaaleistako tässä olikin kysymys...
- tomppa2006
tiina... kirjoitti:
ai pressan vaaleistako tässä olikin kysymys...
Ei vaan enemmistöstä ja vähemmistöstä...
Hei :-) jos se siun niukka ylipainosi on löllykkä napaseudulla niin alahan sitä kesyttämään. Sen kuin vaan latteelle istumaan ja haarat levälleen, käet niskan taa tai ylös niin korkeelle kun pystyt kuromaan kohti kattoa peukut vierekkäin: sitten siitä kumartelet varpaitasi sarjoina molemmin puolin ja katot samanlailla selkäsuorana kumarrellen miten lähelle nenu osuu lattiaa siellä polviseudun välissä. Kieppailet istuen niitä sivupyörityksiä ja hartaita sivutaivutuksia, harrastat puolentoistametrin sisällä istualtaan pakarakävelyä eestaas. Makkuula voit hetken latteella huilailla ja sitten nostelet raajojasi hiukka ylös latteesta etkä päästä maahan asti alas laskeissasi vaan pysähyt jossain sentin päässä, hittaasti teet nosoja sellaisen 15-20 sentin marginaalilla ja koklaat sarjoja joissa nostat ensin yläraajoja sitten alaraajoja ja sittem vastakkaisia ylä ja alaraajoja vuorotellen ja jos ei hiki tuu niin voit ihan spurtatakin välillä noilla marginaaleilla. Selällään sitten nostelet raajoja kohti kattoa, niin monella tapaa kuin muistat ja venyttelet lihaksiasi. Alku ja loppu lämmittelyissä hyppynarulla hyppely on parasta mahollista kuntoilua pakkassäässä. Reisienlihasten pumppailu kepin kaa tai ihan painotankojen kaa on erittäin hyvää arkitouhua ja kaikenlainen punnertaminen ylipäätään. Lihashuolto ja nivelsiteet ja jänteet pitävät raihnaisuutta loitolla ja jos rasvan sijalla on lihasta, niin liikkeissä pysyy pehmeys ja pieni rasvavarasto tasaisesti kehoon jakautuneena on kyllä hermokudoksille hyvää pehmuketta. Pienistä liikkeistä kannattaa aloittaa kehokoostumuksen muokkailu, paino voi pysyä ihan noissa lukemissasi. Exä on 180 cm ja vaihtanut vaatetuksensa 50B:stä 52C:hen ja on ihan sutjakan kokoinen.
ps. Jos pallomasua on ja se johtuu kaljasäännöllisyydestä, niin siitä pääsee (kaasuturvotusta kun on) pikavauhdilla eroon vain lopettamala kaljoittelun. Nopeampaa kuin muut 'ihmedieetit' ja pysyvää, noilla ehdoin.- tomppa2006
Kiitos hyvistä liikuntaohjeista siis ihan oikeesti tosi paljon kiitosta. Miehillä on monasti vaan pelkkää vatsaliikepunnerrusta ja se on puuduttavaa. Kävin läpi koko litanian ja tuntui ihan mukiinmenevältä. Näillä ilmoilla ei viitsi mennä ulos rääkkäämään keuhkojaan. Tuolla liikesarjalla saa pienen hien pintaan ja sen jälkeen suihkuun.
Itse lopetin tuon kaljanjuonnin 10 vuotta sitten ja uskallan nyt jo väittää, etten koskaan ala uudelleen.
Eipä nämä meikäläisen murheet muutenkaan niin kovin suuria ole ja aika mukavasti elämä rullaa. Sinulle suurkiitos.
Aika ajoin 1000 kcal dieetti päällä, koska muuten ne kilot hiipii. Se on mua aina harmittanut, etten pysty sillä tavalla elää, etten tarvitse näitä nälkäkuureja. Mutta sitten taas toisaalta niissä on puolensa, kun on muutama viikko kiduttanut itseään, ruoka maistuu taivaalliselta. Jopa mun tekemä.
Syy tähän tasapainotteluun on ainakin pari. Ensiksi, meidän perheen naisilla on joku outo lihomisgeeni. Äidillä on n. 50 kg ylipainoa, toinen sisko seuraa perässä ja menee kohta vatsalaukun ohitusleikkaukseen. Toinen sisko on anorektikko.
Toinen syy on, että on parempi olla. Sekä fyysisesti että henkisesti. Niin pinnallinen olen, että miesten katseet aiheuttaa hyvän olon. Siitä puolesta en voi väittää että olisin ylpeä, mutta mitä sitä peittelemäänkään.Vastasin, mut se katos?
Voisin suositella sulle, Psyllium husk fiberiä ja kertoo siitä ennemmän tuol jossain muualla ;)
Ei ole nälkä ;)- tomppa2006
Minun vastaukseni tuossa alempana, meni väärään kohtaan.
anjaniina_ kirjoitti:
Vastasin, mut se katos?
Voisin suositella sulle, Psyllium husk fiberiä ja kertoo siitä ennemmän tuol jossain muualla ;)
Ei ole nälkä ;)Pitää kokeilla :) Toisaalta nälässä on se hyvä puoli, että tietää olevansa oikealla polulla :)
- tiina...
anjaniina_ kirjoitti:
Vastasin, mut se katos?
Ei ole nälkä ;)onks toi psyl jne jotain sellaista mitä saa luontaistuotekaupoista mää oon aina halukas kokeileen kaikkee uutta ja nyt on taas semmoinen aika menossa että kaikki uusi kiinnostaa aikansa kutakin.
tiina... kirjoitti:
onks toi psyl jne jotain sellaista mitä saa luontaistuotekaupoista mää oon aina halukas kokeileen kaikkee uutta ja nyt on taas semmoinen aika menossa että kaikki uusi kiinnostaa aikansa kutakin.
Psylluim on luontaista kuitua, joka täyttää vatsan ja poistaa intohimot.
Ekaks otin sitä puhtaana kuituna, ruokalusikallinen teki gutaa suolistolle, nyt on kapseleina , kaksi kapselia aamua iltaa.
Ei ole nälkä, ei ole intohimoja.
On helppo selvitä päivästä aika vähillä kaloreilla.
Psylliumin kans pitää juoda paljon vettä tai vichyä sillä se turpoaa ja vaatii nestettä.
Mut se myös on hyvä suolen toiminnalle.
Luontaistuotekaupoista saa, omani tilaan ebaystä- tiina...
anjaniina_ kirjoitti:
Psylluim on luontaista kuitua, joka täyttää vatsan ja poistaa intohimot.
Ekaks otin sitä puhtaana kuituna, ruokalusikallinen teki gutaa suolistolle, nyt on kapseleina , kaksi kapselia aamua iltaa.
Ei ole nälkä, ei ole intohimoja.
On helppo selvitä päivästä aika vähillä kaloreilla.
Psylliumin kans pitää juoda paljon vettä tai vichyä sillä se turpoaa ja vaatii nestettä.
Mut se myös on hyvä suolen toiminnalle.
Luontaistuotekaupoista saa, omani tilaan ebaystäei se kauaa viihtynytkään se mun vastaus tässä ;))))))
- tomppa2006
Oireet ja hoitokeinot ovat hämmästyttävän lähellä omia pikku murheitani. Joudun silloin tällöin tekemään korjausliikkeen, kun huomaan painon nousseen omasta mielestäni liikaa. Nälkäkuurille siirtyminen ei todellakaan ole mukavaa, mutta taatusti sen jälkeen maistuu ruoka..ja vieläpä erittäin hyvältä.
Itsetietoinen omasta viehätysvoimastaan ei millään muotoa ole itserakkautta, vaan tervettä itseluottamusta jota aika monelta tuntuu puuttuvan. Kun saa vaatteet mahtumaan päälle, niin ettei kiristä mistään voi nostaa hiukan leukaa pystyyn ja todeta itselleen. Minä tein sen.Siirtyminen on tuskaisaa, mutta toisaalta sellainen pieni itsensä kiduttaminen on ihan mukavaa silloin tällöin :)) Omien rajojen kokeilu. Myönnän, että olen joskus riipuvainen nälän tunteesta, se saa mut tyytyväiseksi itseeni, olen menossa kohti haluttua tulosta.
- tomppa2006
miss.fire kirjoitti:
Siirtyminen on tuskaisaa, mutta toisaalta sellainen pieni itsensä kiduttaminen on ihan mukavaa silloin tällöin :)) Omien rajojen kokeilu. Myönnän, että olen joskus riipuvainen nälän tunteesta, se saa mut tyytyväiseksi itseeni, olen menossa kohti haluttua tulosta.
Kyllä nimenomaan on tällaisessa jonkinasteisessa paastossa, myös paljon hyvää. Koko elimistö ikäänkuin puhdistuu ja sen jälkeen, kun alkaa syömään, on jokainen ruuanmurunen taivaallisen makuista.
Paino ja ikä.
Ikääntymisen myötä helpottunevat ulkonäköön liittyvät paineet ja huomio kiinnittyy terveyspuolelle.
Kun on terve ja pystyy liikuttamaan itsensä niin eikö silloin ole paino kohdallaan?
Lääkärien suositus painon lisäyksestä ikääntymisen myötä näkyy myös InBody 720 kehon koostumusanalyysin tulosteessa.
Kun ikä kasvaa vaaka-akselilla itään ja painoa kuvaava VFA/cm2 pohjoiseen niin laardin suositusalue on itä-kolliseen venyvä ovaali.
Ihanteessa ei kuitenkaan saa hyvitystä.- Cloetta...
Minusta liikalihavuus ei ole terveellistä minkään ikäisille. ITsellänikin on aina selityksiä lievälle ylipainolleni. En ole ajatellut laihduttaa mutta kyllä kuitenkin pyrin säilyttämään kohtuuden syömisessä (suklaata lukuunottamatta).
Olen 166 pitkä ja painan 69 - 71 ja jotta olisin ihannepainoinen, minun tulisi pudottaa painoa ainakin viitisen kiloa. Jossain vaiheessa varmasti pakko, sillä keho reistailee jo siihen malliin, että siitä' klassisesta "jo 5 % painonpudotuksesta" voisi oikeasti olla hyötyä.
Mutta mistä se kestävä motivaatio??- tomppa2006
Joo, kyllä suklaa on yksi pahimmista houkutuksista, samoin jäätelö.
Aika hyvässä kuosissa tunnut mittojen mukaan olevan, ei todellakaan syytä huoleen. Aika pieniä murheita taitaa loppupeleissä muutama ylikilo olla, jos muuten syö terveellisesti, niin ehkä herkuttelukin silloin tällöin suodaan.
Silloin kun kirjoitin tämän avauksen, minulla oli menossa tosiaan pienimuotoinen paastoaminen ja sain sen viitisen kiloa pois, mutta nyt huomaan kolme tulleen takaisin ja olen huomenna lähdössä viikoksi mökille, jossa ainakaan ei paastota, joten voipi olla että tulee kaikki kilot takaisin.
Se ei ainakaan lisää sitä motivaatiota.
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa612280En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos321724- 101534
Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3751529Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141494Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681367- 121118
- 1061101
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul91064- 20989