Kuinka monen palstalaisen elämään

ei hetkauta

tämä presidentinvaali oikeastaan vaikuttaa yhtään mitään?
Eiköhän se ole aivan sama,kuka siihen virkaan valitaan.
Sätkynuken lankoja kiskovat tyystin eri tahot ja tavallisen kansalaisen elämä ei siitä muutu miksikään.

Vai onko vaalien jälkeen kaapissa enemmän leipää?
Saako köyhempi kansanosa muka uusia helpotuksia ja jokapäiväinen kituuttaminen on historiaa?
Samanlaista selviytymistä se on kuitenkin tulevaisuus ja on turha kuvitella asioiden mitenkään muuttuvan.

Ettei teitä vaan taas puijattaisi!

32

103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen jo montaviikkoa orottanu et tää koohotus loppuis.
      Yht paljon vaikutusta kun missikisoilla.

• -.

Kissimisat ovat maamme tärkein vuotuinen tapaus.
        Siinä kilpaillaan, kuka on eniten kuvitellun kuva.

• Eipä huijata ei.

Mutta menepä ehdottamaan että tämä suora kansanvaali voitaisiin korvata vaikka eduskunnan valitsemalla presidentillä, huomaisit että koko maailma kaatuu joidenkin mielestä...

• Tuohon pitää pyrkiä, että eduskunta valitsee pressan, jolta otettu kaikki valta pois.
        Se on puhdasta demokratiaa.
        Ei tarvita montaa valtakeskusta.

• k-kotton kirjoitti:

Tuohon pitää pyrkiä, että eduskunta valitsee pressan, jolta otettu kaikki valta pois.
        Se on puhdasta demokratiaa.
        Ei tarvita montaa valtakeskusta.

Olen eri mieltä. Kyllä j o s s a i n täytyy meidän ihmispolojenkin (hahhaa) selkeä sormenjälki näkyä, vaikka sitten pressanvaalissa - parahiten juuri siinä koska asialla ei ole poliittisesti niin suurensuurta merkitystä.

Mikä itku oli aikoinaan että suora presidentinvaali saatiin... muistaako kukaan?
        Pidetään hyvänämme. Kovin suuria kannuja ei tokikaan asian tiimoilta tartte valaa.

Presidentithän on meidän "kuninkaallisia". Heitä ei kylläkään ole nähty aikoihin. Toivotaan että seuraava osaa nousta hiukan korkeammalle ja katsoa asioita laajasti, ennakoivasti ja viisaasti. Niinkuin oikea kuningas ;-/

Edellinen virkansa mittainen oli mielestäni Mauno Koivisto.

• saimaantaka kirjoitti:

Olen eri mieltä. Kyllä j o s s a i n täytyy meidän ihmispolojenkin (hahhaa) selkeä sormenjälki näkyä, vaikka sitten pressanvaalissa - parahiten juuri siinä koska asialla ei ole poliittisesti niin suurensuurta merkitystä.

Mikä itku oli aikoinaan että suora presidentinvaali saatiin... muistaako kukaan?
        Pidetään hyvänämme. Kovin suuria kannuja ei tokikaan asian tiimoilta tartte valaa.

Presidentithän on meidän "kuninkaallisia". Heitä ei kylläkään ole nähty aikoihin. Toivotaan että seuraava osaa nousta hiukan korkeammalle ja katsoa asioita laajasti, ennakoivasti ja viisaasti. Niinkuin oikea kuningas ;-/

Nooo, tämmöisessä länsimaisessa demokratiassa se ykkösvaali pitäisi olla eduskuntavaali. Siinä ratkeavat isot asiat yhdeksi vaalikaudeksi kun nykyisin hallitukset pysyvät pystyssä koko vaalikauden kun presidentti ei enää pääse sotkemaan väliin...

• saimaantaka kirjoitti:

saimaantaka@

Muistan, loppuivat ne puheet "mustista hevosista", kansa tietää, kenen puolesta äänensä antaa, ei päästä tekemään poliittisia lehmäkauppoja.

Mauno Koivistosta olen kanssasi samaa mieltä.

• saimaantaka kirjoitti:

Olkoon sitten vaikka kansan valitsema, kun poliitikot pitävät huolen, kansan tahdosta välittämättä, että pressan valtaa kavennetaan entisestään.
        Ja aina parempi, jos se ulkomaille menee, niin maksaa matkat omasta pussistaan.

• Kaltto

En halua lisää naturoita enkä varsinkaan homokiintiöitä. En osaa sanoa, onko pelkoni turha, mutta valitsen kuitenkin varmuuden vuoksi.

• patittaa.

Tuntuupa turkasesti siltä, että nämä nykyiset pressanvaalitkin ovat vain median takia järjestettyjä. Kunhan saadaan äimistellä ehdokkaiden puolisoita, tai muita täysin mitäänsanomattomia sivuseikkoja.

Minun elämääni tuskin milliäkään muuttaa, kenet valitaan.

Toinen inhoasia on ainainen höyrytys nälästä ja puutteesta.
      Kuka Suomessa kuolee rahan aiheuttamaan nälkään?
      Ruo'an ja juoman liikakäyttöön monikin päättää päivänsä.
      Hakea saa, ja kannattaakin sanoa, missä maassa maailmalla on meitä paremmin.

Kiitollisuus on asia, jota vailla on vajaa.

• Et taida välittää

muista. Kyllä kaikilla, myös köyhillä on väliä.

• ei hetkauta

Ei tässä ole nälkäkuolemasta kysymys vaan jokapäiväisestä selviytymisestä.
        Toisille on kymppikin iso raha.Kun elää kädestä suuhun ilman mitään toiveita paremmasta,niin syystäkin tulee mietittyä uudet arvot elämälleen.

• patittaa.
        Et taida välittää kirjoitti:

muista. Kyllä kaikilla, myös köyhillä on väliä.

Hellahuoneen tuottamana köyhien lapsena ei sitä voi unohtaa,
        eikä ole haluakaan.
        Silti pottuja ja läskisoosia riitti.

Ihan eri asia, kun ihmisiä kuolee todelliseen nälkään ja hoitamattomuuteen maailmalla.
        Ihan ihmisiä hekin ovat, kuin sinä, minä.
        Miksi meidän pitää täällä kuolla läskeihimme, kun heille ei riitä ravintoa?
        Mitä parempia ihmisiä me kuvittelemme olevamme, kun vanhempamme sattuivat olemaan suomalaisia?

• patittaa. kirjoitti:

Hellahuoneen tuottamana köyhien lapsena ei sitä voi unohtaa,
        eikä ole haluakaan.
        Silti pottuja ja läskisoosia riitti.

Ihan eri asia, kun ihmisiä kuolee todelliseen nälkään ja hoitamattomuuteen maailmalla.
        Ihan ihmisiä hekin ovat, kuin sinä, minä.
        Miksi meidän pitää täällä kuolla läskeihimme, kun heille ei riitä ravintoa?
        Mitä parempia ihmisiä me kuvittelemme olevamme, kun vanhempamme sattuivat olemaan suomalaisia?

Ihan oikeesti ?ootko sitä mieltä et jos me lopetetaan ahmiminen niin mailman nälänhätä korjaantuu.

• patittaa.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ihan oikeesti ?ootko sitä mieltä et jos me lopetetaan ahmiminen niin mailman nälänhätä korjaantuu.

No joopatiarallaa.
        Asiahan oli alun pitäin siitä, mitä uusi pressa elämänsisältöömme lataa?

Minen tiedä mitään, enkä hetken päästä sitään.
        Sitä vain olen mieltä, että täällä, meillä, on melkoisen hyvin asiat.
        Napa ratisee haluttaessa.
        Kurjaa on edes ruudussa nähdä nälkäisiä lapsia, kärpästen liehuessa
        silmäluomillaan.

En ymmärrä, että täällä ollaan niin negatiivisia. Toki, monilla on huonosti,
        muttei se hyvitä sitä, että maailmalla monilla on paljon, paljon pahemmin.

Kun mikään ei riitä?
        Nälänhätä, korjaantuuko se sillä, että kehitysmaihin lähetetään vanhentuneita, länsimaissa roskiin laitettuja lääkkeitä, äidinmaitovastiketta?

• patittaa. kirjoitti:

No joopatiarallaa.
        Asiahan oli alun pitäin siitä, mitä uusi pressa elämänsisältöömme lataa?

Minen tiedä mitään, enkä hetken päästä sitään.
        Sitä vain olen mieltä, että täällä, meillä, on melkoisen hyvin asiat.
        Napa ratisee haluttaessa.
        Kurjaa on edes ruudussa nähdä nälkäisiä lapsia, kärpästen liehuessa
        silmäluomillaan.

En ymmärrä, että täällä ollaan niin negatiivisia. Toki, monilla on huonosti,
        muttei se hyvitä sitä, että maailmalla monilla on paljon, paljon pahemmin.

Kun mikään ei riitä?
        Nälänhätä, korjaantuuko se sillä, että kehitysmaihin lähetetään vanhentuneita, länsimaissa roskiin laitettuja lääkkeitä, äidinmaitovastiketta?

Niinpä ,vaikkei sitä herkkuja oliskaan niin kumminkin saa jotain sapuskaa mahaansa.
        Kun kattoo kuvia mis äidit istuu laihan kuolleen lapsensa vierellä niin ei kai sen kyyneleet oo sen tuskattomampia kun munkaan istuessani viimeisen kerran lapsen vierellä.
        En kumminkaan usko et asia korjaantuu täältä käsin.

• patittaa.
        koti-kiusattu kirjoitti:

Niinpä ,vaikkei sitä herkkuja oliskaan niin kumminkin saa jotain sapuskaa mahaansa.
        Kun kattoo kuvia mis äidit istuu laihan kuolleen lapsensa vierellä niin ei kai sen kyyneleet oo sen tuskattomampia kun munkaan istuessani viimeisen kerran lapsen vierellä.
        En kumminkaan usko et asia korjaantuu täältä käsin.

Juuri täytin maaruni omenilla, lie mistä ja millä hinnalla ostetuilta, poimijoilta.

Sitä juuri tarkoitankin, ovatko meidän lansimaisten kyyneleet suolaisempia, surullisempia,murheuttavampia, kuin jonkun mustan afrikkalaisen äidin, kantaessaan kuollutta lastaan?
        Lasta, joka on kuollut sairauteen, joka täällä olisi helposti parannettu.
        Itse en usko, että me olisimme jokin valittu kansanosa, jolla on oikeus halventaa muita. Pyrskiä vain omassa omahyväisyydessämme.

Sinun suruasi en osaa edes kuvitella, tiedät sen.

Mistä korjaantunee nälkäisten asia, en tiedä, ei taitaa tietää moni muukaan.

• Korppis*
        patittaa. kirjoitti:

Juuri täytin maaruni omenilla, lie mistä ja millä hinnalla ostetuilta, poimijoilta.

Sitä juuri tarkoitankin, ovatko meidän lansimaisten kyyneleet suolaisempia, surullisempia,murheuttavampia, kuin jonkun mustan afrikkalaisen äidin, kantaessaan kuollutta lastaan?
        Itse en usko, että me olisimme jokin valittu kansanosa, jolla on oikeus halventaa muita. Pyrskiä vain omassa omahyväisyydessämme.

Patittaako@ minua ei.

Minun elämääni ei pressavaalit hetkauta minnee.

Äitini on haudassa kohta 16-vuotta. Hän taivasteli aina, että kun kuuskytluvulla ostettiin telkkari siitä asti on afrikkalaisia laihoja kärpästen ympäröimiä lapsia esitelty tv:ssä. Ei se apu hyövää.

Taijan käväistä jääkaapilla alkoi huikasemaan.

• patittaa.
        Korppis* kirjoitti:

Patittaako@ minua ei.

Minun elämääni ei pressavaalit hetkauta minnee.

Äitini on haudassa kohta 16-vuotta. Hän taivasteli aina, että kun kuuskytluvulla ostettiin telkkari siitä asti on afrikkalaisia laihoja kärpästen ympäröimiä lapsia esitelty tv:ssä. Ei se apu hyövää.

Taijan käväistä jääkaapilla alkoi huikasemaan.

Jos osaat lukea, näet varmaan, ettei minuakaan hetkauta pressan vaalit puoleen, jos ei toiseenkaan.

Minä sentään sain ruokani, juuri äsken, kuumana, kaurapuurona, voi, voisilmällä. :))
        Niin, muuten maitoon keitettynä.

Minun äitini on maannut nurmen alla jo yli 30 vuotta, joviaali oli, kuin minäkin.

Mikä ihmistä hyövää, poloisinta, nälkäisintä, kulkutauteihin kuolevaa, ruumislastaan kantavaa?
        Meidän paksuvointi?

Mitäpä me, siihenhän on helppo uppoutua.
        Illan rauhaa, meille kaikille! :))

• korppis*
        patittaa. kirjoitti:

Jos osaat lukea, näet varmaan, ettei minuakaan hetkauta pressan vaalit puoleen, jos ei toiseenkaan.

Minä sentään sain ruokani, juuri äsken, kuumana, kaurapuurona, voi, voisilmällä. :))
        Niin, muuten maitoon keitettynä.

Minun äitini on maannut nurmen alla jo yli 30 vuotta, joviaali oli, kuin minäkin.

Mikä ihmistä hyövää, poloisinta, nälkäisintä, kulkutauteihin kuolevaa, ruumislastaan kantavaa?
        Meidän paksuvointi?

Mitäpä me, siihenhän on helppo uppoutua.
        Illan rauhaa, meille kaikille! :))

Laita vielä muutaman poloista lasta kuvaavaa adjektiivia lisää, jotta saisin kyyneleet tikistettyä ilman sipulia silmistäni ennen kuin kellahdan täydellä masulla maate ;(

• :))
        korppis* kirjoitti:

Laita vielä muutaman poloista lasta kuvaavaa adjektiivia lisää, jotta saisin kyyneleet tikistettyä ilman sipulia silmistäni ennen kuin kellahdan täydellä masulla maate ;(

Pieru on varmin tapa tietää, että maha on täynnä.

• Korppis*
        :)) kirjoitti:

Pieru on varmin tapa tietää, että maha on täynnä.

Kysyin illalla Petzeltä, että miksiköhän kaikki ystäväni äänestävät Haavistoa.
        Petze vastasi heti enempää miettimättä, tietenkin siksi, että he ovat poikkeavien tukihenkilöitä.

• ?
        Korppis* kirjoitti:

Petze vastasi heti enempää miettimättä, tietenkin siksi, että he ovat poikkeavien tukihenkilöitä.

Niin, mitä on poikkeavaisuus?
        Vainko rajallisen älyelämän rajaamaa risuaitaa?

Mutta, kukin olemme neroja omassa mielenmaailmassamme.

• Korppis* kirjoitti:

Voisitsä kuvitella että se Petze vois olla vaikka väärässä?

• |
        Korppis* kirjoitti:

@Korppis

Mikä, kuka on poikkeava, ihmisyydestä?
        Kuka, minkälainen on oiva, kelpo, ihmisyyden ilmentymä?
        Pituus, paino, IQ?

Milla mitalla täyttä poikkeamattomuutta mitataan?
        Miksei saa olla poikkeava, onko se muille pystymätön
        paikka?

Hukihenkilöitä, ovat, tuolla äänellä.

• .,.,.,.,
        patittaa. kirjoitti:

Naiset ja lapset näkevät nälkää, taustalla hyörii hyvinsyötetyt miehet, pyssyt käsissään. Sekasorto on tolkuton. Mistähän varoja löytyy aseiden hankintaan? Ei sitä meininkiä ymmärrä. Täytyy olla iloinen, että voi asua maassa, missä on demokratia, lait, uskonnonvapaus, ruokaa, terveydenhoito, koulutus jne. Ja äänioikeus.

• Persumisti

Tuolla periaatteella ei kannattaisi äänestää eduskuntavaaleissakaan!
      Eipä ole tulokset näkyneet välittömästi jääkaapissa.

Kuntavaalit ovatkin jo toinen juttu.

Pressan äänestys on lähinnä periaatteellinen kannan ilmaisu.

• meeriamanda

Ei mitenkään ainakaan minun elämääni vaikuta.

• pienet/isot asiat

Sangen moninaisista asioista
      ihmisten täällä Telluksella pitäisi pitää huolta
      ja turvata edes perustarpeet ja selviämismahdollisuudet.

Esm puhdas vesi ja happi -- pitää huolta että maapallon keuhkot toimii l. riittävä puusto.
      Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja poliittisilla päätöksillä on merkitystä, edellyttäen että...?
      Kenellä on suurin valta --- ei auta lepääminen laakereilla eikä aina tuo kaikkien asioiden jättäminen herran haltuun -- kun rouvilla ja neiteilläkin on joskus asiaa.
      Ihan tärkeetäkin.

• "pienet/isot asiat"

Anna olla vastaamatta roskaan, koska sinullakaan ei ole mitään sanottavaa.
        H.

• hunksz kirjoitti:

"pienet/isot asiat"

Anna olla vastaamatta roskaan, koska sinullakaan ei ole mitään sanottavaa.
        H.

Asetut ylituomariksi? Millä oikeutuksella?

• tinat kirjoitti:

Asetut ylituomariksi? Millä oikeutuksella?

"tinat"

Kyllä sinä sen tiedät.
        H.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe