Ei mitään järkee oluen hinnoissa !

Jos haluan ostaa Sandelsia kaksi tölkki, maksan niistä 2x 3,40
Jos ostan saman, eli litran, pikkupulloissa on hinta 4x0,85 c.
No tölkeissä on himppa yli puolen litran, mut ei niin paljon et mainita kannattas....Silti
Tölkit 1L/ 6,80 ja sama pikkulloina 1l/3,40 E
Miks alumiintölkki on tehty järjettömän kalliiksi, kun se olis helpompi pakkaus ja mukavampi palauttaa? Eiks kaljalle saada ollenkaan tasa-arvoo!!!
*hyppelen tasajalkaa*

101

277

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rygseck

Ei voi ymmärtää...
      Mä ostan saunajuomaksi yleensä pari pikkutölkkiä - ne on halvempia yksinään, ku esim. sixpäckinä, se on kans outoo...
      Joku karhuki on yksittäin 1€... sen oon valmis maksamaan joo, ku ei tarvi sit niit painavia lasipulloja täält metäst alkaa raahaamaan kauppaan.

*hyppelee tasajalkaa kans*

• Vaadimme että hallitus ottaa kantaa tähän askarruttavaan ongelmaan!
        Kalja on liian kallista puolen litranpurkeissa.
        ME EMME HYVÄKSY SITÄ!
        Vaan alamme oitis kirjoittamaan banderolleja ja lähdemme barrikaadeille ja jollei se auta, lähdemme oitis Haaparannalle josta purkin saa eurolla!
        Uuusi presidentti! Se ajatus asiasta pitää saada selville ennekuin tulee valituksi!

• tiina...

missäs noin halpaa karhua myydään taidanpa lähtee ostoksille ja ostaa koko lavallisen kannattaa hakee kaukaakin.

• tiina...

sixpäcin voi hinnoitella kalliimmaksi kun kakskytneljä salkun mutta jos molempia on myynnissä yhden purkin hinta määriittyy halvemman mukaan ei se oo yhtään outoo laki määrää näin.

• rygseck
        tiina... kirjoitti:

missäs noin halpaa karhua myydään taidanpa lähtee ostoksille ja ostaa koko lavallisen kannattaa hakee kaukaakin.

K-kaupas niit on ollu...
        No nyt en kyl osaa sanooka, ku en oo tänvuoden puolella ostanu... ukko niitä laahaa ku on kauppareissutki hoitanu.
        Väittää tuolta sohvanpohjalt et euronverran se on - siis nythän puhutaan siit snadista tölkistä 0,33...

Se on muutes saunas juur parhaimman kokonen - ei ehdi lämpeen, niinku pintille käy =)

Joskus en jaksa juoda ihan kaikkee, mut ei men hukkaan siltikä - kaatelen hiuksiin ku oon pessy. Oluessa on hiuksille taika-aineita =)

• tiina...
        rygseck kirjoitti:

K-kaupas niit on ollu...
        No nyt en kyl osaa sanooka, ku en oo tänvuoden puolella ostanu... ukko niitä laahaa ku on kauppareissutki hoitanu.
        Väittää tuolta sohvanpohjalt et euronverran se on - siis nythän puhutaan siit snadista tölkistä 0,33...

Se on muutes saunas juur parhaimman kokonen - ei ehdi lämpeen, niinku pintille käy =)

Joskus en jaksa juoda ihan kaikkee, mut ei men hukkaan siltikä - kaatelen hiuksiin ku oon pessy. Oluessa on hiuksille taika-aineita =)

saataahan olla että joku kauppa myy sitä sisääveto tuotteena noin halvalla pikku tölkki olis kyllä kaikkein paras mut mun tarttee juoda tota light beeriä sen takia että se on gluteenitonta ja sitä on vaan puolikkaissa pitääpä joskus testata hiuksiin olutta katsoo minkä äjäyksen tekee pysyykö päässä seuraavaan pesuun ;))))))

• rygseck kirjoitti:

K-kaupas niit on ollu...

Ölvi...0,85 pullo....

• rygseck
        tiina... kirjoitti:

saataahan olla että joku kauppa myy sitä sisääveto tuotteena noin halvalla pikku tölkki olis kyllä kaikkein paras mut mun tarttee juoda tota light beeriä sen takia että se on gluteenitonta ja sitä on vaan puolikkaissa pitääpä joskus testata hiuksiin olutta katsoo minkä äjäyksen tekee pysyykö päässä seuraavaan pesuun ;))))))

;D))
        olut hiuksissa on vähän ku mieto hiuskiinne (mahtaaks semmosta tuotetta muuten enää olla markkinoilla, ku hiuskiinne - se semmonen litku ku teki kaiken tahmeeks ?)

Karkutölkit on parhaimmillaan ollu 80cnt/pikkutölkki - joo, mun ei tarvi miettii sillon, mitä mä juon =)

Sulla tietty hankalampaa... onks toi light ainoo guteeniton ?

• tiina...
        rygseck kirjoitti:

;D))
        olut hiuksissa on vähän ku mieto hiuskiinne (mahtaaks semmosta tuotetta muuten enää olla markkinoilla, ku hiuskiinne - se semmonen litku ku teki kaiken tahmeeks ?)

Karkutölkit on parhaimmillaan ollu 80cnt/pikkutölkki - joo, mun ei tarvi miettii sillon, mitä mä juon =)

Sulla tietty hankalampaa... onks toi light ainoo guteeniton ?

on niitä jotain muitakin kukko merkillä mutta ne ei oo niin hyviä tää on tosi hyvää olutta.

• tiina...
        anjaniina_ kirjoitti:

Ölvi...0,85 pullo....

taitaa olla just sen verran jos sitä puretaan myyntiin pulloittain mut harvemmin ihmiset enää ostaa pulloja muutenkaan mutta täytyy sanoo että olvin mäyriksellä on kyllä ostajansa.

• rygseck
        tiina... kirjoitti:

on niitä jotain muitakin kukko merkillä mutta ne ei oo niin hyviä tää on tosi hyvää olutta.

Eli olette löytäneet toisenne =)

Mä kokeilen kyl usein kaikenlaisia oluita... joskus ku pääsee oikein isoon kauppaan, niin meinaa mennä ihan sekaisin kaikesta valikoimasta :O

Tykkään tummista ja vahvanmakuisista oluista, niitä sit on kassillinen helposti mukana ku pääsee kaupasta ulos =)

• tiina... kirjoitti:

taitaa olla just sen verran jos sitä puretaan myyntiin pulloittain mut harvemmin ihmiset enää ostaa pulloja muutenkaan mutta täytyy sanoo että olvin mäyriksellä on kyllä ostajansa.

Minusta näyttää et ihmiset nimenomaan ostaa noita nyt...tuolal oli mäyrikset revitty jo kaupan puolest ;)
        Ei ostajat tyhmiä ole, kyllä ne hinnan osaa laskee ;)

• tiina...
        anjaniina_ kirjoitti:

Minusta näyttää et ihmiset nimenomaan ostaa noita nyt...tuolal oli mäyrikset revitty jo kaupan puolest ;)
        Ei ostajat tyhmiä ole, kyllä ne hinnan osaa laskee ;)

totta kai osaavat laskee meillpäin vaan harvemmat ostaa irtopulloja ja muutenkin tosi vähän ostetaan enää lasipulloja melkein se on se tölkki joka mukaan lähtee ja hinnathan lukee hyllyjen reunassa siitähän se on helppo kattoo niissä on myös litrahinta helposti näkee mikä on edullisinta.

• tiina..
        rygseck kirjoitti:

Eli olette löytäneet toisenne =)

Mä kokeilen kyl usein kaikenlaisia oluita... joskus ku pääsee oikein isoon kauppaan, niin meinaa mennä ihan sekaisin kaikesta valikoimasta :O

Tykkään tummista ja vahvanmakuisista oluista, niitä sit on kassillinen helposti mukana ku pääsee kaupasta ulos =)

me olemme löytäneet toisemme mää tykkäisin kans monenlaisista oluista ja mielellään vaihtaisin merkkiä sillon tällön mutta suolisto ei tykkää.

• tiina... kirjoitti:

totta kai osaavat laskee meillpäin vaan harvemmat ostaa irtopulloja ja muutenkin tosi vähän ostetaan enää lasipulloja melkein se on se tölkki joka mukaan lähtee ja hinnathan lukee hyllyjen reunassa siitähän se on helppo kattoo niissä on myös litrahinta helposti näkee mikä on edullisinta.

Aivan, aivan

• Piilotetaan kokonaan

Ne pitäisi laittaa jonkun kaapin sisälle myymälöissä, kun niiden juominen voi vahingoittaa maksaa ja aiheuttaa muitakin vakavia sairauksia ja lapsille on erittäin haitallista nähdä niitä kauppareissuillaan.

Ja ehdottomasti purkkien kyljissä pitäisi lukea näistä mahdollisista sairausvaikutuksista, että saattavat aiheuttaa ennenaikaisen kuoleman yms tekstejä. Ja autoileville varoitus, ettei saa ajaa autoa niitä juoneena. Tosin autollakin voi ajaa jonkun päälle, niin että niihinkin pitää saada varoitustekstit ehdottomasti.

• Äläpä kuuleppa!
        Sitten pitää laittaa varotukset:
        voihin,saattaa aiheuttaa lihomista liiallisesti syötynä.
        Karkkeihin, tuhoaa hampaat ja lihottaa.sisältä sokeria.
        Sokeriin: tämä on kaiken pahanalku ja juuri.
        Vihanneksii, pesemättöminä aiheuttavat vaikka mitä.
        Liha, on tapettu elukka tän takia
        Jugurttiin, liiallisesti syötynä aiheuttaa ähkyä jne....
        Juu, terveen järjen käyttö on kielletty, mut hinnalla ei oel mitään tekemistä varotusten kans.
        Vaadin, KALJAN HINTA ALAS!

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Äläpä kuuleppa!
        Sitten pitää laittaa varotukset:
        voihin,saattaa aiheuttaa lihomista liiallisesti syötynä.
        Karkkeihin, tuhoaa hampaat ja lihottaa.sisältä sokeria.
        Sokeriin: tämä on kaiken pahanalku ja juuri.
        Vihanneksii, pesemättöminä aiheuttavat vaikka mitä.
        Liha, on tapettu elukka tän takia
        Jugurttiin, liiallisesti syötynä aiheuttaa ähkyä jne....
        Juu, terveen järjen käyttö on kielletty, mut hinnalla ei oel mitään tekemistä varotusten kans.
        Vaadin, KALJAN HINTA ALAS!

Varoitus; tuotteen nauttiminen saattaa aiheuttaa harhaluuloja, esim. laulutaidon huimasta kehityksestä illan aikana !

Varoitus; tuotteen nauttiminen saattaa aiheuttaa halua tanssia naapuripöydän päällä !

Varoitus; tuotteen nauttiminen saattaa aiheuttaa luulon että olet älykäs !

• rygseck kirjoitti:

Varoitus; tuotteen nauttiminen saattaa aiheuttaa harhaluuloja, esim. laulutaidon huimasta kehityksestä illan aikana !

Varoitus; tuotteen nauttiminen saattaa aiheuttaa halua tanssia naapuripöydän päällä !

Varoitus; tuotteen nauttiminen saattaa aiheuttaa luulon että olet älykäs !

;DD

Varoitus: Tuotteella on päinvastainen vaikutus kuin navigaattorilla!

• rygseck
        miss.fire kirjoitti:

;DD

Varoitus: Tuotteella on päinvastainen vaikutus kuin navigaattorilla!

Niiih...

Siis mitä ?
        Navigaattori ei siis aiheuta mitään edellämainituista ??

...heh - mä aina lällätän sille navigaattorin akalle ku sen menee ihan selkeesti herne nenään ku ajaa väärin =)

• rygseck kirjoitti:

Niiih...

Siis mitä ?
        Navigaattori ei siis aiheuta mitään edellämainituista ??

...heh - mä aina lällätän sille navigaattorin akalle ku sen menee ihan selkeesti herne nenään ku ajaa väärin =)

Mää aattelin lähinnä että kalja saattaa eksyttää, mutta niin se navigaattorille lällätyskin voi tehdä ;D

• rygseck
        miss.fire kirjoitti:

Mää aattelin lähinnä että kalja saattaa eksyttää, mutta niin se navigaattorille lällätyskin voi tehdä ;D

Me laitettiin joskus J:n kans se navigaattorin puhekieli espanjaksi - se oli vasta molotusta se, ku tahalteen ajettii väärin ;D
        Naurettiin ihan mahat kippurassa :O

Sinä iltana oli kyl liki ettei löydetty takas kotii !!

• rygseck kirjoitti:

Me laitettiin joskus J:n kans se navigaattorin puhekieli espanjaksi - se oli vasta molotusta se, ku tahalteen ajettii väärin ;D

Onkoha mun sisäinen navigaattori aina espanjalla?? Jos vähänkin oodompaan ympäristöön erehdyn aika hakusessa tuo suunnan haku.

• rygseck kirjoitti:

Tuotteen nauttiminen saattaa loihtia Regrupsehin ilmestymisen?

• rygseck
        Irkka kirjoitti:

Onkoha mun sisäinen navigaattori aina espanjalla?? Jos vähänkin oodompaan ympäristöön erehdyn aika hakusessa tuo suunnan haku.

Heh =)
        Ja sä et saa sisäsistä viesteistä selkoo ??

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Tuotteen nauttiminen saattaa loihtia Regrupsehin ilmestymisen?

Hindeli - ei oo inkarnaatioo pal näkyny maisemissa... :O

Se on nää epyktiläiset hampurilaisprinsessat tommosia hienohelmoja, ei simmoset pakkasta kestä =)

Mahtokohan Tulisilla nähdä häntä siellä..?

• rygseck kirjoitti:

Heh =)
        Ja sä et saa sisäsistä viesteistä selkoo ??

Niin sen täytyy olla . Hyvä kun tuli tuokin asia viimein selväks. Aika monta vuotta selvittämiseen kyl hukkautui. Onneks sattu taas viisaampi kohdalle :)

• rygseck kirjoitti:

Se on nää epyktiläiset hampurilaisprinsessat tommosia hienohelmoja, ei simmoset pakkasta kestä =)

Toivottavasti ei, vaikutti sottapytyltä se muinainen liehuhelma?
        Kääremuumio.

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Toivottavasti ei, vaikutti sottapytyltä se muinainen liehuhelma?
        Kääremuumio.

Mut ai perkules ku se lyyti osas ennustaa !
        Mulla pyöri maailma silmis vielä viikon hänen käyntinsä jälkee :O

Kalliikshan se olis tullu, pitemmänpäälle - oli akka meinaan mieltyny kullanruskeisiin juotaviin siinämäärin että puolenvuoden pudjetti ylitty jo ekana ehtoona...

Mut oli sit lystiäki ;D

• Kannatan ..

tuossa on järkeä noin sen pitäisi juuri olla ja Alkon- valintamyymälät pois marketeista myös !

• rygseck kirjoitti:

Jos olis mua vastaan tullut siellä niin olisin laittanut pikkusimpukoita sille korvat täyteen.
        Pyh, kaikenlaisia ennustuksia ja lupauksia.

Ja mistä mä loppujen lopuks tiedän, kun yksin nainen käänsi heti päänsä pois kun vastaan tuli etten vaan silmiään nähnyt, jos vaikka olikin hän.
        Nyt kun puheeksi tuli ja aloin tarkemmin miettimään, niin miksi hän lähti mun perääni kuitenkin. Oli tunne että joku tuijottaa ja kun katsoin taakseni niin kamelin takana joku luikki Hmmmmm.......

• qq

0,5 litran tölkin hinta on kuluttajista kiinni, ei osteta niin halpenevat.

2,75 euroa puolilitraa on baarihintoja, ulkomailla saa happy hourin aikana 1,2 euroon jäätuopista eteen kannettuna.

Olut on Suomessa ylikallista, hanaoluen sisäänostohinta lienee jossain 0,95 euroa litra. Jos vertaa tölkkiolueeseen niin oluen hinta tölkissä on jossain 0,5 euroa loppu hinta yli 2 euroa tulee jostain muualta.

• Juh, näin olen taktisesti ajatellutkin.Oppivatpahan pirulaiset.
        En osta!
        Mut....mut...kuin kaupass puolilitraa voi olla kalliimpi kuin kapakas.
        Ja mainitsematta jäi, ett tämähän on tietysti K-kauppa ;)

• tiina...

kyllä meilläpäin puolilitraa maksaa neljästä viiteen euroon.

• qq
        tiina... kirjoitti:

kyllä meilläpäin puolilitraa maksaa neljästä viiteen euroon.

Sekin on muuten 0,4 litrainen tuoppi, useinkin. Noin kuluttajilta vietiin huomaamatta 25% oluesta, hinta pysyi kyllä samana.

Kapakkakulttuuri on kuolemassa, suuret keskustoissa olevat ravintolat selviävät mutta muut nuivettuu. Porukka juo entistä enemmän kotonaan näppäillen milloin mitäkin Suomi24-palstaa. Kapakkaan mennään vasta siinä vaiheessa kun portsari miettii kahdesti laskeeko sisälle vai ei...Onko otettu pohjia...miten hölmö kysymys, usein olisi parempi kysyä pääsetkö horjumatta tiskille asti vai pitääkö taluttaa.

Miehet tulevat usein kapakkiin sellaisessa jurrissa etteivät varmasti seuraavana päivänä muista tuliko sitä tanssittua nätinkin naisen kanssa. Tiskiin nojatessa sitä on mukava miettiä ennen seuraavan annoksen tilaamista noita naisasioitakin. Katse kääntyy ja arvioi koko ravintolatilan. Päässä pyörii ja lähes kaikki naiset näyttävät ihan ok, suomeksi sanottuna naitavan näköisiltä.

Etsi kohde ja mene juttelemaan..öööh..annatko p....a..töttöröö..no ei olisi tehny mielenikään..ai hei hyvät tissit sinulla..enkä ole ääliö...hoiperrellen kävellen kohti toista kohdetta, aktiivisuus nousee promillien myötä.
        Ammulla herää ja ei ketään vieressä, hmm...höh, on ne kranttui nuo nykypäivän naiset!!!
        Ehkä on parempi jos oluen hinta tölkeissä nousisi 5 euroon litra:)

• tiina...
        qq kirjoitti:

Sekin on muuten 0,4 litrainen tuoppi, useinkin. Noin kuluttajilta vietiin huomaamatta 25% oluesta, hinta pysyi kyllä samana.

Kapakkakulttuuri on kuolemassa, suuret keskustoissa olevat ravintolat selviävät mutta muut nuivettuu. Porukka juo entistä enemmän kotonaan näppäillen milloin mitäkin Suomi24-palstaa. Kapakkaan mennään vasta siinä vaiheessa kun portsari miettii kahdesti laskeeko sisälle vai ei...Onko otettu pohjia...miten hölmö kysymys, usein olisi parempi kysyä pääsetkö horjumatta tiskille asti vai pitääkö taluttaa.

Miehet tulevat usein kapakkiin sellaisessa jurrissa etteivät varmasti seuraavana päivänä muista tuliko sitä tanssittua nätinkin naisen kanssa. Tiskiin nojatessa sitä on mukava miettiä ennen seuraavan annoksen tilaamista noita naisasioitakin. Katse kääntyy ja arvioi koko ravintolatilan. Päässä pyörii ja lähes kaikki naiset näyttävät ihan ok, suomeksi sanottuna naitavan näköisiltä.

Etsi kohde ja mene juttelemaan..öööh..annatko p....a..töttöröö..no ei olisi tehny mielenikään..ai hei hyvät tissit sinulla..enkä ole ääliö...hoiperrellen kävellen kohti toista kohdetta, aktiivisuus nousee promillien myötä.
        Ammulla herää ja ei ketään vieressä, hmm...höh, on ne kranttui nuo nykypäivän naiset!!!

täälläpäin yks iso ravintola jossa on ollu tanssia kuutena iltana viikossa lopetti arkipäiviltä tassit ja nyt tanssitaan vaan perjantaisin ja lauantaisin taitaa olla kaupparatsuillekkin liian kallista nykyään istua joka ilta ravintolassa.

• qq kirjoitti:

Hei , herra siellä, eipäs oteta tuollasta linjaa.
        Mä olen lady joka haluaa sillointällöin hörpätä kunnon pintillisen!

• tiina...
        anjaniina_ kirjoitti:

Hei , herra siellä, eipäs oteta tuollasta linjaa.
        Mä olen lady joka haluaa sillointällöin hörpätä kunnon pintillisen!

jos tykkää että ottaa vaan yhden oluen niin sillonhan kannattaa ostaa litranen karhu.

• rygseck
        tiina... kirjoitti:

jos tykkää että ottaa vaan yhden oluen niin sillonhan kannattaa ostaa litranen karhu.

Nii ja niit on semmosia pieniä nassakoitaki olemas - mitä niihin mahtuu, 4 litraa ?

;D - eikäkö yhen vaa otin :O

• rygseck kirjoitti:

Nii ja niit on semmosia pieniä nassakoitaki olemas - mitä niihin mahtuu, 4 litraa ?

;D - eikäkö yhen vaa otin :O

Sen vois laittaa tuohon pöydänkulmalle tai ripustaa saunan kattoon ja hanan silleen vienosti auki.....

• humpparuusa
        tiina... kirjoitti:

täälläpäin yks iso ravintola jossa on ollu tanssia kuutena iltana viikossa lopetti arkipäiviltä tassit ja nyt tanssitaan vaan perjantaisin ja lauantaisin taitaa olla kaupparatsuillekkin liian kallista nykyään istua joka ilta ravintolassa.

taidan tietää mitä ravintolaa tarkoitat. Yksi osasyy kyseisen ravintolan asiakaskatoon on että lopettivat viime kesänä sieltä erään kortin edut, tuolla kortilla pääsi ilmaiseksi sisään määrättyyn kellonaikaan asti. Eipä ole sen jälkeen ollut tungosta viikonlopunkaan tansseissa.

• tiina...

pikku pullot ja pikku tölkit pitää maksaa saman verran kun tölkit kakskytneljä salkussa tai pullot mäyriksessä pinttitölkit ja litran tölkit on ainoita joita voi vapaasti hinnoitella muita kokoja löytyy päkeissä ja ne on hinnoteltava niiden mukaan sen määrää laki.

• Tuo on just niin kuin pitääkin olla! Suomenmaassa noin yleensä on niinpäin, että kantsii ostaa koko lehmä ja heittää puolet kaatopaikalle, mielummin kuin että ostat just prikulleen sen minkä tarvit, etkä tuhlaa. Varsinkin kun on pakattu kierrätettävään materiaaliin.

Jossain vaiheessa, esim, kun tuli käytettyä vanhoja autoja, kantsi pitää toinen samanlainen romu takapihalle josta sai varaosia.

Mut voin mä teiän kaa polkkaa hyppiä!

"Vastarannan kiiski"

• Miten niin?
        Miten niin?
        Ostan just mitä tartten?
        Tässähän mä koitan jus suu vaahossa selittää, ettei mulla oo enää varaa siihen mitä tartten!
        *jupisee*

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Miten niin?
        Miten niin?
        Ostan just mitä tartten?
        Tässähän mä koitan jus suu vaahossa selittää, ettei mulla oo enää varaa siihen mitä tartten!
        *jupisee*

Hutikuti koittaa tos selittää et ei kantsi ostaa panimoa, ku ostaa vaan niitten tuotetta...

*miettii kuin kalliiks tulis jos vetäis oman letkun sieltä tänne... ja hana mittari päähän*

...jäis se kierrättäminenki, se ku on hullunhommaa muutonki =)

• anjaniina_ kirjoitti:

Miten niin?
        Miten niin?
        Ostan just mitä tartten?
        *jupisee*

Suu soukemmalle siellä! Ala juomaan sitä kuin soppaa, ryystät teelusikalla, niin riittää yksi piccolo tölcci sullekin! Mene se vaahto samalla alas ;D

• rygseck kirjoitti:

Hutikuti koittaa tos selittää et ei kantsi ostaa panimoa, ku ostaa vaan niitten tuotetta...

*miettii kuin kalliiks tulis jos vetäis oman letkun sieltä tänne... ja hana mittari päähän*

...jäis se kierrättäminenki, se ku on hullunhommaa muutonki =)

Muuten aivan loistava idea!! Mutta että teille vai! Tulis halvemmaksi? Kun asutte siellä erämaassa eiminkänkeskellä? Tai siisjuu, mutta sitten saisitte kiinalaista olutta, taitaa lähin panimo olla maapallon toisella puolella ;))))

• rygseck
        miss.fire kirjoitti:

Muuten aivan loistava idea!! Mutta että teille vai! Tulis halvemmaksi? Kun asutte siellä erämaassa eiminkänkeskellä? Tai siisjuu, mutta sitten saisitte kiinalaista olutta, taitaa lähin panimo olla maapallon toisella puolella ;))))

Tuleehan ihmisille vettäki putkia pitki...
        Niin no meille ei tietty tuu... ei ees kauheen liki :O

Mut, mut... jos olutrekka tulis kerta/kk täyttään ton mein kaivon ??

Tai palokunta !!!
        *ilahtuu ikihyviksi tästä ajatuksesta*

• rygseck kirjoitti:

Tuleehan ihmisille vettäki putkia pitki...
        Niin no meille ei tietty tuu... ei ees kauheen liki :O

Mut, mut... jos olutrekka tulis kerta/kk täyttään ton mein kaivon ??

Tai palokunta !!!
        *ilahtuu ikihyviksi tästä ajatuksesta*

Onhan noita olutshampoitakin, niin että mitä jottei! Kauanko kestäis suihkusessio, jos hanasta tulisi veden sijasta kaljaa... menis ainakin iltasuihkuttelux.

• miss.fire kirjoitti:

Onhan noita olutshampoitakin, niin että mitä jottei! Kauanko kestäis suihkusessio, jos hanasta tulisi veden sijasta kaljaa... menis ainakin iltasuihkuttelux.

Minusta tuntuu että toi on hyvin yksinkertaista.
        Sen sijaan että vesioputken toinen pää olis puhdistamolla, se onkin vedettävä tislaamolle.

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Sen sijaan että vesioputken toinen pää olis puhdistamolla, se onkin vedettävä tislaamolle.

Niih !

Sinne tislaamollehan jo menee vesiputki - pitääks senki ny jokapaikkaan sit mennä... sieltähän se tulis samalla sit se ... vesiki ?

• anjaniina_ kirjoitti:

Vois kehua että Kultaa tulee ämpäreittäin...

• miss.fire kirjoitti:

Suu soukemmalle siellä! Ala juomaan sitä kuin soppaa, ryystät teelusikalla, niin riittää yksi piccolo tölcci sullekin! Mene se vaahto samalla alas ;D

No ei riitä. siitä saa kuin silmät kiilumaan ja kuolan valumaan?
        On muutes olemassa leväkaljaakin?
        En oo ihan varma haluunko maistaa?

• qq

Pidättekö kuumasta saunasta, kahdesta kylmästä oluesta ja rakastelusta. Oi, tuli lipsahdus, oli tarkoitus kysyä pidättekö lauantaipäivästä?
      Olut maistuu parhaimmalta saunan jälkeen ulkona munasillaan, oli kesä tai talvi, näin on!

• Niin mut kun ei oo niitä "roikottimia". Vaikuttaako se siihen makuun???

• qq
        Irkka kirjoitti:

Niin mut kun ei oo niitä "roikottimia". Vaikuttaako se siihen makuun???

Kyllä vaikuttaa, roikuttimet ovat yksi tärkein juttu kokonaistunnelmaan ja nautintoon. Ainakin kaupunkiasunnoissa:)
        Pyyhkeen tai skottihameenkäyttäminen suotavaa, muttei pakollista.

• Irkka kirjoitti:

Niin mut kun ei oo niitä "roikottimia". Vaikuttaako se siihen makuun???

;D hyvä Irkka! Mulle tuli mieleen kuinka paljon lämpötila vaikuttaa kaikkeen. Jos oliskin kylmä sauna, kuuma olut ja viileä rakastelu, niin nej tack... Lauantait sentään menee ihan missä lämpötilassa vaan.

• rygseck

Olut on parhaimmillaan kuin anoppi - avattu ja kylmä :O

• qq kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa, roikuttimet ovat yksi tärkein juttu kokonaistunnelmaan ja nautintoon. Ainakin kaupunkiasunnoissa:)
        Pyyhkeen tai skottihameenkäyttäminen suotavaa, muttei pakollista.

No ei ne kyl muuten vaikuta, lisää ehkä tilavuutta.
        Naisilla on taas rinnat etureppuna sitä varten ja ne on yleensä isommat kuinne kulkuset!
        Hähä

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

No ei ne kyl muuten vaikuta, lisää ehkä tilavuutta.
        Naisilla on taas rinnat etureppuna sitä varten ja ne on yleensä isommat kuinne kulkuset!
        Hähä

Mitenkähän määritellään kulkusten kuppikoko ?

C, D, DD, E ??

Ihan vaan tuli mieleen...

• rygseck kirjoitti:

C, D, DD, E ??

Khöh...tähän pitäs jonkun asiantuntijan vastata? qq?

• miss.fire kirjoitti:

;D hyvä Irkka! Mulle tuli mieleen kuinka paljon lämpötila vaikuttaa kaikkeen. Jos oliskin kylmä sauna, kuuma olut ja viileä rakastelu, niin nej tack... Lauantait sentään menee ihan missä lämpötilassa vaan.

Niin ja useimmiten viel töissä ne lauantait. Rakasteluun siel harvemmin törmää. Ehkä joskus puheen tasolla joku sitä ehdottaa:DD

• qq
        rygseck kirjoitti:

C, D, DD, E ??

Voi hyvä tavaton, ei kulkusilla ole kuppeja. Tai voisihan tietysti määritellä aivan uuden mitoitusjärjestelmän. Sakekuppi 0,3dl mallia sisääpäin kääntyneet, teekuppi 1,25dl vastanaineet, ameriikkalainen kahvikuppi 2,37dl viikon ilman, Afriikalainen vesikuppi 3,2dl ei oo äiti nähnyt, Elephantin juottokuppi 4,5dl vain erikoistilauksesta potku haaroväliin.

• rygseck
        qq kirjoitti:

Voi hyvä tavaton, ei kulkusilla ole kuppeja. Tai voisihan tietysti määritellä aivan uuden mitoitusjärjestelmän. Sakekuppi 0,3dl mallia sisääpäin kääntyneet, teekuppi 1,25dl vastanaineet, ameriikkalainen kahvikuppi 2,37dl viikon ilman, Afriikalainen vesikuppi 3,2dl ei oo äiti nähnyt, Elephantin juottokuppi 4,5dl vain erikoistilauksesta potku haaroväliin.

Hä - jos on kuppi, pitää olla myös kuppikoko !!

http://www.voice.fi/index.php?mw=kalsarit kivesliivit&option=com_sbsarticle&tmpl=blog&cid=22621&cat=26

• qq

• rygseck
        qq kirjoitti:

Joo, kiitti linkistä. Tilasin heti muutamat "viikoloppuliivit".

Huh, kyllä kesseillä on kivempi olla wild and free kun sulloo niitä joihinki nylönsäkkeihin,,,ei perskule senttäs.

Jaa-a... varros sit ku sitä ikää tulee :O

Apu siihen -->
        http://www.city.fi/antitv/klippi/20842/

• qq
        rygseck kirjoitti:

Jaa-a... varros sit ku sitä ikää tulee :O

Apu siihen -->
        http://www.city.fi/antitv/klippi/20842/

Nykyajan imurit ovat kuule jo 2000 wattisia, kannattaa varoa kun siivoilee..tai sitten syy on emäntä joka ei koskaan ole tajunnut vetää kädestä vaan...hei mennään tonne, kiinni ja veto, mies tottelee.

• jannu-huoleton...

Pakko myöntää et en tiedä oluen hintoja..Muistelin että se vähän yli puoli litraa maksoi vuosia sitten vähän vajaa kaksi euroa.'? Mut miksi ostaa kappaleittain jos kontin saa parilla kympillä,tai vähän yli..Eikai niistä päiväys mene,vai onko näin että on rumaa kun tytöt,anteeksi arvon naiset kantavat konttia.Eihän hienot naiset juo olutta...

• anjaniina_

Ladyt vaan, niinku minä esmes...

• Samaa olen kaupassa ihmetellyt. Sisällöstä pitäisi maksaa, eikä pakkauksesta.

Oliskohan vika lainsäädännössä. Mikäli oikein olen ymmärtänyt, jos 24 tölkin (á 33 cl) laatikon hinta on 20,40 eur, niin yhden kappaleen hinta on siis 85 c. Ja yksittäin myytynä litrahinta pitäisi olla sama eli 85 c per tölkki tai pullo. Mutta puolen litran tölkki, jota ei ole myynnissä monipakkauksena, voikin sitten maksaa ihan mitä vaan.

On tullut niin monen monet pullon sirpaleet keräiltyä koirankakkapussiin, että alkaisin jo vaatimaan, että lasipullossa pitäisi myydä vain parempia oluita ja halvat peruslitkut kaikki tölkeissä.

• tiina...

oikeen oot käsittäny mut puolen litran tölkkejä on myös monipakkauksissa se määrittelee yhden tölkin hinnan mut pintti tölkkejä ja litrasia ei oo monipakkauksissa ne voi maksaa vaikka mitä.

• qq
        tiina... kirjoitti:

oikeen oot käsittäny mut puolen litran tölkkejä on myös monipakkauksissa se määrittelee yhden tölkin hinnan mut pintti tölkkejä ja litrasia ei oo monipakkauksissa ne voi maksaa vaikka mitä.

Saako 24 oluen pakkauksen repiä auki ja ottaa sisältä vain muutaman oluen? Hinta on siis 1/24 koko paketin hinnasta?

• tiina... kirjoitti:

Niin joo, onhan niitä. Justhan tuota eilen ostin viikon saunakaljoiksi Foster'sia 6x0,5 litran pakkauksen. Mutta mitenköhän tuo hinnoittelu oikeasti mennee, aika kova litrahinta tuntuisi monissa puolen litran tölkeissä olevan.

• qq kirjoitti:

Saako 24 oluen pakkauksen repiä auki ja ottaa sisältä vain muutaman oluen? Hinta on siis 1/24 koko paketin hinnasta?

Kyllä saa.Itseasias, meillä kaupassa niin on tehty jovalmiiksi ;)

• tiina...
        qq kirjoitti:

kyllä saa ja meilläkin on revitty valmiiks mutta jos ei oo niin voi ihan vapaasti repiä ja ottaa vaikka vaan yhden tölkin.

• tiina...
        mies-vm56 kirjoitti:

Niin joo, onhan niitä. Justhan tuota eilen ostin viikon saunakaljoiksi Foster'sia 6x0,5 litran pakkauksen. Mutta mitenköhän tuo hinnoittelu oikeasti mennee, aika kova litrahinta tuntuisi monissa puolen litran tölkeissä olevan.

kakskyt neljä salkut on yleensä aina halvimpia litrahinnaltaan.

• linnunmaitoa
        tiina... kirjoitti:

kakskyt neljä salkut on yleensä aina halvimpia litrahinnaltaan.

eikö ole joku semmonen laki mikä sanoo että oluen hinnan pitää olla sama pakkauskoosta riippumatta ja irtomyynnissä kans siis saman olutmerkin ja koon ja pakkauksen ollessa samat ainakin täällä meidän kaupassa saa irtotölkit samaan hintaan kuin laatikossakin olevat nyt on parikin merkkiä 19.90 per 24 kpl laatikko eli irtomyynnissä 83 centtiä tölkki aika halpaa mun mielestä

• pois vaan

Oluet vois maksaa vaikka kuin paljon :) Mitä sitä kuravettä juomaan...No ne jotka sitä litkii alati niin saavat maksaakkin :D Ei ruuan hinnasta huudella mut OLUT siitä nousee mekkala hahaa...kullakin on ne omat mieltymyksensä. :) Bensan hinta on noussut useimmin kun olut ja siitä ei napista ....mikä kellekkin on tärkeää :)

• No ainakin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ruuan hinnasta keskustellaan kaikkialla.
        Mut harvempi kehtaa älähtää oluen puolesta.Se kun on vähän hyi hyi näillä palstoilla.Kehdata sanoa, että juo alkoholipitoisia aineksia.
        Ja vielä nauttia niistä ;))
        Juu, vähän huono provo sulla, kantsis hioo taitojaan?

• 1+8
        anjaniina_ kirjoitti:

No ainakin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ruuan hinnasta keskustellaan kaikkialla.
        Mut harvempi kehtaa älähtää oluen puolesta.Se kun on vähän hyi hyi näillä palstoilla.Kehdata sanoa, että juo alkoholipitoisia aineksia.

Ruuan ja polttoaineen hinta koskettaa kaikkia, oluen ei.
        Pois vaan kommentti oli asiaa onneksi oluen hinnassa on niin paljon veroa että osa sosiaaliavusta palaa sen kautta takaisin.

• anjaniina_ kirjoitti:

No ainakin henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että ruuan hinnasta keskustellaan kaikkialla.

Sohaisitko tahallas muurahais pesää;D

• Irkka kirjoitti:

Sohaisitko tahallas muurahais pesää;D

Miksikäs ei ;)
        Ruausta ja polttoaineista-ne on kestorutkutus, mut kaljan puolesta harvempi nousee barrikadeille ;)
        Edellinen kommentoija ei taida tajuta mistä olutpurkin hinta koostuu ;)
        ja tulee kyllä kanssani samalle viivalle, että oluesta on kansantaloudellista hyötyä ;)

• Välillä on tervettä pöyhästä kunnolla, saada keskustelua puolesta sekä vastaan.
      Tuossa on oma jujunsa;)
      Onkos teidän kulmilla kunnon pakkas lukemat ? Meillä -22.4. Kauppaan pitäs suoriutua. Mietin aino vai kävely?

• -30 C oli aamusella ;)
        Juh, pitää sillontällön pistää vähän vauhtia, alkaa niin silmää särkeen paikallaan junnavat homokeskustelut ja pressanvaalit.
        Kunnon hulabaloo sillontällön raikastaa ;)
        aino?

• anjaniina_ kirjoitti:

-30 C oli aamusella ;)
        Juh, pitää sillontällön pistää vähän vauhtia, alkaa niin silmää särkeen paikallaan junnavat homokeskustelut ja pressanvaalit.
        Kunnon hulabaloo sillontällön raikastaa ;)
        aino?

Nyt sul on sivistykses aukko Helkaman Aino, se kotimainen. Luotettava käynnistyy keleistä riippumatta jos kuski käynnistyy ;)

• Irkka kirjoitti:

Nyt sul on sivistykses aukko Helkaman Aino, se kotimainen. Luotettava käynnistyy keleistä riippumatta jos kuski käynnistyy ;)

Ai.Olikin just ainon mentävä aukko sivistyksessä ;)
        Kyl muutes pyöräkin on melko kankee polkea? Näillä keleillä.

• anjaniina_ kirjoitti:

Ai.Olikin just ainon mentävä aukko sivistyksessä ;)
        Kyl muutes pyöräkin on melko kankee polkea? Näillä keleillä.

Taas on yks aukko täytetty ,onnittelut siitä:) Reisi/ pohje lihaksia kehittää hieman erilailla kuin kesä kelit.

• Irkka kirjoitti:

Taas on yks aukko täytetty ,onnittelut siitä:) Reisi/ pohje lihaksia kehittää hieman erilailla kuin kesä kelit.

No se.
        Tuo onkin oikee tapa katsoa asiaa, positiivisesti ;)
        Minul on sellanen neopreenikasvosuojus näitä kelejä varten, ei palellu nenä ja poskipäät ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

No se.
        Tuo onkin oikee tapa katsoa asiaa, positiivisesti ;)
        Minul on sellanen neopreenikasvosuojus näitä kelejä varten, ei palellu nenä ja poskipäät ;)

Sellanen suojus heti tännekin .Mistä hankit??

• anjaniina_ kirjoitti:

Mahto olla ebay, mut on niitä varmaan ihan missä tahansa liikkeessä myytävänä jos osaa kysellä, tuommonen...
        http://www.ebay.co.uk/itm/Neoprene-Snowboard-Ski-Cycling-motorcycle-helmet-Face-Mask-Neck-Warmer-UK-/330680468846?pt=UK_Sporting_Goods_Skiing_Snowboarding_Clothing_LE&hash=item4cfe17856e

Kiitti tuhannesti just tuollassen tarviisin. Pitää lähtä kaupunkis käymään, eikohän sieltä löydy. Tuskin meidän kylän s-marketista. Huom. siis ei oo kysymys k- kaupasta;)

• Irkka kirjoitti:

Kiitti tuhannesti just tuollassen tarviisin. Pitää lähtä kaupunkis käymään, eikohän sieltä löydy. Tuskin meidän kylän s-marketista. Huom. siis ei oo kysymys k- kaupasta;)

Varmaan Suomesta saa noita vaik jostain nettikaupasta, ei paljon maksa.
        Neopreenimaski se on nimeltään

• Hauhau!

Summasummarum! Niin halvalla et mäyräkoiraa saa, että vaimo olis tyytyväinen. Vaikka kuinka yrität selittää, että et usko kuinka hyvän kaupan iskä teki, suu on kuitenkin mutrulla.

• Ikuinen geenivika.....naisilla semmosilla?
        Alat sanomaan, et ne vähän makso et vein nää hapantuneet kaljat ulos.
        Kaajat yhteen vähän etikkaa ja suumutrulla annat vaimon haistaa, et nää on käyny jo etikaks, mutta meillä ei kaljaa heitetä meneen!
        Ja juot urhoollisesti koko mäyriksen?
        Ni o vaimolla hyvä mieli, et ku mies on noin säästäväinen ja kärsii hyvän asian tähen?

• Ei päihdettä.

Ei mitään järkee oluen juomisessa !

Sääliksi käy nämä riippuvaiset joka paikassa häiritsemässä elämäämme.

• Jaa häiritsemässä.
        Ei mua vaan kukaan oo tullut tänne häiritsemään, vaikken ite otakaan.
        Enkä kyllä ole nähnyt jokapaikassakaan.
        Tänäänkin kaupungilla kävin ja pitkät lenkit kävelin, eikä sielläkään häirinnyt kukaan.
        En kyllä tosin nähnytkään ketään riippumassa missään :))

• Hauhau!

Ei tartte touhuta etikan kanssa, koska juuri ja juuri oven saan auki, kun ensimmäinen "suumutrulla" katse jo on tosiasia.

Tuo oli totta.Urhoollisesti tyhjennän koko mäyräkoiran. Muodon vuoksi kysyn vaimolta "maistuisiko". Turvallisen välmatkan päästä.

Satuin käväseen kaverin luona. Kaverin venäläinen vaimo tuli kotiin ja toi korin Koffia.
      Mies kysyi, että miten sinä tuon toit. Vaimo vastasi "etkö muista itsehän pyysit"

Pienen pieni kyynel pyrki laskeutumaan poskipäälle.

• Sydämeni itkee puolestas...Voi ressu.
        Kyl mul on reissuillani tapana tuoda makoisaa olustakin.
        Taisi Virosta tulla viimeksi auton perässä 10 keissiä ja Haaparannaltakin aina lavallinen...siis 24 X0,5.
        Lisäks paljon kuluu 2,8% olusta...se on mainio juoma jollei halua et kännissä pyöriskelis ;) ja 6x0,5 l on hinnaltaan jotain 2-3 E välillä.
        Noh, kuluu paljon kyllä vichyäkin, laskin et pari viikkoo sitten hain 18 l erilaisia makuja.

• Hauhau!

Haaparannan Systembolagetin oluen prosentit on aika mukavia. Mahtaako sieltä saada alle 5% olutta. 7 - 10% olutta siellä on pilvin pimein ja kun kurssit on kohdallaan edullisiakin. Aika ajoin oluen hinnoissa on järkee.

Mikäli huomenna tulee pohjoiseen lähtö, ajan varmasti sen kautta, Vaimo jää kotiin.

• naurettavaapelleilyä

Kohtuukäyttäjä joutuu noloon tilanteeseen kaupassa jos ei muista et kello ei ole yhdeksää, oluet otetaan pois?
      Selitys oli, et tällä saadaan juopot raittiiksi, mutta miksi meidän kohtuukäyttäjien pitää hyysätä juoppoja näinkin.

• Hokasin työkaverin vinkistä et kauppa aukee klo 7. Yöv. jälkeen lampsin kauppaan .Tuli hetken mieli johde et illalla vois lämmittää saunan ja ostin pari olutta. Ihan äimänä univelkaisena siinä sit kassalla kyselin miksei voi myydä :D No muut ostokset sentään meni läpi kassasta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      39
      1809
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      27
      1598
    3. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1404
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      342
      1368
    5. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1275
    6. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      8
      1141
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1058
    8. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      959
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      7
      951
    10. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      80
      899
    Aihe