Teititellä vai teitittelemättä?

Miltä teistä tuntuu teititellä tai tulla tititellyksi?

Minusta on aina ollut vaikeaa teititellä ketään, koska on tuntunut, että en puhu hänelle suoraan. Olen myös ollut työssä, jossa kahden välisessä keskustelussa on ollut useimmiten kysymys useamman yhteisestä asiasta. Olen käyttänyt muotoa "mitä mieltä olet" enkä, mitä mieltä te olette. Sit jos olen halunnut tietää kaikkien asiaan vaikuttavien mielipiteen, olen käyttänyt joukon yhteistä nimeä, tai olen selvästi muuten ilmaissut, että on kysymys useamman mielipiteestä.
En ole koskaan tottunut teitittelemään :o))

Tuntuu, että en myöskään koskaan totu siihen, että minua teititellään. On suorastaan häiritsevää, kun kaiken maailman turhissa asiayhteyksissä minua teititellään, vaikka sanon, että en tykkää. :(

14

81

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HOH HOH

Minua ei ainakaan ole koskaan kukaan tititellyt.

HOH HOH HOH

• En mää tiedä, mutta minulle on ainakin luontevaa teititellä vanhempaa ihmistä...sitä on tottunut siihen jo lapsuudenkodissa...tietenkin tämän vanhemman ihmisen pitää on tuntematon/puolituttu. Tuttuja en teitittele.
      Pitäisin soveliaana virallisessa kanssakäymisessä, kuten asioidessa virastoissa tms...
      en koe itse häiritsevänä, vaikka minuakin on teititelty.:)

• Minä muistelen äitini kertoneen, että hänen lapsuudessaan lapsetkin teititteli vanhempiaan. Se oli 10/20-luvulla. :/

• natugladiaattori kirjoitti:

Minä muistelen äitini kertoneen, että hänen lapsuudessaan lapsetkin teititteli vanhempiaan. Se oli 10/20-luvulla. :/

Korjaus. vielä myöhemminkin ..... äitini syntyi 20-luvulla.

• Teitittely on kohteliasta tietyissä tilanteissa. Teitittelen uusia potilaita ja heidän omaisiaan aina, kunnes "sinunkaupat" tehdään..Se on ammatillista ja korrektia käytöstä..Ettäs tiedätte..herra..N...;o)...

Niin..ja jos ja kun joku sattuupi itseäni teitittelemään tai rouvittelemaan..niin mua käy naurattamaan..;o/... Pikkulikkana mun olisi pitänyt teititellä isäni äitiä..mut taas..pikkusiskoni ei sitä tarvinnut tehdä..Siinä tuli selväksi kummasta se mummo piti...;o)...

• melkein tässä jo toivoisin sairastuvani että pääsisin noin kunnioittavaan, kohteliaaseen ja laadukkaaseen hoitoon ,. ,.

• Hyvä Rouva, tulee mieleen kysyä, jos ette nyt pahastu, että kumpi Teistä oli vallattomampi, Te vai siskonne? Jos uskallan arvata, että teillä kotona nähtävästi haluttiin hakea Teille edes joitakin Teidän käyttäytymistänne rajoittavia hyviä tapoja käytöksenne hillitsemiseksi. :o)

• Samat linjat työ kuvioissa. Yksityiselämässä vanhempia ei tuttuja tulee aluks teititeltyä, jos eivät sitä halua kertovat kyllä.

• annikoo..

Se että ei tiedä kumpaa muotoa käyttää.....se on kaikista pahinta.....

• titityy^^^^

Vanhempia ihmisisä

• Jos, ei ole ihmisen kanssa aikaisemmin ollut tekemisissä, kuuluu käyttäytymis etikettiin ilman muuta teititellä, ennen kuin toisin sovitaan.. Ulkomaillakaan ei kuulu hyviin tapoihin huudella: "hei, you! Tuo vaan on kovin yleistä ainakin monissa lomakohteissa.. Kohtelias ja korrekti käytös huomataan aina, kuten positiivinen asennoituminenkin...

• joskus käytetään se-sanaa ihmisestä vaikka puhuteltava on siinä vieressä ,. ainakin tuolla kotopuolessa ,. esim ei kysytä että mitä sinä nyt teet vaan kysytään mitä se nyt tekee ,. tämä tapa kysyä sisältää ärtymystä ja se puoliksi osoitetaan myös muille ,.

• vanhempia tuntemattomia immeisiä kohtaan teitittely käy ihan luonnostaan. jos lähipiiriä tulee joskus teititeltyä on se todennäköisesti seurausta liian ahkerasta tuuporikäen käytöstä :-)

• ingaliina

Hyvin harvoin kukaan teitittelee ainakaan mua,vaikka olen päivittäin paljon asiakkaiden kanssa tekemisissä.Jos joku teitittelee niin tuntee itsensä vanhaksi ja samalla huvittaakin:))Onneksi ei monesti satu sellaista:))
      Kyllä minäkin teitittelen sellaisia immeisiä ,joista en ole ihan varma saako sinutella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      61
      2260
    2. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      32
      1724
    3. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      10
      1534
    4. Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa

Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin
      NATO
      375
      1529
    5. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      14
      1484
    6. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1357
    7. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      12
      1108
    8. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      106
      1091
    9. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      9
      1054
    10. Et katso sitä

Niinkuin minua. Ehkä se luo toivetta
      Ikävä
      20
      979
    Aihe